Donald Duck Fanvizier

Re: DonaldDuckNL

Berichtdoor donaldducksubsnl » do aug 29, 2013 6:36 pm

Engelse pockt tja Herdruk herdruk herdruk maar ik ga proberen wat positive punten te vinden
en belichting is een beetje ongezellig!
"According to caregiver Serene Hunickle, "funny up to the end." "
Avatar gebruiker
donaldducksubsnl
Maakt filmpjes over Donald Duck.
Member
 
Berichten: 69
Geregistreerd: di aug 27, 2013 6:39 pm
Woonplaats: Den Haag

Re: DonaldDuckNL

Berichtdoor Ui » do aug 29, 2013 7:37 pm

Ui schreef:Er zijn meer bezoekers van ongeveer die leeftijd. Misschien willen jullie vrienden worden. Dan kunnen jullie met elkaar omgaan zonder al die oude mensen (en uien) erbij.

DD schreef:Het is al triest genoeg dat tegenwoordig de enige actieve "ouden", figuren als Ui en Paspasu zijn, haha :P

Ui bedoelt, dat het leuk zou zijn als jongeren aan McDrake een vriendschap met elkaar zouden overhouden.

Oom Paspasu schreef:beschimmelde Ui

Beschimmelde Ui?!?! Snotneuzige baardaap die je d'r...
Ah, daar zijn Ui's pillen. (slik) Laten we lief zijn voor elkaar! Is het leven niet één groot kleurenfeest? Lalalala! (snif)

Jordy schreef:Je kunt gelijk zien dat je wat met de tips hebt gedaan, erg goed! Ook mooi dat je ze al allemaal hebt.

Goed dat hij alle tips heeft? Of alle nieuwe strips? Haha! Lalalala! (snif)

donaldducksubsnl schreef:en belichting is een beetje ongezellig!

Goed dat je daar op let.
Wat ook kan schelen is andere kleding. Je polo heeft bijna dezelfde "kleur" als de grijze muur.

BTW. Wie of wat is toch die mysterieuze dame in het blauw?
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: DonaldDuckNL

Berichtdoor donaldducksubsnl » do aug 29, 2013 7:49 pm

Ui schreef:
Ui schreef:
BTW. Wie of wat is toch die mysterieuze dame in het blauw?


Ken je: RAFAL OLBINSKI=
Afbeelding
"According to caregiver Serene Hunickle, "funny up to the end." "
Avatar gebruiker
donaldducksubsnl
Maakt filmpjes over Donald Duck.
Member
 
Berichten: 69
Geregistreerd: di aug 27, 2013 6:39 pm
Woonplaats: Den Haag

Re: DonaldDuckNL

Berichtdoor donaldducksubsnl » vr aug 30, 2013 11:01 am

Ik heb deel 1 van 4 al gefilmd ik ga het een EXCLUSIVE McDRAKE maken zodat jullie kunnen zeggen wat julli er van vinden
(ik ga alle delen (4) morgen openbaar maken in mijn deel 2 filmpje!)
Dit is de link Er staat ten tijde van deze post dit: "Uploading your video. 38 minutes remaining. Your video will be live at: http://youtu.be/Dx5S-apnYQg "
Dus dit wordt de link: http://youtu.be/Dx5S-apnYQg
"According to caregiver Serene Hunickle, "funny up to the end." "
Avatar gebruiker
donaldducksubsnl
Maakt filmpjes over Donald Duck.
Member
 
Berichten: 69
Geregistreerd: di aug 27, 2013 6:39 pm
Woonplaats: Den Haag

Re: DonaldDuckNL

Berichtdoor Jordy » vr aug 30, 2013 11:55 am

Als inhoudsfilmpje over het weekblad vind ik dit echt goed! Je hebt het goed samengevat.
Voor de pockets is het waarschijnlijk net iets teveel als je ieder verhaal bespreekt, maar laten we eerst even kijken wat de andere er van vinden!

Verder doe je goed werk! Vertel alleen nooit het einde van een verhaal ::mrgreen:
Jordy
Verslaafd aan DD Pockets
Member
 
Berichten: 1013
Geregistreerd: wo jul 10, 2013 10:45 am
Woonplaats: Vlissingen

Re: DonaldDuckNL

Berichtdoor Ui » vr aug 30, 2013 6:34 pm

donaldducksubsnl schreef:
Ui schreef:BTW. Wie of wat is toch die mysterieuze dame in het blauw?

Ken je: RAFAL OLBINSKI=
http://www.postercheckout.com/PrintImagesNew/RES/OB520.jpg

Niet van naam. Maar nu je het het schilderij zo dichtbij laat zien, herkent Ui het.
http://en.wikipedia.org/wiki/Rafal_Olbinski

donaldducksubsnl schreef:Ik heb deel 1 van 4 al gefilmd ik ga het een EXCLUSIVE McDRAKE maken zodat jullie kunnen zeggen wat julli er van vinden
(ik ga alle delen (4) morgen openbaar maken in mijn deel 2 filmpje!)
Dit is de link Er staat ten tijde van deze post dit: "Uploading your video. 38 minutes remaining. Your video will be live at: http://youtu.be/Dx5S-apnYQg "
Dus dit wordt de link: http://youtu.be/Dx5S-apnYQg

Dat wordt weer achterover leunen en als een stuurman aan wal, betweterig commentaar geven over hoe iemand anders zichzelf moet verbeteren. Kortom, Ui heeft zijn pleziertje weer. Haha! (snif)

Jordy schreef:Als inhoudsfilmpje over het weekblad vind ik dit echt goed! Je hebt het goed samengevat.

Donaldducksubsnl is goed in staat om een boodschap over te brengen aan een publiek. En hij bedenkt zijn teksten zelf. Dat zijn al twee grote pluspunten.
Verder kan hij monteren en zijn eigen redactie zijn. Hij is op de hoogte van technische mogelijkheden en weet ze toe te passen. Ook grote pluspunten.

Het omgaan met het presenteren van tekst (de YouTube-omschrijving) is wat zwak, maar dat komt wel goed! Of iemand anders helpt dat te verzorgen, of hij leert het zelf, of beide.
Maar let wel, dit is een commentaar voor als je helemaal professioneel wilt ogen.

Over het filmpje zelf:
Waar zijn de camerastandpunten? (snotter) Het filmpje zou nóg aantrekkelijker zijn, als je eerst zelf te zien bent. Dat je eerst even het stripblad/stripboek laat zien. En dat je te zien bent bij het omslaan naar een volgend verhaal.
Je kunt dat met één camera doen. Dat kan als volgt: Je filmt jezelf als je dat blad/boek laat zien, en vervolgens blader je er meteen, rustig doorheen. Vervolgens gebruik je stukjes van dat doorbladeren als beeldbuffers. Die plak je in de film waarin alleen je handen te zien zijn, terwijl daarvan het geluid blijft doorlopen. Dan lijkt het alsof je met twee camera's bent gefilmd, alsof tíjdens het bespreken wordt overgeschakeld van de ene camera naar de andere.
Dergelijke één-camera-technieken gebruikt men in de televisiewereld ook. Zie bijvoorbeeld filmpjes waarin twee wandelaars van voren worden gefilmd, met tussendoor stukjes film waarin ze van achteren te zien zijn. Valt je op, dat er dan geen cameraman voor hen te zien is? Dat stukje waarin ze van achteren zijn te zien, is in scène gezet en vervolgens in de film geplakt. Omdat ze van achteren zijn te zien, kan de kijker toch niet zien dat ze dan doen alsof ze praten.

Maar bewaar zulks voor een volgende film. De huidige film had je gewoon openbaar kunnen plaatsen.

Nog één advies. Een dringend advies.
Volgens je commentaar bij het filmpje, viel je slaap omdat je al 5 uur lang Donald Ducks aan het lezen was en het 1 uur 's nachts was. Dit is natuurlijk volstrekt niet de bedoeling! Als jij jezelf gaat slopen om filmpjes te maken, zijn ze ineens helemaal zo leuk niet meer om naar te kijken. Dus, let jij goed op je nachtrust? Spreken wij dat af? Nachten doorbraken doe je maar als je volwassen bent. Is-dat-afgesproken?

Jordy schreef:Voor de pockets is het waarschijnlijk net iets teveel als je ieder verhaal bespreekt, maar laten we eerst even kijken wat de andere er van vinden!

Ligt er ook aan, hoe lang de besprekingen per verhaal zijn.

Jordy schreef:Verder doe je goed werk!

Dat sowieso. En hij heeft ook nog een prettig gezicht om naar te kijken, meent Ui. Dat mag geen rol spelen, maar het is toch mooi meegenomen.

Over het vorige filmpje, die met de grijze polo:

Je zit daar voor de kijker links. Dat is in spiegelbeeld van gebruikelijk is (en wat Ui bedoelde). Maarrr... het heeft wel wat! Een happy incident, misschien? 't Is alleen dat je weet, dat je hier creatief speelt met de esthetica.
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: DonaldDuckNL

Berichtdoor DD » vr aug 30, 2013 6:58 pm

Ui schreef:Nog één advies. Een dringend advies.
Volgens je commentaar bij het filmpje, viel je slaap omdat je al 5 uur lang Donald Ducks aan het lezen was en het 1 uur 's nachts was. Dit is natuurlijk volstrekt niet de bedoeling! Als jij jezelf gaat slopen om filmpjes te maken, zijn ze ineens helemaal zo leuk niet meer om naar te kijken. Dus, let jij goed op je nachtrust? Spreken wij dat af? Nachten doorbraken doe je maar als je volwassen bent. Is-dat-afgesproken?

Oom Ui heeft helemaal gelijk! Ik vraag me trouwens ook af hoe je dat doet in combinatie met school. Kun je er zoveel tijd in steken om dat je (misschien) nog vakantie hebt? Want als 15-jarige heb je neem ik aan genoeg huiswerk om elke dag mee bezig te zijn. Ik vraag dit trouwens alleen uit pure nieuwsgierigheid.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Re: DonaldDuckNL

Berichtdoor Jordy » vr aug 30, 2013 7:26 pm

Ik vind ook dat je het op een leuke manier presenteert, zoals UI zegt, je hebt er een goede kop voor :)

Als je zo doorgaat komt het helemaal goed en wie weet kun je er wel je 'grootte' werk van maken? ;)
Jordy
Verslaafd aan DD Pockets
Member
 
Berichten: 1013
Geregistreerd: wo jul 10, 2013 10:45 am
Woonplaats: Vlissingen

Re: DonaldDuckNL

Berichtdoor DD » vr aug 30, 2013 7:32 pm

Jordy schreef:'grootte'

= grote
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Re: DonaldDuckNL

Berichtdoor donaldducksubsnl » vr aug 30, 2013 7:32 pm

Over het filmpje zelf:
Waar zijn de camerastandpunten? (snotter) Het filmpje zou nóg aantrekkelijker zijn, als je eerst zelf te zien bent. Dat je eerst even het stripblad/stripboek laat zien. En dat je te zien bent bij het omslaan naar een volgend verhaal.
Je kunt dat met één camera doen. Dat kan als volgt: Je filmt jezelf als je dat blad/boek laat zien, en vervolgens blader je er meteen, rustig doorheen. Vervolgens gebruik je stukjes van dat doorbladeren als beeldbuffers. Die plak je in de film waarin alleen je handen te zien zijn, terwijl daarvan het geluid blijft doorlopen. Dan lijkt het alsof je met twee camera's bent gefilmd, alsof tíjdens het bespreken wordt overgeschakeld van de ene camera naar de andere.
Dergelijke één-camera-technieken gebruikt men in de televisiewereld ook. Zie bijvoorbeeld filmpjes waarin twee wandelaars van voren worden gefilmd, met tussendoor stukjes film waarin ze van achteren te zien zijn. Valt je op, dat er dan geen cameraman voor hen te zien is? Dat stukje waarin ze van achteren zijn te zien, is in scène gezet en vervolgens in de film geplakt. Omdat ze van achteren zijn te zien, kan de kijker toch niet zien dat ze dan doen alsof ze praten.

GENIAAL! dat ga ik doen

Nog één advies. Een dringend advies.
Volgens je commentaar bij het filmpje, viel je slaap omdat je al 5 uur lang Donald Ducks aan het lezen was en het 1 uur 's nachts was. Dit is natuurlijk volstrekt niet de bedoeling! Als jij jezelf gaat slopen om filmpjes te maken, zijn ze ineens helemaal zo leuk niet meer om naar te kijken. Dus, let jij goed op je nachtrust? Spreken wij dat af? Nachten doorbraken doe je maar als je volwassen bent. Is-dat-afgesproken?

Ik slaap altijd te laat en ik moet vroeger gaan slapen en het kwam niet door de filmpjes ;-) en ik ga vortaan eeder naar bed want de vakantie is maandag voor mij weer voorbij! (school start om 12:40 uur elke dag dus uitslapen kan maar daar doe ik niet aan! :P )
"According to caregiver Serene Hunickle, "funny up to the end." "
Avatar gebruiker
donaldducksubsnl
Maakt filmpjes over Donald Duck.
Member
 
Berichten: 69
Geregistreerd: di aug 27, 2013 6:39 pm
Woonplaats: Den Haag

Re: DonaldDuckNL

Berichtdoor donaldducksubsnl » vr aug 30, 2013 7:33 pm

*HINT* kijk hier voor de nieuwe filmpje met alles erop en eraan (ui's advies kwam na de upload sorry.)
http://www.youtube.com/watch?v=HnjcqWtr7B4
"According to caregiver Serene Hunickle, "funny up to the end." "
Avatar gebruiker
donaldducksubsnl
Maakt filmpjes over Donald Duck.
Member
 
Berichten: 69
Geregistreerd: di aug 27, 2013 6:39 pm
Woonplaats: Den Haag

Re: DonaldDuckNL

Berichtdoor DD » vr aug 30, 2013 7:48 pm

Leuke video. Je hebt alleen wel veel moeite met "de" en "het". Zowel schriftelijk als mondeling. En ik kan dat weten omdat ik zelf niet van Nederlands oorsprong ben en dus ook moeite heb. En hoe meer ik op mijn eigen taalgebruik let, hoe meer het me bij anderen opvalt. Ik las ergens dat je later onder andere redacteur zal willen worden. Hiervoor raad ik je aan meer aan je taal en grammatica te doen.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Re: DonaldDuckNL

Berichtdoor Jordy » vr aug 30, 2013 7:57 pm

Nederland is gewoon een moeilijke (rot)taal :)

Ook voor dit filmpje weer mijn complimenten, erg goed gedaan.
Ik wist helemaal niet dat er van extra's in het provinciealbum zaten. Het boek ziet er mooi en stevig uit. Misschien dat ik deze toch nog ga kopen :)

Persoonlijk had ik het toch leuk gevonden als je wat meer van het Engelse Pocketbook liet zien.
Zelf ben ik nog niet overtuigd om deze te kopen. Uiteraard is dit natuurlijk jouw taak niet, haha.

Volgende keer leuk als je jezelf weer filmt. UI heeft echt hele goede tips meegegeven... Hopelijk kun je hieraan werken :)

(zoals je ziet is mijn grammatica ook niet al te best)
Jordy
Verslaafd aan DD Pockets
Member
 
Berichten: 1013
Geregistreerd: wo jul 10, 2013 10:45 am
Woonplaats: Vlissingen

Re: DonaldDuckNL

Berichtdoor donaldducksubsnl » vr aug 30, 2013 8:06 pm

GRAMATICA Vervloek u!!!!
(En bedankt ;) )
"According to caregiver Serene Hunickle, "funny up to the end." "
Avatar gebruiker
donaldducksubsnl
Maakt filmpjes over Donald Duck.
Member
 
Berichten: 69
Geregistreerd: di aug 27, 2013 6:39 pm
Woonplaats: Den Haag

Re: DonaldDuckNL

Berichtdoor Karel Paardepoot » vr aug 30, 2013 10:27 pm

Ik vind je nieuwe video tot nu toe de beste!
Barks, Gottfredson, Rosa en Jippes.
Avatar gebruiker
Karel Paardepoot
http://www.catawiki.nl/verzameling/Strips/a/6
Member
 
Berichten: 221
Geregistreerd: ma aug 12, 2013 8:35 pm
Woonplaats: Friesland

VorigeVolgende

Keer terug naar Disney sites

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten

cron