Donald Duck Fanvizier

Re: DonaldDuckNL

Berichtdoor Oom Paspasu » za aug 31, 2013 12:27 am

donaldducksubsnl schreef:GRAMATICA Vervloek u!!!!

Ho! Als je zulke dingen gaat zeggen, krijg je mij op je dak! Ik vind ook niet alles in het leven leuk, makkelijk, nuttig of interessant, maar dat is het wel!
DD schreef:Je hebt alleen wel veel moeite met "de" en "het".

Het is lastig zoiets op hoge leeftijd nog onder de knie te krijgen. Misschien is het een idee om de woorden die je veel gebruikt te leren:
Het artikel. Het Weekblad. De pocket.
donaldducksubsnl schreef:GENIAAL! dat ga ik doen

Altijd goed naar oom Ui luisteren, want hij geeft wederom blijk er oog voor te hebben.
Och, wat zijn wij heden blij
Eendjes zwemmen in de plas
Het was in de maand van mei
Ik wou dat ik een eendje was
Avatar gebruiker
Oom Paspasu
Knurft
Member
 
Berichten: 1272
Geregistreerd: ma jan 28, 2013 2:48 am

Re: DonaldDuckNL

Berichtdoor DD » za aug 31, 2013 12:30 am

Oom Paspasu schreef:
DD schreef:Je hebt alleen wel veel moeite met "de" en "het".

Het is lastig zoiets op hoge leeftijd nog onder de knie te krijgen. Misschien is het een idee om de woorden die je veel gebruikt te leren:
Het artikel. Het Weekblad. De pocket.

Zeg je dat nou naar mij toe of hem? :P
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Re: DonaldDuckNL

Berichtdoor Oom Paspasu » za aug 31, 2013 12:40 am

Alles wat ik hier op het forum zeg, is bedoeld voor degene die het leest. Dat kan een McDraker zijn, of iemand die toevallig op McDrake terecht is gekomen nadat hij "paspasu" had gegoogled.
Och, wat zijn wij heden blij
Eendjes zwemmen in de plas
Het was in de maand van mei
Ik wou dat ik een eendje was
Avatar gebruiker
Oom Paspasu
Knurft
Member
 
Berichten: 1272
Geregistreerd: ma jan 28, 2013 2:48 am

Re: DonaldDuckNL

Berichtdoor DD » za aug 31, 2013 12:44 am

Je hebt het over leeftijd. Dus dan geldt het niet voor iedereen want voor een lezer van 10 of 11 is het nog best te doen om grammatica onder de knie te krijgen :)
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Re: DonaldDuckNL

Berichtdoor Oom Paspasu » za aug 31, 2013 1:02 am

Grammatica onder de knie krijgen kost zelfs een oude man als ik ook niet al te veel moeite. Mannelijke, vrouwelijke en meervoudige woorden krijgen "de" als lidwoord, onzijdige "het". Zie hoe simpel de grammatica is! Als van nature weten welke woorden mannelijk dan wel vrouwelijk en welke woorden onzijdig zijn, dat is lastig op hoge leeftijd te leren.

Ik zei niet: "Het is lastig zoiets op jouw hoge leeftijd nog onder de knie te krijgen."

Het is trouwens 1 uur. Wie nu nog niet slaapt, gaat morgenochtend zonder ontbijt naar bed!
Och, wat zijn wij heden blij
Eendjes zwemmen in de plas
Het was in de maand van mei
Ik wou dat ik een eendje was
Avatar gebruiker
Oom Paspasu
Knurft
Member
 
Berichten: 1272
Geregistreerd: ma jan 28, 2013 2:48 am

Re: DonaldDuckNL

Berichtdoor Ui » za aug 31, 2013 6:34 am

donaldducksubsnl schreef:
Over het filmpje zelf:
Waar zijn de camerastandpunten? (snotter) Het filmpje zou nóg aantrekkelijker zijn, als je eerst zelf te zien bent. Dat je eerst even het stripblad/stripboek laat zien. En dat je te zien bent bij het omslaan naar een volgend verhaal.
Je kunt dat met één camera doen. Dat kan als volgt: Je filmt jezelf als je dat blad/boek laat zien, en vervolgens blader je er meteen, rustig doorheen. Vervolgens gebruik je stukjes van dat doorbladeren als beeldbuffers. Die plak je in de film waarin alleen je handen te zien zijn, terwijl daarvan het geluid blijft doorlopen. Dan lijkt het alsof je met twee camera's bent gefilmd, alsof tíjdens het bespreken wordt overgeschakeld van de ene camera naar de andere.
Dergelijke één-camera-technieken gebruikt men in de televisiewereld ook. Zie bijvoorbeeld filmpjes waarin twee wandelaars van voren worden gefilmd, met tussendoor stukjes film waarin ze van achteren te zien zijn. Valt je op, dat er dan geen cameraman voor hen te zien is? Dat stukje waarin ze van achteren zijn te zien, is in scène gezet en vervolgens in de film geplakt. Omdat ze van achteren zijn te zien, kan de kijker toch niet zien dat ze dan doen alsof ze praten.

GENIAAL! dat ga ik doen

Eindelijk doorziet men dat Ui in feite genia... (lang verhaal verwijderd over "tunnelvisie van Einstein" of iets dergelijks - de bewerker)

Een simpele, andere manier kan als volgt.
Voordat je de gefantaseerde tekst in detail leest, kijk eerst naar wat onder "montage" staat; dat is het scenario dat over opname A en B is verdeeld.
Video-opname A, presentator in beeld:
- Beste kijkers. Welkom bij deze aflevering van DonaldDuckNL.
- De nieuwe Donald Duck is weer binnen. Nummer 13. (houdt blad omhoog, zodat kijker voorplaat ziet)
- Ditmaal geen grap op de voorplaat, maar een tekening die te maken heeft met een spannend avontuur dat Oom Donald deze week beleeft. Daarover later meer.
- Gaan we naar de Brievenbus.
- En dan nu het spannende avontuur waar ik het over had.
- Het volgende verhaal gaat over De Grote Boze Wolf.
- Zoals je ziet, een verhaal van De Reddertjes. Die zie je niet vaak in het Weekblad.
- De achterkant, met zoals iedere week, een grap over Robin Hood.
- Tot zover de aflevering van deze week. We hopen, dat je volgende week ook weer kijkt.

Video-opname B, vanachter bureau gefilmd met blad plat op tafel:
- (Brievenbus in beeld) De Brievenbus bestaat, zoals je ziet, uit één grote afbeelding. Meestal zijn het kleine, losse afbeeldingen. Het stripje sluit aan bij het thema.
- (1e verhaal in beeld) Oom Dagobert's geldpakhuis wordt belaagd door gigantische vliegende schotels. Zij willen het geld van Oom Dagobert stelen, om op hun planeet een gigantische afwasmachine te kunnen bouwen. Een grappig verhaal van de voormalige hoofdredacteur, die nu, dankzij zijn pensioen, alle tijd heeft om elke week een nieuw stripverhaal voor de Donald Duck te schrijven.
- (2e verhaal in beeld) Midas Wolf verkleed zichzelf als familielid van de Biggetjes. Maar of hij ze ditmaal te pakken krijgt, dat blijft natuurlijk, toch altijd weer de vraag.
- (3e verhaal in beeld) Zij zijn bekend van de Disney tekenfilms. In dit verhaal krijgen ze de opdracht om vooral thuis te blijven, omdat ze daar de meeste ongelukken kunnen helpen voorkomen. Weer een verhaal van de voormalige hoofdredacteur, waar ik het zojuist over had. Deze week staan er dus twee verhalen van hem in.
- (achterkant in beeld) Ook bekend van de Disney tekenfilms. In deze aflevering droomt Robin Hood, dat hij zelf rijk is en dat er nu van hem wordt gestolen. Maar de eindgrap moet je natuurlijk zelf maar lezen.

Montage:
(A) - Beste kijkers. Welkom bij deze aflevering van DonaldDuckNL.
(A) - De nieuwe Donald Duck is weer binnen. Nummer 13. (houdt blad omhoog, zodat kijker voorplaat ziet)
(A) - Ditmaal geen grap op de voorplaat, maar een tekening die te maken heeft met een spannend avontuur dat Oom Donald deze week beleeft. Daarover later meer.
(A) - Gaan we naar de Brievenbus.
(B) - (Brievenbus in beeld) De Brievenbus bestaat, zoals je ziet, uit één grote afbeelding. Meestal zijn het kleine, losse afbeeldingen. Het stripje sluit aan bij het thema.
(A) - En dan nu het spannende avontuur waar ik het over had.
(B) - (1e verhaal in beeld) Oom Dagobert's geldpakhuis wordt belaagd door gigantische vliegende schotels. Zij willen het geld van Oom Dagobert stelen, om op hun planeet een gigantische afwasmachine te kunnen bouwen. Een grappig verhaal van de voormalige hoofdredacteur, die nu, dankzij zijn pensioen, alle tijd heeft om elke week een nieuw stripverhaal voor de Donald Duck te schrijven.
(A) - Het volgende verhaal gaat over De Grote Boze Wolf.
(B) - (2e verhaal in beeld) Midas Wolf verkleed zichzelf als familielid van de Biggetjes. Maar of hij ze ditmaal te pakken krijgt, dat blijft natuurlijk, toch altijd weer de vraag.
(A) - Zoals je ziet, een verhaal van De Reddertjes. Die zie je niet vaak in het Weekblad.
(B) - (3e verhaal in beeld) Zij zijn bekend van de Disney tekenfilms. In dit verhaal krijgen ze de opdracht om vooral thuis te blijven, omdat ze daar de meeste ongelukken kunnen helpen voorkomen. Weer een verhaal van de voormalige hoofdredacteur, waar ik het zojuist over had. Deze week staan er dus twee verhalen van hem in.
(A) - De achterkant, met zoals iedere week, een grap over Robin Hood.
(B) - (achterkant in beeld) Ook bekend van de Disney tekenfilms. In deze aflevering droomt Robin Hood, dat hij zelf rijk is en dat er nu van hem wordt gestolen. Maar de eindgrap moet je natuurlijk zelf maar lezen.
(A) - Tot zover de aflevering van deze week. We hopen, dat je volgende week ook weer kijkt.

Zo schakel je dus, met slechts één camera en een simpele montage, over van deze ene (zelfde) camera naar de andere.
Het voorbeeld had korter gekund, maar hopelijk zie je vrijwel meteen de gedachte achter deze montage.

Met deze vorm van monteren kan, zonder losse microfoon, het geluid van opname A (afstand) anders klinken dan dat van opname B (dichtbij). Let dus op, dat de geluidsvolumes van de opnames zijn afgestemd op elkaar.

NB. Wat onder "montage" staat, dat is natuurlijk het scenario dat je over opname A en B hebt verdeeld. Je schrijft dus éérst zo'n scenario, zodat je overzicht houdt in wat je in welke opname gaat zeggen. Op die manier kun je de montage vloeiender laten lopen, omdat je van tevoren weet hoe alle fragmenten op elkaar gaan aansluiten.

donaldducksubsnl schreef:Ik slaap altijd te laat en ik moet vroeger gaan slapen en het kwam niet door de filmpjes ;-)

Echt wel. Je was diep in de nacht, het blad aan het lezen dat je de volgende dag ging bespreken. Dat hoort dus bij het werken aan filmpjes. (snotter)

donaldducksubsnl schreef:en ik ga vortaan eeder naar bed want de vakantie is maandag voor mij weer voorbij! (school start om 12:40 uur elke dag dus uitslapen kan maar daar doe ik niet aan! :P )

Hoe vroeger men naar bed gaat, hoe eerder men uit de veren kan. Misschien kun je een voorbeeld nemen aan Oma Duck. Haha! (snif)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: DonaldDuckNL

Berichtdoor Ui » za aug 31, 2013 8:18 am

donaldducksubsnl schreef:*HINT* kijk hier voor de nieuwe filmpje met alles erop en eraan (ui's advies kwam na de upload sorry.)
http://www.youtube.com/watch?v=HnjcqWtr7B4

Blij toe, want anders was je misschien blijven monteren. Er zullen wel meer adviezen na uploads komen. Laat dat maar aan Ui over. Haha! (snif)

Even zeuren over techniek.
Het geluid, waarom is dat zo hard? De verstaanbaarheid leidt er enorm onder. In het filmpje 'Donald Duck Geschiedenis: Pockets' is de volumeverhouding wat dat betreft, veel beter of zelfs helemaal goed.
http://www.youtube.com/watch?v=nhK6rQ-vN-Q
Het gevaar van "dubstep" is, dat je spraakritme gaat botsen met het ritme van de "dubstep"-muziek. 't Is nu net alsof je tegen de muziek in rapt. Kies muziek waarvan het ritme minder overheersend, minder dwingend is. Zoals bijvoorbeeld de neutrale muziek in het filmpje 'Donald Duck Geschiedenis: Pockets'.
(Het is mogelijk om wel synchroon met het dubstep-ritme te praten, maar dat is een verhaal apart.)

Overigens past in het time-lapse opruimfilmpje, de dubstep-achtige muziek wél mooi. Vindt Ui.
http://www.youtube.com/watch?v=oE5n_ga8iXI
Dat komt door de time-lapse, die blijkbaar goed aansluit bij dergelijke muziek. En het toeval doet de rest, want het lijkt zowat alsof de gefilmde persoon die muziek echt hoort en er in real-time op reageert. Exact bij "Hey everybody can you hear the sound", houdt hij mysterieus die Olympische pocket omhoog en kijkt hij in de camera. (0:32) Dat zijn happy incidents.
(Het is mogelijk om hier bewust synchroon te werken, maar dat is een verhaal apart.)

Jordy schreef:Volgende keer leuk als je jezelf weer filmt. UI heeft echt hele goede tips meegegeven... Hopelijk kun je hieraan werken :)

Het gaat vooral om technische tips. Er zijn boeken over het hoe en wat van films maken. Onder andere, boeken met informatie over hoe Disney tekenfilms zijn gemaakt. Bijvoorbeeld hoe bij tekenfilms, beeld en geluid los van elkaar werden opgenomen en, dankzij van tevoren gedaan rekenwerk, toch synchroon bij elkaar pasten. Zoiets las Ui eens.
Als iemand op YouTube gewoon wat over Donald Duck wil praten, is dergelijke informatie natuurlijk vergezocht. Maar áls hij werkelijk een min of meer professioneel ogende montage wil maken en het interessant vindt om zich daarin te verdiepen, dan pas hebben dergelijke tips waarde en is het leuk om ermee bezig te zijn.

Het gaat vooral om een bepaalde manier van denken. Een bepaalde manier van zien. Weten wat je doet en hoe dit waarschijnlijk uitpakt. Zie bijvoorbeeld, hoe Carl Barks in vele verschillende kunstrichtingen toch thuis was. Tekenfilms, strips, schilderijen, beeldjes en uiteindelijk een gedicht. Dat kon hij allemaal doen, mede omdat hij zich verdiepte in de techniek: hoe pak je iets aan. Koester de informatie die over Barks's werkmethodes bekend is. Dat hij bijvoorbeeld een met een lamp belichte pingpongbal gebruikte om van tevoren te bestuderen, hoe de hoofden van stripeenden realistisch te gaan schilderen. Daar is over nagedacht! Disney-figuren in 2D bestaan uit cirkels. Dus in 3D bestaan ze uit bollen. De logica kan haast niet eenvoudiger zijn, maar je moet er maar opkomen.

Hieronder een voorbeeld van hoe een (hopelijk) komisch filmpje aangepakt kan worden, naar aanleiding van het reeds in dit bericht genoemde filmpje 'Donald Duck Zaterdag Speciaal: Opgeruimd staat netjes'.
http://www.youtube.com/watch?v=oE5n_ga8iXI

Montage:
1. Kamer ligt vol met strips.
2. Verzamelaar, in die rommelige kamer: "Ik kan deze chaos wel gaan opruimen..."
3. Timelapse beelden van opruimen.
4. Verzamelaar in opgeruimde kamer.
5. Zegt, in opgeruimde kamer: "Maar..."
6. Kamer ligt vol met strips.
7. Verzamelaar, in die rommelige kamer: "...binnen no time ligt alles weer *precies* hetzelfde!"

En let op, alles ligt natuurlijk precies hetzelfde, doordat je eerst stappen 1, 2, 6 en 7 hebt gefilmd! Pas daarná film je stappen 3, 4 en 5.
Die techniek moet je zien. Anders zou je met grote moeite alle strips weer op exact dezelfde rommelige manier terug moeten leggen en uiteindelijk die kamer twee keer opruimen. Als je die stappen-techniek snapt scheelt dat veel werktijd en de grap werkt beter!

Een variant is, dat je in een spookhuis woont waarin een geest alles steeds weer exact hetzelfde terug legt. En dat niemand gelooft, dat je toch echt je kamer hebt opgeruimd.
Zo kun je ook, doen alsof een gebroken vaas weer heel is. Je neemt eerst de passages op waarin de vaas heel is, pas daarna breek je de vaas en film je de passage waarin de vaas gebroken is. Zo kun je toveren met slechts één camera. En de trucage kost haast niets. (Afhankelijk van de waarde van die vaas, natuurlijk.)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: DonaldDuckNL

Berichtdoor donaldducksubsnl » za aug 31, 2013 10:45 am

Even zeuren over techniek.
Het geluid, waarom is dat zo hard? De verstaanbaarheid leidt er enorm onder. In het filmpje 'Donald Duck Geschiedenis: Pockets' is de volumeverhouding wat dat betreft, veel beter of zelfs helemaal goed.
http://www.youtube.com/watch?v=nhK6rQ-vN-Q
Het gevaar van "dubstep" is, dat je spraakritme gaat botsen met het ritme van de "dubstep"-muziek. 't Is nu net alsof je tegen de muziek in rapt. Kies muziek waarvan het ritme minder overheersend, minder dwingend is. Zoals bijvoorbeeld de neutrale muziek in het filmpje 'Donald Duck Geschiedenis: Pockets'.
(Het is mogelijk om wel synchroon met het dubstep-ritme te praten, maar dat is een verhaal apart.)

Ik had per ongelijke de verkeerde muziek eronder geplaatst en het was al te laat maar aleen bij de eerste gedeelte heb ik dubstep (slecht idee)
maar is het geluid verder ok?
"According to caregiver Serene Hunickle, "funny up to the end." "
Avatar gebruiker
donaldducksubsnl
Maakt filmpjes over Donald Duck.
Member
 
Berichten: 69
Geregistreerd: di aug 27, 2013 6:39 pm
Woonplaats: Den Haag

Re: DonaldDuckNL

Berichtdoor Ui » za aug 31, 2013 11:50 am


donaldducksubsnl schreef:
Even zeuren over techniek.
Het geluid, waarom is dat zo hard? De verstaanbaarheid leidt er enorm onder. In het filmpje 'Donald Duck Geschiedenis: Pockets' is de volumeverhouding wat dat betreft, veel beter of zelfs helemaal goed.
http://www.youtube.com/watch?v=nhK6rQ-vN-Q
Het gevaar van "dubstep" is, dat je spraakritme gaat botsen met het ritme van de "dubstep"-muziek. 't Is nu net alsof je tegen de muziek in rapt. Kies muziek waarvan het ritme minder overheersend, minder dwingend is. Zoals bijvoorbeeld de neutrale muziek in het filmpje 'Donald Duck Geschiedenis: Pockets'.
(Het is mogelijk om wel synchroon met het dubstep-ritme te praten, maar dat is een verhaal apart.)

Ik had per ongelijke de verkeerde muziek eronder geplaatst en het was al te laat maar aleen bij de eerste gedeelte heb ik dubstep (slecht idee)
maar is het geluid verder ok?

Tot en met 2:01 ben je soms wat moeilijk te verstaan. Namelijk de bespreking van Donald Duck Weekblad. Daarna stopt de muziek en ben je goed te verstaan, maar dan is er dus helemaal geen muziek.
Wat zijn de titel en artiest van de muziek die je gebruikte je bij 'Donald Duck Geschiedenis: Pockets'? De mix van muziek en stem is daar perfect, vindt Ui. Misschien kun je die muziek een paar keer hergebruiken?

Je bespreking van de verhalen is wederom keurig. Je stem en uitspraak zijn prettig om naar te luisteren. Je vertelling is coherent. Heel knap gedaan! 't Is, in elk geval voor Ui, leerzaam om te bestuderen hoe je dat doet. Je hebt een interessante stijl. Je legt contact met de kijker. Er zit warmte in je presentatie.
Het bespreken van jouw werk gaat niet alleen om wat jij van de kijkers kunt leren, maar ook om wat de kijkers van jou kunnen leren!

4:31 Die 'TomTom op hol' zal vast gaan over buitenlandse plaatsen die dezelfde naam hebben als Nederlandse plaatsen. Bijvoorbeeld Willemstad, dat zich in Nederland (Noord-Brabant) en in Curaçao bevindt.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Willemstad
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: DonaldDuckNL

Berichtdoor donaldducksubsnl » za aug 31, 2013 11:56 am

"According to caregiver Serene Hunickle, "funny up to the end." "
Avatar gebruiker
donaldducksubsnl
Maakt filmpjes over Donald Duck.
Member
 
Berichten: 69
Geregistreerd: di aug 27, 2013 6:39 pm
Woonplaats: Den Haag

Re: DonaldDuckNL

Berichtdoor DD » za aug 31, 2013 12:06 pm

Ha! Ha! Als je het muziek zo beluistert, klinkt het net als de achtergrondmuziek van de Teleac-afleveringen die we vroeger op school keken :P Maar in jou filmpje (heel laag) klonk het echt goed. Ik zou dit blijven gebruiken.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Re: DonaldDuckNL

Berichtdoor Ui » za aug 31, 2013 12:25 pm

donaldducksubsnl schreef:Muziek: http://www.youtube.com/watch?v=QRtHl9n-G3o

Gebruik hiervan alleen de eerste 7 minuten. Na 7:00 gaat deze muziek zich hinderlijk opdringen, maar zo lang zijn je films niet.
Probeer qua mix van muziek en stem, dezelfde balans te vinden als in die pocketgeschiedenis-film.

Overigens heeft je uitspraak een interessante intonatie. Je praat melodieus, levendig. Jij snapt hoe je een verhaal aan een publiek moet vertellen, qua opbouw en klankkleur. En-dat-op-jouw-leeftijd!
Soms raak je van de zenuwen wat in de war van wat je doet. Faalangst, misschien? Op zo'n moment heb je misschien even iemand nodig die een duim naar je opsteekt. Zo van: niet bang zijn, je doet het goed.
En wat betreft faalangst schijnen zelfs de grootste artiesten misselijk van de zenuwen te kunnen worden, voordat ze opkomen. Zo'n angst komt meer voor dan je denkt. Zelfs de grootste, ervaren professionals kunnen er moeite mee hebben. Weet dus, dat je daarin niet alleen bent!
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: DonaldDuckNL

Berichtdoor donaldducksubsnl » za aug 31, 2013 12:34 pm

Afbeelding
Ik heb voor jullie en aleen JULLIE een senario geschreven voor mijn nieuwe nieuws aflevering en die is in notepad geschreven dus ik wil de formatering niet beschadegen dus je moet hem maar zelf downlaoden : http://www.mediafire.com/?387nmuijbiqnm35 en ik ga dit nioet leterlijk opzeggen dit is gewoon als ik de tekst vergeet. en vor het editen!
"According to caregiver Serene Hunickle, "funny up to the end." "
Avatar gebruiker
donaldducksubsnl
Maakt filmpjes over Donald Duck.
Member
 
Berichten: 69
Geregistreerd: di aug 27, 2013 6:39 pm
Woonplaats: Den Haag

Re: DonaldDuckNL

Berichtdoor Ui » za aug 31, 2013 1:32 pm

donaldducksubsnl schreef:Ik heb voor jullie en aleen JULLIE een senario geschreven voor mijn nieuwe nieuws aflevering en die is in notepad geschreven dus ik wil de formatering niet beschadegen dus je moet hem maar zelf downlaoden : http://www.mediafire.com/?387nmuijbiqnm35 en ik ga dit nioet leterlijk opzeggen dit is gewoon als ik de tekst vergeet. en vor het editen!


Originele tekst:
Hallo en welkom bij de tweede aflevering van Donald Duck nieuws.

Tussen scerm met tekst:

Disney nieuws

we gaan het als eerst hebben over de nieuwe film saving banks hier is alvast een voor stukje
*zooomt in van het klen beeld naar het groote*
[25 seconden film clip de laatste gedeelte]
zoomt weer uit en clip begint weer opnieuw terwijl ik er nog over praat
""Dit is een soort dcumentaire film over het maken van mary popins en in deze film spelen
heel veel groote name zoals: Tom Hanks, Colin Farrell, B.J. Novak dus ik verheug mij derop om
die film te zien.

Der is ook een nieuw spel uit: disney infinety *zooomt in van het klen beeld naar het groote* [Laat trailer zien]
zoomt weer uit en clip begint weer opnieuw terwijl ik er nog over praat
Het is een kopie van het skylanders [plaatje] concept maar dan beter uitgewerkt
maar ze spelen er g in op de verzamel drang want die poppetjes zijn al bijna 10 euro per STUK!
en het doel van het spel is om met verschillende poppetjes (ze hebben allemaal een eigen super power)
de verschilende werelden te halen.

Tussen scerm met tekst:

Donald Duck website nieuws

""Op de website zijn 2 nieuwe spelletjes bijgekomen als eers het spelletje tunneltocht
[Start spelen in hoek]
Dit spel is door studenten als een eind project ontworpen en het lijkt heel
erg veel op de spel: Pipes en daarin moet je snel een tunnel graven die de zware jongen naar de gavangenis leidt!
en in het clubhuis is er ook een zware jongens spel [Start spelen]daarin moet je de zware jongens
op tijd naar beneden krijgen! ook door de studenten ontwoorpen.``
``der is ook een nieuwe test [laat plaatje zien] die te maken heeft met het verhaal in de weekblad [laat fragment van mijn vrijdag filmpje zien]
en een nieuwe mickey lost het op[ook plaathe]

Tussen scerm met tekst:

Donald Duck nieuws

De engelse editie [Plaatje] is nu oficeel gestopt het was een 8 delige sirie
en het was direct uit duitsland genomen (want nederland en duitsland werken samen)
maar sanoma media gaan waarschijnlijk geen nieuwe reeks uitbrengen
want der kan echt niks meer bij want de kasten staan vol en de portomenee is leeg.


Maar bedankt voor het kijken een Like wordt erg gewaardeerd en als je nog niet hebt
geaboneerd/subscribed dan moet je dat zekt doen wnat dan blif je op de hoogte van waneer er nieuwe filmpjes komen!
Doei.

bron: http://www.mediafire.com/?387nmuijbiqnm35


Bewerking, met toevoegingen in het paars:

- "Hallo en welkom bij de tweede aflevering van Donald Duck Nieuws."

- (Beeldbuffer met tekst: Disney nieuws)

- "We gaan het als eerste hebben over de nieuwe film 'Saving Mr. Banks'. Hier is alvast een voorstukje."
- (Zoomt in van het kleine beeld naar het grote beeld.) (25 seconden filmclip, het laatste gedeelte.)
- (Zoomt weer uit en clip begint weer opnieuw terwijl ik er nog over praat.)
- "Dit is een soort documentairefilm over het maken van de Disney-film 'Mary Poppins'. In deze film spelen heel veel grote namen zoals: Tom Hanks, Colin Farrell en B.J. Novak. Dus ik verheug mij erop, om die film te zien."

- (Beeldbuffer met tekst: Disney games)

- "Er is ook een nieuw spel uit: 'Disney Infinity'."
- (Zoomt in van het kleine beeld naar het grote beeld.) (Laat trailer zien.)
- (Zoomt weer uit en clip begint weer opnieuw terwijl ik er nog over praat.)
- "Het is een kopie van het 'Skylanders' (plaatje) concept, maar dan beter uitgewerkt."
- "Maar ze spelen erg in op de verzameldrang, want die poppetjes zijn al bijna 10 euro per STUK!"
- "Het doel van het spel is om met verschillende poppetjes, die allemaal een eigen super power hebben, de verschillende werelden te halen."

- (Beeldbuffer met tekst: Donald Duck website nieuws)

- "Op de website zijn er 2 nieuwe spelletjes bijgekomen."
- "Als eerste het spelletje 'Tunneltocht'."
- (Start spelen in hoek.)
- "Dit spel is door studenten als een eindproject ontworpen en het lijkt heel erg veel op het spel 'Pipes'. Daarin moet je snel een tunnel graven die de Zware Jongens naar de gevangenis leidt!"

- "Het tweede spel."
- "In het Clubhuis is er ook een Zware Jongens-spel. (Start spelen.) Daarin moet je de Zware Jongens op tijd naar beneden krijgen! Ook door de studenten ontworpen."

- "Er is ook een nieuwe test (laat plaatje zien), die te maken heeft met het verhaal in het Weekblad."
- (Laat fragment van mijn vrijdag filmpje zien.)
- "En een nieuwe 'Mickey lost 't op'." (ook plaatje)

- (Beeldbuffer met tekst: Donald Duck pockets nieuws.)

- "Als laatste, nieuws over de pockets."
- "De Engelse editie (plaatje) is nu officieel gestopt. Het was een 8-delige serie."
- "En het was direct uit Duitsland overgenomen. Want de uitgevers van Nederland en Duitsland werken samen."
- "Maar Sanoma Media gaat waarschijnlijk geen nieuwe reeks uitbrengen."
- "Want er kan echt niks meer bij; de kasten staan vol en de portemonnee is leeg."

- "Bedankt voor het kijken. Een Like wordt erg gewaardeerd. En als je nog niet hebt geabonneerd/subscribed, dan moet je dat zeker doen. Want dan blijf je op de hoogte van wanneer er nieuwe filmpjes op ons kanaal komen!"
- "Doei."
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: DonaldDuckNL

Berichtdoor Ui » za aug 31, 2013 1:50 pm

Keurig gedaan, dat scenario. Zo maak je je presentatie hanteerbaarder. Ook voor wie er inhoudelijk over wil oordelen. Zo kan men van tevoren door een aflevering heenlopen en deze bespreken, voordat er gefilmd wordt. Zo gaat dat meestal ook in de professionele wereld: men maakt eerst een draaiboek.

[erica terpstra] Je bent een kanjerrr! [/erica terpstra]

['Saving Mr. Banks'] - "Dit is een soort documentairefilm over het maken van de Disney-film 'Mary Poppins'. In deze film spelen heel veel grote namen zoals: Tom Hanks, Colin Farrell en B.J. Novak. Dus ik verheug mij erop, om die film te zien."

Vraag aan de Grammaticanen. Hoe is "deze film" duidelijk te identificeren als 'Saving Mr. Banks', zodat geen verwarring ontstaat met de tussendoor genoemde 'Mary Poppins'?

['Tunneltocht'] - "Dit spel is door studenten als een eindproject ontworpen en het lijkt heel erg veel op het spel 'Pipes'. Daarin moet je snel een tunnel graven die de Zware Jongens naar de gevangenis leidt!"

Vraag aan de Grammaticanen. Zelfde principe als voorgaande vraag. Hoe is "daarin" duidelijk te identificeren als 'Tunneltocht', zodat geen verwarring ontstaat met de tussendoor genoemde 'Pipes'?

- "In het Clubhuis is er ook een Zware Jongens-spel. (Start spelen.) Daarin moet je de Zware Jongens op tijd naar beneden krijgen! Ook door de studenten ontworpen."

Wat is "naar beneden"? Wat bedoel je daarmee?

- "Er is ook een nieuwe test (laat plaatje zien), die te maken heeft met het verhaal in het Weekblad."

Welk verhaal? In welk Weekblad-nummer?

- "Maar Sanoma Media gaat waarschijnlijk geen nieuwe reeks uitbrengen."
- "Want er kan echt niks meer bij; de kasten staan vol en de portemonnee is leeg."

Wat bedoel je met die laatste zin, met "er kan echt niks meer bij; de kasten staan vol en de portemonnee is leeg"?
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Disney sites

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten