Beginnend Talent

Berichtdoor McDuck Menu » wo maart 10, 2010 5:35 pm

Ik heb eens goed naar de cursus op de blog van Frans van Oudenaarden een Frank Jonker gekeken
(Bob Evers Blog) Ik heb nu een ander soort inkt.. ik gebruikte oost-indische, maar heb van Frans het advies gekregen Drawing Ink te kopen. Deze loopt sneller van mijn pennetjes af, dus gaat het inkten wat soepeler. Het is ook een heel ander soort inkt lijkt het wel, ik hoef niet meer te drukken of moeilijk te doen om inkt op papier te krijgen... Ook is mijn tekenstijl ietwat aangepast, ik teken een stukkie losser, en ik vind het er wat mooier uit zien.

Al met al, twee vruchtbare dagen. Scans volgen.
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor McDuck Menu » wo maart 10, 2010 11:16 pm

Hier zijn ze dan, de beloofde scans. Ik ben hier zelf vrij tevreden over. Ik had niks te doen bij mijn ouders thuis omdat ik op de apk van mn auto moest wachten :P Dus heb ik ergens wat viltstiften vandaan getoverd en heb ik ze ingekleurd :) Wat een verademing, die inkt! Had nooit gedacht dat dat zo'n verschil zou kunnen maken.. Niet dat het nu perfect is hoor, maar ik vind het een stuk beter.

Sommige zijn wat minder, zoals Asterix en het neefje. Die zijn met een dikkere pen gedaan, en waren de eersten die ik deed.

Oordeelt u zelf:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Appie Aap » wo maart 10, 2010 11:29 pm

Die Donald die tegen de muur leunt vind ik erg mooi gedaan! :D
Avatar gebruiker
Appie Aap
Liefhebber
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: zo nov 22, 2009 1:15 am
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor Ridder ter Geit » do maart 11, 2010 8:55 am

Er zitten hele mooie bij. En een aantal zijn zeker op het niveau van de huidige Donald Duck. Leuk dat Alfred J. Kwak hier ook weer eens terug komt.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor jan Baksteen » do maart 11, 2010 5:03 pm

De snavel van de boze Willie Wortel vind ik wat aan de lange kant.
En dat de figuren op het niveau zijn als nu ben ik het wel mee eens.
Verders vind ik ze allemaal prima!
Kwek heeft een vlekje in z'n pupil, Kwik heeft een rimpel op z'n duim en Kwak heeft een raar sproetje
jan Baksteen
Member
 
Berichten: 479
Geregistreerd: di feb 06, 2007 8:22 pm

Berichtdoor McDuck Menu » do maart 11, 2010 5:23 pm

Die snavel is inderdaad aan de lange kant. Ik moet maar eens een modelsheet bekijken van Willie.

Off-topic
Ik las ergens dat er een start wordt gemaakt voor een nieuwe serie van Alfred. Het zou over zijn zoon gaan ;)
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor DuckBoy » vr maart 12, 2010 5:58 pm

Duckfan van Down Under schreef:Jullie weten misschien dat ik "Around the World in 80 Days" een leuk boek vind. Daar gaat dan ook een ieuw idee over: Rond de Wereld in 80 Uur. Donald en Guus maken een weddenschap dat Donald wel/niet rond de wereld kan reizen in 80 uur. Willie zit in Londen voor een uitvindersconventie. De winnaar zal met Katrien uitgaan, als ze terug is van vakantie in India. Dus Donald en de neefjes vertrekken, vanaf Donalds voordeur! Ze gaan per vliegtuig naar de andere kant van de wereld, naar India. Maar in plaats van dat het vliegtuig met de klok meegaat, gaat het tegen de klok in. Na een vliegreis van 20 uur met 48 uur vertraging (in plaats van een dag erbij, een dag er af dus eigenlijk 24 uur) hebben ze nog anderhalve dag over. Dan komen ze Katrien tegen. Ze heeft haar vliegtuig gemist! Dat was helaas ook het vliegtuig terug naar Duckstad, en Donald had de kaartjes vantevoren gekocht. Gelukkig komen ze een vriendelijke jongen tegen die net terug wil vliegen naar Europa in zijn vliegtuigje. Dus ze gaan mee, en ook Katrien die Kwik, Kwek en Kwak stiekem meegsmokkeld hadden. In Parijs aangekomen hebben ze nog 30 uur over. Dankzij Guus' geluk kunnen er geen vliegtuigen meer naar Duckstad. Zo snel als ze kunnen proberen ze toch westwaarts te komen. Na een busreis van 10 uur komen ze aan in Londen. Hier komen ze Willie Wortel tegen, na de uitvindersconventie. Helaas moet hij eerst een experiment uitvoeren: het snelste naar de maan en terug ooit! Helaas komen de 5 aan boord van de capsule, en wonder boven wonder lukt het om in 18 uur weer bij de aarde te zijn. Het lukt Willie om het naar Duckstad te sturen, maar gaat het nog lukken? Nou? Een paar minuten voor tijd ziet men bij Duckstad een vallende ster, en 5 parachutes. Maar Donald heeft het dakraam open gelaten. Aan het raam blijft Donald met de parachute haken, maar hij krijgt zich los! Hij rent naar beneden en opent de voordeur: en is precies op tijd. Maar Katrien wil niet uit met iemand die zijn neef op een reis rond de wereld stuurt, of met iemand die zomaar ond de wereld gaat om met haar uit te gaan. Ze gaat uiot met haar echte redders: Kwik, Kwek en Kwak.

Ik weet het, het rammelt nog van alle kanten. Ik ga er aan werken.

Gebraseerd op Verhaegens Jules Verne verhaal? ")
DuckBoy
Member
 
Berichten: 792
Geregistreerd: vr mei 01, 2009 12:39 pm
Woonplaats: kantens (groningen)

Berichtdoor Duckfan van Down Under » vr maart 12, 2010 7:38 pm

Hm. Ja. Nu je het zegt. Hmpf. Dan niet. Maar ik heb nog 1 idee dat iemand anders wil uitwerken met mij, want het enige vaste standpunt dat ik heb is:
"Goofenshmirtz Duistere Planproducties!" Juist. Een Phineas and Ferb parodie. En misschien Kareltje als Kees (Carl in het Engels).
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor DD » vr maart 12, 2010 8:02 pm

Ik vind jou willie wat anders dan anders. Maar verder zijn het erg mooie tekeningen!
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Duckfan van Down Under » vr maart 12, 2010 9:12 pm

De beste vind ik de zwart-wit Donald zonder pet en Dagobert.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » za maart 13, 2010 8:42 pm

Nieuw idee voor de komende weken: Barl probeert op 1 april een grap uit te halen met Guus Geluk. Helaas merkt Guus er niks van. Wel Barl zelf. En Donald. En Katrien, Willie, Oma, Dagobert, Gijs, de neefjes, en de rest van de stad. Maar de dag eindigt niet helemaal perfect voor Guus, want hij heeft niks gevonden op straat, zelfs geen tientje! Hmpf!
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » vr maart 19, 2010 8:41 pm

Nieuwe one-pager over de onhandigste wezens in de fictionele wereld: wensgeesten. We kennen het probleem allemaal: de ene strip ziet er beter uit dan de andere. Natuurlijk heeft Barl Carks dit probleem ook. Dan komt er een wensgeest. Hij wenst dus, dat zijn boeken er beter uitzien, zoals zijn wiskundeboek. Enig idee wat er gebeurt?
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Ridder ter Geit » za maart 20, 2010 11:51 am

In al zijn boeken komt wiskunde te staan?
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Duckfan van Down Under » za maart 20, 2010 5:28 pm

Precies. Helaas...
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » do apr 08, 2010 6:23 pm

Nieuws van het front! Ik heb 4 korte krantenstrips gemaakt! De schetsen zijn er al, de tekeningen volgen.

Krijgt Donald Duck aandacht te kort?
Oom Dagobert verscheurt een contract?
Het weerbericht krijgt gelijk?
Was Katrien helemaal van "bla, bla, bla"?
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Fanfictie & -tekeningen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten

cron