McDrake Magazine

Berichtdoor Duckfan van Down Under » za nov 06, 2010 5:15 pm

Nieuw idee: wil iemand die veel van economie af weet misschien een kort artikel willen schrijven over de toekomstige waarde van oude strips? Hoe beinvloeden vraag en aanbod, de overgang naar het digitale tijdperk en de interesse van strips van de jeugd van tegenwoordig de prijs? Lijkt mij wel interessant om te weten, en vooral ook voor verzamelaars die over 10 jaar nog steeds denken te verzamelen. Is het van "Nu moet ik mijn slag slaan" of moet je juist wachten tot de prijzen dalen?
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor McDuck Menu » za nov 06, 2010 5:25 pm

Hidde schreef:
Bruno Kopsky schreef:En over de stripverhalen die er dan misschien in komen: als ik bijvoorbeeld zelf iets maak, heb ik geen idee hoe ik het moet inkleuren.

Volgens mij weet McDuck Menu dat wel, hij heeft (ik dacht dat ik dat ergens gelezen had) Paint shop Pro en een Tablet, maar ik weet niet hoe je aan Paint shop Pro moet komen.

Paintshop is te koop op internet, via de site van Corel. Maar het is vast niet het enige programma waarmee je kan inkleuren, en misschien ook niet het beste. Als je iets wil inkleuren, moet je eerst je geïnkte tekening inscannen als zwartwit afbeelding of tekst. Daarna moet je hem omzetten naar een kleurenafbeelding. Dan kun je de vakken gaan invullen met je gewenste kleuren. Soms moet je dan even gaatjes opvullen, omdat de kleur anders over de hele pagina verspreid wordt.

Ik raad een programma aan dat met layers kan werken, gradients ( vloeiende kleurovergangen) en een magic-wand/ toverstokje heeft. Het hoeft dus niet per se Paint Shop Pro te zijn.
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor McDuck Menu » za nov 06, 2010 5:26 pm

Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor McDuck Menu » za nov 06, 2010 5:32 pm

Bruno Kopsky schreef:
kwok schreef:
Bruno Kopsky schreef:Ja, behalve de moppentrommel. Die zijn bijna altijd pijnlijk slecht of flauw en daar moeten we niet aan beginnen. Maar Weet Wat Je Zegt zeker wel!

mischien is het leuk om wat grovere moppen er in te zetten

Neee, dat zit ook al in die Donald Duck-'glossy', 'voor mannen'. Echt verschrikkelijk. Nee, beter (strip)verhalen, artikeltjes en leerzame rubriekjes zoals eerder genoemd. Denk ik.

Ik vind de moppentrommel altijd wel grappig, zo ook die van deze week. Maar goed, een 1:1 kopie van het weekblad is ook niet nodig.
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Hidde » za nov 06, 2010 5:35 pm


oei, dat is wel duur.:O Hopelijk zijn er iets goedkopere. Of ik vraag het voor mijn verjaardag. Maar tot die tijd gebruik ik nog gewoon Ms Paint dat vast op de computer staat.=)
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Berichtdoor duckpower » za nov 06, 2010 7:50 pm

Ik ben Paint Shop Pro net aan het installeren. Dus als iemand iets wil, kan ik het misschien doen :)
What Mouse? It all started with a Duck!
duckpower
Member
 
Berichten: 248
Geregistreerd: zo okt 17, 2010 8:05 am
Woonplaats: Het Duckstad van 2020

Berichtdoor Hidde » zo nov 07, 2010 2:46 pm

Het is ook handig om een tekentablet te hebben. Dat gaat makkelijker dan met de muis. zie dit filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=XExdg87zn5k Trouwens hier komt het figuurtje Kiki van Henrieke in voor.
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Berichtdoor Hidde » zo nov 07, 2010 8:54 pm

McDuck Menu schreef:Ik raad een programma aan dat met layers kan werken, gradients ( vloeiende kleurovergangen) en een magic-wand/ toverstokje heeft.

Wat kun je met layers en een magic-wand/ toverstokje?
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Berichtdoor Caspar » zo nov 07, 2010 9:31 pm

Bij layers heeft je tekening meerdere lagen. Alsof je bijvoorbeeld drie van die doorzichtige papieren hebt, en op het eerste papier de achtergrond tekent, het blad daaroverheen de figuren en het derde blad te tekstballonen. Je kan dan per 'laag' werken zonder de andere lagen aan te tasten.

Een magic wand kan een bepaald vlak in een tekening selecteren. Bijvoorbeeld Donalds pet, of de voorkant van z'n auto, of het dak van z'n huis. Dan kan je het in één keer inkleuren.
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm

Berichtdoor DD » ma nov 08, 2010 1:58 am

McDuck Menu schreef:Ik raad een programma aan dat met layers kan werken, gradients ( vloeiende kleurovergangen) en een magic-wand/ toverstokje heeft. Het hoeft dus niet per se Paint Shop Pro te zijn.

Arc Soft Photo Studio heeft dat. Ik gebruik dat programma al jaren. Maar Magic Wand is hier niet echt ideaal.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Dubbelduck » ma nov 08, 2010 6:26 pm

DvDU: Mijn bijdrage voor het McDrake Magazine bestaat (o.a.) uit het schrijven van een stukje over de nieuwste strips. Het heeft echter weinig zin om wat te schrijven over pocket 179 als bijvoorbeeld pocket 180 al uit is wanneer dit magazine verschijnt. Daarom is het misschien handig om een deadline in te stellen: een uiterlijke inleverdatum voor al het materiaal van het magazine. Ik stel voor om die deadline in week 49 te plannen. Dat is over vier weken en dan heeft iedereen nog ruim de tijd om zijn/haar materiaal af te krijgen. Het is tevens de week na sinterklaas en de week na twee weken waarin veel publicaties verschijnen.
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » ma nov 08, 2010 6:49 pm

Maar we moeten het hele plan nog rond zien te krijgen, en de publicatiedatum is in januari. Dus dat is nog 2/3/4 weken voor het Magazine verschijnt. Maar ja, je hebt gelijk. Dit is erg onpraktisch. Misschien kunnen we het nog een beetje meer uitrekken. Stel dat we over een tijdje een definitieve publicatiedatum hebben, kunnen we zeggen dat je het tot een week van te voren kunt inleveren. Ik kan het in een week maken.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor duckpower » ma nov 08, 2010 6:58 pm

Zeg.... hebben we nu nog een logo nodig? Of doen we gewoon die torentjes?
Zelf vind ik zoiets wel leuk: Afbeelding
What Mouse? It all started with a Duck!
duckpower
Member
 
Berichten: 248
Geregistreerd: zo okt 17, 2010 8:05 am
Woonplaats: Het Duckstad van 2020

Berichtdoor Hidde » ma nov 08, 2010 7:30 pm

Caspar schreef:Bij layers heeft je tekening meerdere lagen. Alsof je bijvoorbeeld drie van die doorzichtige papieren hebt, en op het eerste papier de achtergrond tekent, het blad daaroverheen de figuren en het derde blad te tekstballonen. Je kan dan per 'laag' werken zonder de andere lagen aan te tasten..

Met die layers bedoel je dat je dan door een andere lijn heen kan tekenen terwijl die lijn gewoon blijft staan. En dat de lijn ''achter'' die al eerder getekende lijn komt te staan.
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Berichtdoor Duckfan van Down Under » ma nov 08, 2010 7:55 pm

duckpower schreef:Zeg.... hebben we nu nog een logo nodig? Of doen we gewoon die torentjes?
Zelf vind ik zoiets wel leuk: http://4.bp.blogspot.com/_GGfUj3LJ3ZI/TNgr67zz_dI/AAAAAAAAAAg/fxP_EEZ7rmw/s640/McDrake+Logo+222.png

WordArt lijkt me veel makkelijker, en aangezien de meeste wel Word hebben. Maar dit kan ook, begrijp me niet verkeerd. Je moet me alleen overweldigen en overtuigen dat jouw logo-programma beter is. Op dit moment ben ik nog niet overweldigd, helaas.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Fanfictie & -tekeningen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 26 gasten