Tekeningen voor McDrake Magazine.

Berichtdoor duckpower » ma nov 08, 2010 4:11 pm

ridder te geit schreef:Jij snapt echt totaal niet wat ik bedoel, dit heeft er niks mee te maken!

Wat bedoel je dan?
What Mouse? It all started with a Duck!
duckpower
Member
 
Berichten: 248
Geregistreerd: zo okt 17, 2010 8:05 am
Woonplaats: Het Duckstad van 2020

Berichtdoor Bruno » ma nov 08, 2010 4:15 pm

duckpower schreef:
ridder te geit schreef:Jij snapt echt totaal niet wat ik bedoel, dit heeft er niks mee te maken!

Wat bedoel je dan?

Vergeet anders gewoon dat ik zei dat 'de cirkel dan rond is', concentreer je gewoon op het idee dat Donald eerst wegvlucht voor het muntenpoetsen en vervolgens wordt gedwongen om het toch weer te doen.
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Berichtdoor duckpower » ma nov 08, 2010 4:18 pm

Bruno Kopsky schreef:Vergeet anders gewoon dat ik zei dat 'de cirkel dan rond is', concentreer je gewoon op het idee dat Donald eerst wegvlucht voor het muntenpoetsen en vervolgens wordt gedwongen om het toch weer te doen.

Ho ho! Ik vind het goed dat er dingen worden veranderd aan mijn scenario. Maar ik vind het wel belangrijk dat ik de veranderingen ook begrijp :)
What Mouse? It all started with a Duck!
duckpower
Member
 
Berichten: 248
Geregistreerd: zo okt 17, 2010 8:05 am
Woonplaats: Het Duckstad van 2020

Berichtdoor duckpower » ma nov 08, 2010 4:20 pm

duckpower schreef:
ridder te geit schreef:Jij snapt echt totaal niet wat ik bedoel, dit heeft er niks mee te maken!

Wat bedoel je dan?

Excuses, ridder te geit heeft dit niet gezegd. Bruno Kopsky zei dit.
What Mouse? It all started with a Duck!
duckpower
Member
 
Berichten: 248
Geregistreerd: zo okt 17, 2010 8:05 am
Woonplaats: Het Duckstad van 2020

Berichtdoor Bruno » ma nov 08, 2010 4:36 pm

duckpower schreef:
duckpower schreef:
ridder te geit schreef:Jij snapt echt totaal niet wat ik bedoel, dit heeft er niks mee te maken!

Wat bedoel je dan?

Excuses, ridder te geit heeft dit niet gezegd. Bruno Kopsky zei dit.

Ja sorry voor die reactie maar snap je het nog steeds niet? Het grappige is dat er eigenlijk niet zoveel aan te snappen valt.
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Berichtdoor duckpower » ma nov 08, 2010 5:10 pm

Bruno Kopsky schreef:Ja sorry voor die reactie maar snap je het nog steeds niet? Het grappige is dat er eigenlijk niet zoveel aan te snappen valt.

Oke.... :/ Maar ik vind dat Hidde er mee mag doen wat hij wil doen, hij tekent het ten slotte. Maar als het grote veranderingen zijn zou het fijn zijn als ik ingelicht word :)
What Mouse? It all started with a Duck!
duckpower
Member
 
Berichten: 248
Geregistreerd: zo okt 17, 2010 8:05 am
Woonplaats: Het Duckstad van 2020

Berichtdoor Hidde » ma nov 08, 2010 7:23 pm

duckpower schreef:
Bruno Kopsky schreef:Ja sorry voor die reactie maar snap je het nog steeds niet? Het grappige is dat er eigenlijk niet zoveel aan te snappen valt.

Oke.... :/ Maar ik vind dat Hidde er mee mag doen wat hij wil doen, hij tekent het ten slotte. Maar als het grote veranderingen zijn zou het fijn zijn als ik ingelicht word :)

Zoals ik al zei, ik teken het na de Sinterklaas denk ik. Want ik heb daar tekenspullen van gevraagd en dan is het bijna vakantie waar ik ruim de tijd heb om te tekenen.=)
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Berichtdoor Robb_K » do nov 18, 2010 11:38 am

duckpower schreef:
Hidde schreef:Ik ben op zoek naar een leuk scenario. Maar (zoals de meeste al weten) ben ik daar niet zo goed in. Dus wou ik vragen of een van jullie er eentje weet. Het verhaal mag maximaal 2 pagina's hebben. Een van de volgende personages moet er in voorkomen, dus ze hoeven niet allemaal: Donald, Dagobert of Kwik, Kwik en Kwak. Alvast bedankt.smile

Dit is mijn scenario (als het te lang is mag je het inkorten): In het geldpakhuis:
Dagobert: ‘’Donald, als die muntjes niet binnen een uur glimmen, wordt je gedegradeerd!’’
Donald: ‘’Puh! Als u niet blij met mij bent, zoek ik wel een ander baantje!’’
Dagobert: ‘’Wat, maar ik ben je bloedeigen oom!’’
Donald: ‘’Pff, ik laat me niet langer commanderen! Ik ga naar huis!’’

Bij Donald thuis:
Donald (denkwolk): ‘’Hmm, tja nu ik mijn baantje kwijt ben moet er op een andere manier geld binnen komen.’’
Donald start de computer.
Donald (denkwolk): ‘’Wat is dit, ‘’McDrake’’. Interessant…’’
Donald (denkwolk): ‘’Ze willen een magazine uitgeven! Als ik me nu eens aanmeld als hoofdredacteur kan ik misschien iets verdienen!’’

Alles gaat goed en Donald wordt de trotse eigenaar van ‘’Het McDrake Magzine’’.

Bij donald thuis:
Ding dong (de bel gaat)
Donald doet open.
Er staat een advocaat voor de deur.
Advocaat: ‘’Ik kom namens Dagobert Duck, hij klaagt u aan wegens het gebruik van Disney figuren zonder zijn toestemming!’’

Donald valt flauw met een boete in zijn handen.

Einde!

Je scenario gevuld anderhalve pagina's. Het paste beter in twee bladzijden dan een. Dus, ik heb het verlengd. Dit zijn slechts ruwe schetsen te zien welke maatregelen passen in die panelen. Ik zal binnenkort een Uw scenario gevuld anderhalve pagina's. Het paste beter in twee bladzijden dan een. Dus, ik verlengd is. Dit zijn slechts ruwe schetsen te zien welke maatregelen passen in welke plaatjes. Ik zal binnenkort een beter versie tekenen.

Afbeelding
By rob_k at 2010-11-18

Afbeelding
By rob_k at 2010-11-18
Ik heb alles geleerd van Professor Desiderius Netelmans van de Universiteit van Duckstad.
Avatar gebruiker
Robb_K
Klassiek Barksist
Member
 
Berichten: 1118
Geregistreerd: wo jan 03, 2007 11:47 pm
Woonplaats: Los Angeles/Nederland/Muenchen

Berichtdoor Duckfan van Down Under » do nov 18, 2010 5:47 pm

Ik heb een tijdje terug een twee-pagina verhaal gemaakt, met (natuurlijk) Carl. Hier zijn de potloodschetsen.
Afbeelding
Afbeelding
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor duckpower » do nov 18, 2010 6:09 pm

Ik vind beide strips erg leuk! :)
What Mouse? It all started with a Duck!
duckpower
Member
 
Berichten: 248
Geregistreerd: zo okt 17, 2010 8:05 am
Woonplaats: Het Duckstad van 2020

Berichtdoor Duckfan van Down Under » do nov 18, 2010 7:17 pm

Dank je! Twee bladzijden is een beetje weing om een plot goed te ontwikkelen, maar ik denk dat dit mijn stijl van nu wel een beetje opsomt. Het geeft je ook een preview wat je in Donald Duck: Volgt de Zon kunt verwachten. Als ik het af heb, ga ik de schetsen inscannen (zoals hier) en dan hoop ik ze te publiceren in het Magazine, met het nodige achtergrondcommentaar. Waarom somt het mij op:
-Carl Banks, stripverzamelaar
-Een van Carl's catchphrases: "Ik zal 't zeggen!"
-Ham (op plaatje 4)
-Memes ('t Is over 9000)
-Veel onnodige personages maar nu we er toch zijn (Joe Carioca en de Kerstman)
Dus, dat is mijn strip een beetje. Herken je ook mijn eigen speciale humor er in?
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Hidde » do nov 18, 2010 7:45 pm

Robb_K schreef:
duckpower schreef:
Hidde schreef:Ik ben op zoek naar een leuk scenario. Maar (zoals de meeste al weten) ben ik daar niet zo goed in. Dus wou ik vragen of een van jullie er eentje weet. Het verhaal mag maximaal 2 pagina's hebben. Een van de volgende personages moet er in voorkomen, dus ze hoeven niet allemaal: Donald, Dagobert of Kwik, Kwik en Kwak. Alvast bedankt.smile

Dit is mijn scenario (als het te lang is mag je het inkorten): In het geldpakhuis:
Dagobert: ‘’Donald, als die muntjes niet binnen een uur glimmen, wordt je gedegradeerd!’’
Donald: ‘’Puh! Als u niet blij met mij bent, zoek ik wel een ander baantje!’’
Dagobert: ‘’Wat, maar ik ben je bloedeigen oom!’’
Donald: ‘’Pff, ik laat me niet langer commanderen! Ik ga naar huis!’’

Bij Donald thuis:
Donald (denkwolk): ‘’Hmm, tja nu ik mijn baantje kwijt ben moet er op een andere manier geld binnen komen.’’
Donald start de computer.
Donald (denkwolk): ‘’Wat is dit, ‘’McDrake’’. Interessant…’’
Donald (denkwolk): ‘’Ze willen een magazine uitgeven! Als ik me nu eens aanmeld als hoofdredacteur kan ik misschien iets verdienen!’’

Alles gaat goed en Donald wordt de trotse eigenaar van ‘’Het McDrake Magzine’’.

Bij donald thuis:
Ding dong (de bel gaat)
Donald doet open.
Er staat een advocaat voor de deur.
Advocaat: ‘’Ik kom namens Dagobert Duck, hij klaagt u aan wegens het gebruik van Disney figuren zonder zijn toestemming!’’

Donald valt flauw met een boete in zijn handen.

Einde!

Je scenario gevuld anderhalve pagina's. Het paste beter in twee bladzijden dan een. Dus, ik heb het verlengd. Dit zijn slechts ruwe schetsen te zien welke maatregelen passen in die panelen. Ik zal binnenkort een Uw scenario gevuld anderhalve pagina's. Het paste beter in twee bladzijden dan een. Dus, ik verlengd is. Dit zijn slechts ruwe schetsen te zien welke maatregelen passen in welke plaatjes. Ik zal binnenkort een beter versie tekenen.

http://img225.imageshack.us/img225/1934/ddvindtbaan1.jpg
By rob_k at 2010-11-18

http://img580.imageshack.us/img580/7058/ddvindtbaan2.jpg
By rob_k at 2010-11-18

Leuk! Dat is een scenario-schets neem ik aan? Ik zie alleen de eerste pagina niet.=( Maar ik denk dat ik het zelf alsnog ga uittekenen. Maar zulke scenario tekeningen komen goed van pas!
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Berichtdoor Robb_K » vr nov 19, 2010 10:14 am

Hier zijn mijn twee-pagina's scenario weer:

Afbeelding
By rob_k at 2010-11-19

Afbeelding
By rob_k at 2010-11-19
Ik heb alles geleerd van Professor Desiderius Netelmans van de Universiteit van Duckstad.
Avatar gebruiker
Robb_K
Klassiek Barksist
Member
 
Berichten: 1118
Geregistreerd: wo jan 03, 2007 11:47 pm
Woonplaats: Los Angeles/Nederland/Muenchen

Berichtdoor Duckfan van Down Under » vr nov 19, 2010 5:25 pm

Zal ik eens kijken of ik nog wat leuke dingen aan Robb's verhaal kan toevoegen?
-tekstballon 1: "...word je gedegradeerd tot halvecentenpoetser!"
-tekstballon 2: "Poets uw halvecenten zelf maar!"
-tekstballon 5: "Zo! Dan betaalt hij iedereen vanaf nu maar met vuil geld!"
Ik had trouwens altijd in gedachten dat als er iets met Disney zou zijn, Mickey de man zou zijn. Maar dat past nu eenmaal niet in dit verhaal.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Hidde » vr nov 19, 2010 8:09 pm

Robb_K schreef:Hier zijn mijn twee-pagina's scenario weer:

http://img196.imageshack.us/img196/1934/ddvindtbaan1.jpg
By rob_k at 2010-11-19

http://img713.imageshack.us/img713/7058/ddvindtbaan2.jpg
By rob_k at 2010-11-19

Nu zie ik de eerste pagina wel. Leuk! Die toevoegingen van Duckfan van Down Under zijn toch iets leuker, dat geeft meer toevoeging en duidelijkheid. Ik ga er wel zo snel mogelijk aan beginnnen. Maar eerst moet ik die andere strip (Dagobert-stripwinkel) af maken. (daar ben ik bij het laatste plaatje dat ik nog moet inkten en dan ben ik klaar!)
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

VorigeVolgende

Keer terug naar Fanfictie & -tekeningen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten

cron