Kerstbabysitter, een afgekeurd verhaal van Jonker

Berichtdoor McDuck Menu » vr jul 30, 2010 10:39 am

Da's aardig van je, en misschien neem ik er ooit nog wel contact over op ;) . Voorlopig wil ik tekenen echter een beetje als hobby zien, en ik zie wel waar dat schip strandt.
Met alleen wat paarden en eenden lijkt het me stug dat je bij uitgevers aan de bak komt, of heb ik er een verkeerd beeld van?
Illustratoren hebben vaak ook een academische opleiding gehad, iets waar ik me nooit aan zou wagen. Ik ben in juni bij een kunstacademie langsgeweest, maar ik denk dat ik een te nuchter persoon ben om er m'n draai te vinden. Mijn afkeer van abstracte kunst helpt daar ook niet echt bij :lol:

Kinderboeken illustreren lijkt me wel erg leuk werk, maar je bent altijd afhankelijk van de opdrachten die je krijgt, vandaar dat ik tekenen liever als hobby zie, of het moet heel rendabel zijn.
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor DD » vr jul 30, 2010 10:58 am

McDuck Menu schreef:Met alleen wat paarden en eenden lijkt het me stug dat je bij uitgevers aan de bak komt, of heb ik er een verkeerd beeld van?

Je hoeft er echt geen opleiding of zo voor te volgen hoor. Als je gewoon mooi kan tekenen, je eigen stijl hebt (zoals bijvoorbeeld Dagmar Stam), dan zouden ze je graag opdrachten willen geven. Ik ken iemand die net als jij mooi tekent en krijgt nu opdrachten bij uitgeverijen voor kinderboeken.

Maar zoals je zelf zegt moet het natuurlijk wel leuk blijven. Als jij het gevoel krijgt dat je onder druk werkt of wat dan ook, vloeien de charmes van de kunst, zonder dat je het merkt, uit je illustraties. Kunst moet eerst met liefde gedaan worden en dan pas voor geld. Anders kun je er beter niet aan beginnen want kwaliteit zullen de producties dan niet bevatten.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor McDuck Menu » vr jul 30, 2010 12:03 pm

Ik heb inmiddels wat verbeteringen aangebracht, de koks hebben nu koksmutsen op en schorten aan, en wat knopen op hun kleding.
Bulkezwijn heeft nu geen ontstopper meer vast, de klepel is nog wel aan de lange kant, misschien pas ik die nog aan, want zo krijg je er natuurlijk geen fatsoenlijk geluid uit :P.
Het perspectief is ook wat verbeterd, en de torens zijn hier en daar aangepast.
Plus ik heb wat slordigheidjes weggewerkt.
Ik heb nog geen foto geupload, maar morgen komt de scan.
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Duckfan van Down Under » vr jul 30, 2010 1:43 pm

Wauw. In een woord: wauw. Zulk goed werk uit Nederland heb ik sinds... nooit gezien. Dit is gewoon van niveau Barks! Als je straks een scan hebt, ga ik 'm op Paint inkleuren en beletteren en als achtergrond gebruiken. Zo mooi! Ik zou alleen de neus van die vrachtwagen helemaal achter het kader verbergen. Ik dacht altijd dat dat meer iets voor vooraan de plaat was, zoals de staart van dat vogeltje rechts. Mooie "uit" kerstbal trouwens! Weer zo'n detail dat ik nog niet had gezien. Prachtige plaat! Als je tekenwerk zo blijft, denk ik niet dat je werk bij twee gags blijft. Ik zou me vereerd voelen als je een verhaal van me zou uittekenen. Ik ben nu bezig met mijn eerste lange avonturenverhaal, Donald Duck Volgt de Zon. Mijn versie van Phineas and Ferb Summer Belongs to You. Maar meer daarover in het topic "Beginnend Talent".
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » vr jul 30, 2010 5:00 pm

Dat is dus niet doorgegaan. Ik heb het per ongeluk op het laatste moment weggeklikt. Nee!!! Maar ja, het is vast weer zo'n project dat nooit afkomt.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Daniel73 » za jul 31, 2010 9:34 pm

McDuck Menu schreef:Hm. Ik dacht eigenlijk dat die butler bij Bulkezwijn hoorde.

Of een chauffeur van Bulkezwijn? Een butler gaat niet zomaar mee op zakenbezoek.

Michiel P schreef:
McDuck Menu schreef:Ik dacht eigenlijk dat die butler bij Bulkezwijn hoorde.

Het is geen butler, maar een valet, een persoonlijke bediende. Een butler staat aan het hoofd van het huishoudelijk personeel, die vergezelt zijn werkgever niet buitenshuis. Onder het personeel heb je allerlei rangen en functies. Kijk maar naar "You rang, M'Lord?", "The Remains of the Day" of "Gosford Park".

De valet van Bulkezwijn, dus?

Michiel P schreef:
McDuck Menu schreef:Die tv van Dagobert, die blijkbaar beeld weergeeft van zijn fabriek, komt ook zomaar uit het niets :P

Ik vind dat je teveel details op het beeldscherm hebt getekend. Daar blijft niets van over. Jonkers schets toont terecht alleen spelende kinderen. Door die vieze rokende fabriek is het plaatje juist minder vrolijk.

Ja, die vieze rokende fabriek gaat ten koste van de vrolijkheid. Kinderen die onder de rook spelen, dat is geen happy end.

Michiel P schreef:Bulkezwijn als kerstman! :lol: Wat 'n goede oplossing! DvDU's suggestie voor de sneeuwpop is ook goed gevonden. "Kerstmannen die niet kunnen lachen" verwijst naar "Christmas for Shacktown", hè? (*)

Het zou moeten gaan om hulpkerstmannen die niet kunnen lachen. Want de Kerstman bestaat echt, in Duckstad.

McDuck Menu schreef:Kinderboeken illustreren lijkt me wel erg leuk werk, maar je bent altijd afhankelijk van de opdrachten die je krijgt, vandaar dat ik tekenen liever als hobby zie, of het moet heel rendabel zijn.

Je kunt zoiets toch als vakantiewerk doen, als bijbaantje?
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Rubberduck » zo aug 01, 2010 2:02 am

Ik dacht dat het Dagobert's butler was. Dit is voor de lezer dus niet duidelijk, en dan ontstaat inderdaad de vraag (al dan niet terecht): waarom parkeerde Dagobert de baby niet bij die butler?
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor McDuck Menu » zo aug 01, 2010 9:20 pm

Afbeelding
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Duckfan van Down Under » zo aug 01, 2010 9:24 pm

Het is echt mooi geworden! Wat vind je van mijn tekeningen?
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Robb_K » zo aug 01, 2010 11:23 pm

Duckfan van Down Under schreef:Het is echt mooi geworden! Wat vind je van mijn tekeningen?

Uw figuren zijn wel een beetje beter. Maar je moet er veel praktijk doen, in ze bouwen met behulp van basisvormen, en in de handel die lichaamsdelen in hun juiste relatieve posities.
Ik heb alles geleerd van Professor Desiderius Netelmans van de Universiteit van Duckstad.
Avatar gebruiker
Robb_K
Klassiek Barksist
Member
 
Berichten: 1118
Geregistreerd: wo jan 03, 2007 11:47 pm
Woonplaats: Los Angeles/Nederland/Muenchen

Berichtdoor McDuck Menu » zo aug 01, 2010 11:24 pm

Robb_K schreef:
Duckfan van Down Under schreef:Het is echt mooi geworden! Wat vind je van mijn tekeningen?

Uw figuren zijn wel een beetje beter. Maar je moet er veel praktijk doen, in ze bouwen met behulp van basisvormen, en in de handel die lichaamsdelen in hun juiste relatieve posities.

Ik heb gereageerd bij toon je tekeningen.
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Robb_K » zo aug 01, 2010 11:27 pm

Robb_K schreef:
Duckfan van Down Under schreef:Het is echt mooi geworden! Wat vind je van mijn tekeningen?

Uw figuren zijn wel een beetje beter. Maar je moet er veel praktijk doen, in ze bouwen met behulp van basisvormen, en in de handel die lichaamsdelen in hun juiste relatieve posities.

Oeps! Ik heb bedoeld "je figuren", niet "uw figuren". Ik ben 62 jaar oud (en niet erg formeel!).
Ik heb alles geleerd van Professor Desiderius Netelmans van de Universiteit van Duckstad.
Avatar gebruiker
Robb_K
Klassiek Barksist
Member
 
Berichten: 1118
Geregistreerd: wo jan 03, 2007 11:47 pm
Woonplaats: Los Angeles/Nederland/Muenchen

Berichtdoor Daniel73 » ma aug 02, 2010 10:16 pm


De straling om de kerstboom houdt op boven de vrachtwagens. De kerstboom heeft een schaduw van de maan, maar deze zou moeten wegvallen in het licht van de lampjes.
Begrijpen Nederlandse lezers de verschijning van Bulkezwijn als zijnde een armoedige kerstman?

De bezem van de sneeuwpop vind ik een mooie diepte tonen ten opzichte van de kerstboom erachter. Ik zie duidelijk dat de bezem dichterbij is. Mooi gedaan.
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Rubberduck » ma aug 02, 2010 10:56 pm

Daniel73 schreef:Begrijpen Nederlandse lezers de verschijning van Bulkezwijn als zijnde een armoedige kerstman?

Waarom zouden de lezers dat niet snappen? En vanwaar de toevoeging 'Nederlandse'? Of schat je Nederlandse lezers minder intelligent in dan buitenlandse lezers? ;)
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor Daniel73 » di aug 03, 2010 9:48 pm

In Nederland kennen wij het Amerikaanse gebruik niet, dat een hulpkerstman bedelt.
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

VorigeVolgende

Keer terug naar Fanfictie & -tekeningen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten

cron