Barl Carks

Berichtdoor mcDuck King » zo mei 24, 2009 10:47 am

Na, niet dollen maar iets vastzetten, en naar zo'n 2000 jaar zouden ze best familie kunnen zijn, ze zijn toch eenden en die zie je niet veel in Duckstad ;)
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » zo mei 24, 2009 2:18 pm

Euh.. Goudglans woont in Valstraan.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor mcDuck King » zo mei 24, 2009 4:26 pm

Ja, ik weet ook wel dat Goudglans in Valstraan woont maar ik bedoel je ziet niet veel eenden, tenminste niet in Duckstad, dus dan zouden ze best familie kunnen zijn, ze zijn beide eenden ;)
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » vr jun 26, 2009 5:23 pm

Deze lijn van ouders en kinderen is bekend.

Barl Carks' overoveroverovergrootvader leefde onder Lord Scrooge MaDuich en Duke Gladdy Stone Gander in de buurt van Edinburgh. Hij was een de tweede zoon van een Lord. Hij werd geboren aan het einde van de 18e eeuw geboren, en helaas vermoord op jonge leeftijd, in 1792 als gevolg van de Franse Revolutie. Hij ging in Frankrijk wonen in mei 1789.

Zijn zoon werd in 1791 geboren en hield het uit tot 1868. Hij verhuisde naar Londen in 1831 met zonen en dochters om daar een bakkerij te beginnen en gaf in de jaren 1830 vaak geld aan de arme Bob Cratchit met Kerst.

Een van zijn zonen werd geboren in 1827, en begon een hoedenzaak. Hij stierf in Londen, arm en in 1902.

Hij kreeg 2 zoons:
De een, geboren in 1853, ging op jonge leeftijd naar Amerika, om in het Wilde Westen van 1885 neergeschoten door de blanke indiaan "Buffel Tanden" (Buford Tannen).
De andere, geboren in 1866, ging pas naar Amerika in april 1912. Helaas door een scheepsramp moest hij terugkeren. Wel heeft hij een familierelikwie gevonden op die boot, een veer van 's werelds rijkste eend. Hij probeerde het opnieuw in 1915, en dit lukte. Helaas was hij zijn zoon vergeten. Gelukkig was die al lang daar.

Deze zoon is geboren in 1885, een dag na dat zijn oom was neergeschoten. Hij kwam in Amerika doordat hij in 1892 op een schip geraakte.

Barl's moeder is geboren in 1901, en zijn vader in 1908. Gelukkig (voor mij) hadden niet zoveel kinderen als andere mensen in die tijd. Ze hadden er 4.

Een langverloren zus, geboren in 1931, weggelopen in 1939 omdat ze enig kind wilde blijven en is later teruggevonden toen Barl z'n jaren 70 wereldreis maakte, in 1977. Ze was een actrice. Dat is ze nog steeds, op 78-jarige leeftijd.
Barl Carks. Geboren in 1940.
Een zusje, op de een of de andere manier verwant met Hortensia. Ze hebben dezelfde driftbuien. Geboren: 1945. Ze is een schooljuffrouw in Holland geweest, 1967-1995. Nu geeft ze les in Duckstad aan de jongens Duck. Helaas heeft ze een "jaren 50 schooljuffrouw"-stijl. Dus niet echt geliefd. Ze heeft ook nog maar net door wat een cassetteband is.
Een broertje uit 1949, een lastpost in de jaren vijftig, maar sinds 1971 professor aan Oxford.

Barl Carks heeft voor zover ik weet twee zoons en een dochter. En een verschillende kleinkinderen, verschillend van 1 tot 23 jaar.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Guus Geluk » za jul 04, 2009 6:38 pm

Wat mij betreft kunnen jullie beter de ideeen van Barks vergeten, aangezien hij toch overleden is en doorgaan op de ideeen van Rosa. Zijn ideeen vind ik het meest realistisch van allemaal. Ik weet dat Donald Duck allemaal fictionaal is, maar in mijn perceptie kunnen we het beter zo realistisch mogelijk maken in kaders.

Wat realistischer moet in de Duckwereld in 1995, aangezien de Donald Duck verhalen zich in 1950 afspelen.
- Als de neefjes volwassen zijn dragen alle eenden een broek, sokken en schoenen.
- Geen incest in de familie, dus geen Duck met Duck trouwen en kinderen baren.

Donald Duck is immers ook met veren in plaats van handen begonnen.

Wat nog fictionaal mag blijven om de leut er in te houden.
- Een stad vol dieren die praten en een menselijk denkniveau hebben.
Het is niet leuk, maar iemand moet het zeggen.
Avatar gebruiker
Guus Geluk
Member
 
Berichten: 325
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 7:13 pm
Woonplaats: Roosendaal

Berichtdoor Ei » zo jul 05, 2009 3:08 pm

Guus Geluk schreef:Wat mij betreft kunnen jullie beter de ideeen van Barks vergeten, aangezien hij toch overleden is en doorgaan op de ideeen van Rosa.

Niet vloeken! :)

Guus Geluk schreef:[Rosa] Zijn ideeen vind ik het meest realistisch van allemaal.

Zijn zoogdier-eenden realistisch?
Is het realistisch dat Dagobert in 'Life of $crooge' een goede verstandhouding heeft met vader en zussen, terwijl in 'A Letter From Home' ineens sprake is van een verzuurde, verbitterde verstandhouding?
Is het realistisch dat Rosa de gegevens uit Barks's 'King Scrooge the First' totaal heeft genegeerd? Gegevens die uitleg geven over de oosterse McDuck-familielijn.

Guus Geluk schreef:Wat realistischer moet in de Duckwereld in 1995, aangezien de Donald Duck verhalen zich in 1950 afspelen.

Weer zo'n hersenkronkel van Rosa. Duckverhalen die zich persé in 1954 af moeten spelen. Zelfs van Barks vallen dan verhalen af. Terwijl Rosa's eerbetoon om Barks te doen zou zijn. Hoe heeft die Rosa dat Duckstad ooit zo gek gekregen?
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » zo jul 05, 2009 9:13 pm

Dat laatste is niet waar. Volgens Rosa speelt er 1 verhaal zich af in de jaren '60: "Island in the Sky". Trouwens, ik gebruik niet alle Rosa-feiten. Volgens mij gaan de Ducks mee met de beschaving. Van Babylonie (-4000) naar Egypte (-1500), naar Griekenland (-500), naar het Oude Rome (0), heel even naar Gallie (-50), naar Parijs (800), naar Zuid-Duitsland (900), naar Amsterdam (1100), naar Antwerpen (1600), naar Bretagne (1800), naar Londen (1800) richting Schotland. Dus alleen Rosa-feiten die mij aanstaan!
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » zo feb 28, 2010 10:33 pm

De Carks Dynastie! Morgen volgt een omschrijving van iedereen.
Afbeelding

Euh, Admin, kun je dit plaatje 90 graden draaien? Is misschien handiger. Of als het te groot is, mag het plaatje ook weg.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Robb_K » zo feb 28, 2010 10:47 pm

Een zeer interesant groepje figuurtjes!
Ik heb alles geleerd van Professor Desiderius Netelmans van de Universiteit van Duckstad.
Avatar gebruiker
Robb_K
Klassiek Barksist
Member
 
Berichten: 1118
Geregistreerd: wo jan 03, 2007 11:47 pm
Woonplaats: Los Angeles/Nederland/Muenchen

Berichtdoor Duckfan van Down Under » ma maart 01, 2010 1:37 pm

Van beneden naar boven:
De oertijd Carks. Leeft in Duckgrot, met de rest.

Romein Barolus Carksus. Broer van Ronnikus Carksus. Dus eigenlijk zijn Ron Dosa en Barl Carks heel verre neven van elkaar! Hij is een centurion onder Julius Ceasar. Geboren 13 BC, gestorven ergens in de jaren 40 of 50. Ondat Julius Ceasar heb je ook nog senaatslid Dagobertuszoon van Ma Duich. Deze naam wordt later verkord (door een zuinige nakomeling) in MaDuich. MaDuich verandert door Schotse verbastering in McDuich, en die komen weer voor in het Levensverhaal deel 1.
Weetje: dit maakt Dagobertuszoon van Ma Duich de enige gierigaard in de geschiedenis die ook nog echt familie is van Dagobert.
Deze Carks is de over-tot-de-macht-65-grootvader van de huidige.

Middeleeuwse Carks. Was een bediende onder Koning Dagobert. De enige Dagobert die koning was dankzij een list. De middeleeuwse Koning Donald had een paard nodig omdat zijn neef Guus er ook een had, en jonkvrouwe Katrien houdt van mannen met grote paarden. Dagobert, de rijkste man in de omgeving, heeft een statussymbool nodig, want hij is dan wel de rijkste, Govert heeft een land. Je snapt 't al: Donald en Dagobert ruilen hun paard voor de ander z'n land.

Ah oui, le monsieur Carks! Zijn vader was van de bourgoisie, maar had goede banden met een heer van adel, Graaf Picsou. Een jaar of 8 toen de Revolutie begon.
Geboren: 1781. Gestorven: 18??. Dit is Barl's overoveroveroverovergrootoom. Zijn kleiner broertje, geboren in 1787, hier niet afgebeeld, was een Britse spion bij Napoleon.

Hier niet afgebeeld maar wel noemenswaardig: het neefje van de vorige, oftewel het zoontje van de spion. Bob "Cratchit" Carks. Begon te werken bij het telhuis van Scrooge in vroeg 1835, nadat zijn partner Jacob Marley het loodje had gelegd. Geboren in 1817, gestorven in 1902. Heeft 7 jaar in armoede onder Scrooge gewerkt, maar werd al rijker nadat zijn baas guller werd. Toen Scrooge in 1867 ook stierf, kreeg Marley het bedrijf. Hij erkocht het pand en ging met Scrooge's geld (hij was de enige die het wilde erven) naar Schotland verhuizen. In Glasgow zette hij een snoepwinkel op.

Hij had 2 zoons die wel genoemd mogen worden: Tim (1837) en nog iemand (1847).

De volgende op het plaatje is die met het fototoestel: het favoriete neefje van Tim. Geboren in 1877 is dit Barl's overovergrootvader. Hij vertrok met zijn broer naar Amerika. Hij ging naar de Yukon om daar foto's te maken van mensen die wilden laten zien wat ze allemaal gevonden hadden.
Zijn broer ging al in 1884. Hij is heel even cowboy geworden, maar heeft later informatie helpen verzamelen voor een zeker Prul en zijn Handboek.
De fotograaf heeft in 1899 een foto van Dagobert gemaakt. Deze heeft nooit betaald, en die 10 cent die hij hem schuldig is, is over de jaren heel wat meer geworden.
In Amerika kon hij zijn geluk niet beproeven. Hij ging in 1900 terug en werd een gerespecteerd lid van de Amsterdamse boekenclub Draaksen. Toen deze sloot in 1912, ging hij weer terug naar Amerika, met vrouw en kinderen. Helaas is zijn vrouw omgekomen bij een scheepsramp. Hij ging wonen waar zijn broer vroeger heen ging, en heeft de stad helpen opbouwen.

Twee Wereldoorlogen verder gaan wordt zijn zoon naar Europa gestuurd om in de Oorlog te helpen. Hij helpt het opbouwen, en al spoedig gaat zijn gezin mee.
Dit stuk gaat over een kleinzoon van de fotograaf. Geboren in 1937, de oudste Carks in de familielijn nog levend. Hij besluit in de jaren 50 al gauw de wereld rond te trekken, tot hij voor iets heel speciaals terug komt. Zijn aanstaande vrouw! O ja, en terwijl hij in Engeland is, vraagt een groepje jongens of ze zijn kapsel mogen gebruiken. Ze willen namelijk een band oprichten, "De Mieren". Hij suggereert de Kevers als een betere naam.

Zijn vrouw (toen nog vriendin), de enige aangetrouwde Carks op het plaatje.

Zijn zoon, geboren in 1967.

Barl Carks, 1997-2096. Begint in zijn tienerjaren het kleine bedrijfje "Koop Yoghurt", tot het wordt overgenomen door Large Broeken.

En als laatste, iemand uit de toekomst, geboren in 2057 is dit Barl's kleinzoon. Hij leidt een Buy 'n Large ruimteschip als de aarde moet worden verlaten in 2110.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Michiel P » di maart 02, 2010 2:13 pm

Duckfan van Down Under schreef:Romein Barolus Carksus. Broer van Ronnikus Carksus. [...] Hij is een centurion onder Julius Ceasar. Geboren 13 BC, gestorven ergens in de jaren 40 of 50. [...] MaDuich verandert door Schotse verbastering in McDuich, en die komen weer voor in het Levensverhaal deel 1.

- Wist je dat de Romeinen zelden de letter K gebruikten? Daar hadden ze namelijk al de letter C voor, die als een K werd uitgesproken. Je zou je figuurtje ook "Ronnicus Carxus" kunnen noemen.

- De correcte Latijnse term is "centurio". In de Asterix-albums wordt inderdaad het woord "centurion" gebruikt, maar dat is een verkeerde vertaling uit het Frans.

- Julius Caesar schrijf je met AE. De Romeinen spraken deze naam uit als KAISAR, vandaar het Duitse woord "Kaiser" en het Nederlandse "keizer".

- Julius Caesar werd vermoord in 44 voor Christus. Hoe kan jouw figuur dan onder hem gediend hebben?

- De Clan MacDuich wordt alleen zo genoemd in Rosa's schetsen voor Lo$ 1. In het Levensverhaal zelf verwijst alleen "the village of MacDuich" (Lo$ 9) nog naar deze verouderde spelling van "McDuck".
Avatar gebruiker
Michiel P
Member
 
Berichten: 1005
Geregistreerd: ma maart 05, 2007 5:28 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » di maart 02, 2010 3:36 pm

Sorry! Ik weet niet zo veel van de Romeienen! Carxus is goed. Ik ben namelijk van plan om de achternaam aan de tijd te veranderen.
Centurio, ook goed. Of iets anders.
Caesar - ik spreek het altijd uit als seezar.
Dood voor mijn personages? Goed punt. Dan was het iemand anders. Leuk voor de senator: "Toen ik onder Caesar diende was dat nog heel anders!" Hij kan nooit onder Caesar gediend hebben, aangezien het zich ongeveer 50 jaar na diens dood afspeelde. De laatste die nog onder Caesar gediend zou kunnen hebben was Dagobertuszoons opa, aangezien Romeinen nooit zo oud werden.
De Clan MacDuich in de schetsen alleen? Dat klopt. Maar voor mij maakt dat niks uit. Hij heeft het bedacht maar niet gebruikt, dan kan ik toch nog altijd zelf beslissen of ik het wil doen of niet? En voor de naamsverandering naar MacDuich:
"Staat hier nou MaDuich of McDuich? Ik kan z'n handschrift niet lezen."
"Hm. Ja. Waarom niet beide?"
"Mamcduich?"
"Nee, oen! MacDuich!"
"Ah... Okee."
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » di maart 23, 2010 10:30 pm

Nog een paar historische feiten worden in deze dialoog genoemd tussen Barl en zijn opa. Opa eerst.
"Ja, maar als je het zo bekijkt is ieder moment in Carks geschiedenis een historisch hoogtepunt." (let op! dit is precies wat ik probeer te bereiken!)
"Maar dat is toch ook zo? Veel in ieder geval."
"Noem eens wat."
"Nou..."
Een Carks was een Romeinse Centurio. (4)
Een Carks heeft Karel de Grote geprobeerd te leren schrijven. (787)
Een Carks importeerde het goud in de Gouden Eeuw. :) (1600-1750)
Ze vluchtten weg, vlak voor de Franse Revolutie. (1788)
Er heeft er nog een voor Ebenezer Scrooge gewerkt. (1839-1867)
Een zat op de Titanic en heeft het overleefd. (1912)
Helaas is er niks meer van hem vernomen na de Eerste Wereldoorlog. (1917)
Barl's opa is een groepje jongens tegen gekomen. Ze gingen een band oprichten: "De Mieren". Ze vonden zijn haarstijl leuk en hebben hem gevraagd of ze het mochten overnemen. En dan nog iets: "De Kevers" lijkt toch een leukere naam. (1960)

Weet iemand nog iets anders, dan hoor ik het graag.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » vr apr 09, 2010 9:55 pm

Ik blijf maar denken dat hij een leuk en origineel personage is, maar ik begin te denken dat hij misschien De Wesley is.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Ei » do apr 15, 2010 4:09 pm

Duckfan van Down Under schreef:Ik blijf maar denken dat hij een leuk en origineel personage is, maar ik begin te denken dat hij misschien De Wesley is.

Wie? Barl Carks?
Een probleem dat Ei met dit personage heeft, is dat "Barl Carks" een vreemde naam is. Ei zou zijn gegaan voor iets als Bart Clarks of Barrie Clarks.

Wat wil je met het personage doen? Leeft het in zijn eigen snavelwereld, of leeft hij in Disney's Duckwereld?

Je geeft veel informatie, maar wat wil je met het personage? Wat is bijvoorbeeld het karakter van het personage? Dat lijkt Ei belangrijker dan eerst een stamboom.
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Fanfictie & -tekeningen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron