Het algemene Disneytekeningen-verzoek topic

Berichtdoor Daniel73 » do jun 24, 2010 1:19 pm

Dank voor de mooie tekeningen van Diederik en Otto!
Bij Rob vind ik Diederik's kapsel iets te kort. Alsof hij naar de kapper is geweest. (I find his hairdo a bit too short. As if he's been to the barber.) Leuk om ook een Diederik van Rob te zien.
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Duckfan van Down Under » do jun 24, 2010 7:40 pm

Rubberduck schreef:@ Duckfan: leuke, spontane tekening, maar als je écht goed wilt gaan tekenen, zou ik de tips van McDuck Menu opvolgen om meer te letten op de opbouw van figuren en ze te maken uit circels etc. Nu teken je ze nog zoals ik dat nog steeds doe: zonder enige tekentechnische onderbouwing.

Typisch toch, deze tekening heb ik geprobeerd uit cirkels te maken. Behalve de kat. Het ziet anders toch al beter uit dan normaal.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Robb_K » di jun 29, 2010 8:49 am

Hier is een betere tekening van Diederik van mij:

Afbeelding
By rob_k at 2010-06-28

En beetje Hubbard, een beetje Barks, en een beetje Klein.
Ik heb alles geleerd van Professor Desiderius Netelmans van de Universiteit van Duckstad.
Avatar gebruiker
Robb_K
Klassiek Barksist
Member
 
Berichten: 1118
Geregistreerd: wo jan 03, 2007 11:47 pm
Woonplaats: Los Angeles/Nederland/Muenchen

Berichtdoor Duckfan van Down Under » di jun 29, 2010 5:38 pm

Leuk!
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » di okt 05, 2010 8:30 pm

Zou iemand een tekening willen maken van een misselijke Donald, met een bankje achter hem? Het is in een park-achtige omgeving en op de achtergrond staan de neefjes en een schaduw (achter hen) te kijken. Donald wilt op het bankje gaan zitten.
Raar verzoek he?
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Hidde » wo okt 06, 2010 7:21 pm

Ik snap het niet. Het bankje staat achter hem, en hij loopt er naartoe!?
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Berichtdoor Hidde » wo okt 06, 2010 7:22 pm

(Dan moet hij achteruit lopen)
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Berichtdoor Duckfan van Down Under » vr okt 22, 2010 5:59 pm

Hij loopt een beetje achteruit. Hij gaat gewoon zitten. Maar laat nou maar, ik heb iets anders.

Ik wil McDuck Menu vragen om de volgende plaatjes over te tekenen. Ik wilde het eerst zelf doen, maar het ziet het er eigenlijk niet echt uit. Dus heb ik ze zelf wel verder afgemaakt, maar niet echt goed. Dus wil je vragen om deze over te tekenen, met (een beetje beperkte, ik wil mijn idee wel een beetje houden) artistieke vrijheid. Als je ze maar niet spiegelt!
Afbeelding
Hier mag je bedenken wat je wilt, maar Dagobert (en Goudglans optioneel) moeten wel vliegen. Ik wil de beweging eraf zien spatten! Goed bedacht trouwens, van dat "als document scannen". Je kunt de plekken Tipp-Ex en potlood haast niet zien opp de plaatjes. De echte bladen zien er niet uit. Ik had ze soms namelijk te snel op elkaar gelegd met drogen.
Afbeelding
Hier vind ik de neefjes er niet uitzien als ik ze zelf normaal doe. Kijk maar wat je ervan maakt. Die Donald is trouwens erg goed gelukt.
Afbeelding
Ik had erst Donald met zijn handen de kruk (waar hij op zit) vast had willen houden, maar dat werd te moeilijk. Nu ik terugkijk had ik de benen ook wel wat meer mogen laten spartelen. Om het duidelijk te maken, de kruk valt hier.
Afbeelding
Wat saai. Ik had meer {BAM!} moeten gebruiken. Oh, en het geldpakhuis is niet schaduw, ik weet niet waarom ik zo moeilijk gedaan heb.
Afbeelding
Hier ben ik helemaal niet tevreden mee. Alleen Donald is goed gelukt. Je mag doen wat je wilt hier, als je maar Donald die flauwvalt, Dagobert en Goudglans in het plaatje laat.

Dat is het dan! Ik hoop dat de opdracht niet te opdrachterig klinkt, want je mag zelf weten of je het doet. Als je doet, dat ga ik nog eens wat rommelen op de computer, met als uitkomst: een Good Housekeeping pagina compleet met fictionele uitleg zoals in Mickey and the Gang! Ik ben geinspireerd. :) Het wordt trouwens wel in het Engels, net zoals het boek. Alvast bedankt!
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor McDuck Menu » vr okt 22, 2010 6:03 pm

Ik zal eens kijken wat ik voor je kan doen, maar verwacht het niet te snel, ik ben erg druk op het moment met mijn opleiding. :)
Die met dat geldpakhuis snap ik niet helemaal.. wat gebeurt er?
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Duckfan van Down Under » vr okt 22, 2010 9:29 pm

Een vliegtuigachtigiets landt op het Geldpakhuis met zo'n kracht dat het dak er even af vliegt. Ik kon niks beters bedenken.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor McDuck Menu » za okt 23, 2010 2:54 am

Haha ok, dus iets zwaars landt met een enorm grote snelheid op het dak, waardoor het dak omhoog gaat? :P Misschien dat het wel door schokgolven kan aan de uiteinden van het dak, maar anders klopt er iets niet ;)
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Duckfan van Down Under » za okt 23, 2010 12:53 pm

Ik heb geen idee. Nu ik het zo bekijk, slaat het eigenlijk nergens op. :P
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Robb_K » zo okt 24, 2010 5:45 pm

Op McDrake Off Topic, ik heb geplatst een tekeningen van een paar Warner Brothers figuurtjes (Daffy Duck en Bugs Bunny).
Ik heb alles geleerd van Professor Desiderius Netelmans van de Universiteit van Duckstad.
Avatar gebruiker
Robb_K
Klassiek Barksist
Member
 
Berichten: 1118
Geregistreerd: wo jan 03, 2007 11:47 pm
Woonplaats: Los Angeles/Nederland/Muenchen

Berichtdoor Hidde » di okt 26, 2010 7:43 pm

Mij lijkt het ook leuk op een tekening van Loebas te zien.
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Berichtdoor McDuck Menu » di nov 02, 2010 2:01 am

Hier alvast een tekening van de verzoeken van de vorige pagina, Dagobert en Goudglans:

Afbeelding

zwart wit versie:

Afbeelding
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

VorigeVolgende

Keer terug naar Fanfictie & -tekeningen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten

cron