Beginnend Talent

Berichtdoor Michiel P » do jun 03, 2010 12:06 am

Duckfan van Down Under schreef:Plaatje 6: Daniel Fethry Duivenstruif (Fethry=Diederik in het Engels, Daniel Düsentrieb=Willie in het Duits)

"Düsentrieb" betekent "straalaandrijving".
Avatar gebruiker
Michiel P
Member
 
Berichten: 1005
Geregistreerd: ma maart 05, 2007 5:28 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » do jun 03, 2010 9:30 pm

Ha! Daniel Veerderig Straalaandrijving! :D
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Guus Geluk » do jul 08, 2010 2:20 pm

Duckfan van Down Under schreef:Kan gebeuren. :) Misschien werd je iets te afgeid door de plaatjes. Katrien zit dus heel veel te praten en te praten... en te praten... en op het einde vraag ze een ja-knikkende Donald "Luister je eigenlijk wel?". Donald zegt van wel, maar ondertussen denkt hij iets heel anders...
Als het tweede stripje (Dagobert) niet duidelijk is, in het tweede plaatje moet hij dit doen, maar dan nog met de brief in de hand:
http://img375.imageshack.us/img375/4678/backtotheklondikeagain.jpg
(bij gebrek aan beter plaatje)
Het laatste plaatje is een standaard Taliaferro-einde.

Waarom heb je dit Don Rosa plaatje hier geplaatst?
Het is niet leuk, maar iemand moet het zeggen.
Avatar gebruiker
Guus Geluk
Member
 
Berichten: 325
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 7:13 pm
Woonplaats: Roosendaal

Berichtdoor Duckfan van Down Under » do jul 08, 2010 5:13 pm

Voor degenen die het niet snappen, dat was de boedoeling van het derde plaatje.

Ik ben trouwens aan mijn nieuwste, grootste project ooit bezig! Ik ga verschillende plaatjes maken, die inscannen, er op de computer "You've got a friend in me" achterzetten, een YouTube-account maken, en het als filmpje erop zetten. Ook kreeg ik een tijdje terug een idee voor "12 days of christmas". Het zijn 12 tekeningen, een voor elke dag. Katrien krijgt iedere dag van Donald wat er in het liedje staat. Op het eind zit ze dus met 12 drummers, 11 fluitisten, 10 springende lords, 9 dansende vrouwen, 8 meisjes die een koe aan het melken zijn, 7 zwanen, 6 genzen, 5 ringen, 4 vogel, 3 hanen, 2 duiven en een patrijs in een perenboom. Maar dat is iets voor kerst.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Daniel73 » vr jul 09, 2010 2:16 pm

Duckfan van Down Under schreef:Ook kreeg ik een tijdje terug een idee voor "12 days of christmas". Het zijn 12 tekeningen, een voor elke dag. Katrien krijgt iedere dag van Donald wat er in het liedje staat.

Zozo, doe maar duur. Hoe betaalt Donald dat? En heeft Barks dit idee niet reeds gebruikt met Dagobert, in 'The Thrifty Spendthrift'?
http://coa.inducks.org/story.php?c=W+US+++47-01
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Duckfan van Down Under » vr jul 09, 2010 2:46 pm

En alweer een idee dat al gebrukt is. Maar goed dat ik dat nog even wilde uitstellen. Maar ik heb deze zomer nog veel te doen. Een half dozijn onafgemaakte schetsen, bijvoorbeeld. En ik heb in een tekendoos een krootjespen en inkt gevonden. Deze jongen gaat inkten!
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » ma jul 26, 2010 5:34 pm

Ik heb nu een tijdje met rondjes en vormen gewerkt en heb nu een paar heel mooie tekeningen (potlood). Zal ik er met een dikke stift overheen gaan, of zal ik het proberen te inkten (wat ik helemaal niet kan). Ik heb nu 2 tekeningen van mij geinkt, en het zijn 2 kliederboelen.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor McDuck Menu » ma jul 26, 2010 5:59 pm

Je kunt ze in ieder geval eerst scannen, dan heb je dat in ieder geval nog. Ik ben benieuwd :)
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Duckfan van Down Under » ma jul 26, 2010 8:36 pm

Voor scans moet je wachten tot komend weekend. Ik ga er even tussenuit, zoals ik in "Je laatste Disney aankoop" al zei.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » zo aug 01, 2010 8:02 pm

Het is nu komend weekend en hier zijn de scans! En hier zijn de covers voor Back to the Future, delen 3 en 1.
AfbeeldingAfbeelding
En misschien zie je wel de Barks-nod: Dagobert kocht zijn bril in Glasgow in 1885. Hier is Glassgow, een woordgrap en het is nu 1885. Tadaa! Probeer de rest van de personages maar eens uit te vogelen.

En dan zijn hier de eerste 3 pagina's schetsen voor mijn nieuwste idee: Donald Duck Volgt de Zon. Het is net zoals Phineas and Ferb: Summer Belongs to You! maar dan met eenden. Ik hoop 25 pagina's meer te maken. Als je goed kijkt op de derde pagina zie dat ik de onderste helft heb uitgegumd. Dat heb ik op het laatste moment gedaan, vlak voor het scannen. Ik vond het niet goed genoeg, en het was te saai. Een nieuwe versie volgt. Oorspronkelijk dook Carl Banks hier op, maar dat stel ik nog even uit. Ook maak ik een grote tekening van 1 bladzijde, wat ik zelf mijn beste tekening tot nu toe vind. Het is gemaakt zoals Rosa's Dagobert 60 jaar posters.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
De dialoog kun je hier, hier en hier vinden. Kun je iets niet lezen, vraag het mij. Ik heb de originelen. :)
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » ma aug 02, 2010 11:49 am

Scannen duurt zo lang, dat ik er maar een foto van gemaakt heb. Is ook goed gelukt. Net als de tekening trouwens. Misschien zie je de Dagobert 60-jaar posters van Don Rosa er in terug? Die lay-out heb ik ook gebruikt. Dit kun je in het "Volgt de Zon"-verhaal verwachten. IK heb verschillende dingen met cirkels geschetst. Carl middenin, de neefjes aan de zijkanten in Tokio en New York, Sam van Sam's Spare Parts, Donald linksonder en het geldpakhuis linksboven. Het verhaal gaat met de klok mee. Sorry trouwens dat het plaatje zo groot is, het eigenlijke papier is maar een A4-tje of zelfs nog iets kleiner.
Afbeelding
Linksboven: Dagobert ruziet met Govert Goudglans, Duckstad pagina 1
Rechtsboven: Donald is net wakker, Duckstad pagina 2
Heel klein rechts in het midden: een kanon wordt afgeschoten naar de raket, Brutopia pagina 7 (ongeveer)
Rechts in het midden: het land van de rijzende zon, Japan pagina 5/6 (ongeveer)
Rechtsonder: Donald kan geen kaart lezen, het hele verhaal
Onder, midden: Sam's Spare Parts, Rusland pagina 7/8 (ongeveer)
Linksonder: Donald met exotisch eten, Brussel pagina 10-13 en Japan pagina 5/6 (ongeveer)
Links: het land van de ondergaande zon, New York pagina 20 (ongeveer)
Links er boven: we landen op het Geldpakhuis als de zon ondergaat, Duckstad pagina 22 (ongeveer)
Midden: dat zie je aan het eind van het verhaal wel, Duckstad pagina 23 (ongeveer)
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Daniel73 » ma aug 02, 2010 5:26 pm

Je tekenkunst is in principe genoeg voor het tekenen van een scenario. Een paar punten hierover:
- Teken de kaders van de plaatjes met hulp van een liniaal. Teken ze zonder wit kader ertussen. Zie scenario-pagina's van Frank Jonker.
Afbeelding
- Houd de dialoog leesbaar. Zie daarvoor NIET de scenario-pagina's van Jonker. ;)

Mijn commentaar over 'Volgt de zon!':
- Waarom lezen Dagobert en Govert de krant in gezelschap van elkaar?
- Waarom heeft Dagobert moeite met rond de wereld reizen in één dag? Het is Donald gelukt bij Barks. (WDC 212) Neem een raket en het is zo gebeurd.
- Donald en de neefjes zijn eind pagina 1 aanwezig. Op pagina 2 worden ze er opnieuw bijgehaald. Eerst Donald, daarna de neefjes. Dit vind ik verwarrend verteld. Ook onnodig uitgebreid, in vergelijking met de haastige vertelling van pagina 1.
- Waarom krijgt Donald zomaar een klap van Dagobert met z'n wandelstok? Dat lijkt me gejat van Rosa's werk. Maar zelfs Rosa laat Dagobert niet helemaal zomaar slaan, zoals jij wel doet.
- Op pagina 3 oppert een neefje de interessante informatie, dat de dag langer duurt in de zomer. Hier stopt het verhaal. De rest van de pagina is uitgegumd of te licht geschetst.
- Je gebruikt geregeld drie plaatjes op een strook, zoals Rosa. Daar krijg je geprakte pagina's van. Probeer eerst een gangbaarder formaat.

In het algemeen vind ik dat je teveel hooi op je vork neemt. Je hebt nog geen verhaal voltooit, maar je bent al bezig met een poster waarin elementen van dat niet-bestaande verhaal te zien zijn.
Ik stel voor dat je eerst een beknopte plotsamenvatting schrijft, voordat je gaat schetsen. Pagina's indelen is moeilijk als je niet duidelijk weet wat je wilt gaan vertellen. Wat is de kop, wat is het lijf en wat is de staart?

Leuk dat je zelf actief bezig bent met eigen creativiteit. Ga zo door! Actieve hobbies zijn volgens mij de beste hobbies. Beter dan alleen maar vanaf de zijlijn kijken naar wat een ander doet.
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Duckfan van Down Under » ma aug 02, 2010 6:03 pm

Daniel73 schreef:Je tekenkunst is in principe genoeg voor het tekenen van een scenario. Een paar punten hierover:
- Teken de kaders van de plaatjes met hulp van een liniaal. Teken ze zonder wit kader ertussen. Zie scenario-pagina's van Frank Jonker.
[url]http://img199.imageshack.us/img199/7229/0612165920001.th.png[/url]

Doe ik niet, want dat wil ik niet. Dit vind ik er leuker uit zien.
Daniel73 schreef:- Houd de dialoog leesbaar. Zie daarvoor NIET de scenario-pagina's van Jonker. ;)

Probeer ik zo goed mogelijk. Maar als er veel dialoog in 1 plaatje moet, dan wil ik dat er nog wel eens inproppen. Als je het niet kunt lezen, vraag het mij.
Daniel73 schreef:Mijn commentaar over 'Volgt de zon!':

Ik moet echt iets aan die titel doen. :)
Daniel73 schreef:- Waarom lezen Dagobert en Govert de krant in gezelschap van elkaar?

Dit is de Biljardairsclub. Hier zijn alle leden bij elkaar, en ik had geen zin om Rockerduck te gebruiken. Ik moest iets om die twee bij elkaar te krijgen en dit leek me de beste oplossing.
Daniel73 schreef:- Waarom heeft Dagobert moeite met rond de wereld reizen in één dag? Het is Donald gelukt bij Barks. (WDC 212) Neem een raket en het is zo gebeurd.

Ik wist dat dit zou komen. Maar Barks wil nog wel eens alles uitrekken. Ik bedoel, rond de wereld in 80 minuten? En 60 daarvan lopen ze gewoon rond. Ik weet niet hoe het bij Barks zit, maar de aarde is 40.000 kilometer rond. Neem ongeveer de helft en dat is wat ze hier reizen. 20.000 kilometer in 40 uur 500 km per uur. Nog een behoorlijke snelheid. Barks is 20 min en 20000 km = 60000 kilometer per uur. Zo'n snelheid is pas een paar keer OOIT gehaald. Ik blijf realistisch. Trouwens, Dagobert heeft Goudglans nog te pakken. In de krant ging iemand in 20 uur de wereld rond. Dagobert wedt dat hij het in 16 uur zonlicht doet. Maar hij kan 40 uur reizen.
Daniel73 schreef:- Donald en de neefjes zijn eind pagina 1 aanwezig. Op pagina 2 worden ze er opnieuw bijgehaald. Eerst Donald, daarna de neefjes. Dit vind ik verwarrend verteld. Ook onnodig uitgebreid, in vergelijking met de haastige vertelling van pagina 1.

Op pagina 1 is het 20 juni, de dag dat Dagobert met Govert wedt. Dagobert gaat naar Willie, en meteen -
Cue droom. Donald wordt wakker op de ochtend van de 21e. Ze blijven toch niet de hele dag bij hem?
Daniel73 schreef:- Waarom krijgt Donald zomaar een klap van Dagobert met z'n wandelstok? Dat lijkt me gejat van Rosa's werk. Maar zelfs Rosa laat Dagobert niet helemaal zomaar slaan, zoals jij wel doet.

Dat was iets te ruw gedaan. Donald moest wakker worden, wat in zijn droom vertaald wordt als een klap. Daar moet ik iets aan doen.
Daniel73 schreef:- Op pagina 3 oppert een neefje de interessante informatie, dat de dag langer duurt in de zomer. Hier stopt het verhaal. De rest van de pagina is uitgegumd of te licht geschetst.

Uitgegumd. Verder ben ik nog niet. Op dit moment ben ik wel alweer verder, op pagina 7.
Daniel73 schreef:- Je gebruikt geregeld drie plaatjes op een strook, zoals Rosa. Daar krijg je geprakte pagina's van. Probeer eerst een gangbaarder formaat.

Weet ik. Nu gaat het al wat beter.
Daniel73 schreef:In het algemeen vind ik dat je teveel hooi op je vork neemt. Je hebt nog geen verhaal voltooit, maar je bent al bezig met een poster waarin elementen van dat niet-bestaande verhaal te zien zijn.
Ik stel voor dat je eerst een beknopte plotsamenvatting schrijft, voordat je gaat schetsen. Pagina's indelen is moeilijk als je niet duidelijk weet wat je wilt gaan vertellen. Wat is de kop, wat is het lijf en wat is de staart?

Het plot zit in mijn hoofd. En nu, net zoals bij het 30 dagen verhaal, knoop ik gewoon alles aan elkaar. Het gaat goed zo. De rest van de verhalen worden binnenkort voltooid.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Daniel73 » ma aug 02, 2010 9:56 pm

Duckfan van Down Under schreef:
Daniel73 schreef:- Houd de dialoog leesbaar. Zie daarvoor NIET de scenario-pagina's van Jonker. ;)

Probeer ik zo goed mogelijk. Maar als er veel dialoog in 1 plaatje moet, dan wil ik dat er nog wel eens inproppen. Als je het niet kunt lezen, vraag het mij.

Zo werkt dat niet. Je kunt niet verwachten dat een redacteur met je gaat corresponderen of telefoneren over wat er in je scenario staat. Als je op school een schriftelijke overhoring krijgt, moeten ook al je antwoorden leesbaar zijn.
(Of maak je deze strips puur voor de lol?)

Duckfan van Down Under schreef:
Daniel73 schreef:- Waarom lezen Dagobert en Govert de krant in gezelschap van elkaar?

Dit is de Biljardairsclub. Hier zijn alle leden bij elkaar, en ik had geen zin om Rockerduck te gebruiken. Ik moest iets om die twee bij elkaar te krijgen en dit leek me de beste oplossing.

Ik zie geen biljardairsclub.

Duckfan van Down Under schreef:
Daniel73 schreef:- Waarom heeft Dagobert moeite met rond de wereld reizen in één dag? Het is Donald gelukt bij Barks. (WDC 212) Neem een raket en het is zo gebeurd.

Ik wist dat dit zou komen. Maar Barks wil nog wel eens alles uitrekken. Ik bedoel, rond de wereld in 80 minuten? En 60 daarvan lopen ze gewoon rond. Ik weet niet hoe het bij Barks zit, maar de aarde is 40.000 kilometer rond. Neem ongeveer de helft en dat is wat ze hier reizen. 20.000 kilometer in 40 uur 500 km per uur. Nog een behoorlijke snelheid. Barks is 20 min en 20000 km = 60000 kilometer per uur. Zo'n snelheid is pas een paar keer OOIT gehaald. Ik blijf realistisch. Trouwens, Dagobert heeft Goudglans nog te pakken. In de krant ging iemand in 20 uur de wereld rond. Dagobert wedt dat hij het in 16 uur zonlicht doet. Maar hij kan 40 uur reizen.

Dus nu komt er een Duckverhaal waarin hetgeen dat Barks deed, plotseling onmogelijk is? Je bent amper begonnen met verhalen vertellen, maar je weet het al beter dan een van de grootste verhalenvertellers? :/
Hoe moet Oom Donald's Brievenbus deze situatie gaan uitleggen, dat Dagobert ineens grote moeite heeft met wat bij Barks een peulenschil is?

Duckfan van Down Under schreef:Op pagina 1 is het 20 juni, de dag dat Dagobert met Govert wedt. Dagobert gaat naar Willie, en meteen -
Cue droom. Donald wordt wakker op de ochtend van de 21e. Ze blijven toch niet de hele dag bij hem?

Ik haal nergens uit het verhaal, dat het ineens 21 juni is.

Duckfan van Down Under schreef:
Daniel73 schreef:- Waarom krijgt Donald zomaar een klap van Dagobert met z'n wandelstok? Dat lijkt me gejat van Rosa's werk. Maar zelfs Rosa laat Dagobert niet helemaal zomaar slaan, zoals jij wel doet.

Dat was iets te ruw gedaan. Donald moest wakker worden, wat in zijn droom vertaald wordt als een klap. Daar moet ik iets aan doen.

Dit had ik nooit geraden. Ik dacht dat Katrien echt was en dat Dagobert een ontmoeting van haar met Donald verpestte.

Duckfan van Down Under schreef:
Daniel73 schreef:In het algemeen vind ik dat je teveel hooi op je vork neemt. Je hebt nog geen verhaal voltooit, maar je bent al bezig met een poster waarin elementen van dat niet-bestaande verhaal te zien zijn.
Ik stel voor dat je eerst een beknopte plotsamenvatting schrijft, voordat je gaat schetsen. Pagina's indelen is moeilijk als je niet duidelijk weet wat je wilt gaan vertellen. Wat is de kop, wat is het lijf en wat is de staart?

Het plot zit in mijn hoofd. En nu, net zoals bij het 30 dagen verhaal, knoop ik gewoon alles aan elkaar. Het gaat goed zo. De rest van de verhalen worden binnenkort voltooid.

Als jij vindt dat het goed gaat, vraag ik me af waar ik me mee bemoei. :)
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Dubbelduck » wo feb 09, 2011 8:52 pm

Ik zat een beetje door dit topic te bladeren en kwam opeens dit tegen:

Duckfan van Down Under schreef:Plaatje 6: Daniel Fethry Duivenstruif (Fethry=Diederik in het Engels, Daniel Dusentrieb=Willie in het Duits), Daniel Bovenmier (Dan Povenmire, bedenker van Phineas and Ferb), Daniel van 't Ei (Ei, wie anders?) en Daniel Verenmans (Dubbelduck)

Grappig, dat was me eigenlijk nog nooit opgevallen!
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Vorige

Keer terug naar Fanfictie & -tekeningen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

cron