McDrake Magazine

Berichtdoor Duckfan van Down Under » za okt 23, 2010 4:05 pm

In een moment van briljantheid leek het me gisteren leuk om het McDrake Magazine idee voort te zetten. Maar ik heb al heel wat bedacht, en ik wil niet dat het een Duckfan-magazine wordt, dus heb ik ook jullie hulp nodig. Ik heb al verschillende dingen klaar, en verwacht aan het einde van de week alles klaar te hebben, maar toch moeten jullie ook wat doen.
-Als iemand die graag pockets leest en er veel vanaf weet (Dubbelduck of zo) een korte tekst wil maken over de recente pockets en de miniseries, dan doe ik er wat plaatjes bij.
-Is er iemand goed met Paint en Publisher? Ik heb dan wel veel dingen, ik zoek nog een technisch mannetje die het allemaal mooi bij elkaar wil zetten.
Het wordt een digitaal magazine, niet geprint. Misschien weet iemand daar wat vanaf? Het idee op dit moment is dat Admin allemaal losse pagina's per mail naar iedereen rondstuurt die het wil, maar op de een of andere manier lijkt dat erg onpraktisch.
Ook zou ik graag willen dat voor het volgende nummer (?) jullie zelf met ideeen komen, want het raakt een beetje op.

Het magazine krijgt een verbluffende 24 bladzijden! Er komt in te staan onder andere:
-Jonkers kerstverhaal door McDuck Menu (als in "fan-fictie")
-Nepreclame, van Phineas and Ferb. Hier kan ik meerdere uitgaven mee vullen
-Een artikel over Carl, wie hij is, en zo voort
-Vergeten sterren
-Wijsheden: daar heb ik jullie weer voor nodig. Het lijkt op een muurtje met allemaal van Oma Ducks wijsheden, maar in feite zijn het McDrake wijsheden/grappige quotes! Wat is nou die grappige quote waar jij zo om moest lachen?
-Meer!

Dus, wil je meewerken, of heb je zelf nog ideeen (de laatste 5 pagina's aan ideeen zijn niet echt goed), zet het dan in dit topic! En dan hoop ik dat we voor 2011 een digitaal McDrake Magazine hebben!
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Robb_K » za okt 23, 2010 6:02 pm

Interessant idee.
Ik heb alles geleerd van Professor Desiderius Netelmans van de Universiteit van Duckstad.
Avatar gebruiker
Robb_K
Klassiek Barksist
Member
 
Berichten: 1118
Geregistreerd: wo jan 03, 2007 11:47 pm
Woonplaats: Los Angeles/Nederland/Muenchen

Berichtdoor duckpower » zo okt 24, 2010 1:30 pm

Lijkt me leuk! Misschien moeten we een McDrake logo hebben?
What Mouse? It all started with a Duck!
duckpower
Member
 
Berichten: 248
Geregistreerd: zo okt 17, 2010 8:05 am
Woonplaats: Het Duckstad van 2020

Berichtdoor McDuck Menu » zo okt 24, 2010 2:23 pm

Het kerstverhaal zou dan ook helemaal geletterd en ingekleurd moeten worden.. Boel werk :P Ik heb wel programma's die boekjes kunnen produceren, in de vorm van een pdf of zo. Indesign heet dat.
Leuk idee, en wilde dat ik er genoeg tijd voor had.
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor duckpower » zo okt 24, 2010 2:35 pm

Ik heb al een voorbeeld van een cover gemaakt.
What Mouse? It all started with a Duck!
duckpower
Member
 
Berichten: 248
Geregistreerd: zo okt 17, 2010 8:05 am
Woonplaats: Het Duckstad van 2020

Berichtdoor Robb_K » zo okt 24, 2010 5:42 pm

Als een paar mensen bij betrokken zijn, wil ik ook helpen, het verstrekken van tekeningen en afbeeldingen en het schrijven van artikelen.
Ik heb alles geleerd van Professor Desiderius Netelmans van de Universiteit van Duckstad.
Avatar gebruiker
Robb_K
Klassiek Barksist
Member
 
Berichten: 1118
Geregistreerd: wo jan 03, 2007 11:47 pm
Woonplaats: Los Angeles/Nederland/Muenchen

Berichtdoor duckpower » zo okt 24, 2010 6:11 pm

Hier is mijn eventuele cover voor het magazine
Afbeelding
What Mouse? It all started with a Duck!
duckpower
Member
 
Berichten: 248
Geregistreerd: zo okt 17, 2010 8:05 am
Woonplaats: Het Duckstad van 2020

Berichtdoor Caspar » zo okt 24, 2010 6:33 pm

Leuk dat dit idee wordt voortgezet! Ik had graag meegeholpen aan de technische kant en distributie, maar heb het momenteel heel druk en dat blijft voorlopig nog wel even zo. Zat ik nog maar op de basisschool... Dan zou ik m'n vrije tijd wel beter besteed hebben,
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm

Berichtdoor Dubbelduck » zo okt 24, 2010 6:35 pm

Wat een ontzettend leuk idee! Met plezier zou ik hier aan mee willen werken. Misschien moeten we zelfs een soort redactie samenstellen? Ik bied me vrijwillig aan.
Nog wat ideeën:
-Onlangs geregistreerde gebruikers (bijv. van één maand)
-Onlangs geposte tekeningen

Duckfan van Down Under schreef:-Als iemand die graag pockets leest en er veel vanaf weet (Dubbelduck of zo) een korte tekst wil maken over de recente pockets en de miniseries, dan doe ik er wat plaatjes bij.

Lijkt me leuk om te doen. We kunnen ook onlangs gepubliceerde uitgaven doen en dan niet alleen de pockets, maar ook de andere publicaties van de laatste maand. Eventueel kunnen daar wat recensies bij.
Het lijkt me ook erg leuk om interviews te doen met Disney schrijvers en/of tekenaars.
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor duckpower » zo okt 24, 2010 7:05 pm

Als jullie mijn cover niet konden zien, hier is hij
Afbeelding
What Mouse? It all started with a Duck!
duckpower
Member
 
Berichten: 248
Geregistreerd: zo okt 17, 2010 8:05 am
Woonplaats: Het Duckstad van 2020

Berichtdoor jan Baksteen » zo okt 24, 2010 8:33 pm

Mij lijkt het me ook wel leuk!

Misschien is het een idee om leden te interviewen en later echt samen een Donald Duck vereniging te starten.
Kwek heeft een vlekje in z'n pupil, Kwik heeft een rimpel op z'n duim en Kwak heeft een raar sproetje
jan Baksteen
Member
 
Berichten: 479
Geregistreerd: di feb 06, 2007 8:22 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » zo okt 24, 2010 9:05 pm

duckpower schreef:Lijkt me leuk! Misschien moeten we een McDrake logo hebben?

Goed idee. Dat moeten we zo houden.
McDuck Menu schreef:Het kerstverhaal zou dan ook helemaal geletterd en ingekleurd moeten worden.. Boel werk :)

Dat was toch al ingekleurd en geletterd? De eerste halve pagina wel, dat weet ik zeker.
duckpower schreef:Ik heb al een voorbeeld van een cover gemaakt.

Ik kan hem nog steeds niet zien. Maar helaas, ik zelf al een cover gemaakt.
Robb_K schreef:Als een paar mensen bij betrokken zijn, wil ik ook helpen, het verstrekken van tekeningen en afbeeldingen en het schrijven van artikelen.

Goed! Ik geef hieronder een lijst van ideeen voor dit magazine.
Caspar schreef:Leuk dat dit idee wordt voortgezet! Ik had graag meegeholpen aan de technische kant en distributie, maar heb het momenteel heel druk en dat blijft voorlopig nog wel even zo. Zat ik nog maar op de basisschool... Dan zou ik m'n vrije tijd wel beter besteed hebben,

Ik zit in de derde. Ik heb dus gelukkig nog wel wat vrije tijd, maar het zal soms moeilijk worden. Als het een maandelijks magazine zou kunnen worden, zou dat helemaal top zijn!
Dubbelduck schreef:Wat een ontzettend leuk idee! Met plezier zou ik hier aan mee willen werken. Misschien moeten we zelfs een soort redactie samenstellen? Ik bied me vrijwillig aan.

Goed. Ik heb toevallig al wat geschreven (als intro) en daar benoem ik mezelf als ideeenman.
Dubbelduck schreef:Nog wat ideeën:
-Onlangs geregistreerde gebruikers (bijv. van één maand)

Zoveel zijn dat er niet. We zouden wel de meest prominenente leden apart kunnen pakken er een korte beschrijving over geven. Idee...
Dubbelduck schreef:-Onlangs geposte tekeningen

Goed! Ik had al zoiets in gedachten.
Dubbelduck schreef:
Duckfan van Down Under schreef:-Als iemand die graag pockets leest en er veel vanaf weet (Dubbelduck of zo) een korte tekst wil maken over de recente pockets en de miniseries, dan doe ik er wat plaatjes bij.

Lijkt me leuk om te doen. We kunnen ook onlangs gepubliceerde uitgaven doen en dan niet alleen de pockets, maar ook de andere publicaties van de laatste maand. Eventueel kunnen daar wat recensies bij.

Goed!
Dubbelduck schreef:Het lijkt me ook erg leuk om interviews te doen met Disney schrijvers en/of tekenaars.

Dat zal wat moeilijker worden, maar okee. Misschien kan het. Ik geloof dat Robb_K ooit iets heeft geschreven over "Mijn ontmoeting met Carl Barks". Dat zou daar geknipt voor zijn.

Lijstje met pagina's voor het eerste Magazine:
1) Cover, al af. Zover als "ik heb de tekening op de computer staan" af.
2) Redactionele stukje, ook af. Zover als "Word document van 129 woorden" af.
3) Kerstverhaal 1 (kerstverhaal zover af als "het staat op McDrake")
4) Kerstverhaal 2
5) Kerstverhaal 3
6) Kerstverhaal 4
7) Kerstverhaal 5
8) Kerstverhaal 6
9) Kerstverhaal 7
10) Kerstverhaal 8
11) Kerstverhaal 9
12) Kerstverhaal 10
13) Reclame van Paul Bunyan's pannekoekenhuis/ Slubber de Clown van Phineas and Ferb. Af. (document klaar)
14) Wie is Carl. Een artikel over wie Carl nou eigenlijk is. Moet nog gedaan worden.
15) Een artikel over recente pockets en miniseries. Moet nog gedaan worden.
16) From Zero to Hero: A star is Born. Een column over allerlei Disney acteurs, met deze keer: Annette Funicello. Aan begonnen.
17) Uitleg Good Housekeeping. Wordt aan gewerkt!
18) Good Housekeeping pagina. Ik ben aan het wachten op de vignettes van McDuck Menu.
19) Dudu. Over hoe ik pas een (niet-Disney) serie dagstrips wilde beginnen. Komt te vervallen, het is toch niks.
20) Paleofuturisme en Ducks. Weer zo'n idde dat geschrapt moet worden. Een vacature staat vrij voor pagina 20.
21) Wat plaatjes uit "Toon je Tekeningen". Moet nog gedaan worden.
22) Ledenpagina: hier heeft iedereen wat te zeggen wat hij/zij wil zeggen!
23) Niks, al is het misschien leuk om een McDrakekrant te maken, i.p.v. een Duckstadkrant?
24) Grote Boze Wolf one-pager. Ik heb een schets gemaakt die ik nog moet scannen, maar het is misschien slimmer om deze pagina open te laten.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » zo okt 24, 2010 9:24 pm

En ik mag niet vergeten: de Top 10 Meest Irritante Disney Personages. Die wil ik al tijden doen!
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor duckpower » zo okt 24, 2010 9:48 pm

Misschien zouden we op pagina 20 iets kunnen doen als een ''Agenda'', met de komende dingen voor november/december (denk aan uitgaven, maar ook evenementen)
What Mouse? It all started with a Duck!
duckpower
Member
 
Berichten: 248
Geregistreerd: zo okt 17, 2010 8:05 am
Woonplaats: Het Duckstad van 2020

Berichtdoor duckpower » zo okt 24, 2010 9:51 pm

Eventueel logo:
Afbeelding
What Mouse? It all started with a Duck!
duckpower
Member
 
Berichten: 248
Geregistreerd: zo okt 17, 2010 8:05 am
Woonplaats: Het Duckstad van 2020

Volgende

Keer terug naar Fanfictie & -tekeningen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten

cron