McDrake Magazine: Tekst & Inhoud - Ideeën en Discussie

Berichtdoor Caspar » wo nov 10, 2010 8:45 pm

Heb je een leuk idee voor het McDrake magazine, maar is het nog niet goed genoeg uitgewerkt of ben je ergens niet helemaal zeker over? Plaats het dan hier en overleg er met anderen over, verbeter je idee en werk het uit. Als je idee helemaal af is - hélemaal, je wilt er niks aan veranderen - dán pas mag je het plaatsen in het topic McDrake Magazine: Tekst & Inhoud - Inleveren. Hiervoor is ook goedkeuring vereist van hoofdredacteur Duckfan of minimaal drie andere medewerkers van het McDrake Magazine. Veel succes!
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm

Berichtdoor duckpower » wo nov 10, 2010 9:09 pm

Misschien is iets als een blunder hoekje een leuk idee? Lang niet alle blunders staan op de site van donald duck :)
What Mouse? It all started with a Duck!
duckpower
Member
 
Berichten: 248
Geregistreerd: zo okt 17, 2010 8:05 am
Woonplaats: Het Duckstad van 2020

Berichtdoor Duckfan van Down Under » do nov 18, 2010 8:21 pm

Zou iemand - dit lijkt me echt iets voor Hidde - wat kleine, onbetekende tekeningetjes maken om het blad hier en daar op te fleuren? Om naast de index te zetten of zo. Zo iets:
Afbeelding
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » vr nov 19, 2010 5:53 pm

Ik heb in de dropbox al 2 items gezet: een puzzeltje en de eerste baldzijde van een leesverhaal, gebaseerd op Abeltje. Moet ik doorgaan met het leesverhaal?
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Hidde » vr nov 19, 2010 8:11 pm

Duckfan van Down Under schreef:Zou iemand - dit lijkt me echt iets voor Hidde - wat kleine, onbetekende tekeningetjes maken om het blad hier en daar op te fleuren? Om naast de index te zetten of zo. Zo iets:
http://outducks.org/renamed/us/wdc/0001/us_wdc_001_00B_001.jpg

Is goedc ik ga dat wel doen.
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Berichtdoor Hidde » vr nov 19, 2010 8:11 pm

Hidde schreef:
Duckfan van Down Under schreef:Zou iemand - dit lijkt me echt iets voor Hidde - wat kleine, onbetekende tekeningetjes maken om het blad hier en daar op te fleuren? Om naast de index te zetten of zo. Zo iets:
http://outducks.org/renamed/us/wdc/0001/us_wdc_001_00B_001.jpg

Is goedc ik ga dat wel doen.

Waar moet ik dan tekeningen bij maken?
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Berichtdoor Duckfan van Down Under » vr nov 19, 2010 8:13 pm

Eignelijk alleen de index.

duckpower, kun jij een logo maken voor de enorme titel: "Disney's Sterrenrubriek AKA From Zero to Hero: A Star is Born"?
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor duckpower » vr nov 19, 2010 8:22 pm

Duckfan van Down Under schreef:duckpower, kun jij een logo maken voor de enorme titel: "Disney's Sterrenrubriek AKA From Zero to Hero: A Star is Born"?

Ik ben al bezig! ;)
What Mouse? It all started with a Duck!
duckpower
Member
 
Berichten: 248
Geregistreerd: zo okt 17, 2010 8:05 am
Woonplaats: Het Duckstad van 2020

Berichtdoor Duckfan van Down Under » vr nov 19, 2010 8:27 pm

Ik heb een leuk verhaaltje bedacht.

Donald loopt in de supermarkt. Hj klaagt over de prijzen en de bediening. Een vakkenvuller (cameo?) raadt hem aan "Als je wilt klagen, moet je bij de klantenservice zijn." Dus Donald gaat naar de klantenservice. Een grote bullebak vraagt hem "Ja? Wat mot je?" en Donald schrikt zich een hoedje. Maar Donald houdt voet bij stuk en somt een paar klachten op. Al snel wordt hij doorverwezen naar de filiaalmanager. Deze legt hem uit dat dit gewoon de standaardindeling is voor de hele regio. Donald gaat door. Bij de regiobazen aangekomen wordt hij doorverwezen naar de grote baas, die met het plan gekomen is. Donald waagt het erop en gaat naar de grote baas. Hij maakt een afspraak en gaat rustig in de wachtkamer zitten. Als er dan "Volgende?' wordt geroepen gaat Donald naar binnen. Het is Oom Dagobert. Voordat Donald iets kan zeggen, neemt Oom Dagobert het woord. In plaats van over businesszaken te beginnen, krijgen we een sentimentelere kant van hem te zien. Hij vertelt dat Donald altijd zo'n loyale en aardige neef is geweest, vraagt haast nooit om een gunst, en is het beste familielid dat Oom Dagobert zich maar kan wensen. Zeker nadat hij heel lang geen familie had omdat hij altijd maar bezig was om geld, geld, geld te verdienen. Hij is heel onaardig geweest in het verleden voelt zich dan ook heel sorry. "En, wat wilde jij nog zeggen, Donald?" Op het laatste plaatje zijn we ineens terug in de supermarkt. Donald doet boodschappen. "Grmblmblgrrumpf!"

Ik weet dat ik Oom Dagobert hier afschilder als slecht, hij gebruikt Donald's gevoelens om zijn gelijk te krijgen. Maar je moet het zien als het klassieke verhaal van de klant (Donald) tegen de grote baas van een winkelketen (Dagobert). Zoals ze in het Engels zeggen, you can't win. You can't indeed.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » vr nov 19, 2010 8:28 pm

Wat ik nog wat vergeten te zeggen: kan iemand dit verhaaltje voor het Magazine uittekenen. Ik denk dat het zo'n 4 a 5 pagina's beslaat.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor duckpower » vr nov 19, 2010 8:41 pm

Is dit goed?
Afbeelding
What Mouse? It all started with a Duck!
duckpower
Member
 
Berichten: 248
Geregistreerd: zo okt 17, 2010 8:05 am
Woonplaats: Het Duckstad van 2020

Berichtdoor Duckfan van Down Under » vr nov 19, 2010 8:50 pm

Dat eerste gedeelte is preies hoe ik het in gedachten had. Alleen moet het kleiner, het Zero to Hero A Star is Born gedeelte moet iets schreeuweriger.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Hidde » vr nov 19, 2010 9:17 pm

Duckfan van Down Under schreef:Wat ik nog wat vergeten te zeggen: kan iemand dit verhaaltje voor het Magazine uittekenen. Ik denk dat het zo'n 4 a 5 pagina's beslaat.

Ik doe het in ieder geval niet. Ik ben te druk met het ''Dagobert-stripwinkel'' stripje en die strip die Duckpower had bedacht. (Die ga ik nog tekenen.) Misschien kan McDuck Menu het doen. Maar hij had het heel druk zei hij. Dus ik weet het niet. Robb had het ook druk.
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Berichtdoor duckpower » vr nov 19, 2010 10:07 pm

Duckfan van Down Under schreef:Dat eerste gedeelte is preies hoe ik het in gedachten had. Alleen moet het kleiner, het Zero to Hero A Star is Born gedeelte moet iets schreeuweriger.

Dit zijn de nieuwe ontwerpen:
1. Afbeelding
2. Afbeelding
What Mouse? It all started with a Duck!
duckpower
Member
 
Berichten: 248
Geregistreerd: zo okt 17, 2010 8:05 am
Woonplaats: Het Duckstad van 2020

Berichtdoor Duckfan van Down Under » za nov 20, 2010 6:33 pm

Ook leuk, maar ik ben niet duidelijk geweest. Het Disney's Sterrenrubriek kan denk ik het beste in de linkerbovenhoek, en de rest met open letters, zodat je het later kan inkleuren. Die filmrol is ook leuk, maar ik denk dat ik daar al een betere oplossing voor heb: de filmrubriek.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Volgende

Keer terug naar Fanfictie & -tekeningen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 25 gasten

cron