Tekeningen voor McDrake Magazine.

Berichtdoor Hidde » wo nov 03, 2010 8:25 pm

Ik ben op zoek naar een leuk scenario. Maar (zoals de meeste al weten) ben ik daar niet zo goed in. Dus wou ik vragen of een van jullie er eentje weet. Het verhaal mag maximaal 2 pagina's hebben. Een van de volgende personages moet er in voorkomen, dus ze hoeven niet allemaal: Donald, Dagobert of Kwik, Kwik en Kwak. Alvast bedankt.=)
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Berichtdoor Dubbelduck » wo nov 03, 2010 9:26 pm

Hidde schreef:Ik ben op zoek naar een leuk scenario. Maar (zoals de meeste al weten) ben ik daar niet zo goed in. Dus wou ik vragen of een van jullie er eentje weet. Het verhaal mag maximaal 2 pagina's hebben. Een van de volgende personages moet er in voorkomen, dus ze hoeven niet allemaal: Donald, Dagobert of Kwik, Kwik en Kwak. Alvast bedankt.=)

Misschien dat dit beter in een ander topic kan.
Ik heb misschien wel een idee, maar ik heb nu niet veel tijd meer. Zal morgen kijken als er dan nog niemand anders heeft gereageerd.
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor Hidde » do nov 04, 2010 9:02 am

Ik moet namelijk nog zeggen dat het met het magazine te maken moet hebben. Ben er een beetje laat mee.
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Berichtdoor McDuck Menu » vr nov 05, 2010 2:31 am

Bruno Kopsky schreef:Dit is er een foto van, en geen scan, dus de vakken zijn wat vertekend, maar is dit wat? (al heb ik het laatste vak echt verklooid in ieder opzicht).

http://i832.photobucket.com/albums/zz246/DGC019/021120101178.jpg

Ik vind het een leuk stripje, met vlotte inktlijnen :) Ik zou commentaar willen geven op het laatste plaatje, maar zoals je al zei is dat mislukt.
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor McDuck Menu » vr nov 05, 2010 2:34 am

Hidde schreef:Ik ben op zoek naar een leuk scenario. Maar (zoals de meeste al weten) ben ik daar niet zo goed in. Dus wou ik vragen of een van jullie er eentje weet. Het verhaal mag maximaal 2 pagina's hebben. Een van de volgende personages moet er in voorkomen, dus ze hoeven niet allemaal: Donald, Dagobert of Kwik, Kwik en Kwak. Alvast bedankt.=)

Sorry, ik ben net zelf bezig met het schrijven van een 10 pagina scenario.. dus ik kan je niet echt helpen op het moment.
Misschien iets waar Donald de leiding krijgt van Oom Dagobert over de drukkerij van McDrake magazine, en hij het hopeloos verknalt?
(Teveel magazines per keer gedrukt, of iets dergelijks. Misschien kun je iets erin verwerken dat Donald irriteert, zoals een eigenwijze computer of zo.)

Misschien dat je er wat aan hebt?
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Hidde » vr nov 05, 2010 7:38 pm

McDuck Menu schreef:
Hidde schreef:Ik ben op zoek naar een leuk scenario. Maar (zoals de meeste al weten) ben ik daar niet zo goed in. Dus wou ik vragen of een van jullie er eentje weet. Het verhaal mag maximaal 2 pagina's hebben. Een van de volgende personages moet er in voorkomen, dus ze hoeven niet allemaal: Donald, Dagobert of Kwik, Kwik en Kwak. Alvast bedankt.=)

Sorry, ik ben net zelf bezig met het schrijven van een 10 pagina scenario.. dus ik kan je niet echt helpen op het moment.
Misschien iets waar Donald de leiding krijgt van Oom Dagobert over de drukkerij van McDrake magazine, en hij het hopeloos verknalt?
(Teveel magazines per keer gedrukt, of iets dergelijks. Misschien kun je iets erin verwerken dat Donald irriteert, zoals een eigenwijze computer of zo.)

Misschien dat je er wat aan hebt?

Hmm, klinkt wel leuk, maar ik weet niet of dat allemaal in 2 bladzijden past! Ik ben al een beetje bezig met verzinnen maar ik weet niet helemaal of dat gaat lukken. Misschien heeft iemand anders een beter idee? (Misschien is 1 blz beter.)
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Berichtdoor Bruno » vr nov 05, 2010 7:47 pm

Hidde schreef:
McDuck Menu schreef:
Hidde schreef:Ik ben op zoek naar een leuk scenario. Maar (zoals de meeste al weten) ben ik daar niet zo goed in. Dus wou ik vragen of een van jullie er eentje weet. Het verhaal mag maximaal 2 pagina's hebben. Een van de volgende personages moet er in voorkomen, dus ze hoeven niet allemaal: Donald, Dagobert of Kwik, Kwik en Kwak. Alvast bedankt.=)

Sorry, ik ben net zelf bezig met het schrijven van een 10 pagina scenario.. dus ik kan je niet echt helpen op het moment.
Misschien iets waar Donald de leiding krijgt van Oom Dagobert over de drukkerij van McDrake magazine, en hij het hopeloos verknalt?
(Teveel magazines per keer gedrukt, of iets dergelijks. Misschien kun je iets erin verwerken dat Donald irriteert, zoals een eigenwijze computer of zo.)

Misschien dat je er wat aan hebt?

Hmm, klinkt wel leuk, maar ik weet niet of dat allemaal in 2 bladzijden past! Ik ben al een beetje bezig met verzinnen maar ik weet niet helemaal of dat gaat lukken. Misschien heeft iemand anders een beter idee? (Misschien is 1 blz beter.)

Of je doet een uitbreiding van mijn idee van 4 naar 8 plaatjes? En dan neem je de eerste drie plaatjes een beetje als voorbeeld?
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Berichtdoor Hidde » vr nov 05, 2010 7:49 pm

Bruno Kopsky schreef:Of je doet een uitbreiding van mijn idee van 4 naar 8 plaatjes? En dan neem je de eerste drie plaatjes een beetje als voorbeeld?

Als dat van jouw mag dan graag!=) Het is wel jouw idee.
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Berichtdoor kwuk duck » vr nov 05, 2010 7:49 pm

ik ban ook bezig met een schets van 2 bladzijdes als de schets over eeen paar dagen klaar is mag je hem wel tekkenen het gaat over de jonge woudlopers die bij dagobert een sponsoring gaan halen.
It was me against the world, and the world was winning!
kwuk duck
Member
 
Berichten: 1245
Geregistreerd: ma mei 03, 2010 5:43 pm
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor Hidde » vr nov 05, 2010 7:51 pm

kwuk duck schreef:ik ban ook bezig met een schets van 2 bladzijdes als de schets over eeen paar dagen klaar is mag je hem wel tekkenen het gaat over de jonge woudlopers die bij dagobert een sponsoring gaan halen.

Heeft die met het magazine te maken? Want daarom zeg ik het op dit topic.
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Berichtdoor Hidde » zo nov 07, 2010 3:26 pm

Bruno Kopsky schreef:
Hidde schreef:
McDuck Menu schreef:Sorry, ik ben net zelf bezig met het schrijven van een 10 pagina scenario.. dus ik kan je niet echt helpen op het moment.
Misschien iets waar Donald de leiding krijgt van Oom Dagobert over de drukkerij van McDrake magazine, en hij het hopeloos verknalt?
(Teveel magazines per keer gedrukt, of iets dergelijks. Misschien kun je iets erin verwerken dat Donald irriteert, zoals een eigenwijze computer of zo.)

Misschien dat je er wat aan hebt?

Hmm, klinkt wel leuk, maar ik weet niet of dat allemaal in 2 bladzijden past! Ik ben al een beetje bezig met verzinnen maar ik weet niet helemaal of dat gaat lukken. Misschien heeft iemand anders een beter idee? (Misschien is 1 blz beter.)

Of je doet een uitbreiding van mijn idee van 4 naar 8 plaatjes? En dan neem je de eerste drie plaatjes een beetje als voorbeeld?

Hier is een foto van de eerste Twee plaatjes (Met de Titel 3) van jouw strip maar dan in een voledige bladzijden voor het magazine. Ik heb er een foto van gemaakt omdat hij nog niet af is en omdat hij (tot nu toe) niet in mijn scanner past. Want ik het het laatste plaatje van deze afbeelding nog niet voledig geïnkt.

Afbeelding
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Berichtdoor duckpower » zo nov 07, 2010 4:32 pm

Hidde schreef:Ik ben op zoek naar een leuk scenario. Maar (zoals de meeste al weten) ben ik daar niet zo goed in. Dus wou ik vragen of een van jullie er eentje weet. Het verhaal mag maximaal 2 pagina's hebben. Een van de volgende personages moet er in voorkomen, dus ze hoeven niet allemaal: Donald, Dagobert of Kwik, Kwik en Kwak. Alvast bedankt.smile

Dit is mijn scenario (als het te lang is mag je het inkorten): In het geldpakhuis:
Dagobert: ‘’Donald, als die muntjes niet binnen een uur glimmen, wordt je gedegradeerd!’’
Donald: ‘’Puh! Als u niet blij met mij bent, zoek ik wel een ander baantje!’’
Dagobert: ‘’Wat, maar ik ben je bloedeigen oom!’’
Donald: ‘’Pff, ik laat me niet langer commanderen! Ik ga naar huis!’’

Bij Donald thuis:
Donald (denkwolk): ‘’Hmm, tja nu ik mijn baantje kwijt ben moet er op een andere manier geld binnen komen.’’
Donald start de computer.
Donald (denkwolk): ‘’Wat is dit, ‘’McDrake’’. Interessant…’’
Donald (denkwolk): ‘’Ze willen een magazine uitgeven! Als ik me nu eens aanmeld als hoofdredacteur kan ik misschien iets verdienen!’’

Alles gaat goed en Donald wordt de trotse eigenaar van ‘’Het McDrake Magzine’’.

Bij donald thuis:
Ding dong (de bel gaat)
Donald doet open.
Er staat een advocaat voor de deur.
Advocaat: ‘’Ik kom namens Dagobert Duck, hij klaagt u aan wegens het gebruik van Disney figuren zonder zijn toestemming!’’

Donald valt flauw met een boete in zijn handen.

Einde!
What Mouse? It all started with a Duck!
duckpower
Member
 
Berichten: 248
Geregistreerd: zo okt 17, 2010 8:05 am
Woonplaats: Het Duckstad van 2020

Berichtdoor Hidde » zo nov 07, 2010 4:51 pm

duckpower schreef:Dit is mijn scenario (als het te lang is mag je het inkorten): In het geldpakhuis:
Dagobert: ‘’Donald, als die muntjes niet binnen een uur glimmen, wordt je gedegradeerd!’’
Donald: ‘’Puh! Als u niet blij met mij bent, zoek ik wel een ander baantje!’’
Dagobert: ‘’Wat, maar ik ben je bloedeigen oom!’’
Donald: ‘’Pff, ik laat me niet langer commanderen! Ik ga naar huis!’’

Bij Donald thuis:
Donald (denkwolk): ‘’Hmm, tja nu ik mijn baantje kwijt ben moet er op een andere manier geld binnen komen.’’
Donald start de computer.
Donald (denkwolk): ‘’Wat is dit, ‘’McDrake’’. Interessant…’’
Donald (denkwolk): ‘’Ze willen een magazine uitgeven! Als ik me nu eens aanmeld als hoofdredacteur kan ik misschien iets verdienen!’’

Alles gaat goed en Donald wordt de trotse eigenaar van ‘’Het McDrake Magzine’’.

Bij donald thuis:
Ding dong (de bel gaat)
Donald doet open.
Er staat een advocaat voor de deur.
Advocaat: ‘’Ik kom namens Dagobert Duck, hij klaagt u aan wegens het gebruik van Disney figuren zonder zijn toestemming!’’

Donald valt flauw met een boete in zijn handen.

Einde!

Bedankt! Leuk! Ik ga er aan werken maar niet voor het eerste magazine denk ik. Ik wacht ook totdat ik een A3 schetsboek heb. En dan maak ik er niet ''Ze willen een Magazine uitgeven!'' van, maar ''Ze hebben ook een eigen magazine!''=) Ik ben nu ook bezig voor het eerste magazine met een strip waarvan Bruno Kopsky een 4 plaatjes-strip had gemaakt.
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Berichtdoor Bruno » zo nov 07, 2010 5:28 pm

duckpower schreef:
Hidde schreef:Ik ben op zoek naar een leuk scenario. Maar (zoals de meeste al weten) ben ik daar niet zo goed in. Dus wou ik vragen of een van jullie er eentje weet. Het verhaal mag maximaal 2 pagina's hebben. Een van de volgende personages moet er in voorkomen, dus ze hoeven niet allemaal: Donald, Dagobert of Kwik, Kwik en Kwak. Alvast bedankt.smile

Dit is mijn scenario (als het te lang is mag je het inkorten): In het geldpakhuis:
Dagobert: ‘’Donald, als die muntjes niet binnen een uur glimmen, wordt je gedegradeerd!’’
Donald: ‘’Puh! Als u niet blij met mij bent, zoek ik wel een ander baantje!’’
Dagobert: ‘’Wat, maar ik ben je bloedeigen oom!’’
Donald: ‘’Pff, ik laat me niet langer commanderen! Ik ga naar huis!’’

Bij Donald thuis:
Donald (denkwolk): ‘’Hmm, tja nu ik mijn baantje kwijt ben moet er op een andere manier geld binnen komen.’’
Donald start de computer.
Donald (denkwolk): ‘’Wat is dit, ‘’McDrake’’. Interessant…’’
Donald (denkwolk): ‘’Ze willen een magazine uitgeven! Als ik me nu eens aanmeld als hoofdredacteur kan ik misschien iets verdienen!’’

Alles gaat goed en Donald wordt de trotse eigenaar van ‘’Het McDrake Magzine’’.

Bij donald thuis:
Ding dong (de bel gaat)
Donald doet open.
Er staat een advocaat voor de deur.
Advocaat: ‘’Ik kom namens Dagobert Duck, hij klaagt u aan wegens het gebruik van Disney figuren zonder zijn toestemming!’’

Donald valt flauw met een boete in zijn handen.

Einde!

Aanvulling: Maar hij klaagt hem niet aan als hij weer muntjes gaat poetsen? Dan is de cirkel rond.
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Berichtdoor duckpower » zo nov 07, 2010 5:42 pm

Bruno Kopsky schreef:Aanvulling: Maar hij klaagt hem niet aan als hij weer muntjes gaat poetsen? Dan is de cirkel rond.

Huh, dat slaat toch nergens op... :/
What Mouse? It all started with a Duck!
duckpower
Member
 
Berichten: 248
Geregistreerd: zo okt 17, 2010 8:05 am
Woonplaats: Het Duckstad van 2020

VorigeVolgende

Keer terug naar Fanfictie & -tekeningen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten