Oom Dagobert in "De Wind in de Wilgen"

Berichtdoor Duckfan van Down Under » wo jul 08, 2009 5:46 pm

Een nieuw verhaalidee van mij: het wind-in-de-wilgen-verhaal met Dagobert Duck! Waarom: omdat Rosa en Barks zo geheimzinnig doen over 1908. Natuurlijk zijn er in dit verhaal er ook verwijzingen naar Lo$. In dit topic kunnen jullie me helpen om het verhaal af te maken. Het verhaal wijkt wel af van het echte verhaal.

Het begint als Dagobert tegen zijn zussen zegt dat ze naar Afrika gaan. Eerst maken ze nog een tussenstop in Engeland. Daar worden zijn zussen gek van zijn geldgekte. Dus vragen ze een hypnotiseur (een achterneef van Houdini) om hem van z'n geldgekte af te helpen. Dat doet hij. Alleen heeft Dagobert iets nieuws ontdekt; snelheid. Hij koopt een paard en wagen. Einde van deel 1. Ook heb ik een poster in gedachten: iets wat hierop lijkt.
http://animated-views.com/wp-content/up ... toad01.jpg

Deel 2. Hortensia en Doortje proberen hem van de "speed-mania" af te helpen, als een volwassen geworden Harry Wortel aan komt lopen. Hij heeft iets uitgevonden. Een koelkast met allerlei draden, en aan de buitenkant een microfoon+luidspreker. Of, zoals men het 100 jaar later zou noemen, een mobieltje. Blijkbaar staat zo'n ding ook in Duckstad. Snater meldt dat er problemen zijn en dat ze zo snel mogelijk naar Duckstad moeten. Dat doen ze; en daarmee krijgen ze Dagobert ook van z'n mania af. Want Harry heeft een propellorvliegtuig uitgevonden. Poster van deel 2:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... tLouis.jpg
of
http://www.aceshowbiz.com/images/still/ ... m_2_02.jpg

Derde deel: Dagobert zoekt een vliegveld, en herinnert zich dat, toen hij wind verkocht aan molenaars aan de Zuyderzee, ze het hadden over een idee voor een vliegveld. Dagobert kan er toch nog opstijgen, ondanks de militaire vliegtuigen, en vliegt richting en over Amerika. We laten ze even vliegen, en gaan naar 1956 Hier probeert Willie Wortel twee tijdpoorten uit, om te kijken wat er nou was bij Roswell 1947. Hij heeft het aangesloten, en algauw is hij in 1947. Per ongeluk leunt hij op het knopje "jaar terug" en algauw is de poort aangesloten op 1908. Je raat het al: de poort gaat per ongeluk open en dicht en het 1908 vliegtuigje vliegt voorbij. Uieindelijk komen ze in Duckstad aan. De Zware Jongens zijn uit de gevangenis. En ze hebben zojuist al Dagobert's geld gestolen (zo'n slordige 3 miljard). Wat volgt is een achtervolgingsscene, en een arrestatie als de Zware Jongens, om Dagobert te ontwijken, per ongeluk het nieuwe politiebureau binnenlopen. En, om geen risico te lopen, gaan ze nu met 'n boot. Zo gaan ze naar Afrika, om daar begin volgend jaar (1909) aan te komen.
Poster kan iets zijn met het vliegtuig dat op Zwarthart Zware afkomt, recht op de lezer.

Nou, ik zou zeggen: begin maar met het verhaal!
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Keer terug naar Fanfictie & -tekeningen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

cron