Beginnend Talent

Berichtdoor DD » do apr 08, 2010 8:00 pm

McDuck Menu schreef:Off-topic
Ik las ergens dat er een start wordt gemaakt voor een nieuwe serie van Alfred. Het zou over zijn zoon gaan ;)

Zou je een bron willen geven?
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Duckfan van Down Under » za apr 10, 2010 3:58 pm

Ze zijn af. Hoe moet ik ze nu inkleuren, McDuck Menu?
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor McDuck Menu » za apr 10, 2010 4:09 pm

Dat ligt eraan, heb je ze als zwart wit afbeelding gescand? Dus dat je maar twee kleuren hebt en dus scherpe randen? Heb je ze geïnkt, dan kun je dat namelijk het beste doen. Daarna open je ze in een beeldbewerkingsprgramma als Paint Shop Pro, of Photoshop. Vervolgens zorg je dat het een kleurenafbeelding wordt, dat is vaak onder het kopje afbeelding te vinden. Of je moet ze gewoon als 24 bits bitmap opslaan, dan zit de kleur er vanzelf in. Dan kun je gaan inkleuren. Ik gebruik zelf Paint Shop Pro. Dat vind ik handig omdat je daar een tool hebt, waarmee je met een kleur kunt tekenen, zonder dat je over het zwarte heen gaat. Zo kun je mooi gaten opvullen, en daarna invullen met de fill-tool.
Hoop dat je er wat aan hebt.


(Off-topic)
Over de alfred kwak serie: Dat stond destijds op Herman van Veen's homepage.
Dit komt van Wikipedia:
Film en tweede televisieserie

Op 13 november 2008 werd op de officiële website van Herman van Veen een nieuwe serie en een nieuwe film aangekondigd. De serie zou gaan over de zoon van Alfred J. Kwak en Winnie Wana, met Alfred meer op de achtergrond als vaderfiguur. Ter promotie van Alfreds zoon zou er begin 2009 ook een boekenserie uitkomen, dit gebeurt echter pas begin november. Erik van der Wurff, de componist van de muziek van de eerste serie, heeft duidelijk gemaakt dat er nog gekozen moet worden tussen 2D of 3D animatie. Het is nog onbekend wanneer de film en serie uitkomen.
Op 5 oktober 2009 plaatste Harald Siepermann, de character designer van de eerste serie, een geinkte tekening van Alfred, Winnie en Henk die om een wiegje staan met een ei dat op barsten staat, op zijn blog. In de achtergrond is de schaduw van een hand te zien. Het boek "Alfred Jodocus Kwak Vader" is vanaf 5 november 2009 te koop en gaat over hoe Winnie 7 eieren legt. Vervolgens worden de eieren 1 voor 1 gestolen en gesmokkeld naar Groot Waterland om verkocht te worden aan ooievaars en reigers die graag kuikentjes eten. De achtergrond van de cover laat duidelijk het silhouette zien van Dolf de Kraai.
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor DD » za apr 10, 2010 4:27 pm

Ik ben benieuwd wat voor kleur die kinderen zullen hebben :P
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Duckfan van Down Under » za apr 10, 2010 4:54 pm

McDuck Menu schreef:Dat ligt eraan, heb je ze als zwart wit afbeelding gescand?

Ik heb nog niet gescand, maar dat doe ik altijd in kleur.

McDuck Menu schreef:Ik gebruik zelf Paint Shop Pro. Dat vind ik handig omdat je daar een tool hebt, waarmee je met een kleur kunt tekenen, zonder dat je over het zwarte heen gaat. Zo kun je mooi gaten opvullen, en daarna invullen met de fill-tool.

Tja, ik heb alleen ggewoon Paint van de computer. Verschrikkelijk met inkleuren. Ik zal straks eens een ingekleurde tekening plaatsen.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » za apr 10, 2010 5:11 pm

Of nee, toch niet.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Ei » do apr 15, 2010 10:01 pm

2010-03-04 19:18:53, Duckfan van Down Under schreef:Ik heb een nieuw script gemaakt! Drie pagina's. Alleen script en schetsen, tot nu toe. Dagobert heeft weer eens een aanval van de Zware Jongens, en klaagt tussendoor over alle aanvallen de veel te dure beveiligingssystemen. Hij zou wel 20 euro willen betalen voor iemand die de Zware Jongens buiten weet te houden! Dan krijgt Donald een idee. Een paar dagen later vallen de Zware Jongens weer aan. Donald gaat achter het bureau van zijn oom zitten en drukt een knopje in. Er verschijnen wielen onder het Pakhuis, en speigels, en airbags, en verlichting! Dan gaat het rijden. De Zware Jongens rennen erachteraan. Dat gaat nog goed, tot ze bij de Winkelhaakberg komen. Geen probleem! Nog een knopje en het pakhuis gaat langs de rand omhoog. De Zware Jongens kunnen er niet in en Donald heeft zijn beloning wel verdiend. Niemand kan meer binnen, alleen 1 ding: hoe komen zij er uit?

Is dit het script dat je naar Thom Roep hebt gestuurd?
Het script dat ook op McDrake staat, maar dat Ei nu niet kan vinden?

2010-03-09 21:07:30, Duckfan van Down Under schreef:Hier is-ie dan!
http://img708.imageshack.us/img708/7656/scroogebarl.png
Als je iets niet kunt lezen, zeg het dan maar.

Dit is een ander script.
Ei begrijpt niet wat er gebeurt. Waarom kijkt Dagobert boos?

McDuck Menu schreef:Ik heb eens goed naar de cursus op de blog van Frans van Oudenaarden een Frank Jonker gekeken (Bob Evers Blog)

Cursus? Heb je een link?
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor McDuck Menu » do apr 15, 2010 11:08 pm

Ei schreef:
McDuck Menu schreef:Ik heb eens goed naar de cursus op de blog van Frans van Oudenaarden een Frank Jonker gekeken (Bob Evers Blog)

Cursus? Heb je een link?

http://debobeversstrip.blogspot.com/search/label/cursus
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Duckfan van Down Under » vr apr 16, 2010 3:09 pm

Ei schreef:
2010-03-04 19:18:53, Duckfan van Down Under schreef:Ik heb een nieuw script gemaakt! Drie pagina's. Alleen script en schetsen, tot nu toe. Dagobert heeft weer eens een aanval van de Zware Jongens, en klaagt tussendoor over alle aanvallen de veel te dure beveiligingssystemen. Hij zou wel 20 euro willen betalen voor iemand die de Zware Jongens buiten weet te houden! Dan krijgt Donald een idee. Een paar dagen later vallen de Zware Jongens weer aan. Donald gaat achter het bureau van zijn oom zitten en drukt een knopje in. Er verschijnen wielen onder het Pakhuis, en speigels, en airbags, en verlichting! Dan gaat het rijden. De Zware Jongens rennen erachteraan. Dat gaat nog goed, tot ze bij de Winkelhaakberg komen. Geen probleem! Nog een knopje en het pakhuis gaat langs de rand omhoog. De Zware Jongens kunnen er niet in en Donald heeft zijn beloning wel verdiend. Niemand kan meer binnen, alleen 1 ding: hoe komen zij er uit?

Is dit het script dat je naar Thom Roep hebt gestuurd?
Het script dat ook op McDrake staat, maar dat Ei nu niet kan vinden?

Dat is het script! Je kunt het vinden onder "Toon je Tekeningen".
Ei schreef:
2010-03-09 21:07:30, Duckfan van Down Under schreef:Hier is-ie dan!
http://img708.imageshack.us/img708/7656/scroogebarl.png
Als je iets niet kunt lezen, zeg het dan maar.

Dit is een ander script.
Ei begrijpt niet wat er gebeurt. Waarom kijkt Dagobert boos?

Dit is een ingekleurde tekening. Dagobert kijkt boos vanwege dat rare kind dat hem de hele tijd na-aapt.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » wo mei 26, 2010 8:17 pm

Meer nieuws! Ik heb verchillende verhalen (deels) gescetst, en de beschrijvingen zet ik hier neer. De titels zijn maar gewoon werkende titels, zoals Barks die oo vaak gebruikte (Heirloom watch, Horseradish, enz.).
(DD) Grote Schoonmaak Donald en de neefjes verstoppen zich, omdat vandaag de grote schoonmaak is.
(US) Mode a la Picsou (Een avontuur in een nieuw jasje) De nieuwste rage is Dagobert! Dagobert lacht erom, en zegt dat het nooit zal aanslaan. De volgende morgen ziet hij Donald verkleed als hem. Dan Willie, Guus, en uiteindelijk zelfs Govert Goudglans. Dat is teveel. Hij valt flauw. Als hij wakker wordt blijkt alles een droom te zijn geweest. Of toch niet? Daar staat Donald in Dagobert's kleren! Dagobert valt opnieuw flauw. Het is maar een carnavalskostuum, hoor...
(DD) Te LaatDonald is weer eens te laat. Dagobert zegt dat hij nooit te laat is. Nee, zegt Donald, hij is al een hele eeuw niet meer te laat geweest. Dat klopt, zegt Dagobert. Hij is maar 1 keer te laat geweest in de hele 20e eeuw. Dagobert besluit eens te gaan kijken wie die oelewapper was, die tegen hem aan botste, waardoor hij te laat kwam.*
(P&F) Ontmoeten de Ducks Phineas, Ferb, hun vrienden (en Irving) ontmoeten de Ducks. Ondertussen gaat Dr. Doofenshmirtz kijken in een andere dimensie, om te kijken of hij macht makkelijker kan overnemen bij een ander gebied (Tri-State Area).
(Duckies) Onze beste vriend Kwik, Kwek en Kwak staan er bij stil dat ze geen beste vriend hebben. Dus houden ze een wedstrijd a la X-Factor (scan zie onder). Die dag komt er een nieuwe jongen in de stad wonen.
*Er zijn op 2 moment 2 eindes:
Einde 1: Donald botst tegen Dagobert aan, en als Dagobert erachter komt, zegt hij zo:
"Stil! Of ik blijf je slaan tot vorige week!"
Einde 2: Dagobert botst tegen zichzelf aan, en ze gaan weer terug naar het heden. Door het tijdreizen komt Dagobert te laat, en als hij dat te horen krijgt, valt hij flauw.

Afbeelding
Okee, wat we hier hebben is een aaneenschakeling van de ene naamsverwissling en verwijzing na de andere.
Plaatje 1: Vierkante eieren, Atlantis, Kroon van Genghis Khan.
Plaatje 3: Alyson de Steen=Alyson Stoner
Plaatje 4: Mitchel Masso=Mitchel Musso
Plaatje 5: Ashley Grismeel=Ashley Tisdale
Plaatje 6: Daniel Fethry Duivenstruif (Fethry=Diederik in het Engels, Daniel Dusentrieb=Willie in het Duits), Daniel Bovenmier (Dan Povenmire, bedenker van Phineas and Ferb), Daniel van 't Ei (Ei, wie anders?) en Daniel Verenmans (Dubbelduck)
Plaatje 7: Riley Cyprus=Miley Cyrus (ook Riley van De Vervangers en Riley Cyprus=Hannah Montana, gespeeld door Miley Cyrus)
Plaatje 8: Mitchel Masso=Ashley Grismeel=Riley Cyprus=Oom Heisa!
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » wo mei 26, 2010 8:29 pm

Nog wat verhaaltjes:
AfbeeldingAfbeelding
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Ridder ter Geit » vr mei 28, 2010 12:37 am

Leuke invallen!
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor McDuck Menu » ma mei 31, 2010 1:41 am

Inderdaad, grappige stukjes :) Je tekenwerk is ook al iets beter aan het worden.
Het laatste grapje snap ik alleen niet, met Donald en Katrien.
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Duckfan van Down Under » ma mei 31, 2010 5:30 pm

Kan gebeuren. :) Misschien werd je iets te afgeid door de plaatjes. Katrien zit dus heel veel te praten en te praten... en te praten... en op het einde vraag ze een ja-knikkende Donald "Luister je eigenlijk wel?". Donald zegt van wel, maar ondertussen denkt hij iets heel anders...
Als het tweede stripje (Dagobert) niet duidelijk is, in het tweede plaatje moet hij dit doen, maar dan nog met de brief in de hand:
Afbeelding
(bij gebrek aan beter plaatje)
Het laatste plaatje is een standaard Taliaferro-einde.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » di jun 01, 2010 7:52 pm

Meer nieuwe (en oude ideeen)! Eindelijk heb ik 3 heel oude (van begin dit jaar) ideeen een beetje over kunnen zetten in verhalen.
-Rip van Winkle
-Tijdreizen
-Back to the Future
Een idee heb ik nog niet goed kunnen gebruiken, van mijn favoriete leesboek, Around the World in Eighty Days.

Rip van Winkle (Rip van Dagobert): Dagobert heeft weer een heel drukke werkdag achter de rug. Hij valt neer en slaapt. Als hij wakker wordt, komt hij in een retro-fturistische wereld a la de Jetsons terecht. Hij blijkt 60 jaar (Rip van Winkle 3 keer!) te hebben geslapen. Nu is hij wel HEEL oud. Hoe dan ook, hij ziet een lichtpuntje. Hij gaat naar zijn Geldpakhuis, nu oud, stoffig, en verlaten. Iedereen denkt namelijk dat Dagobert Duck 60 jaar geleden verdwenen/gestorven is. Hij gaat oude schuldpapieren halen. Hij kan nu zijn schulden ophalen, met 60 jaar rente! Bij het eerste huis blijkt alleen de kleindochter van de originele schuldeiser nog in leven te zijn. Dagobert krijgt zijn geld, maar hij komt erachter dat het dankzij inflatie niks meer waard is. Dan zoomen we uit. We zien dat alles vanaf het ontwaken een droom is geweest en dat Dagobert nog steeds slaapt. Zijn werknemers laten hem rustig slapen. Het is de eerste keer in dagen dat hij slaapt, en dan wil je iemand toch niet wakker maken. Hij zal ook wel zoete dromen hebben over zijn geld. Nou ja, alles is geregeld en het zit erop. Helaas is het al te laat om nog naar huis te gaan. Ze besluiten de festiviteiten op werk te houden. En zo...
5-4-3-2-1-0 Gelukkig nieuwjaar en een vrolijk 1950! (dit jaar is ook de 60ste verjaardag van Barks "Rip van Donald", WDC 112)

Tijdreizen (Nog geen titel) Donald is net gaan vissen en gaat naar zijn werk. Hij hoort iemand zeggen: Vanmorgen! Dan ziet hij Magica met het geluksdubbeltje, en Dagobert die erachteraan gaat. Hij vangt met een handige worp Magica, en wordt bedankt. Dan komt hij op zijn werk aan. Dagobert is ook daar, maar weet niks van het Magica-gedoe. Hij zegt zelfs nog dat hij het vreemd vindt dat Magica al weken niks meer van zich heeft laten horen. Hij gaat maar eens in het park de krant lezen. Hij neemt het dubbeltje mee voor geluk, dat er goed nieuws i de krant staat.
Hier komt hij Magica tegen. Ze neemt het Geluksdubbeltje en ze gooit een poefbom. Als Dagobert weer een beetje bijkomt, merkt hij wat er gebeurt is: Magica heeft een nieuw soort poefbommen, die je 10 minuten in een andere tijd poefen, en ze is er vandoor met zijn dubbeltje. Hij zoekt haar meteen.
Na verschillende uren en eeuwen komt hij aan in een wel heel bekende tijd: Vanmorgen! Jawel, alweer krijgt Donald haar te pakken en terwijl hij zich naar zijn werk haast, levert Dagobert Magica even af bij het politiebureau. Dan ziet hij zichzelf uit het Geldpakhuis komen en Magica hun wegpoefen. De kust is nu veilig. Hij gaat terug naar het Geldpakhuis, waar Donald vraagt of hij haast heeft. Hij is zo gauw terug! Nee hoor Donald, ik heb alle tijd van de wereld!

Back to the Future (Nog geen titel) Carl Banks krijgt van Willie een tijdmachine in de vorm van een skateboard (ik bespaar jullie de details, maar als je het echt wil weten moet je het maar even vragen). Hij gaat terug in de tijd, maar heeft helaas maar 1 superbatterij die hem naar de toekomst kan sturen, en die heeft hij net opgebruikt. Dus gaat hij op zoek naar het grootste genie in de stad. Dat blijkt een student te zijn, met de naam Otto van Drakenstein! De rest gaaqt een beetje hetzelfde als in de originele film, met
Carl Banks als Marty McFly
Otto van Drakenstein als Doc. Emmett L. Brown
Carl's opa en oma als Lorraine en George McFly
John D. Rockerduck als Biff Tannen
En verder nog een interessant achtergrondverhaal met Dagobert Duck!
Aan het eind krijgt het verhaal een iets andere wending:
TIJD: 12 november 1955, 22 uur exact
PLAATS: Duckstad-Oost, bij de klokkentoren
Carl heeft niet genoeg tijd om de tijdmachine op te laden tot 2010, maar heeft wel veel haast. Dus racet hij naar de klokkentoren, en zet toch maar net voor 22.04 uur de schakelaar aan.

Hij komt in 1985 aan. Verder was het nog niet met opladen. Hier ontmoet hij Doktor Van Drakenstein, ene Donnie Duck en zijn Oma, Gijs, en bovenal: een Wortel, werkende in de lokale kiosk! Met een gigantisch afrokapsel! Dan gebeurt er nog iets (vanaf hier zou je kunnen zeggen: under construction) en nog iets en dan is hij weer terug in 2010.

Maar! Hij wordt meegenomen door een onbekende! Waarheen? Naar de toekomst! Naar 2015! Hier vind je de wonderen van de toekomst. Soort van. Nou ja, meer gewoon oude mensen. Maar Kwik, Kwek en Kwak zijn ouder - en hebben vriendinnetjes!!!
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Fanfictie & -tekeningen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten

cron