Tekeningen voor McDrake Magazine.

Berichtdoor Bruno » zo nov 07, 2010 5:50 pm

duckpower schreef:
Bruno Kopsky schreef:Aanvulling: Maar hij klaagt hem niet aan als hij weer muntjes gaat poetsen? Dan is de cirkel rond.

Huh, dat slaat toch nergens op... :/

Hoezo?
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Berichtdoor duckpower » zo nov 07, 2010 5:51 pm

Bruno Kopsky schreef:Hoezo?

Waarom moet de cirkel rond zijn??
What Mouse? It all started with a Duck!
duckpower
Member
 
Berichten: 248
Geregistreerd: zo okt 17, 2010 8:05 am
Woonplaats: Het Duckstad van 2020

Berichtdoor Hidde » zo nov 07, 2010 5:59 pm

Bruno Kopsky schreef:Aanvulling: Maar hij klaagt hem niet aan als hij weer muntjes gaat poetsen? Dan is de cirkel rond.

Wie klaagt hem niet aan?
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Berichtdoor Hidde » zo nov 07, 2010 6:17 pm

Hidde schreef:
Bruno Kopsky schreef:Aanvulling: Maar hij klaagt hem niet aan als hij weer muntjes gaat poetsen? Dan is de cirkel rond.

Wie klaagt hem niet aan?

Oo, ik snap hem al:

Advocaat: ''Ik kom namens Dagobert Duck, hij klaagt u aan wegens het gebruik van Disney figuren zonder zijn toestemming, maar hij klaagt je niet aan als jij weer muntjes gaat poetsen.''
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Berichtdoor Bruno » zo nov 07, 2010 6:26 pm

Hidde schreef:
Hidde schreef:
Bruno Kopsky schreef:Aanvulling: Maar hij klaagt hem niet aan als hij weer muntjes gaat poetsen? Dan is de cirkel rond.

Wie klaagt hem niet aan?

Oo, ik snap hem al:

Advocaat: ''Ik kom namens Dagobert Duck, hij klaagt u aan wegens het gebruik van Disney figuren zonder zijn toestemming, maar hij klaagt je niet aan als jij weer muntjes gaat poetsen.''

Ja dat is toch juist grappig?
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Berichtdoor Hidde » zo nov 07, 2010 6:44 pm

duckpower schreef:Bij Donald thuis:
Donald (denkwolk): ‘’Hmm, tja nu ik mijn baantje kwijt ben moet er op een andere manier geld binnen komen.’’
Donald start de computer.
Donald (denkwolk): ‘’Wat is dit, ‘’McDrake’’. Interessant…’’

Misschien is het beter dat hij de computer aan doet om een baan te zoeken. McDrake zoekt redacteuren. En Donald komt dat tegen, dat vind hij interessant. En daarom neemt hij dus de baan aan.
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Berichtdoor duckpower » zo nov 07, 2010 6:56 pm

Hidde schreef:Misschien is het beter dat hij de computer aan doet om een baan te zoeken. McDrake zoekt redacteuren. En Donald komt dat tegen, dat vind hij interessant. En daarom neemt hij dus de baan aan.

Ja dat is ook goed, maar ik snap de grap van Bruno Kopsky niet helemaal... (hoezo moet de cirkel rond zijn?)
What Mouse? It all started with a Duck!
duckpower
Member
 
Berichten: 248
Geregistreerd: zo okt 17, 2010 8:05 am
Woonplaats: Het Duckstad van 2020

Berichtdoor Bruno » zo nov 07, 2010 6:59 pm

duckpower schreef:
Hidde schreef:Misschien is het beter dat hij de computer aan doet om een baan te zoeken. McDrake zoekt redacteuren. En Donald komt dat tegen, dat vind hij interessant. En daarom neemt hij dus de baan aan.

Ja dat is ook goed, maar ik snap de grap van Bruno Kopsky niet helemaal... (hoezo moet de cirkel rond zijn?)

Dat moet ook niet, maar hij gaat eerst weg omdat hij geen zin meer heeft om munten te poetsen en dan wordt hij weer gedwongen om... ach laat ook maar eigenlijk. Ik schrijf m'n eigen verhalen wel.
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Berichtdoor Hidde » zo nov 07, 2010 7:28 pm

Hier is wel een scan van de tekening. Maar dan van een A4 scanner dus hij staat er niet helemaal op. Later ga ik hem wel op een A3 scanner scannen, maar dat duurt nu te lang.

Afbeelding
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Berichtdoor Duckfan van Down Under » zo nov 07, 2010 8:34 pm

De strip hierboven vind ik leuk, maar het komt een beetje over als anti-Disney reclame. Natuurlijk is McDrake lange tijd alleen maar negatief over Disney, maar toch, hoort het niet een beetje pro-Disney te zijn. Ook drukt Dagobert de Donald Duck. Hij zal toch wel weten wat er in zijn blad staat? Wie is de Duck op het eerste plaatje op de derde Duck van rechts trouwens?
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Hidde » zo nov 07, 2010 8:44 pm

Duckfan van Down Under schreef:De strip hierboven vind ik leuk, maar het komt een beetje over als anti-Disney reclame. Natuurlijk is McDrake lange tijd alleen maar negatief over Disney, maar toch, hoort het niet een beetje pro-Disney te zijn. Ook drukt Dagobert de Donald Duck. Hij zal toch wel weten wat er in zijn blad staat? Wie is de Duck op het eerste plaatje op de derde Duck van rechts trouwens?

Je hebt inderdaad wel gelijk. Die Duck op het eerste plaatje op de derde Duck van rechts is een duck die met lijf erop staat. Maar hij is zo priegelig getekend dat hij er heel slecht op staat. De plank met stripbladen in de etalage rechts zijn allemaal Donald Ducks. De linkerkant zijn: Eppo, Tom Poes en Kuifje. (kun je ook bijna niet zien. Maar ik kan deze strip niet verbeteren. Want hij staat al in inkt. Dus wat doen we?
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Berichtdoor Caspar » zo nov 07, 2010 9:30 pm

Ik vind hem leuk! Het is toch juist grappig dat Dagobert de Donald Duck als geldverspilling ziet? En voor McDrakers ook nog eens heel realistisch. Misschien leuk als 'McDrake's ultieme spaartip: koop geen Donald Ducks!'
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm

Berichtdoor Ridder ter Geit » ma nov 08, 2010 10:22 am

Als de cirkel rond is het je in principe een beter verhaal.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor duckpower » ma nov 08, 2010 3:49 pm

ridder te geit schreef:Als de cirkel rond is het je in principe een beter verhaal.

Maar bij veel verhalen is de cirkel niet rond, hier een van de vele voorbeelden:
Afbeelding
What Mouse? It all started with a Duck!
duckpower
Member
 
Berichten: 248
Geregistreerd: zo okt 17, 2010 8:05 am
Woonplaats: Het Duckstad van 2020

Berichtdoor Bruno » ma nov 08, 2010 4:09 pm

duckpower schreef:
ridder te geit schreef:Als de cirkel rond is het je in principe een beter verhaal.

Maar bij veel verhalen is de cirkel niet rond, hier een van de vele voorbeelden:
http://4.bp.blogspot.com/_GGfUj3LJ3ZI/TNf_J487c9I/AAAAAAAAAAc/-kiqx0bIJ4c/s640/strip_1275314718.jpg

Jij snapt echt totaal niet wat ik bedoel, dit heeft er niks mee te maken!
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

VorigeVolgende

Keer terug naar Fanfictie & -tekeningen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten