Kerstbabysitter, een afgekeurd verhaal van Jonker

Berichtdoor Michiel P » wo jul 28, 2010 1:36 am

Michiel P schreef:Pagina 10B is een echte strippagina, met lekker veel overdrijving.

Pagina 10A, bedoel ik. Pagina 10B hebben we nog niet gezien.

McDuck Menu schreef:Joost, uit de verhalen van Heer Bommel en Tom Poes, was dat dan ook geen butler? Of was die alles ineen omdat hij alleen werkte?

Tja, lastige vraag. Joost wordt nergens een butler genoemd, maar steevast "bediende". Markies de Canteclaer van Barneveldt heeft een valet. Helpt Joost Bommel bij het aankleden? Welnee, Bommel hoeft alleen zijn jas aan te trekken. :)

Maar Joost doet wel alle andere klusjes. Hij maakt schoon, hij werkt in de tuin en hij bereidt steevast een eenvoudige doch voedzame maaltijd. Joost bestiert in zijn eentje het huishouden op Slot Bommelstein. Zo iemand noemen we een majordomus. Maar voor zover hij Bommel van drank en voedsel voorziet, vervult hij inderdaad de taken van een butler.
Avatar gebruiker
Michiel P
Member
 
Berichten: 1005
Geregistreerd: ma maart 05, 2007 5:28 pm

Berichtdoor McDuck Menu » wo jul 28, 2010 1:45 am

Michiel P schreef:Welnee, Bommel hoeft alleen zijn jas aan te trekken. :)

Een vrijheid die gelukkig alleen weggelegd is voor dierlijke stripfiguren ;)

Over 10B, daar moet ik nog aan beginnen, maar ik denk wel dat hij morgen of overmorgen af komt.
Eigenlijk zou ik het leuk vinden om Bulkezwijn nog ergens in die plaat te verwerken.. maar aan de andere kant wil ik het een beetje scenario-getrouw laten.
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor admin » wo jul 28, 2010 1:56 pm

Off-topic discussie verwijderd.
admin
Site Admin
 
Berichten: 409
Geregistreerd: di aug 14, 2007 12:35 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Guus Geluk » wo jul 28, 2010 2:31 pm

Ik heb die moeder vermenselijkt. :D
Op de computer getekend.

Afbeelding
Het is niet leuk, maar iemand moet het zeggen.
Avatar gebruiker
Guus Geluk
Member
 
Berichten: 325
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 7:13 pm
Woonplaats: Roosendaal

Berichtdoor McDuck Menu » do jul 29, 2010 9:40 pm

Leuk, Guus :)
Hier de schets van pagina 10b, niet heel duidelijk, maar jullie zullen het ermee moeten doen :P
Afbeelding
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Caspar » do jul 29, 2010 9:58 pm

Ziet er mooi sfeervol uit!
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm

Berichtdoor Guus Geluk » do jul 29, 2010 10:25 pm

Ik heb mijn tekening op de computer gemaakt. Met de muis tekenen vind ik heel anders dan met het podlood.

Ik vind jouw tekeningen er mooi. Maar ik ben benieuw hoe jij je er vanaf brengt in ander terrein: realistisch mensen tekenen.
Het is niet leuk, maar iemand moet het zeggen.
Avatar gebruiker
Guus Geluk
Member
 
Berichten: 325
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 7:13 pm
Woonplaats: Roosendaal

Berichtdoor Duckfan van Down Under » do jul 29, 2010 10:32 pm

Misschine is het leuk om de sneewpop naar de lezer te laten knipogen?
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor McDuck Menu » do jul 29, 2010 11:22 pm

Leuk idee van die knipoog, even kijken of me dat nog lukt, aangezien ik de sneeuwpop net in de inkt gezet heb..

Over realistisch mensen tekenen, ik heb ooit eens een portret getekend, maar ik vond het niet zo'n leuk werk om eerlijk te zijn.
Hier een voorbeeld (met tekentablet gedaan):
Afbeelding

Ook heb ik ooit wat paarden nagetekend, maar ik vind cartoon tekenen eigenlijk leuker, en het is ook nog eens wat lastiger op sommige punten.
Afbeelding
Afbeelding
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Michiel P » vr jul 30, 2010 12:14 am

Bulkezwijn als kerstman! :lol: Wat 'n goede oplossing! DvDU's suggestie voor de sneeuwpop is ook goed gevonden. "Kerstmannen die niet kunnen lachen" verwijst naar "Christmas for Shacktown", hè? (*)

In het scenario van Jonker zijn die mannetjes koks (met koksmutsen!) die een feestmaaltijd komen langsbrengen. In jouw schets is het niet meteen duidelijk wat ze komen doen. Ik vind het jammer dat de Ducks niet zichtbaar zijn op die laatste plaat. Was het Oud & Nieuw, dan had je tenminste een excuus om ze buiten te tekenen. Goed dat Bulkezwijn en de sneeuwpop wel zichtbaar zijn. Zo'n feestplaat is veel aantrekkelijker wanneer er figuren op staan.

Ik vind je realistische werk erg knap. Paarden zijn moeilijk om te tekenen.

(*) Het is een variant op "bejaarde cowboys die niet kunnen jodelen". Jodelende cowboys zijn minder raar dan je misschien denkt. In Amerika had je allerlei jodelende country-zangers. Zie ook de jodelende slechterik in "Home on the Range" en het jodelende cowboy-meisje Jessie in "Toy Story 2" (incl. sample uit "The Sound of Music").
Avatar gebruiker
Michiel P
Member
 
Berichten: 1005
Geregistreerd: ma maart 05, 2007 5:28 pm

Berichtdoor Robb_K » vr jul 30, 2010 1:27 am

Wauw! Tim. Zeer goed gedaan! Jij bent een echt kunstner!
Ik heb alles geleerd van Professor Desiderius Netelmans van de Universiteit van Duckstad.
Avatar gebruiker
Robb_K
Klassiek Barksist
Member
 
Berichten: 1118
Geregistreerd: wo jan 03, 2007 11:47 pm
Woonplaats: Los Angeles/Nederland/Muenchen

Berichtdoor McDuck Menu » vr jul 30, 2010 1:42 am

Ik had er koks van moeten maken ja! Maar goed, dat moet ook nog wel op te lossen zijn.
Het is inderdaad een variant op cowboys die niet kunnen jodelen :) Dat soort grapjes vind ik een van de leukste dingen aan de Duck verhalen, de vreemde teksten, rare verenigingen, gekke liedjes, etc.
Voor nu:
Afbeelding
Hm.. Ik ben nog niet helemaal klaar hoor, het perspectief onderin lijkt wat krom, de stoep en de straat bedoel ik dan. Even wat wit erbij dus. Kan ook aan wat bobbeling in het papier liggen.

Dank voor de complimenten weer :) Paarden zijn wel erg mooie dieren, maar ook zeer complex, complexer nog dan mensen. Gelukkig had ik een mooi boek van Rien Poortvliet waarmee ik kon oefenen.
Mijn ouders sporen me ook altijd aan om ergens portretten te gaan zitten tekenen, maar dat zoek ik totaal niet :lol:
Overigens vind ik dat ik daar ook helemaal niet geschikt voor ben, want over bovenstaand portret heb ik best lang gedaan, uur of 2 (eerste keer portret, dat wel), maar ik denk niet dat iemand zo lang wil gaan wachten ;)

Heb ik die kerstbel van Bulkezwijn trouwens goed getekend? Ik ben bang dat ik weer te vlug getekend heb haha!
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Badeend » vr jul 30, 2010 2:24 am

Geweldig om te zien hoe je tekenstijl vooruit gegaan is tijdens dit verhaal! Een prachtige afsluiting dit, met een echte tekstballon, sfeervolle achtergrond, realistische kerstboom (vergelijk die eens met de bomen in je eerste plaatje!), maf vogeltje, een echt vrolijke sneeuwpop en treurige kerstbaard.

Misschien helpt het inderdaad om de rand van de kerstbel te veranderen in zoiets: kerstman, kerstbel. En als het kan, zou de klepel wel iets kleiner mogen. Zonder inkleuring heeft het nu iets van een kerst-wc-ontstopper. ;)
Badeend
Member
 
Berichten: 26
Geregistreerd: di maart 16, 2010 4:46 pm

Berichtdoor Badeend » vr jul 30, 2010 2:29 am

(Eh, wc-ontstopper? Gewoon ontstopper bedoelt Badeend natuurlijk.)
Badeend
Member
 
Berichten: 26
Geregistreerd: di maart 16, 2010 4:46 pm

Berichtdoor DD » vr jul 30, 2010 9:44 am

Oke, ik spreek nu waarschijnlijk tegen heel McDrake in, maar ik vind juist dat die sneeuwpop goed was zoals je het eerst had getekend. Op de voorgrond is Bulkezwijn al getekend waar de meeste aandacht naar toe zou moeten, hij heeft tenslotte verloren. De overige aandacht die een lezer aan het plaatje schenkt zijn dan de andere dingen in het plaatje. Nu de sneeuwpop knipoogt is de aandacht van de tekening fifty fifty verdeeld over Bulkezwijn en de sneeuwpop, waarbij de achtergrond niet meer interessant of onbelangrijk lijkt en dat is niet de bedoeling.

Over de tekeningen van de vrouw en de twee paarden: in een woord geweldig. Heb je de vrouw nagetekend van een echte foto of heb je het helemaal zelf bedacht?

En trouwens, waarom probeer je geen werk te vinden als illustrator bij kinderboeken? Ik weet haast zeker dat je wel zou worden aangenomen. Ik weet nog wel een aantal uitgeverijen die illustratoren willen. Je kan me altijd PM'en als je wil.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

VorigeVolgende

Keer terug naar Fanfictie & -tekeningen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten

cron