Kerstbabysitter, een afgekeurd verhaal van Jonker

Berichtdoor DubbelD » di maart 22, 2011 5:13 pm

Hidde schreef:Ik vind jouw stijl (vooral in dit verhaal) erg op Mau Heymans lijken. Vooral deze pagina http://i74.photobucket.com/albums/i272/ ... enu/7B.png
(die posters en dat hoofd van Donald op het laatste plaatje.)

Het heeft er wel wat van, maar ik moet zeggen dat McDuck Menu/Tim eigenlijk al zijn eigen stijl heeft ontwikkeld! Dat betekent al dat je het echt eigen hebt gemaakt. Petje af hoor, geweldig getekend. Vooral de personages. Als je nog ergens op wilt verbeteren, dan zou dat misschien de samenhang van personages en achtergrond zijn. Maar als je je werk vergelijkt met sommige huidige tekenaars ben je ze al voorbij hoor! ;) Ben je weer met iets anders bezig ondertussen?
DubbelD
Member
 
Berichten: 44
Geregistreerd: ma jun 09, 2008 4:05 pm

Berichtdoor Ui » di maart 22, 2011 5:27 pm

Wat is eigenlijk de status van dit kerstverhaal? Gaat het door de Roepredactie gebruikt worden of niet? (snik)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor McDuck Menu » di maart 22, 2011 6:45 pm

Ik weet het eerlijk gezegd niet, het laatste wat ik hoorde was van Frank Jonker, en die wist evenveel als ik, namelijk dat de redactie er mee bezig is/was. We wachten nog maar even af. Ik hoop in ieder geval dat er nog wel wat mee gedaan wordt, het verhaal heeft wel potentie.
Misschien kan ik Thom Roep eens emailen, die was volgens mij een keer met het verhaal bezig.

Ik heb op het moment geen opdrachten, maar er komt als het goed is nog wel een keer een strippagina van me in de DD te staan, die ik eind 2009 heb getekend. Dit verhaaltje: http://coa.inducks.org/story.php?c=H+29298&search=

Het probleem met de one-pagers is dat die alleen gebruikt worden als dat toevallig zo uitkomt met de pagina nr's en reclames. Dus dat kan nog wel even duren, want vaak worden de one-pagers op het laatste moment geplaatst i.v.m. met die reclames.
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Ui » wo maart 23, 2011 5:50 pm

McDuck Menu schreef:Misschien kan ik Thom Roep eens emailen, die was volgens mij een keer met het verhaal bezig.

Ja, vraag het aan Oom Thom.
Hopelijk doet hij niets met verhaal, want anders staat Ei voor schut! (snotter)

McDuck Menu schreef:Ik heb op het moment geen opdrachten,

Waarom niet?
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor McDuck Menu » wo maart 23, 2011 6:20 pm

Waarom staat Ei voor schut als er iets met het kerstverhaal gedaan wordt?

Waarom ik geen opdrachten heb; Ikzelf heb er al een tijdje niet om gevraagd, omdat ik me meer wilde focussen op mijn studie. (Communication and Multimedia Design) Tekenen is voorlopig even hobby, ik weet nog niet hoe dat in de toekomst zal zijn.
Af en toe een verhaaltje van 1,2 of 4 blz. zou wel lukken denk ik, misschien maar weer eens vragen.

Ik ben alleen zelf nog steeds niet helemaal overtuigd van mijn tekenwerk. Ik heb, als ik een tijdje niet echt getekend heb, soms moeite om de draad weer op te pikken. Dan gum ik veel te veel, en raak ik de soepelheid en het vertrouwen kwijt. Dit is bij de walvis-tekening in Toon je tekeningen eigenlijk ook het geval geweest, daar heb ik bijvoorbeeld zitten klooien met Dagobert, beetje priegelwerk geworden..
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor David » wo maart 23, 2011 6:52 pm

Wijsheden:
1. Je gumt nooit teveel!
2. Zelfkritiek is ook belangrijk: je kan maar beter ontevreden zijn dan te snel tevreden.
David
New member
 
Berichten: 3
Geregistreerd: ma maart 21, 2011 4:28 pm

Berichtdoor Ui » wo maart 23, 2011 7:09 pm

McDuck Menu schreef:Waarom staat Ei voor schut als er iets met het kerstverhaal gedaan wordt?

Heeft alwetend Ei niet de indruk gewekt, dat de Roepredactie het verhaal sowieso verdoemd heeft? Zo lang het verhaal niet verschijnt, blijft het blijkbaar afgekeurd. Zolang het verhaal blijft afgekeurd, heeft men niet het gezichtsverlies dat men een bruikbaar verhaal heeft weggegooid. Zowel Ei als de Roepredactie zouden dus gezichtsverlies lijden door publicatie van het verhaal! (snik)

Hoe lang is men inmiddels met het verhaal bezig? Zou het verhaal gebruikt kunnen worden in Kerst 2011, Kerst 2012 of wordt het toch de Pruimentijd?

McDuck Menu schreef:Waarom ik geen opdrachten heb; Ikzelf heb er al een tijdje niet om gevraagd, omdat ik me meer wilde focussen op mijn studie. (Communication and Multimedia Design)

Verstandig.

McDuck Menu schreef:Ik ben alleen zelf nog steeds niet helemaal overtuigd van mijn tekenwerk. Ik heb, als ik een tijdje niet echt getekend heb, soms moeite om de draad weer op te pikken. Dan gum ik veel te veel, en raak ik de soepelheid en het vertrouwen kwijt.

Natuurlijk verlies je soepelheid als je een tijdje niet oefent. Als je daardoor je vertrouwen kwijtraakt, heb je misschien sowieso wat weinig vertrouwen. (snotter)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor McDuck Menu » wo maart 23, 2011 11:08 pm

David schreef:Wijsheden:
1. Je gumt nooit teveel!
2. Zelfkritiek is ook belangrijk: je kan maar beter ontevreden zijn dan te snel tevreden.

Nou ja, nooit teveel gummen.. die weet ik niet. Soms vind ik het prettiger om gewoon helemaal opnieuw te beginnen. Ook laat het papier soms geen veelvuldig gummen toe.
Dat tweede kan ik me wel bij aansluiten :)
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor De Zwarte Schim » wo maart 23, 2011 11:17 pm

misschien plaatsen ze het wel in het kerstnummer van dit jaar! (lijkt me trouwens niet maar toch.......)
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Berichtdoor DubbelD » do maart 24, 2011 10:00 pm

de zwarte schim schreef:misschien plaatsen ze het wel in het kerstnummer van dit jaar! (lijkt me trouwens niet maar toch.......)

Dat lijkt me best mogelijk hoor. Zo heel veel spetterende kerstverhalen zijn er niet die McDuck Menu zouden wegconcurreren (met alle respect natuurlijk voor het verhaal/tekenwerk) dus ik geloof dat het best kan, ondanks dat het geen verhaal is van een ervaren 'veteraan'.
DubbelD
Member
 
Berichten: 44
Geregistreerd: ma jun 09, 2008 4:05 pm

Berichtdoor McDuck Menu » vr maart 25, 2011 2:24 pm

DubbelD schreef:Dat lijkt me best mogelijk hoor. Zo heel veel spetterende kerstverhalen zijn er niet die McDuck Menu zouden wegconcurreren (met alle respect natuurlijk voor het verhaal/tekenwerk) dus ik geloof dat het best kan, ondanks dat het geen verhaal is van een ervaren 'veteraan'.

Ik hoop eigenlijk dat áls ze het verhaal publiceren, het niet met dit tekenwerk is. Het tekenwerk verschilt teveel per pagina, zowel qua stijl als kwaliteit. Ik heb veel geëxperimenteerd in dit verhaal, omdat het een oefening voor me was. Erg consistent was ik dus niet. De ene keer had ik dik papier, de andere keer dun papier, de ene keer tekende ik met blauw potlood, de andere keer met gewoon hb potloden. Die verschillen hebben wel effect op het resultaat. Ik heb nu meer een standaard werkwijze waardoor het allemaal meer hetzelfde resultaat oplevert.
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor De Zwarte Schim » vr maart 25, 2011 10:49 pm

zeg McDuck Menu, jij woont toch in almelo? dan woon je dicht bij mij in de buurt!
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Berichtdoor McDuck Menu » vr maart 25, 2011 11:11 pm

Haha, nou, ik woon in Nijmegen. Mijn signature is een quote van Herman Finkers, die het in zijn programma's vaak over die stad had. "Almelo, daar blijf je voor thuis" is nog zo'n quote. Mijn moeder komt wel uit Goor, ligt er volgens mij niet ver vandaan. Misschien ben ik dan een halve Tukker? ;)
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Rubberduck » vr maart 25, 2011 11:18 pm

McDuck Menu schreef:Ik hoop eigenlijk dat áls ze het verhaal publiceren, het niet met dit tekenwerk is. Het tekenwerk verschilt teveel per pagina, zowel qua stijl als kwaliteit. Ik heb veel geëxperimenteerd in dit verhaal, omdat het een oefening voor me was. Erg consistent was ik dus niet. De ene keer had ik dik papier, de andere keer dun papier, de ene keer tekende ik met blauw potlood, de andere keer met gewoon hb potloden. Die verschillen hebben wel effect op het resultaat. Ik heb nu meer een standaard werkwijze waardoor het allemaal meer hetzelfde resultaat oplevert.

Ooit 'Twee voor thee' gelezen van Martin Lodewijk & Daan Jippes? Daarin verandert de tekenstijl om de haverklap! Toch is het één van de meest geroemde Nederlandse stripverhalen allertijden. (Maar inderdaad voor een Donald Duck is zo'n aanpak niet geschikt.) Het is goed dat je kritisch bent op je eigen werk.
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor De Zwarte Schim » vr maart 25, 2011 11:18 pm

McDuck Menu schreef:Haha, nou, ik woon in Nijmegen. Mijn signature is een quote van Herman Finkers, die het in zijn programma's vaak over die stad had. "Almelo, daar blijf je voor thuis" is nog zo'n quote. Mijn moeder komt wel uit Goor, ligt er volgens mij niet ver vandaan. Misschien ben ik dan een halve Tukker? ;)

haha juist jah en goor is hier idd zeer dichtbij. 10 minuutjes rijden
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Fanfictie & -tekeningen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron