McDrake Magazine

Berichtdoor duckpower » vr dec 31, 2010 4:37 pm

Oke :), ik zal het interview zo snel mogelijk in de dropbox plaatsen :D.
What Mouse? It all started with a Duck!
duckpower
Member
 
Berichten: 248
Geregistreerd: zo okt 17, 2010 8:05 am
Woonplaats: Het Duckstad van 2020

Berichtdoor kwuk duck » vr dec 31, 2010 5:39 pm

Wat moeten we nog allemaal hebben want ik kan ook nog wel iets doen( hebben we stoepa genoeg want ik heb nog wel een senario liggen) .
It was me against the world, and the world was winning!
kwuk duck
Member
 
Berichten: 1245
Geregistreerd: ma mei 03, 2010 5:43 pm
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor Dubbelduck » ma jan 10, 2011 8:02 pm

Ik heb nog wat ideeën voor het magazine die ik zelf nog verder uit zal werken. Allereerst is er een soort serie, die iets van "2011 jubilea" zal heten. In deze serie wordt aandacht besteed aan auteurs, personages en series die in 2011 een speciale leeftijd hebben behaald. Deze leeftijd varieert van 50 en verder, met uitzonderingen van alle 5 jaartallen (55, 75 etc.). Een uitzondering hierop is weer 65, waar wél aandacht aan wordt besteed. Voor auteurs wordt hun geboortedatum bedoeld, niet de jaren dat ze al actief zijn.
Er zijn in 2011 10 jubilea, waaronder 2 personages en 8 auteurs. Er zijn in 2011 geen series "jarig". De jubilea zijn respectievelijk in februari (2x), april, mei (2x), juni, september (2x), november en december. Het zou leuk zijn als alle jubilea per maand in een verschillend nummer van het McDrake Magazine kunnen komen. Dit betekent dat het eerste magazine eigenlijk in februari zou moeten zijn, maar ik vrees dat we dat niet gaan halen.
Voor de auteurs, personages en series geldt: alleen als ze nog actief zijn. Voor auteurs bedoel ik hiermee dat ze nog steeds aan het schrijven/tekenen zijn. Uitzonderingen worden gemaakt voor wereldwijd bekende auteurs. Voor personages bedoel ik dat er nog steeds verhalen met hen worden gemaakt. Voor series bedoel ik dat er nog steeds uitgaven van die series verschijnen.
Ik zal twee voorbeeldjubilea geven: in februari bestaan de Jonge Woudlopers 60 jaar en op 29 juni wordt Don Rosa 60 jaar. Laatstgenoemde is dus een uitzondering, aangezien Don Rosa niet meer actief is maar wel een wereldwijd bekende auteur is.

Het tweede idee is een artikel over de pockets van 2010. Hierin wordt gekeken naar de verschillende pocketseries en haar verhalen, met in het bijzonder de Egmont verhalen. Er worden enkele statistieken gegeven met o.a. het kortste en het langste verhaal van het jaar.

Daarnaast wil ik ook nog twee interviews doen, één met een schrijver en één met een tekenaar. Ik heb nog niet gemaild, dus zeker is het nog niet. Het hangt ervan af of zij dat willen. Wie het zijn verklap ik nog niet.

Het zijn maar ideeën en zoals ik al zei moet ik ze nog verder uitwerken.
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor duckpower » ma jan 10, 2011 9:13 pm

Over jubilea gesproken, ik heb vorig jaar niks over Katrien gehoord. Zei verscheen voor het eerst in Mr. Duck steps out in 1940. :( (1940-2010 = 50 jaar)
What Mouse? It all started with a Duck!
duckpower
Member
 
Berichten: 248
Geregistreerd: zo okt 17, 2010 8:05 am
Woonplaats: Het Duckstad van 2020

Berichtdoor Hidde » ma jan 10, 2011 9:17 pm

duckpower schreef:Over jubilea gesproken, ik heb vorig jaar niks over Katrien gehoord. Zei verscheen voor het eerst in Mr. Duck steps out in 1940. :( (1940-2010 = 50 jaar)

Dat is toch 70 jaar?
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Berichtdoor duckpower » ma jan 10, 2011 9:58 pm

Euhhhh, Atheneum! Sorry, stomme fout :P
What Mouse? It all started with a Duck!
duckpower
Member
 
Berichten: 248
Geregistreerd: zo okt 17, 2010 8:05 am
Woonplaats: Het Duckstad van 2020

Berichtdoor Dubbelduck » di jan 11, 2011 3:50 pm

Hidde schreef:
duckpower schreef:Over jubilea gesproken, ik heb vorig jaar niks over Katrien gehoord. Zei verscheen voor het eerst in Mr. Duck steps out in 1940. :( (1940-2010 = 50 jaar)

Dat is toch 70 jaar?

Dan komt ze dus over 9 jaar in het magazine aan de beurt met 80 jaar.
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor duckpower » di jan 11, 2011 5:33 pm

75 jaar is toch ook wel bijzonder, daar kwam voor donald een album uit :/
What Mouse? It all started with a Duck!
duckpower
Member
 
Berichten: 248
Geregistreerd: zo okt 17, 2010 8:05 am
Woonplaats: Het Duckstad van 2020

Berichtdoor Duckfan van Down Under » di jan 11, 2011 6:05 pm

Dubbelduck schreef:Ik heb nog wat ideeën voor het magazine die ik zelf nog verder uit zal werken. Allereerst is er een soort serie, die iets van "2011 jubilea" zal heten. In deze serie wordt aandacht besteed aan auteurs, personages en series die in 2011 een speciale leeftijd hebben behaald. Deze leeftijd varieert van 50 en verder, met uitzonderingen van alle 5 jaartallen (55, 75 etc.). Een uitzondering hierop is weer 65, waar wél aandacht aan wordt besteed. Voor auteurs wordt hun geboortedatum bedoeld, niet de jaren dat ze al actief zijn.
Er zijn in 2011 10 jubilea, waaronder 2 personages en 8 auteurs. Er zijn in 2011 geen series "jarig". De jubilea zijn respectievelijk in februari (2x), april, mei (2x), juni, september (2x), november en december. Het zou leuk zijn als alle jubilea per maand in een verschillend nummer van het McDrake Magazine kunnen komen. Dit betekent dat het eerste magazine eigenlijk in februari zou moeten zijn, maar ik vrees dat we dat niet gaan halen.
Voor de auteurs, personages en series geldt: alleen als ze nog actief zijn. Voor auteurs bedoel ik hiermee dat ze nog steeds aan het schrijven/tekenen zijn. Uitzonderingen worden gemaakt voor wereldwijd bekende auteurs. Voor personages bedoel ik dat er nog steeds verhalen met hen worden gemaakt. Voor series bedoel ik dat er nog steeds uitgaven van die series verschijnen.
Ik zal twee voorbeeldjubilea geven: in februari bestaan de Jonge Woudlopers 60 jaar en op 29 juni wordt Don Rosa 60 jaar. Laatstgenoemde is dus een uitzondering, aangezien Don Rosa niet meer actief is maar wel een wereldwijd bekende auteur is.

Dat is slim. Ik ken er een paar: Carl Barks (27 maart 1901), Otto van Drakenstein (oktober 1961), de Zware Jongens (november 1951) en Walt Disney (5 december 1901).
Dubbelduck schreef:Het tweede idee is een artikel over de pockets van 2010. Hierin wordt gekeken naar de verschillende pocketseries en haar verhalen, met in het bijzonder de Egmont verhalen. Er worden enkele statistieken gegeven met o.a. het kortste en het langste verhaal van het jaar.

Leuk, maar als ik naar het tempo kijk denk ik dat we nog niet eens 3 albums per jaar kunnen afleveren.
Dubbelduck schreef:Daarnaast wil ik ook nog twee interviews doen, één met een schrijver en één met een tekenaar. Ik heb nog niet gemaild, dus zeker is het nog niet. Het hangt ervan af of zij dat willen. Wie het zijn verklap ik nog niet.

Hoera! Doen man!
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Dubbelduck » di jan 11, 2011 7:08 pm

Duckfan van Down Under schreef:
Dubbelduck schreef:Ik heb nog wat ideeën voor het magazine die ik zelf nog verder uit zal werken. Allereerst is er een soort serie, die iets van "2011 jubilea" zal heten. In deze serie wordt aandacht besteed aan auteurs, personages en series die in 2011 een speciale leeftijd hebben behaald. Deze leeftijd varieert van 50 en verder, met uitzonderingen van alle 5 jaartallen (55, 75 etc.). Een uitzondering hierop is weer 65, waar wél aandacht aan wordt besteed. Voor auteurs wordt hun geboortedatum bedoeld, niet de jaren dat ze al actief zijn.
Er zijn in 2011 10 jubilea, waaronder 2 personages en 8 auteurs. Er zijn in 2011 geen series "jarig". De jubilea zijn respectievelijk in februari (2x), april, mei (2x), juni, september (2x), november en december. Het zou leuk zijn als alle jubilea per maand in een verschillend nummer van het McDrake Magazine kunnen komen. Dit betekent dat het eerste magazine eigenlijk in februari zou moeten zijn, maar ik vrees dat we dat niet gaan halen.
Voor de auteurs, personages en series geldt: alleen als ze nog actief zijn. Voor auteurs bedoel ik hiermee dat ze nog steeds aan het schrijven/tekenen zijn. Uitzonderingen worden gemaakt voor wereldwijd bekende auteurs. Voor personages bedoel ik dat er nog steeds verhalen met hen worden gemaakt. Voor series bedoel ik dat er nog steeds uitgaven van die series verschijnen.
Ik zal twee voorbeeldjubilea geven: in februari bestaan de Jonge Woudlopers 60 jaar en op 29 juni wordt Don Rosa 60 jaar. Laatstgenoemde is dus een uitzondering, aangezien Don Rosa niet meer actief is maar wel een wereldwijd bekende auteur is.

Dat is slim. Ik ken er een paar: Carl Barks (27 maart 1901), Otto van Drakenstein (oktober 1961), de Zware Jongens (november 1951) en Walt Disney (5 december 1901).

Dank u zeer. Ik heb er zelf ook nog twee gevonden. Daarmee komt het totaal op 16 jubilea.

Duckfan van Down Under schreef:
Dubbelduck schreef:Het tweede idee is een artikel over de pockets van 2010. Hierin wordt gekeken naar de verschillende pocketseries en haar verhalen, met in het bijzonder de Egmont verhalen. Er worden enkele statistieken gegeven met o.a. het kortste en het langste verhaal van het jaar.

Leuk, maar als ik naar het tempo kijk denk ik dat we nog niet eens 3 albums per jaar kunnen afleveren.

Het is toch wel leuk als het eerste magazine op zeer korte termijn verschijnt. Als de eerste pas in juli ofzo verschijnt, is dat "pocketjaar 2010" al een beetje achterhaald.
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor kwuk duck » di jan 11, 2011 9:18 pm

Ik denk inderdaad dat dit wel het beste is, als we al het matriaal nu bij elkaar leggen en er een pdf van maken kunnen we met dit tooltje er een boekje van maken http://www.qualitypublisher.com/home/?www=upload dsit komt eruit te zien als dit http://www.donaldduck.nl/foldersenbladen/1202/#duck iniedergeval dat las ik op een ander forum.
It was me against the world, and the world was winning!
kwuk duck
Member
 
Berichten: 1245
Geregistreerd: ma mei 03, 2010 5:43 pm
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor kwuk duck » di jan 11, 2011 9:19 pm

kwuk duck schreef:Ik denk inderdaad dat dit wel het beste is, als we al het matriaal nu bij elkaar leggen en er een pdf van maken kunnen we met dit tooltje er een boekje van maken http://www.qualitypublisher.com/home/?www=upload dsit komt eruit te zien als dit http://www.donaldduck.nl/foldersenbladen/1202/#duck iniedergeval dat las ik op een ander forum.

ik weet niet zeker of het goed werkt :( .
It was me against the world, and the world was winning!
kwuk duck
Member
 
Berichten: 1245
Geregistreerd: ma mei 03, 2010 5:43 pm
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor duckpower » ma jan 17, 2011 3:37 pm

Ik heb wat in de Dropbox geplaatst ;)
What Mouse? It all started with a Duck!
duckpower
Member
 
Berichten: 248
Geregistreerd: zo okt 17, 2010 8:05 am
Woonplaats: Het Duckstad van 2020

Berichtdoor Bruno » ma jan 17, 2011 3:47 pm

duckpower schreef:Ik heb wat in de Dropbox geplaatst ;)

Ja ik zie het, leuk man! Al wist ik wel al veel door dit interview (http://www.youtube.com/watch?v=6rdRAwcUF-M).
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Berichtdoor kwuk duck » ma jan 17, 2011 8:38 pm

Waar staat de Dropbox?
It was me against the world, and the world was winning!
kwuk duck
Member
 
Berichten: 1245
Geregistreerd: ma mei 03, 2010 5:43 pm
Woonplaats: Duckstad

VorigeVolgende

Keer terug naar Fanfictie & -tekeningen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

cron