McDrake Magazine

Berichtdoor duckpower » ma okt 25, 2010 7:44 pm

Zou iemand nog even alles op een rijtje kunnen zetten dat nog moet gebeuren?
What Mouse? It all started with a Duck!
duckpower
Member
 
Berichten: 248
Geregistreerd: zo okt 17, 2010 8:05 am
Woonplaats: Het Duckstad van 2020

Berichtdoor jan Baksteen » ma okt 25, 2010 8:02 pm

Dubbelduck schreef:Ik ben van plan om een interview te doen met een Disney tekenaar via de mail. Ik vertel liever nog even niet wie het is, dat moet een verrassing blijven!

Een interview met leden met vaste vragen zou ook leuk kunnen zijn
Kwek heeft een vlekje in z'n pupil, Kwik heeft een rimpel op z'n duim en Kwak heeft een raar sproetje
jan Baksteen
Member
 
Berichten: 479
Geregistreerd: di feb 06, 2007 8:22 pm

Berichtdoor duckpower » ma okt 25, 2010 8:32 pm

jan Baksteen schreef:
Dubbelduck schreef:Ik ben van plan om een interview te doen met een Disney tekenaar via de mail. Ik vertel liever nog even niet wie het is, dat moet een verrassing blijven!

Een interview met leden met vaste vragen zou ook leuk kunnen zijn

''Als in lid van maand''? (net als abonnee van de week).
What Mouse? It all started with a Duck!
duckpower
Member
 
Berichten: 248
Geregistreerd: zo okt 17, 2010 8:05 am
Woonplaats: Het Duckstad van 2020

Berichtdoor DordrechtDuck » ma okt 25, 2010 8:33 pm

DD schreef:
Robb_K schreef:Maar, als wij tekeningen van Disney figuurtjes en verhalen drukken, moeten we niet toestemming krijgen van The Walt Disney Company en Sanoma Uitgevers?

Toestemming hoeft pas als het een commercieel magazine wordt toch? De fanmagazines uit Duitsland enzo vragen toch ook geen toestemming? Pas als je de Magazine officieel maakt en wilt verkopen moet het denk ik.

betekend dat ook dat ik het in een krantje hier uit dordrecht e.o. kan zetten??
Tot in de lengte der dagen, blijf je zitten met vragen.
DordrechtDuck
Member
 
Berichten: 756
Geregistreerd: di apr 20, 2010 9:36 pm
Woonplaats: Dordrecht

Berichtdoor Robb_K » di okt 26, 2010 10:20 am

Sorry voor mijn slecht "Engelse" Nederlands in mijn commentaar beneden. Ik hoop dat het leesbaar en begrijpelijk is:

Toch stel ik voor dat Tim, Frank Jonker, Henrieke en ik moet voorzichtig zijn om uit te vinden of onze Sanoma uitgevers hebben geen probleem met ons tekenen Disney figuren en verhalen (al gekocht door Sanoma, of niet) voor een openbare vertoning voor een groot publiek (al dan niet voor de monetaire winst).

"Der Donaldist" heeft al een overeenkomst met Ehapa (Duitse Disney Comics uitgever) dat zij (Der Donaldist) niet meer dan een pagina lang nieuwe ("fanfictie") verhalen publiceren, en geen materiaal te drukken van de huidige verkopen Ehapa boeken. Het 10-pagina's Frank Jonker Kerst verhaal in strijd zou zijn een dergelijke overeenkomst. "Fanfictie" van een professionele momenteel werkzaam voor een bepaalde Disney uitgever is niet fanfictie. Het is onverkochte auteursrechtelijk beschermd materiaal met rechten om de publieke toegang eigendom van de Disney Comics "franchise" uitgever (Sanoma, Egmont, Abril, Disney Italia, Boom!, enz).

We tekenen een contract waarin staat dat we geen verhalen voor een openbare vertoning door andere partijen dan Sanoma trekken. We deden hetzelfde met Egmont.
Ik heb alles geleerd van Professor Desiderius Netelmans van de Universiteit van Duckstad.
Avatar gebruiker
Robb_K
Klassiek Barksist
Member
 
Berichten: 1118
Geregistreerd: wo jan 03, 2007 11:47 pm
Woonplaats: Los Angeles/Nederland/Muenchen

Berichtdoor Caspar » di okt 26, 2010 3:37 pm

Copyright kan inderdaad een probleem zijn, zeker met Rob K, McDuck Menu etc. die al voor Disney/Sanoma hebben getekend. Denk dat mensen als Duckfan die puur hobbyisten zijn zich er niks van hoeven aan te trekken. Hoewel ik eerlijk gezegd denk dat het sowieso geen probleem moet zijn, want waarom zou het wel op dit forum gepost mogen worden - dat is met het kerstverhaal in elk geval wel zo - maar niet in een ding dat rond wordt geemaild?

Verder lijkt het me verstandig als er één iemand toch als 'hoofdredacteur' fungeert. Ik nomineer Duckfan - wie anders? - en hij moet dan dus alle bijdragen verzamelen, controleren, bundelen en weer verspreiden. Het is goed om een eindverantwoordelijke te hebben, want uit ervaring weet ik dat het anders een zooitje wordt en mensen wel leuke ideeën hebben, in het begin enthousiast zijn maar op een gegeven moment doodbloedt.
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm

Berichtdoor McDuck Menu » di okt 26, 2010 4:15 pm

Robb_K schreef:Sorry voor mijn slecht "Engelse" Nederlands in mijn commentaar beneden. Ik hoop dat het leesbaar en begrijpelijk is:

Toch stel ik voor dat Tim, Frank Jonker, Henrieke en ik moet voorzichtig zijn om uit te vinden of onze Sanoma uitgevers hebben geen probleem met ons tekenen Disney figuren en verhalen (al gekocht door Sanoma, of niet) voor een openbare vertoning voor een groot publiek (al dan niet voor de monetaire winst).

"Der Donaldist" heeft al een overeenkomst met Ehapa (Duitse Disney Comics uitgever) dat zij (Der Donaldist) niet meer dan een pagina lang nieuwe ("fanfictie") verhalen publiceren, en geen materiaal te drukken van de huidige verkopen Ehapa boeken. Het 10-pagina's Frank Jonker Kerst verhaal in strijd zou zijn een dergelijke overeenkomst. "Fanfictie" van een professionele momenteel werkzaam voor een bepaalde Disney uitgever is niet fanfictie. Het is onverkochte auteursrechtelijk beschermd materiaal met rechten om de publieke toegang eigendom van de Disney Comics "franchise" uitgever (Sanoma, Egmont, Abril, Disney Italia, Boom!, enz).

We tekenen een contract waarin staat dat we geen verhalen voor een openbare vertoning door andere partijen dan Sanoma trekken. We deden hetzelfde met Egmont.

Ik ben het wel met Robb eens. Ferdi zei mij een tijd geleden ook al dat het geen probleem was dat ik af en toe die halve pagina's liet zien, maar dat het wat anders werd als ik de pagina's zou bundelen en dergelijke. Persoonlijk heb ik (nog?) geen contract met Sanoma, dus hoe dat werkt weet ik zo niet. Maar ik loop er liever geen risico's mee. Ik weet dus niet of dat kerstverhaal er in mag. Losse tekeningen zullen een minder groot probleem zijn denk ik.
Ook losse artikelen en recensies moeten gewoon kunnen denk ik zo.
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Hidde » di okt 26, 2010 4:20 pm

Ik zou toch tekeningen mogen maken? Daar is toch niks mis mee? ik bedoel niet dat ik dan alles teken!!
Maar of ik tekeningen zou mogen maken.
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Berichtdoor Caspar » di okt 26, 2010 4:29 pm

Het lijkt me trouwens ook een goed idee om de mening van Daniel te vragen. Als het in de naam van McDrake gebeurt is hij toch de eindverantwoordelijke, en zeker met dit soort copyrightkwesties kan ik me voorstellen dat hij wel een aantal eisen wil stellen, of dingen wil goedkeuren.
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm

Berichtdoor Hidde » di okt 26, 2010 4:32 pm

duckpower schreef:
DordrechtDuck schreef:Volgens mij heeft McDrake toch al een logo, dat torentje...

http://mcdrake.nl/logo.jpeg
Deze? Maar dit is meer het logo van de site (.nl)
Misschien is het leuk om een apart logo voor het magazine te maken:
http://origin.myfonts.net/116/fs/u/4e/9d0cd3fba12e0bde795cb84f461a52.gif
http://origin.myfonts.net/116/fs/u/d8/3324a179fe16bd78a8829fc73aaede.gif

Wat heeft die toren met mcdrake.nl te maken?
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Berichtdoor McDuck Menu » di okt 26, 2010 5:57 pm

Caspar schreef:Het lijkt me trouwens ook een goed idee om de mening van Daniel te vragen. Als het in de naam van McDrake gebeurt is hij toch de eindverantwoordelijke, en zeker met dit soort copyrightkwesties kan ik me voorstellen dat hij wel een aantal eisen wil stellen, of dingen wil goedkeuren.

Dat lijkt mij ook verstandig, ik geloof dat jij nog wel contact met hem had?
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor DordrechtDuck » di okt 26, 2010 6:31 pm

Hidde schreef:
duckpower schreef:
DordrechtDuck schreef:Volgens mij heeft McDrake toch al een logo, dat torentje...

http://mcdrake.nl/logo.jpeg
Deze? Maar dit is meer het logo van de site (.nl)
Misschien is het leuk om een apart logo voor het magazine te maken:
http://origin.myfonts.net/116/fs/u/4e/9d0cd3fba12e0bde795cb84f461a52.gif
http://origin.myfonts.net/116/fs/u/d8/3324a179fe16bd78a8829fc73aaede.gif

Wat heeft die toren met mcdrake.nl te maken?

Geen idee! Gewoon leuk logootje denk ik
Tot in de lengte der dagen, blijf je zitten met vragen.
DordrechtDuck
Member
 
Berichten: 756
Geregistreerd: di apr 20, 2010 9:36 pm
Woonplaats: Dordrecht

Berichtdoor Meester Warbol » di okt 26, 2010 7:00 pm

Hidde schreef:Wat heeft die toren met mcdrake.nl te maken?

Die "toren" is Fort Duckburg, jongeman. Dat is het oude fort van Cornelis Prul, de beroemde stichter van Duckstad.

Meer weten? http://duckman.pettho.com/history/chapter1.html
Avatar gebruiker
Meester Warbol
Schoolfrik
Member
 
Berichten: 100
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 10:20 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » di okt 26, 2010 8:11 pm

Caspar schreef:Verder lijkt het me verstandig als er één iemand toch als 'hoofdredacteur' fungeert. Ik nomineer Duckfan - wie anders? - en hij moet dan dus alle bijdragen verzamelen, controleren, bundelen en weer verspreiden. Het is goed om een eindverantwoordelijke te hebben, want uit ervaring weet ik dat het anders een zooitje wordt en mensen wel leuke ideeën hebben, in het begin enthousiast zijn maar op een gegeven moment doodbloedt.

Ik zou graag hoofdredacteur willen worden. Maar we hebben wel nog wel nog iemand nodig waar ik naartoe kan met vragen, of als we met copyrightkewsties zitten. Hoe lang ik nu ook al op McDrake ben, ik ben nog steeds geen dertien-half. Ik wil wel hoofdredacteur worden van al het productiemateriaal, maar ik wil niet corrupt klinken en mezelf als hoofdredacteur aanwijzen dus word ik het pas officieel als 5 mensen mij nomineren. Ik zoek due nog 4 stemmen! Ik wil wel alvast een kleine indeling maken:
Demissionair hoofdredacteur: Duckfan van Down Under
Redacteur van huidige uitgaven: Dubbelduck (dat moet hij wel willen natuurlijk)
Art directors: Robb_K en McDuck Menu (het moet eerst even goed komen met copyright gedoe)
Nog meer mensen die zich aanmelden? Het enige wat ik van je vraag is een officieel-klinkende titel. :)

Er is trouwens wel wat dingen die ik in eventuele verdere uitgaven verder wil zetten, en lijkt me dan ook slim als een column steeds door dezelfde persoon gedaan wordt. Ik zou graag de voorpagina willen doen (dan kun je mijn inkttekeningen ook zien veranderen) en de filmrecensie. Deze maand: Mary Poppins! Het lijkt me ook leuk om om de maand een oude en een nieuwe film te doen. Natuurlijk (ik wil dit een publiek magazine maken) kun je zelf met ideeen komen. Voor de volgende maand heb ik Tangled in gedachten.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Dubbelduck » di okt 26, 2010 8:13 pm

Duckfan van Down Under schreef:Redacteur van huidige uitgaven: Dubbelduck (dat moet hij wel willen natuurlijk).

Uiteraard wil ik dat. Heel graag zelfs!
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Fanfictie & -tekeningen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 38 gasten