McDrake Magazine

Berichtdoor Appie Aap » zo okt 24, 2010 10:11 pm

Op dit moment heb ik het heel druk en kom ik niet meer zo vaak hier, maar dit vind ik echt een heel leuk idee. Ik zou ook graag mee willen werken. Vooral leuk om contact te zoeken met tekenaars via email en ze te interviewen bijvoorbeeld. :)
Avatar gebruiker
Appie Aap
Liefhebber
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: zo nov 22, 2009 1:15 am
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor Robb_K » zo okt 24, 2010 10:11 pm

Maar, als wij tekeningen van Disney figuurtjes en verhalen drukken, moeten we niet toestemming krijgen van The Walt Disney Company en Sanoma Uitgevers?
Ik heb alles geleerd van Professor Desiderius Netelmans van de Universiteit van Duckstad.
Avatar gebruiker
Robb_K
Klassiek Barksist
Member
 
Berichten: 1118
Geregistreerd: wo jan 03, 2007 11:47 pm
Woonplaats: Los Angeles/Nederland/Muenchen

Berichtdoor duckpower » zo okt 24, 2010 10:13 pm

Maar we gaan het niet drukken, het blijft digitaal.
What Mouse? It all started with a Duck!
duckpower
Member
 
Berichten: 248
Geregistreerd: zo okt 17, 2010 8:05 am
Woonplaats: Het Duckstad van 2020

Berichtdoor DordrechtDuck » zo okt 24, 2010 10:25 pm

Robb_K schreef:Maar, als wij tekeningen van Disney figuurtjes en verhalen drukken, moeten we niet toestemming krijgen van The Walt Disney Company en Sanoma Uitgevers?

Dat vraag ik me ook af, een kennis van mij heeft ook een Donald getekend voor me, en ik vroeg me af of ik deze in een krant mag publiceren om reclame te maken voor een sportschool. Weet iemand dit??
Tot in de lengte der dagen, blijf je zitten met vragen.
DordrechtDuck
Member
 
Berichten: 756
Geregistreerd: di apr 20, 2010 9:36 pm
Woonplaats: Dordrecht

Berichtdoor Robb_K » zo okt 24, 2010 10:27 pm

duckpower schreef:Maar we gaan het niet drukken, het blijft digitaal.

Ik denk dat voor het tonen van auteursrechtelijk beschermde tekens in de publieke media, toestemmen is vereist.
Ik heb alles geleerd van Professor Desiderius Netelmans van de Universiteit van Duckstad.
Avatar gebruiker
Robb_K
Klassiek Barksist
Member
 
Berichten: 1118
Geregistreerd: wo jan 03, 2007 11:47 pm
Woonplaats: Los Angeles/Nederland/Muenchen

Berichtdoor DordrechtDuck » zo okt 24, 2010 10:34 pm

Nog even een berichtje van mijn kant voor dit mooie idee, ik ben zo a-technisch als wat. Kan net 1 maand citeren. lol. Dus ik zou niet weten wat ik voor dit magazine kan betekenen, daar ik het ook vaak heel druk heb met werkdagen van minimaal 12 uur, 2-3 keer in de week sporten, kindje van 2, hond en de rest.... Pfff, ik wou ook dat ik mijn tijd beter had besteed toen ik jong was. Enfin, ik vind het een superleuk idee, maar denk dat ik weinig kan bijdragen.

Volgens mij heeft McDrake toch al een logo, dat torentje...

Ik had al langer een idee(zo lang zit ik hier nog niet) om een meeting te organiseren! Maar dan denk ik dat ik verbleek met alle kennis die de meeste hier hebben. Ik ben gewoon duckgek, en niet zo in de schrijvers, tekenaars jaartallen enz. Ik vind het gewoon fijn om duckjes te sparen en lezen. Spaar ook nog geen 2 jaar, dus misschien komt dat nog. Maar in de tegenwoordige tijd is het runnen van een huishouden best pittig, dus moet slim zijn om mijn duck verzameling te completeren/uitbreiden.

Nou, wou ik effe kwijt. Als je eventueel wat kan met zo'n meeting dan zou het wel leuk zijn om dat te doen als Robb in NL is (volgend jaar Juni toch Robb)
Tot in de lengte der dagen, blijf je zitten met vragen.
DordrechtDuck
Member
 
Berichten: 756
Geregistreerd: di apr 20, 2010 9:36 pm
Woonplaats: Dordrecht

Berichtdoor duckpower » zo okt 24, 2010 10:36 pm

Robb_K schreef:Ik denk dat voor het tonen van auteursrechtelijk beschermde tekens in de publieke media, toestemmen is vereist.

Als we het nou eens niet publiceren? Bijvoorbeeld alleen voor leden.
What Mouse? It all started with a Duck!
duckpower
Member
 
Berichten: 248
Geregistreerd: zo okt 17, 2010 8:05 am
Woonplaats: Het Duckstad van 2020

Berichtdoor duckpower » zo okt 24, 2010 10:42 pm

DordrechtDuck schreef:Volgens mij heeft McDrake toch al een logo, dat torentje...

Afbeelding
Deze? Maar dit is meer het logo van de site (.nl)
Misschien is het leuk om een apart logo voor het magazine te maken:
Afbeelding
Afbeelding
What Mouse? It all started with a Duck!
duckpower
Member
 
Berichten: 248
Geregistreerd: zo okt 17, 2010 8:05 am
Woonplaats: Het Duckstad van 2020

Berichtdoor Appie Aap » zo okt 24, 2010 10:51 pm

Robb_K schreef:
duckpower schreef:Maar we gaan het niet drukken, het blijft digitaal.

Ik denk dat voor het tonen van auteursrechtelijk beschermde tekens in de publieke media, toestemmen is vereist.

Waar zou je dergelijke toestemming moeten vragen?
Avatar gebruiker
Appie Aap
Liefhebber
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: zo nov 22, 2009 1:15 am
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor Robb_K » ma okt 25, 2010 12:02 am

Appie Aap schreef:Waar zou je dergelijke toestemming moeten vragen?

Als ik tekeningen en kort verhalen of grapjes geven, hoop ik dat we de goedkeuring van Sanoma Uitgevers krijgen. Misschien hun toestemming ook betekent stilzwijgend toestemming van The Walt Disney Company?

Als niet, ik kan niet tekeningen en verhalen/grapjes bijdragen.
Ik heb alles geleerd van Professor Desiderius Netelmans van de Universiteit van Duckstad.
Avatar gebruiker
Robb_K
Klassiek Barksist
Member
 
Berichten: 1118
Geregistreerd: wo jan 03, 2007 11:47 pm
Woonplaats: Los Angeles/Nederland/Muenchen

Berichtdoor kwuk duck » ma okt 25, 2010 12:45 pm

misshien als het zover komt is het leuk om een artikel met weetjes en opmerkelijke dingen te doen met bijvoorbeeld de nazi donald in de "Der Feuhrer's Face" en dat hij een ster heeft op de walk of fame en dat hij de mascote is van de universiteit van oregon. en zo kunnen we nog lang doorgaan.
It was me against the world, and the world was winning!
kwuk duck
Member
 
Berichten: 1245
Geregistreerd: ma mei 03, 2010 5:43 pm
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor duckpower » ma okt 25, 2010 1:07 pm

Dat van die weetjes lijkt me een leuk idee :)
What Mouse? It all started with a Duck!
duckpower
Member
 
Berichten: 248
Geregistreerd: zo okt 17, 2010 8:05 am
Woonplaats: Het Duckstad van 2020

Berichtdoor DD » ma okt 25, 2010 4:56 pm

Robb_K schreef:Maar, als wij tekeningen van Disney figuurtjes en verhalen drukken, moeten we niet toestemming krijgen van The Walt Disney Company en Sanoma Uitgevers?

Toestemming hoeft pas als het een commercieel magazine wordt toch? De fanmagazines uit Duitsland enzo vragen toch ook geen toestemming? Pas als je de Magazine officieel maakt en wilt verkopen moet het denk ik.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Duckfan van Down Under » ma okt 25, 2010 6:20 pm

DD schreef:
Robb_K schreef:Maar, als wij tekeningen van Disney figuurtjes en verhalen drukken, moeten we niet toestemming krijgen van The Walt Disney Company en Sanoma Uitgevers?

Toestemming hoeft pas als het een commercieel magazine wordt toch? De fanmagazines uit Duitsland enzo vragen toch ook geen toestemming? Pas als je de Magazine officieel maakt en wilt verkopen moet het denk ik.

Dat lijkt me ook. Aangezien het digitaal blijft is het net zo legaal als McDrake zelf. Het noemen van Disney is toch niet verboden? En er zit geen winst achter. Het kerstverhaal is nooit geaccepteerd door Disney, dus fan-fictie. Ook zonder toestemming. De verdere details weet ik niet.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Dubbelduck » ma okt 25, 2010 7:38 pm

Ik ben van plan om een interview te doen met een Disney tekenaar via de mail. Ik vertel liever nog even niet wie het is, dat moet een verrassing blijven!
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Fanfictie & -tekeningen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 34 gasten