McDrake Magazine

Berichtdoor Hidde » wo okt 27, 2010 6:20 pm

Duckfan van Down Under schreef:Helemaal niet! Ik heb een oud idee opgepakt, maar dat kon ik nergens meer vinden. Het kwam trouwens nooit verder dan "Zullen we een McDrake Magazine maken?" volgens mij.

Ik dacht al dat ik zoiets gelezen had. Alsnog heb ik een stem gegeven.
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Berichtdoor Caspar » wo okt 27, 2010 8:04 pm

Hidde schreef:
Duckfan van Down Under schreef:Helemaal niet! Ik heb een oud idee opgepakt, maar dat kon ik nergens meer vinden. Het kwam trouwens nooit verder dan "Zullen we een McDrake Magazine maken?" volgens mij.

Ik dacht al dat ik zoiets gelezen had. Alsnog heb ik een stem gegeven.

Volgens mij heb ik het ooit verzonnen. Afijn. Ik wil meehelpen als adviseur op allerlei vlakken, technisch, auteursrecht, inhoud. Heb als hoofdredacteur van http://beautifulfreaks.nl wel enkele ervaring met dat soort zaken, maar weinig tijd. :)
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » wo okt 27, 2010 8:30 pm

Mooi zo! Nog meer ideeen?
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor DordrechtDuck » wo okt 27, 2010 9:28 pm

DD schreef:Nou ik ben er nog maar 3 jaar van af en ben er nu al achter :P

Maar over nogwat jaar heb je misschien een huis/gezin enz. Dan ga je het pas echt merken.
Tot in de lengte der dagen, blijf je zitten met vragen.
DordrechtDuck
Member
 
Berichten: 756
Geregistreerd: di apr 20, 2010 9:36 pm
Woonplaats: Dordrecht

Berichtdoor Hidde » do okt 28, 2010 5:19 pm

Ik zit gelukkig nog op de basisschool! (groep 8) dus over drie kwart jaar moet ik naar de middelbare. (We zitten wel een beetje off-topic te praten)
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Berichtdoor Duckfan van Down Under » do okt 28, 2010 5:31 pm

OFF TOPIC! Terug naar ons magazine.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » zo okt 31, 2010 5:14 pm

Als er nog iemand is (Hidde volgens mij) die graag wil tekenen, maar op dit moment geen opdrachten heeft, heb ik een leuk (maar heel cliche) idee. Zoek op internet een s naar bekende filmposters en probeer ze na te tekenen met Ducks erin. Zoals Harry Balm lange tijd heeft gedaan, zoiets. Maar geen personages, maar filmposters.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor kwok » zo okt 31, 2010 8:53 pm

Ik wil ook wel wat werk voor doen. Ben handig met word(niet mooiste progamma om mee te werken maar voor 1e nr. Kunnen we best een proef nr. Maken. en als hidde een leuke cartoon kan maken is het al helemaal leuk. Een paar leuke rubrieken een actualiteit met meningen van forum'ers. Kunnen we toch wel aan 5 pagina's komen voor 1e keer is dat redelijk.
kwok duikt weer op
kwok
Member
 
Berichten: 514
Geregistreerd: wo jul 08, 2009 2:32 pm

Berichtdoor kwok » zo okt 31, 2010 8:59 pm

Leuk dat nieuwe leden ook initatief nemen.
kwok duikt weer op
kwok
Member
 
Berichten: 514
Geregistreerd: wo jul 08, 2009 2:32 pm

Berichtdoor kwok » zo okt 31, 2010 9:14 pm

Over die copey richt kwestie. Ik weet het niet zo lang er geen "winst" en geld voor wordt gevraagd behalve de onkosten denk ik dat het wel mag. Maar als we het kerst verhaal gaan publiceren, moeten we toestemming vragen aan frank jonker want het zijn verhaal en niet die van sanoma want ze hebben het niet aangekocht(toch?) het is mischien een beetje lullig dat ik zo laat kom binnen vallen maar ik zal wel adjunct hoofdredacteur/redacteur willen worden. En ik wil ook wel printer willen worden. Ik vind het een super leuk idee vooral om dat ik me de laatste tijd veel verveel en vooral leuk vind om dingen neer te zetten. Als er alvast....
kwok duikt weer op
kwok
Member
 
Berichten: 514
Geregistreerd: wo jul 08, 2009 2:32 pm

Berichtdoor kwok » zo okt 31, 2010 9:26 pm

een online proef versie maken.
en wat doen we eigenlijk een papieren versie(leest fijner) of een online gezien inkt/porto kosten.
nogmaals wil ik graag de hierboven genoemde dingen doen om dat ik zeeén van tijd heb.



off-topic

ben een tijdje weggeweest hier omdat mijn geld op was en ik aan midelbare school moest wennen.
zit nu in 2e. maar wat is er met danièl aan de hand, is hij overspannen geraakt van mcdrake.
of gaat hij gewoon achter uit?

groetjes over enthousiaste kwok
kwok duikt weer op
kwok
Member
 
Berichten: 514
Geregistreerd: wo jul 08, 2009 2:32 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » zo okt 31, 2010 9:36 pm

kwok schreef:Kunnen we toch wel aan 5 pagina's komen voor 1e keer is dat redelijk.

Ik vond 24 wel een aardig rond getal. :D
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor kwok » zo okt 31, 2010 9:59 pm

ja ik ook wel maar dat is dan voor de 1e proef versie en het 1e opzetje zodat we een goed officieel 1e nr. kunnen maken.
kwok duikt weer op
kwok
Member
 
Berichten: 514
Geregistreerd: wo jul 08, 2009 2:32 pm

Berichtdoor McDuck Menu » ma nov 01, 2010 12:29 am

Je zou evt. ook dit stripje erin kunnen gebruiken:
Afbeelding
Die is nooit door Sanoma gekocht of zo, dus zou misschien kunnen.

Verder denk ik dat het goed is om eerst een test versie te maken. Wil je een bepaalde stijl behouden in het blad? Pagina-indeling, lettertypes, kopjes, afbeeldingen en zo.. Ligt er een beetje aan hoe je het wilt indelen allemaal, dus misschien wel handig om eerst een klein blaadje te maken, zodat je dat kunt vaststellen.
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor kwok » ma nov 01, 2010 3:36 pm

McDuck Menu schreef:Verder denk ik dat het goed is om eerst een test versie te maken. Wil je een bepaalde stijl behouden in het blad? Pagina-indeling, lettertypes, kopjes, afbeeldingen en zo.. Ligt er een beetje aan hoe je het wilt indelen allemaal, dus misschien wel handig om eerst een klein blaadje te maken, zodat je dat kunt vaststellen.

dat vind ik ook dus leuk stripje trouwens
kwok duikt weer op
kwok
Member
 
Berichten: 514
Geregistreerd: wo jul 08, 2009 2:32 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Fanfictie & -tekeningen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 43 gasten