Tekeningen voor McDrake Magazine.

Berichtdoor Hidde » wo okt 27, 2010 2:46 pm

Hier kun je tekeningen voor het McDrake Magazine laten zien.

McDuck Menu schreef:Hm, ik vind het goed, maar heel veel tijd heb ik ook niet om handen op het moment.. Ah de tijd dat ik nog op de middelbare school zat ;)
Maar goed, misschien is het dan goed om een apart topic te openen met daarin het tekenwerk, dan kan ik daar advies op geven.

Hier is al een idee van mij. Perspectief klopt niet en je ziet een paar letters op de computer niet helemaal goed. Dat komt omdat ik het op ''Tekst (OCR)'' heb gescand. Maar het gaat even om het idee...

Afbeelding
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Berichtdoor Hidde » wo okt 27, 2010 3:38 pm

Hidde schreef:Perspectief klopt niet en je ziet een paar letters op de computer niet helemaal goed. Dat komt omdat ik het op ''Tekst (OCR)'' heb gescand.

Omdat de letters met blauw waren geschreven. Zie McDrake overzicht
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Berichtdoor Duckfan van Down Under » wo okt 27, 2010 5:50 pm

Dat hoeft helemaal niet. Ik had juist het idee om tekeningen uit "Toon je Tekeningen" te halen.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Hidde » wo okt 27, 2010 6:23 pm

En waar zet je dat dan neer? Op McDrake Magazine. Dan gaan we dat toppic overvol gooien met tekeningen en reacties.
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Berichtdoor Hidde » wo okt 27, 2010 6:25 pm

Hidde schreef:Op McDrake Magazine.

.=?
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Berichtdoor Duckfan van Down Under » wo okt 27, 2010 8:25 pm

Nee, ik neem gewoon wat recente tekeningen uit "Toon je Tekeningen" en zet ze in het Magazine zelf. Als je werk hebt dat je erin wilt hebben, kun je dat bij "Toon je Tekeningen" neerzetten.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Hidde » wo okt 27, 2010 8:33 pm

O, okee
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Berichtdoor Caspar » za okt 30, 2010 7:39 pm

Ik vind dit eerlijk gezegd een beter idee. De redacteur hoeft nu niet een heel groot topic door te spitten en bovendien is het duidelijker wanneer iemand zijn tekeningen in McDrake Magazine wil hebben.
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm

Berichtdoor Hidde » za okt 30, 2010 8:34 pm

Dat leek mij ook al, sowiesoo is het toppic al gemaakt...
Want sommige tekeningen (zoals die Donald die voor de computer zit die ik net bij ''toon je tekeningen'' heb laten zien is speciaal voor het magazine bedoelt...
En McDuckMenu kan nu goed zien waar hij op moet reageren.=)
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Berichtdoor McDuck Menu » zo okt 31, 2010 3:44 am

Ik vind dit eerlijk gezegd ook handiger. Zal ik hier dan maar even reageren?

Donalds armen lijken mij wat aan de lange kant, en zijn handen (en dus ook onderarmen) zijn in verhouding erg dun.
Je tekent op zich een goede Duck hier, en je hebt gelijk wat het perspectief betreft.
Ikzelf zou Donalds snavel iets anders tekenen, ik weet alleen niet goed hoe ik dat uit moet leggen. Ik heb het daarom getekend.
Afbeelding
Armen dus korter en iets dikker, en misschien iets breder naar het uiteinde toe. De pupillen in de ogen omdraaien, die taartpunten staan altijd aan de andere kant van waar de pupillen op gericht zijn, zoals al uitgelegd is in Toon je Tekeningen.
Bij zijn nek zou ik iets van een inham maken, want anders verlies je een beetje het ronde van Donalds hoofd. (Misschien jouw stijl.) Maak zijn ogen iets ronder bovenin, dit scheelt wat in zijn blik.
Zijn mondhoek mag wat meer naar achter en het bovenste gedeelte van de snavel dat daar naar toe loopt mag iets breder/hoger.
Ik heb met rood aangegeven hoe je een beetje het perspectief behoudt bij zijn snavel. Dit is geen vast gegeven, want als een eend een emotie heeft kan dit weer veranderen. In deze situatie is het wel toe te passen.

Hoop dat het een beetje duidelijk is allemaal, en dat je er iets aan hebt.

P.S. Die achterflap van zn matrozenpak kun je gewoon achter de stoel houden hoor, was even een hulpmiddel voor mij met de armen.
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Hidde » zo okt 31, 2010 12:27 pm

McDuck Menu schreef:Ik vind dit eerlijk gezegd ook handiger. Zal ik hier dan maar even reageren?

Donalds armen lijken mij wat aan de lange kant, en zijn handen (en dus ook onderarmen) zijn in verhouding erg dun.
Je tekent op zich een goede Duck hier, en je hebt gelijk wat het perspectief betreft.
Ikzelf zou Donalds snavel iets anders tekenen, ik weet alleen niet goed hoe ik dat uit moet leggen. Ik heb het daarom getekend.
http://i74.photobucket.com/albums/i272/McDuckMenu/Anders/IMG-2.jpg
Armen dus korter en iets dikker, en misschien iets breder naar het uiteinde toe. De pupillen in de ogen omdraaien, die taartpunten staan altijd aan de andere kant van waar de pupillen op gericht zijn, zoals al uitgelegd is in Toon je Tekeningen.
Bij zijn nek zou ik iets van een inham maken, want anders verlies je een beetje het ronde van Donalds hoofd. (Misschien jouw stijl.) Maak zijn ogen iets ronder bovenin, dit scheelt wat in zijn blik.
Zijn mondhoek mag wat meer naar achter en het bovenste gedeelte van de snavel dat daar naar toe loopt mag iets breder/hoger.
Ik heb met rood aangegeven hoe je een beetje het perspectief behoudt bij zijn snavel. Dit is geen vast gegeven, want als een eend een emotie heeft kan dit weer veranderen. In deze situatie is het wel toe te passen.

Hoop dat het een beetje duidelijk is allemaal, en dat je er iets aan hebt.

P.S. Die achterflap van zn matrozenpak kun je gewoon achter de stoel houden hoor, was even een hulpmiddel voor mij met de armen.

Ja, ik heb er sowieso wat aan maar ik had het alleen getekend voor het idee... Dus ik heb niet echt mooi getekend en ook niet een verdwijnpunt gemaakt. Ik ben er nu mee bezig om hetzelfde idee mooier te maken. Dus goed uittekenen. Maar ik vind een paar punten van jouw heel erg handig en daar ga ik voortaan op letten. (niet te erg want dan lijken mijn Ducks te erg op die van jouw, en ik wil wel graag een beetje een eigen stijl hebben, snap je?) Ik vind het heel raar om te zien hoe jij mijn tekening ''afgetekend'' hebt. In één woord, TOF!

McDuck Menu schreef:die taartpunten staan altijd aan de andere kant van waar de pupillen op gericht zijn, zoals al uitgelegd is in Toon je Tekeningen.

Dat snap ik niet helemaal!? O ja, natuurlijk met die taartpunten bedoel je die inhammen in het oog waar Bruno Kopsky het over had in ''Toon je Tekeningen!''
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Berichtdoor Hidde » zo okt 31, 2010 6:09 pm

Hier is de nieuwe, ik heb veel gedaan wat jij gezegd had maar sommige dingen iets aangepast. Ik vond jouw tong iets te lang, dat begrijp je denk ik wel.=)

Afbeelding
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Berichtdoor McDuck Menu » zo okt 31, 2010 6:14 pm

Ieder z'n eigen stijl he ;) Ik vind het een goede verbetering.
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Bruno » ma nov 01, 2010 6:45 pm

Wauw! Ik kan hier volgens mij geen fouten meer in vinden! Niet bij Donald tenminste. Misschien het beter om zo'n scherm of toetsenbord met een liniaal te doen ofzo? En ik vond het eigenlijk wel grappig hoe hij zit te typen, omdat niemand zo typt, en vooral niet tijdens het bekijken van een webpagina!

& Natuurlijk nogmaals: uitstekend omgesprongen met de tips/kritiek!
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Berichtdoor Hidde » ma nov 01, 2010 6:57 pm

Bruno Kopsky schreef:Misschien het beter om zo'n scherm of toetsenbord met een liniaal te doen ofzo?

Dat heb ik al eerder met een andere tekening gedaan. Maar (net als inkt) veegt het dan uit als ik de liniaal weghaal...=(
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Volgende

Keer terug naar Fanfictie & -tekeningen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

cron