Kwaak Maar Raak

Re: Kwaak Maar Raak

Berichtdoor Koen » ma jan 07, 2013 6:16 pm

MatroosDuck schreef:En ik zit een uur achter Paint, te bedenken. En dan wint

O WE LOPE GWN OM


Gelukkig won hij niet,maar kwam wel bij de overige inzendingen. Maar ik had ook liever een andere winnaar gewild: http://www.donaldduck.nl/kwaakmaarraak/1587/#duck Waarom zorgen ze ervoor dat anderen kunnen oversteken,terwijl ze zelf dat niet doen? Een neefje zei nog: ''Als we niet snel oversteken komen we te laat!'' Nou,in dit geval komen de neefjes dus veel te laat denk ik.
BarksJippesRotaFerioliKarpGottfredsonScarpaVicarFan!
''I'm going to try to buy Mount Everest, the Taj Mahal, and Hong Kong, and move them to my Amusement Park in Duckburg!''
~Scrooge McDuck (1963)
Avatar gebruiker
Koen
-_-
Member
 
Berichten: 1359
Geregistreerd: zo sep 16, 2012 3:38 pm
Woonplaats: Eindhoven

Re: Kwaak Maar Raak

Berichtdoor MatroosDuck » ma jan 07, 2013 6:18 pm

Koen schreef:
MatroosDuck schreef:En ik zit een uur achter Paint, te bedenken. En dan wint

O WE LOPE GWN OM


Gelukkig won hij niet,maar kwam wel bij de overige inzendingen. Maar ik had ook liever een andere winnaar gewild: http://www.donaldduck.nl/kwaakmaarraak/1587/#duck Waarom zorgen ze ervoor dat anderen kunnen oversteken,terwijl ze zelf dat niet doen? Een neefje zei nog: ''Als we niet snel oversteken komen we te laat!'' Nou,in dit geval komen de neefjes dus veel te laat denk ik.


Inderdaad erg dom. Ik had zelf ook niet echt een goed idee (een reuze katapult :')) Maar dit slaat alles.
Avatar gebruiker
MatroosDuck
:)
Member
 
Berichten: 1120
Geregistreerd: za apr 09, 2011 11:46 am

Re: Kwaak Maar Raak

Berichtdoor Koen » di maart 26, 2013 8:14 pm

Afbeelding

Op zich wel een leuk idee, maar dan nog het tekenwerk hé... :/

http://www.donaldduck.nl/kwaakmaarraak/1608/#duck

De overige inzendingen zijn echt belachelijk, vooral de laatste:

Afbeelding

(Voor wie het niet kan lezen, er staat: ''Ik ga naar Willie!''
BarksJippesRotaFerioliKarpGottfredsonScarpaVicarFan!
''I'm going to try to buy Mount Everest, the Taj Mahal, and Hong Kong, and move them to my Amusement Park in Duckburg!''
~Scrooge McDuck (1963)
Avatar gebruiker
Koen
-_-
Member
 
Berichten: 1359
Geregistreerd: zo sep 16, 2012 3:38 pm
Woonplaats: Eindhoven

Re: Kwaak Maar Raak

Berichtdoor Michiel Q » wo maart 27, 2013 12:34 am

Koen schreef:De overige inzendingen zijn echt belachelijk, vooral de laatste:

Nou, 't stripje dat afgemaakt moet worden is vooral zélf belachelijk slecht. 't Begint gewoon ergens midden in 'n verhaal, zonder uitleg wat er aan de hand is. Wat kúnnen de lezertjes daar nou mee? Moet er in 't laatste plaatje soms 'n gigantische tekstballon met uitleg komen te staan? Dat vind ik 'n verkeerde manier om 'n grap te vertellen.

Donald wil iemand anders zijn. Hij krijgt 'n idee. Laatste plaatje: Donald met plaksnor en dikke bril, tegen Katrien:
"Nou Katrien, ik zal de grap even uitleggen. Het was tegelijk erg eenvoudig en erg ingewikkeld. Ik belde met de Belastingtelefoon, omdat ik hulp wilde bij mijn Belastingaangifte. En toen wilden ze eerst verifiëren of ik geen bedrieger was. Maar toen wist ik mijn BSN-nummer niet meer en mijn DigiD-code was ik ook al kwijt. Nou, dat wilden ze wel opnieuw opsturen, maar dan ging er 'n week overheen. Maar ik moet mijn aangifte doen vóór 1 april. En toen vroeg ik of dat 'n grapje was. En toen werden ze kwaad en toen werd de verbinding verbroken. En toen bedacht ik dat ik beter 'n nieuw BSN-nummer kon aanvragen onder 'n andere identiteit. Dus zodoende." Zegt Katrien: "Maar Donald, daar trappen ze toch niet in? Dat werkt alléén als je 'n valse baard draagt." Hahaha, UIT.
*) Hypercritical Inquiring Seeker into Tales of Old and Rumors of Yore, as well as Noser-outer of Unprovable Tommyrot!
Avatar gebruiker
Michiel Q
Great H.I.S.T.O.R.Y.N.U.T.*
Member
 
Berichten: 767
Geregistreerd: vr apr 15, 2011 3:37 pm

Re: Kwaak Maar Raak

Berichtdoor Ui » wo maart 27, 2013 1:57 pm

Michiel Q schreef:
Koen schreef:De overige inzendingen zijn echt belachelijk, vooral de laatste:

Nou, 't stripje dat afgemaakt moet worden is vooral zélf belachelijk slecht. 't Begint gewoon ergens midden in 'n verhaal, zonder uitleg wat er aan de hand is. Wat kúnnen de lezertjes daar nou mee? Moet er in 't laatste plaatje soms 'n gigantische tekstballon met uitleg komen te staan? Dat vind ik 'n verkeerde manier om 'n grap te vertellen.

Donald wil iemand anders zijn. Hij krijgt 'n idee. Laatste plaatje: Donald met plaksnor en dikke bril, tegen Katrien:
"Nou Katrien, ik zal de grap even uitleggen. Het was tegelijk erg eenvoudig en erg ingewikkeld. Ik belde met de Belastingtelefoon, omdat ik hulp wilde bij mijn Belastingaangifte. En toen wilden ze eerst verifiëren of ik geen bedrieger was. Maar toen wist ik mijn BSN-nummer niet meer en mijn DigiD-code was ik ook al kwijt. Nou, dat wilden ze wel opnieuw opsturen, maar dan ging er 'n week overheen. Maar ik moet mijn aangifte doen vóór 1 april. En toen vroeg ik of dat 'n grapje was. En toen werden ze kwaad en toen werd de verbinding verbroken. En toen bedacht ik dat ik beter 'n nieuw BSN-nummer kon aanvragen onder 'n andere identiteit. Dus zodoende." Zegt Katrien: "Maar Donald, daar trappen ze toch niet in? Dat werkt alléén als je 'n valse baard draagt." Hahaha, UIT.

Ui vindt je oorspronkelijke einde, van voordat je je bericht wijzigde, veel leuker:
Michiel Q schreef:Zegt Katrien: "Wat 'n onzin, Donald! Zo werkt 't helemaal niet." Hahaha, UIT.
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: Kwaak Maar Raak

Berichtdoor Michiel Q » wo maart 27, 2013 3:43 pm

Ui schreef:Ui vindt je oorspronkelijke einde, van voordat je je bericht wijzigde, veel leuker:
Michiel Q schreef:Zegt Katrien: "Wat 'n onzin, Donald! Zo werkt 't helemaal niet." Hahaha, UIT.

Daar kijk ik van op, want dat einde bevatte opzettelijk geen grap. Misschien is dat juist de humor ervan? Katriens antwoord onderstreept hoe loos 't voorafgaande stripje is. Hoe denkt Ui hierover?

't Verbaast me ook enigszins dat Ui die eerdere versie nog ergens vandaan weet te toveren. Er moet ergens 'n lek zijn! Of speelt Ui onder één hoedje met Admin? Ik had 't bericht aangepast, omdat ik plots 'n mogelijkheid voor 'n grap zag.
*) Hypercritical Inquiring Seeker into Tales of Old and Rumors of Yore, as well as Noser-outer of Unprovable Tommyrot!
Avatar gebruiker
Michiel Q
Great H.I.S.T.O.R.Y.N.U.T.*
Member
 
Berichten: 767
Geregistreerd: vr apr 15, 2011 3:37 pm

Re: Kwaak Maar Raak

Berichtdoor Ui » wo maart 27, 2013 3:59 pm

Michiel Q schreef:
Ui schreef:Ui vindt je oorspronkelijke einde, van voordat je je bericht wijzigde, veel leuker:
Michiel Q schreef:Zegt Katrien: "Wat 'n onzin, Donald! Zo werkt 't helemaal niet." Hahaha, UIT.

Daar kijk ik van op, want dat einde bevatte opzettelijk geen grap. Misschien is dat juist de humor ervan? Katriens antwoord onderstreept hoe loos 't voorafgaande stripje is. Hoe denkt Ui hierover?

Ja, Katrien's antwoord onderstreept hoe loos het voorafgaande stripje is.

Michiel Q schreef:'t Verbaast me ook enigszins dat Ui die eerdere versie nog ergens vandaan weet te toveren. Er moet ergens 'n lek zijn!

"Er moet ergens een lek zijn", zegt hij. Nadat hij de oorspronkelijke tekst zelf op internet heeft gezet. Haha! (snik)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: Kwaak Maar Raak

Berichtdoor Hidde » ma jul 27, 2015 10:24 pm

Misschien was het al bekend, maar Kwaak Maar Raak is van de website gehaald. Erg jammer!
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Re: Kwaak Maar Raak

Berichtdoor Jop Duck » zo apr 29, 2018 7:03 am

Guus zit zijn benen aan het strekken bij een vieze auto die hij op straat ziet. Donald die dat ziet zegt dan: "Hoi Guus Pech, je moest toch naar de haven voor die ene cruise die je hebt gewonnen bij de lotto. Ik moet ook naar de haven voor mijn nieuwe baan. Mag ik meerijden. Hahahaha. ". Guus pakt zijn sleutels, stapt in zijn eigen auto en zegt:" Kom er maar bij. Ik moest daarnet even strekken, want dat was goed volgens de dokter. ".
Jop Duck
Member
 
Berichten: 1336
Geregistreerd: ma feb 26, 2018 12:39 pm
Woonplaats: Europa

Re: Kwaak Maar Raak

Berichtdoor Jop Duck » za jul 21, 2018 12:03 pm

Ik wou even wat afleiding aan mijn "Gevangen in de Sahara"-verhaal dus ik dacht dat ik wel een slecht synopsis voor een verhaaltje dat ik niet ga uitwerken kon gaan bedenken.
Misschien wat proberen Barks na te doen.
Jullie kunnen zelf oordelen wat jullie er van vinden.
Ik vind het zelf slecht( in vergelijking met Barks).
Mijn favoriete periode van Barks is de jaren '40 met de vijandschap tussen de neefjes en ome Donald.
Hier komt een ideetje.

De neefjes gaan spijbelen en Donald heeft het door.
Donald volgt hun en komt bij een oud stadje aan.
Hij verkleed zichzelf als mijnwerker en maakt de neefjes wijs dat dat dorpje een strafkolonie is waar je naartoe kan gaan als je spijbelt en word gepakt.
De neefjes schuilen zich en Donald doet voor de lol de deur op slot en doet net alsof hij een spook is.
De neefjes krijgen dat door en doen net alsof ze zelfmoord gaan plegen zodat ze niet worden gepakt om Donald naar hun toe te lokken.
Dan sluiten ze daar Donald zelf op.
Laatste drie plaatjes:
Op 2 na laatste plaatje:
Donald zit vastgebonden aan een stoel en de neefjes zeggen:
"Fijn dat u niet spijbelt vandaag. Bij deze les moet je een correct spreekwoord zeggen."
Op 1 na laatste plaatje:
Donald:
"Als de kat van huis is dempen de muizen de put."
Laatste plaatje:
De neefjes:
"Fout. Als de katten van huis zijn dempt de muis de put."

Vooral de eindgrap is bagger.
Jop Duck
Member
 
Berichten: 1336
Geregistreerd: ma feb 26, 2018 12:39 pm
Woonplaats: Europa

Vorige

Keer terug naar Fanfictie & -tekeningen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron