Kerstbabysitter, een afgekeurd verhaal van Jonker

Berichtdoor Ei » za nov 07, 2009 5:41 pm

Duckfan van Down Under schreef:Het begon met Jonker maar nou wordt er weer Wikipedia bij gehaald. "Stropopredeneringen noemen ze dat." Dit gaat niet over strop-op-redeneneringen, maar over McDuck Menu die als fan zijnde een afgekeurd scenario probeert te verbeteren.

In de discussie worden helaas stropopredeneringen gehanteerd. Dus is enige uitleg van belang. Gelukkig kan Ei verwijzen naar een gedocumenteerde drogredenatie, met een naam. Dat scheelt tijd. Het woord "stropop" telt zeven letters. Ei heeft zich inmiddels veel woorden kunnen besparen met dit ene woordje. Zie je iemand een opmerkelijk verkeerde samenvatting van je uitspraken geven? Dan hoef je alleen te zeggen: stropop!

Ei baalt ook van die vervelende discussies met Rockerduck. Ei probeert dat steeds meer te omzeilen. Het meeste is off topic hier. Ei heeft in het ertoe bestemde topic 'Opmerkingen over andere gebruikers' een uitgebreide reactie geplaatst, vandaag:
http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=18995#p18995

Duckfan van Down Under schreef:Maar nee, blijken er plotgaten in te zitten. Maar de plotgaten in kwestie worden nooit genoemd. Als die nou op Internet stonden kunnen we ze als 1 McDrake oplossen.

Wat bedoel je met: als de plotgaten op internet stonden?

Plotgaten? Het scenario bevat wat kleine, te verhelpen slordigheden. Op die manier levert Jonker zich helaas over aan een redactie die moet ingrijpen. En daar is Jonker niet de enige in. Mau kan ook slordig zijn. Dat werpt een ander licht op Jonker's klachten over wijzigingen door de redactie. (Die klachten zijn getoond op McDuck.) Want Jonker levert blijkbaar z'n scenario niet zo af, dat de redactie helemaal niets hoeft te veranderen. In die zin is Jonker dus allesbehalve Barks. Want Barks was zo zelfstandig mogelijk. Jonker stelt zich daarentegen afhankelijk op. Jonker laat zich op slordigheidjes corrigeren. Jonker heeft dat blijkbaar nodig. Als Rockerduck dat slap vindt, is Ei het helemaal met hem eens!

Caspar schreef:Als je mee wil doen in de discussie, ga je gang. Het gaat erover of het babygebrabbel een plotgat is of niet.

Dat station is toch inmiddels allang gepasseerd? Het babygebrabbel is geen plotgat. En zelfs al zou het wel zo zijn, dan zijn wat dialoog-aanpassingen genoeg. De "gaga" kan geschreven worden op een Pafboemistaanse manier, bijvoorbeeld. (Zoals je in nep-Zweeds "gägä" zou schrijven.) De baby kan desnoods een peuter zijn, die meer woordenschat heeft.
Er zijn veel mogelijkheden, als je er maar voor openstaat.

Caspar schreef:Heb je de schetsen?

De scans zijn verkleind, ziet Ei. (De scans van Ei zijn zoals gescand.)
Leuk dat iedereen het verhaal nu rechtstreeks, zelf kan beoordelen!
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor Caspar » za nov 07, 2009 6:24 pm

Als je op de plaatjes in mijn bericht klikt krijg je de grote versies. Volgens mij zijn die even groot als de versies die ik gemaild heb gekregen.

In het script IS goegoe al in het buitenlands geschreven. Zie blz. 6 plaatje 4.2: "Gevonden! Die baby komt uit Pafboemistan! Gûgû, spreek uit goegoe, betekent 'mama'in het Pafboemistaans.".
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm

Berichtdoor Rockerduck » za nov 07, 2009 7:07 pm

Ei schreef:Dat mocht je willen. Ga alsjeblieft in een ander topic aandacht zoeken voor je persoontje, Rockerduck. Ei wil over Jonker's kerstverhaal schrijven.

Achterbakse hypocriet. Zélf maar doorzeuren over Rockerduck en ondertussen met een schijnheilig gezicht beweren dat het je gaat over het kerstverhaal. Wie denk je te belazeren? Iedere keer als er door mij iets geschreven wordt over het verhaal, begin je over iets anders.

Ei schreef:Alweer zeuren over "supersonisch gehoor"? Die kreet heeft Rockerduck zelf geïntroduceerd, op 2009-11-04 00:14:20. Dit lijkt een een zuiver geval van een "stropopredenering". Rockerduck legt iemand anders iets in de mond en gaat er vervolgens tegen strijden. Zo zit Rockerduck in feite te discussiëren met alleen zichzelf.

Wie begon er malle zaken bij te halen, zoals uitzonderlijk goed gehoor, iets wat in Jonker's verhaal niet genoemd wordt? Niet ik. Voor iemand die het bij Jonker's verhaal wil houden, zit je opvallend veel ruimte te besteden aan van alles wat er niet in voorkomt. Om een plotgat goed te praten.

Ei schreef:Blijkbaar is het te moeilijk om te snappen?

Blijkbaar kan Jonker's plotgat alleen gedicht worden met malle noodgrepen. In andere verhalen is beweerd dat de neefjes goed kunnen spoorzoeken, dus dan zullen ze ook wel goed kunnen horen... Dat soort onzin.

Ei schreef:Ei had in werkelijkheid meerdere punten. Het moge duidelijk zijn dat Rockerduck geen moer begrijpt van het Jonkerverhaal en van de discussie.

Misschien als je niet zulke stompzinnige redeneringen had gebruikt, was het duidelijker geweest? Je zit hier op z'n Rosa's ouderwets te "reverse engineeren".

Ei schreef:Barks heeft Dagobert wél een arme oude eend genoemd. Zie Ei's vorige bericht.

Desondanks zag Barks de eenden als mensen. Daar heb ik een citaat van gegeven. Is Barks zelf nu ook al te dom op te snappen wat hij zelf heeft bedoeld, volgens Ei?

Ei schreef:Nee, jouw stropop wordt weerlegd.

Ei heeft een nieuw wooridje geleerd en de wereld zal het weten!

Ei schreef:
Rockerduck schreef:Als je maar hard genoeg schreeuwt en genoeg woorden gebruikt, dan zal men er overheen lezen dat er alwéér een gat in het verhaal zit, en dan zal men alleen nog denken aan Rockerduck. Dát is toch wat je hoopt te bereiken met dit te overschreeuwen, Ei?

Weer een stropop. Ei zit niets te overschreeuwen. Ei noemde het punt nota bene zelf!

Ei probeert de aandacht af te leiden van Jonker's fout door te beginnen schreeuwen over Rockerduck's kwaadaardige motivaties, helderziend als hij is.

Ei schreef:Nee, want het het slaappetje-verhaal zit vol onlogische wendingen, en het kerstverhaal zit dat niet. De verhalen zijn van een verschillend niveau. Helaas begrijpt Rockerduck dat niet.

En zo draait Ei steeds maar dezelfde plaat grijs...

Ei schreef:Heeft Ei gezegd dat Dagobert met baby nooit eerder is vertoond? Dat is weer zo'n stropop van je. Ei zal wel geschreven hebben dat Ei geen eerdere verhalen weet.

Heb ik gezegd dat Ei heeft gezegd dat het nooit eerder was vertoond? Het gegeven is gewoon oud, en daardoor minder opwindend dan Ei deed voorkomen, vind ik. Mag ik dat vinden? Ja, alsjeblieft?

Ei schreef:Maar goed, Rockerduck noemt een verhaal (D92151) waarin een volwassene is vermomd als baby. Dat is dus geen echte baby. Het is Zwarte Magica die zich als baby gedraagt. Baby Nana, in Jonker's kerstverhaal, is wel een echte baby. Op McDrake is ze tot nu toe de eerstgenoemde, échte baby waar Dagobert voor moet zorgen.

Magica tovert zich om tot baby. Op dat moment ís zijn een baby. Het verhaal laat zien hoe Dagobert daar mee omgaat.

Ei schreef:Dat van die wapenhandel is overduidelijk. En dat Jonker in een Disney-strip alleen indirect naar die Kosovo-oorlog kan verwijzen, dat zou zelfs Rockerduck moeten snappen.

Rockerduck vond Barks' realistische oorlog in 'Treasure of Marco Polo' vele malen interessanter.

Ei schreef:In de discussie worden helaas stropopredeneringen gehanteerd. Dus is enige uitleg van belang. Gelukkig kan Ei verwijzen naar een gedocumenteerde drogredenatie, met een naam. Dat scheelt tijd. Het woord "stropop" telt zeven letters. Ei heeft zich inmiddels veel woorden kunnen besparen met dit ene woordje. Zie je iemand een opmerkelijk verkeerde samenvatting van je uitspraken geven? Dan hoef je alleen te zeggen: stropop!

Ja, daar houdt Ei van: zich er gemakkelijk vanaf maken met het noemen van een enkel woordje. Hoeft-ie niks meer uit te leggen.

Ei schreef:Ei baalt ook van die vervelende discussies met Rockerduck. Ei probeert dat steeds meer te omzeilen.

:lol: :lol: :lol: Ei, de vermoorde onschuld!

Ei schreef:Het meeste is off topic hier. Ei heeft in het ertoe bestemde topic 'Opmerkingen over andere gebruikers' een uitgebreide reactie geplaatst, vandaag:
http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=18995#p18995

Ja, natuurlijk, compleet met link ernaar, zodat geen lezer ook maar iets zal missen van Ei's geëtter. Komt dat zien, komt dat zien! Rockerduck wordt getrashed! Mis het niet!

Plotgaten? Het scenario bevat wat kleine, te verhelpen slordigheden. Op die manier levert Jonker zich helaas over aan een redactie die moet ingrijpen. En daar is Jonker niet de enige in. Mau kan ook slordig zijn. Dat werpt een ander licht op Jonker's klachten over wijzigingen door de redactie. (Die klachten zijn getoond op McDuck.) Want Jonker levert blijkbaar z'n scenario niet zo af, dat de redactie helemaal niets hoeft te veranderen. In die zin is Jonker dus allesbehalve Barks. Want Barks was zo zelfstandig mogelijk. Jonker stelt zich daarentegen afhankelijk op. Jonker laat zich op slordigheidjes corrigeren. Jonker heeft dat blijkbaar nodig. Als Rockerduck dat slap vindt, is Ei het helemaal met hem eens!

Ei schreef:De baby kan desnoods een peuter zijn, die meer woordenschat heeft. Er zijn veel mogelijkheden, als je er maar voor openstaat.

Dus nu is de baby opeens veranderd in een peuter? Mag dat wel, zo aan Jonker's scenario zitten?
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Duckfan van Down Under » za nov 07, 2009 7:23 pm

En Rockerduck leest geen kleine berichten. Die moeten eerst een quote bevatten en meer dan 3 centimeter hoog zijn, anders is het oninteressant voor Rockerduck. En Rockerduck ratelt maar door. Helemaal alleen.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Rockerduck » za nov 07, 2009 7:56 pm

Duckfan van Down Under schreef:En Rockerduck leest geen kleine berichten. Die moeten eerst een quote bevatten en meer dan 3 centimeter hoog zijn, anders is het oninteressant voor Rockerduck. En Rockerduck ratelt maar door. Helemaal alleen.

Huh? Ik meen niet, dat ik iets onaardigs over jou heb gezegd. Ik antwoordde op Ei. Jammer hoor, dat je zo overduidelijk probeert Ei te imiteren. Je moet je niet zo door Ei op laten jutten. Die probeert iedereen partij te laten kiezen, wat absurd is. Dit is iets tussen Ei en mij. Tragisch dat Ei probeert er anderen bij te betrekken.

Natuurlijk lees ik wel alle berichten, ook die van jou! (En van Caspar, McDuck Menu, Ridder ter Geit, etc.) Caspar heeft intussen de scans van alle tien pagina's van Jonker's script in dit topic geplaatst. Ik dacht dat iedereen de scans per e-mail van Ei had gekregen, maar nu weten we tenminste zeker dat iedereen die het wil, het verhaal kan lezen en zich er een eigen mening over vormen, vrij van invloed van Ei of Rockerduck.

Ik ben benieuwd hoe ver McDuck Menu nu is met het tekenen. Een goede tip was, dat hij eerst de schetsen toont voordat hij afgewerkte tekeningen plaatst. Michiel P kan dan weer goede opbouwende kritiek geven op het tekenwerk. Qua verhoudingen en poses ziet hij altijd zaken die ik over het hoofd zie. Alhoewel, hij zei laatst dat de figuren beter niet de randen van de kaders (plaatjes) kunnen raken. Maar Barks heeft dat ook gedaan, bijv. op de eerste pagina van 'The Old Castle's Secret':

http://disneycomics.free.fr/Ducks/Barks ... _OS_189-02
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor DuckBoy » za nov 07, 2009 8:41 pm

Zo zie je maar DVDU is eipostel uit hart en nieren!
DuckBoy
Member
 
Berichten: 792
Geregistreerd: vr mei 01, 2009 12:39 pm
Woonplaats: kantens (groningen)

Berichtdoor McDuck Menu » za nov 07, 2009 8:57 pm

Rockerduck schreef:Ik ben benieuwd hoe ver McDuck Menu nu is met het tekenen. Een goede tip was, dat hij eerst de schetsen toont voordat hij afgewerkte tekeningen plaatst. Michiel P kan dan weer goede opbouwende kritiek geven op het tekenwerk. Qua verhoudingen en poses ziet hij altijd zaken die ik over het hoofd zie. Alhoewel, hij zei laatst dat de figuren beter niet de randen van de kaders (plaatjes) kunnen raken. Maar Barks heeft dat ook gedaan, bijv. op de eerste pagina van 'The Old Castle's Secret':

http://disneycomics.free.fr/Ducks/Barks ... _OS_189-02

Ik ben nog niet zo ver, druk met andere zaken sorry. Maar op die pagina van Barks is er wel degelijk verschil met mijn pagina ( afgezien van het mooiere tekenwerk :P). Bij Barks worden voeten/armen afgesneden bij het kader. Bij mij niet, en dat is wat het enigszins storend maakt.
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Caspar » za nov 07, 2009 9:12 pm

En nu weer over het verhaal. Kan ik ook weer nuttige berichten toevoegen, want ik heb geen zin om me uitgebreid te gaan bemoeien met deze oeroude Rockeruck - Ei vete, die nergens over gaat. De pot die de ketel die de pot verwijt dat ie zwart ziet verwijt dat ie zwart ziet verwijt de ketel die de pot verwijt dat ie de pot ziet zwart. :S
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm

Berichtdoor Ridder ter Geit » za nov 07, 2009 9:36 pm

Ik heb de schetsen nog eens gelezen. Echt een hartverwarmend verhaal met kerstgevoel!
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3835
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Rockerduck » za nov 07, 2009 9:45 pm

McDuck Menu schreef:Ik ben nog niet zo ver, druk met andere zaken sorry. Maar op die pagina van Barks is er wel degelijk verschil met mijn pagina ( afgezien van het mooiere tekenwerk :P). Bij Barks worden voeten/armen afgesneden bij het kader. Bij mij niet, en dat is wat het enigszins storend maakt.

Je hoeft je uiteraard niet te verontschuldigen. :)

Op plaatjes 2 en 4 van de openingspagina van 'The Old Castle's Secret' staat Donald óp de rand van het kader, net als de Donald op jouw plaatje. Nu zeg ik natuurlijk niet dat je dús zo moet tekenen. :P Maar het kán dus wel, als je zou willen.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor McDuck Menu » zo nov 08, 2009 2:23 am

Paar kleine schetsjes die ik heb gemaakt voor het verhaal, om jullie n beetje een idee te geven. Ik vind Bulkezwijn er iets te high class uitzien, het moet juist een dikzak zijn.. Alleen moet ik dikzakken nog onder de knie krijgen.. ik zal eens schetsen maken als er wat voorbij lopen :P Oh en de verhouding tussen donald en de moeder klopt niet, maar zo zou het er in het verhaal dus niet uit zien.
Afbeelding
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Rockerduck » zo nov 08, 2009 2:27 am

In verschillende verhalen van Barks treedt Venijn McSnekke steeds onder een andere naam (pseudoniem?) op. Zou 'Bulkezwijn' een pseudoniem kunnen zijn voor McSnekke? Of vind je dat niet leuk? Misschien bedenk je liever je eigen schurk, wat ik me goed voor kan stellen.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Caspar » zo nov 08, 2009 10:27 am

McSnekke is er denk ik wel het type voor. Iemand die nergens voor terugdeinst en ondanks zo'n oorlog toch nog dat geld wil verdienen. Hoewel hij wel meestal een directere vijandschap heeft met Dago, niet als concurrent maar hij wil hem echt vermoorden ofzo.
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm

Berichtdoor Rockerduck » zo nov 08, 2009 4:33 pm

Caspar schreef:McSnekke is er denk ik wel het type voor. Iemand die nergens voor terugdeinst en ondanks zo'n oorlog toch nog dat geld wil verdienen. Hoewel hij wel meestal een directere vijandschap heeft met Dago, niet als concurrent maar hij wil hem echt vermoorden ofzo.

In 'Fortuin aan een zijden haartje' doet hij inderdaad een poging om Dagobert om het leven te brengen. In andere verhalen (o.a. Deense verhalen) is hij weer meer 'gewoon' een concurrent. Ongeveer zoals Goudglans ook in verschillende gradaties van slechtheid wordt gebruikt.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Ei » zo nov 08, 2009 5:14 pm

Caspar schreef:Als je op de plaatjes in mijn bericht klikt krijg je de grote versies. Volgens mij zijn die even groot als de versies die ik gemaild heb gekregen.

Kijk en vergelijk.

Caspar, 800x1124:
Afbeelding

Ei, 2496x3508:
Afbeelding

Die van jou zijn handig op scherm. Die van Ei voor printer, om vanaf papier te lezen.

Caspar schreef:In het script IS goegoe al in het buitenlands geschreven. Zie blz. 6 plaatje 4.2: "Gevonden! Die baby komt uit Pafboemistan! Gûgû, spreek uit goegoe, betekent 'mama'in het Pafboemistaans.".

Aha! Dat is afdoende uitleg. Ei vindt de spelling "gûgû" mooi bedacht.
Overigens zegt Nana (de baby) elders wel "gaga". Bijvoorbeeld plaatje in 4.4. Dat is niet consequent. Een slordigheid. Dat moeten natuurlijk ook gûgû's zijn.

Rockerduck schreef:Achterbakse hypocriet. Zélf maar doorzeuren [....]

Blijf je doorgaan met dat off topic gezwets? Daar is een ander topic voor. Ga daar maar zitten klagen:

Opmerkingen over andere gebruikers
http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?t=1256

Rockerduck schreef:
Ei schreef:Alweer zeuren over "supersonisch gehoor"? Die kreet heeft Rockerduck zelf geïntroduceerd, op 2009-11-04 00:14:20. Dit lijkt een een zuiver geval van een "stropopredenering". Rockerduck legt iemand anders iets in de mond en gaat er vervolgens tegen strijden. Zo zit Rockerduck in feite te discussiëren met alleen zichzelf.

Wie begon er malle zaken bij te halen, zoals uitzonderlijk goed gehoor, iets wat in Jonker's verhaal niet genoemd wordt? Niet ik.

Gaat Rockerduck nu quotes vervalsen? Hoe vuil. In de quote van Ei stond een link naar dat bericht van Rockerduck:
http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=18944#p18944
Rockerduck begon er zelf malle zaken bij te halen, zoals "supersonische oren". En als je ter bewijs een link geeft, verwijdert hij die uit je quote. Maar hoe dan ook: is het belangrijk, "wie er begon"? Beetje kinderachtig, niet?

Rockerduck schreef:Voor iemand die het bij Jonker's verhaal wil houden, zit je opvallend veel ruimte te besteden aan van alles wat er niet in voorkomt. Om een plotgat goed te praten.

Rockerduck weet niet wat een plotgat is. Jammer voor hem.

Rockerduck schreef:Misschien als je niet zulke stompzinnige redeneringen had gebruikt, was het duidelijker geweest? Je zit hier op z'n Rosa's ouderwets te "reverse engineeren".

"Reverse engineeren"? Leg uit!

Rockerduck schreef:
Ei schreef:Barks heeft Dagobert wél een arme oude eend genoemd. Zie Ei's vorige bericht.

Desondanks zag Barks de eenden als mensen. Daar heb ik een citaat van gegeven. Is Barks zelf nu ook al te dom op te snappen wat hij zelf heeft bedoeld, volgens Ei?

Dus als Barks zowel zegt dat Dagobert een "man" is en een "duck", dan geldt de keuze van Rockerduck? Dat is wel erg tunnelvisie, vind je niet?

Rockerduck schreef:
Ei schreef:Heeft Ei gezegd dat Dagobert met baby nooit eerder is vertoond? Dat is weer zo'n stropop van je. Ei zal wel geschreven hebben dat Ei geen eerdere verhalen weet.

Heb ik gezegd dat Ei heeft gezegd dat het nooit eerder was vertoond? Het gegeven is gewoon oud, en daardoor minder opwindend dan Ei deed voorkomen, vind ik. Mag ik dat vinden? Ja, alsjeblieft?

Rockerduck schreef, op 2009-11-06 18:51:19: "Ei beweerde dat het een origineel idee was dat Dagobert voor een baby moest zorgen."
Zie: http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=18988#p18988
Je weet amper wat je zelf schrijft. Maar wel oordelen over wat een ander volgens jou schrijft. Tsk tsk.

(Laat je het linkje nu wel staan?)

Rockerduck schreef:
Ei schreef:Maar goed, Rockerduck noemt een verhaal (D92151) waarin een volwassene is vermomd als baby. Dat is dus geen echte baby. Het is Zwarte Magica die zich als baby gedraagt. Baby Nana, in Jonker's kerstverhaal, is wel een echte baby. Op McDrake is ze tot nu toe de eerstgenoemde, échte baby waar Dagobert voor moet zorgen.

Magica tovert zich om tot baby. Op dat moment ís [zij] een baby. Het verhaal laat zien hoe Dagobert daar mee omgaat.

Magica is een volwassene vermomd als baby. Nana is wel een echte baby.
Als je als lezer zulke verschillen al niet ziet... :/

Rockerduck schreef:
Ei schreef:Dat van die wapenhandel is overduidelijk. En dat Jonker in een Disney-strip alleen indirect naar die Kosovo-oorlog kan verwijzen, dat zou zelfs Rockerduck moeten snappen.

Rockerduck vond Barks' realistische oorlog in 'Treasure of Marco Polo' vele malen interessanter.

Wat een voorbeeld. Dat verhaal is zelfs in de Carl Barks Library en in Nederland gecensureerd! :lol: Iemand van Amerikaanse uitgever Gladstone/Gemstone zei eens op DCML, dat Barks's uitgevers zeker lagen te slapen toen dat verhaal werd ingediend. Rockerduck noemt een van de meest controversiële Barksverhalen! Als je zo'n verhaal ziet als standaard Disney-vermaak, snap je weinig van Disney.

Rockerduck schreef:Plotgaten? Het scenario bevat wat kleine, te verhelpen slordigheden. [...] Als Rockerduck dat slap vindt, is Ei het helemaal met hem eens!

Zie je wel, Rockerduck draait al bij!
Of nee, hij heeft een tekst van Ei laten staan in zijn bericht. Ei dacht al, wat een intelligente alinea ineens. :P

Rockerduck schreef:
Ei schreef:De baby kan desnoods een peuter zijn, die meer woordenschat heeft. Er zijn veel mogelijkheden, als je er maar voor openstaat.

Dus nu is de baby opeens veranderd in een peuter? Mag dat wel, zo aan Jonker's scenario zitten?

Helemaal niet "opeens". Ei heeft dat al voorgesteld, dat de baby eventueel een jonge peuter kan zijn. En Ei heeft voorgesteld, dat duckbaby's kunnen lijken op mensenpeuters.

Rockerduck schreef:
Duckfan van Down Under schreef:En Rockerduck ratelt maar door. Helemaal alleen.

Huh? Ik meen niet, dat ik iets onaardigs over jou heb gezegd. Ik antwoordde op Ei.

??? Dus als iemand niets onaardigs over jou zegt, moet je die persoon toestaan dat hij/zij wel onaardig is tegen anderen? En dat op een publiek forum?

Rockerduck schreef:Ik dacht dat iedereen de scans per e-mail van Ei had gekregen, maar nu weten we tenminste zeker dat iedereen die het wil, het verhaal kan lezen en zich er een eigen mening over vormen, vrij van invloed van Ei of Rockerduck.

??? Ei heeft diverse malen aangeboden dat iedereen die het wil, het verhaal kan lezen. Men hoefde het maar te melden op McDrake. Ongevraagd e-mails met scans naar iedere McDraker sturen, dat is spammen.

Caspar schreef:En nu weer over het verhaal. Kan ik ook weer nuttige berichten toevoegen, [...]

Waarom doe je dat dan niet? Je bericht gaat alleen over Rockerduck en Ei. Terwijl anderen inmiddels over het tekenwerk discussiëren.

Ridder ter Geit schreef:Ik heb de schetsen nog eens gelezen. Echt een hartverwarmend verhaal met kerstgevoel!

Ei vindt het een van de beste Nederlandse kerstverhalen. Het is hartverwarmend, heeft een kerstgevoel, humor en een boodschap over vrede. In slechts 10 pagina's!

McDuck Menu schreef:Paar kleine schetsjes die ik heb gemaakt voor het verhaal, om jullie n beetje een idee te geven. Ik vind Bulkezwijn er iets te high class uitzien, het moet juist een dikzak zijn.. Alleen moet ik dikzakken nog onder de knie krijgen.. ik zal eens schetsen maken als er wat voorbij lopen :P Oh en de verhouding tussen donald en de moeder klopt niet, maar zo zou het er in het verhaal dus niet uit zien.

Ei vindt je Bulkezwijn mooi getekend!

Rockerduck schreef:In verschillende verhalen van Barks treedt Venijn McSnekke steeds onder een andere naam (pseudoniem?) op. Zou 'Bulkezwijn' een pseudoniem kunnen zijn voor McSnekke? Of vind je dat niet leuk? Misschien bedenk je liever je eigen schurk, wat ik me goed voor kan stellen.

Barks heeft een aantal gesnorde varkenschurken (pig villains) getekend, waaronder Venijn McSnekke. Het is niet gezegd dat deze varkenschurken hetzelfde personage zijn.
Daarbij is "Venijn McSnekke" een Nederlandse naam die kan zijn ingevuld op plaatsen waar Barks geen naam heeft of een afwijkende naam.
Waarom zou Bulkezwijn veranderd moeten worden? Is er voor Rockerduck nou he-le-maal niets goed aan Jonker's verhaal? Moet er per sé, op wat voor manier dan ook, ingegrepen worden? Maak er een paasverhaal van!

Caspar schreef:McSnekke is er denk ik wel het type voor. Iemand die nergens voor terugdeinst en ondanks zo'n oorlog toch nog dat geld wil verdienen. Hoewel hij wel meestal een directere vijandschap heeft met Dago, niet als concurrent maar hij wil hem echt vermoorden ofzo.

Misschien zou ook Govert Goudglans een goede kandidaat kunnen zijn. Maar Jonker heeft Bulkezwijn. Jonker biedt hiermee variatie, in plaats van steeds dezelfde personages.
En het zal makkelijker zijn een eenmalig personage een wapenhandel te laten hebben, dan een terugkerend personage. Dat zie je nu aan deze discussie: men vraagt zich af of McSnekke wel geschikt is. Zo ga je problemen scheppen.
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Fanfictie & -tekeningen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten

cron