"What if..."

Berichtdoor Duckfan van Down Under » vr mei 15, 2009 8:52 pm

Dit is een idee voor mijn een nieuwe serie: "Wat als...". Donald Duck leent een tijdmachine van Willie Wortel om (iets) te doen. En ieder verhaal komt hij weer in een ander probleem waardoor Duckstad een dorpje blijft en Donald nooit geboren is. Hier zijn al 2 ideeen.

Donald komt terecht in 1898, precies na Rosa's "Bevroren Harten" op een heuvel in de buurt van Dawson. 's Morgens vroeg geeft hij de brief aan de jonge Dagobert, denkend dat het een belangrijk document is. Hij ziet hoe hij weer terug kan. Duckstad is ineens een dorp geworden, en Dagobert, kinderen en kleinkinderen McDuck zijn miljonair in Klondike. Donald moet alles terug zetten, maar dan vergeet hij alles, dus ook hoe hij thuis moet komen (dit gebeurt altijd).

Donald is bijna thuis, maar komt terecht in jaren '80 terecht. Hij koopt een taperecorder. Hij gaat iets terug, maar wijkt 100 miljoen jaar af. Hij neemt het geluid van een T-Rex op. Op weg naar huis belandt hij in de midden 18e eeuw. Per ongeluk komt hij vast te zitten in het pak van de Hond en speelt het T-Rex geluid af. De McDucks schrikken nog erger dan normaal en verhuisen helemaal naar Londen. Hier worden ze een successvolle familie in de (?)buisness. Dagobert hoeft niet naar Amerika, en opnieuw is Duckstad een dorp. Donald vindt zichzelf als een proffessor op Oxford (door de genen van z'n Britse vader). Hij moet jammer genoeg weer alles normaal maken, maar moet dus weer op zoek naar de goede tijd.

Nu komt verhaal 3, met Cornelis Prul. Bijvoorbeeld dat Donald vlak voor Cornelis de Spanjaarden verjaagt en zelf de stichter van Duckstad wordt. Cornelis gaat naar het oosten en zo zal Oma Duck (en later Donalds vader) niet geboren worden op de goede plaats. Hortensia zal Snater nooit ontmoeten en weer is Donalds leven bedreigd.

Verhaal 4. Donald gaat deze keer naar naar 1885, naar Schotland. De McDucks laten hem logeren en hij doet mee aan een loterij. Gek genoeg, WINT HIJ! Donald Duck wint 10.000 pond en geeft het aan de McDucks, die dus geen huurachterstand meer hebben. Dagobert vindt koper in Amerika, wordt eigenaar van de Anaconda-mijn en wordt rijk. Hij bouwt een geldpakhuis, maar nu in Montana! Opnieuw moet Donald de toekomst redden.

Waar zou verhaal 5 over kunnen gaan? Kijk, het moeten kleine dingetjes zijn, zoals dus een brief afgeven, een geluid afspelen, popcorn maken, of een loterij winnen dat een hele andere toekomst zal maken. Ideeen?
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » za mei 16, 2009 5:00 pm

Dit lijkt op een kruising tussen Donald Duck, Back to the Future en Blackadder.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Haan » za mei 23, 2009 5:13 pm

Niet erg veel commotie voor een serie die in mijn tijd 22 delen heeft.
Haan
Member
 
Berichten: 26
Geregistreerd: wo apr 01, 2009 9:05 pm

Berichtdoor mcDuck King » za mei 23, 2009 5:14 pm

Zo, zo...
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » za mei 23, 2009 5:43 pm

Wat "Zo, zo..."?
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor DiederikDuck_DDD » za mei 23, 2009 8:14 pm

Wss vind hij het goed,ik zou vragen vraag robb k om het uit te werken not :D :D
DiederikDuck_DDD
Member
 
Berichten: 204
Geregistreerd: do mei 21, 2009 10:37 pm
Woonplaats: Noord-Holland

Berichtdoor Duckfan van Down Under » za mei 23, 2009 9:42 pm

Ik vraag het eerder aan Hemrieke, die tekent meer.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor DiederikDuck_DDD » za mei 23, 2009 9:44 pm

Die is toch inactive?
DiederikDuck_DDD
Member
 
Berichten: 204
Geregistreerd: do mei 21, 2009 10:37 pm
Woonplaats: Noord-Holland

Berichtdoor Duckfan van Down Under » za mei 23, 2009 9:46 pm

Volgens mij heb je ze verwisseld.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor mcDuck King » zo mei 24, 2009 10:46 am

Duckfan van Down Under schreef:Wat "Zo, zo..."?

Nou dat er al bij Haan's wereld 22 delen heeft. ;)
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » zo mei 24, 2009 2:17 pm

Wie weet zegt Haan weer straks iets, en veranderen we de toekomst. Dus die dingen die Haan zegt zijn niet altijd zeker. Nu kan Ei ook pas in 2020 in Kuiken veranderen. En als we helemaal niks meer van Haan horen, weten we dat Ei d omende 30 jaar een Ei zal blijven. Jippie! (ik ben bezig Eipostel te worden)
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor mcDuck King » zo mei 24, 2009 4:30 pm

En voor het zelfde geld is Ei een eetEI, dus dat er geen zaadje in zit, dan wordt het nooit een kuiken en nooit een Haan, dan wordt die opgegeten, dan is misschien Haan de hele tijd een hacker, EI had ons nog gewaarschuwd voor Haan.
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » ma mei 25, 2009 4:08 pm

Maar wat vinden jullie nou van de serie??? Laat die Haan toch!
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor mcDuck King » wo mei 27, 2009 5:15 pm

Ik vind heel dit onderwerp niks!!!
Ten 1e, de titel is Engels en betekent "Wat Als."
Ten 2e, ik wou een ker reageren van één tekst van wel 10 volle zinnen, wat al gelijk de pret van dit onderwerp bederft, wat niet aan jou ligt, maar toch. :P
Ten 3e, Haan heeft al gelijk van het onderwerp gegaan, waardoor het onduidelijk werd.
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor Haan » wo mei 27, 2009 6:29 pm

Haan komt speciaal hier naar toe, om te zeggen dat jullie maar beter on-topic kunnen gaan. Duckfan van Down Under is vast heel benieuwd naar jullie reacties. Ik weet het zeker. En denk niet te veel aan deze Haan, hij redt zich wel. Laat hem maar. Haan uit!

Haan,
Ieper, Belgie
1917
Haan
Member
 
Berichten: 26
Geregistreerd: wo apr 01, 2009 9:05 pm

Volgende

Keer terug naar Fanfictie & -tekeningen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron