Ons verhaal....

Berichtdoor Ui » za mei 14, 2011 7:37 pm

De neefjes vertellen Burgemeester Bolderbast over de zeldzame graanvos. Bolderbast stamelt, dat hij van zijn parkeerplaats moet afzien. De neefjes zijn tevreden. Eind goed, al goed. Nu kunnen ze gewoon blijven waar ze wonen, juichen ze.

Helaas is burgemeester Bolderbast ook niet helemaal van gisteren. Want als de graanvos met rust gelaten moet worden, kunnen er op zijn leefgebied ook geen eenden wonen! Dus ook geen Donald Duck!
De neefjes zuchten diep. Ze zijn terug bij af. Wat nu?
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » za mei 14, 2011 7:44 pm

Daar vinden ze dat Guus Geluk is aangesteld als Minister van Geluk in Bolderbast's nieuwe stadsorde. Hij wordt uitgejouwd door de burgemeester omdat hij niks doet. Nog geen minuut later is hij ontslagen. Ook vinden ze Carl. "Wat doe jij hier?" vraagt Kwik. "Wat denk je? Burgemeester Bolderbast wil nog steeds doorgaan met die parkeerplaats en heeft het nu op MIJN huis voorzien! En daar groeit geen graanvos! Ook heeft de burgemeester het skateboard gejat tijdens de verbouwing bij hem thuis!"
Dan komt er een dunne bebrilde ambtenaar langs. "Meneer Bolderbast, heeft u even? Ja kijk, uw voorganger heeft de gemeentekas een beetje heel erg leeggemaakt voor hij zijn post verliet, en nu is er geen geld voor uw nieuwe... gemeentehuis." "WAAAT?!" reageert de burgemeester. "Duckstad heeft een Biljonairsclub, 's werelds rijkste eend woont hier zelfs, maar de gemeente heeft geen geld meer? Verhoog meteen de belasting op multibiljonairs!" "Maar meneer, belasting valt niet in onze... authoriteit." "Doe het, Van Vluchten, of je bent ONTSLAAAAGEN!"
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » za mei 14, 2011 7:45 pm

Ui schreef:De neefjes vertellen Burgemeester Bolderbast over de zeldzame graanvos. Bolderbast stamelt, dat hij van zijn parkeerplaats moet afzien. De neefjes zijn tevreden. Eind goed, al goed. Nu kunnen ze gewoon blijven waar ze wonen, juichen ze.

Helaas is burgemeester Bolderbast ook niet helemaal van gisteren. Want als de graanvos met rust gelaten moet worden, kunnen er op zijn leefgebied ook geen eenden wonen! Dus ook geen Donald Duck!
De neefjes zuchten diep. Ze zijn terug bij af. Wat nu?

Oeps, ik schreef mijn bericht gelijk met het jouwe. Wat nu? We kunnen twee kanten uit:
-Donald moet verhuizen
-Ambtenaar Van Vleuten heeft een probleem
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » za mei 14, 2011 7:46 pm

Duckfan van Down Under schreef:-Ambtenaar Van Vleuten heeft een probleem

Van Vluchten.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Ui » za mei 14, 2011 8:30 pm

Duckfan van Down Under schreef:Oeps, ik schreef mijn bericht gelijk met het jouwe. Wat nu?

Ui was eerder! (huil huil) Je maakt in één bericht maar liefst drie personages (Guus, Carl, Van Vleuten) actief, zonder dat het verhaal echt een stap verder komt. Vindt Ui.
Bolderbast treedt op als kwelgeest voor Donald. Om hem ineens ook de kwelgeest van de multibiljonairs te maken, maakt het verhaal wat richtingloos. Vindt Ui. (snik)
Het belangrijkste motief van Bolderbast is, dat hij eindelijk verlost wil zijn van Donald als buurman. Waarom zou hij dan veel inwoners tegen zich keren? Daar heeft Donald alleen maar baat bij.

Als de gemeente geld tekort komt, misschien kunnen ze dan gevangenen inzetten. (snik) Dan moet Donald, zeer vernederend, meebouwen aan het huis van Bolderbast. Wat natuurlijk in uiterste stilte moet gebeuren, vanwege die graanvos in Donald's tuin.

Een burgemeestershuis is overigens de woning van de burgemeester. Dat is niet per se het gemeentehuis. (snotter)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor Otto » zo mei 15, 2011 2:54 am

Ui schreef:De neefjes vertellen Burgemeester Bolderbast over de zeldzame graanvos. Bolderbast stamelt, dat hij van zijn parkeerplaats moet afzien. De neefjes zijn tevreden. Eind goed, al goed. Nu kunnen ze gewoon blijven waar ze wonen, juichen ze.

Helaas is burgemeester Bolderbast ook niet helemaal van gisteren. Want als de graanvos met rust gelaten moet worden, kunnen er op zijn leefgebied ook geen eenden wonen! Dus ook geen Donald Duck!
De neefjes zuchten diep. Ze zijn terug bij af. Wat nu?

De neefjes lopen verslagen naar buiten en gaan op weg naar Oom Dagobert om hem om hulp te vragen. Onderweg zien ze ineens..............
W.H.A.D.A.L.O.T.T.A.J.A.R.G.O.N
Otto
Member
 
Berichten: 249
Geregistreerd: wo sep 16, 2009 10:25 pm

Berichtdoor Dubbelduck » zo mei 15, 2011 2:33 pm

...de moeder van Bolderbast lopen. "Wat heeft mijn zoon nu weer uitgespookt?" vraagt ze. "Hij is burgemeester geworden en wil ons nu het huis uitzetten," zeggen de neefjes. "Wat?" schreeuwt mevrouw Bolderbast verbaast. "Dat laat ik niet gebeuren, jongens. Ik zal eens even een hartig woordje met hem spreken."
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor kwuk duck » zo mei 15, 2011 3:09 pm

Waarop ze naar het gemeentehijs loopt en zonder te vragen binnenloopt.
It was me against the world, and the world was winning!
kwuk duck
Member
 
Berichten: 1245
Geregistreerd: ma mei 03, 2010 5:43 pm
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor Duckfan van Down Under » zo mei 15, 2011 4:32 pm

Ui schreef:(Guus, Carl, Van Vleuten)

VAN VLUCHTEN!

We zijn hier wel in een unieke postitie met Bolderbast als burgemeester. Daar kunnen we toch wel wat meer mee?
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Ui » zo mei 15, 2011 5:09 pm

Duckfan van Down Under schreef:We zijn hier wel in een unieke postitie met Bolderbast als burgemeester. Daar kunnen we toch wel wat meer mee?

Donald dreigt zijn huis uitgezet te worden. Is dat op zich niet heftig genoeg?
Een burgemeester die de biljonairs belast kan door menig ander personage gespeeld worden, in een ander verhaal. De band tussen Bolderbast en Donald is daarentegen bijzonder.

Dubbelduck schreef:...de moeder van Bolderbast lopen. "Wat heeft mijn zoon nu weer uitgespookt?" vraagt ze. "Hij is burgemeester geworden en wil ons nu het huis uitzetten," zeggen de neefjes. "Wat?" schreeuwt mevrouw Bolderbast verbaast. "Dat laat ik niet gebeuren, jongens. Ik zal eens even een hartig woordje met hem spreken."

kwuk duck schreef:Waarop ze naar het gemeente[huis] loopt en zonder te vragen binnenloopt.

De moeder van Bolderbast ziet de bouwplannen aan de muur hangen. Ze zegt bewonderend: "Wat een schitterend huis! Waarom heb jij dat niet?" Ze glundert natuurlijk van trots, als ze hoort dat dit kasteeltje het toekomstige "stulpje" van haar zoon wordt.
Ze is haar beloften aan Donald's neefjes volledig vergeten en heeft er geen aandacht meer voor. (snotter)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor Otto » zo mei 15, 2011 7:57 pm

ondertussen zijn de neefjes bij Oom Dagobert aangekomen. Daar vertellen ze hem het hele verhaal, waarop Dagobert schreeuwt "jullie worden MIJN huis uitgezet en die luie neef van me is me nog 15 jaar huur verschuldigd, dat kan zomaar niet!"
W.H.A.D.A.L.O.T.T.A.J.A.R.G.O.N
Otto
Member
 
Berichten: 249
Geregistreerd: wo sep 16, 2009 10:25 pm

Berichtdoor Ui » zo mei 15, 2011 8:19 pm

Dagobert vervolgt: "Ik ga meteen naar die Bolderbast toe!"
Neefjes: "Hoera!"
Dagobert: "Want voor zo'n onteigening wil ik goed betaald worden!"
Neefjes: "O nee!"
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor De Zwarte Schim » ma mei 16, 2011 3:48 pm

Ui schreef:Dagobert vervolgt: "Ik ga meteen naar die Bolderbast toe!"
Neefjes: "Hoera!"
Dagobert: "Want voor zo'n onteigening wil ik goed betaald worden!"
Neefjes: "O nee!"

trouwens, alle grond hier in duckstad is bijna van mij! ik zal die bolderbast wel even.........
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Berichtdoor Ui » di mei 17, 2011 3:33 pm

Ondertussen zit Donald nog steeds in de gevangenis, wegens verbouwen zonder vergunning. (snik) Door de tralies ziet hij Guus en Katrien samen picknicken in de zon. Hij ziet de neurotische graanvos voorzichtig buiten zijn hol luieren. Hij ziet een lachende Dagobert met een grote zak geld vertrekken van het gemeentehuis, terwijl burgemeester Bolderbast hem vriendelijk uitzwaait. De neefjes proberen met spandoeken de aandacht van het volk te trekken, maar iedereen loopt door.
Is dit het einde van de avonturen van Donald Duck? (snotter)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor MatroosDuck » di mei 17, 2011 5:46 pm

Dan komt er een werknemer aanlopen. Iemand heeft je borg betaald,zegt hij. Donald loopt naar buiten en ziet Dagobert met de neefjes staan.
Avatar gebruiker
MatroosDuck
:)
Member
 
Berichten: 1120
Geregistreerd: za apr 09, 2011 11:46 am

VorigeVolgende

Keer terug naar Fanfictie & -tekeningen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast