Donald Duck: Volgt de Zon (Preview)

Berichtdoor Duckfan van Down Under » ma dec 20, 2010 10:37 pm

Morgen is het 21 december, een dag die centraal staat in mijn verhaal: Donald Duck Volgt de Zon. Ik zal het hele verhaal in het McDrake Magazine publiceren, maar omdat het morgen die speciale dag is, zal ik de eerste negen pagina's hier laten zien. Helaas is het scannen niet goed gelukt, en zijn de scans in een wat lagere resolutie. Ik had het liever gehad zoals dat tweepaginagrapje voor McDrake Magazine. Nou ja, je moet roeien met de riemen die je hebt en dan is het maar wat moeilijker om te lezen. Tot morgen!
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » di dec 21, 2010 4:41 pm

Het is zover.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor duckpower » di dec 21, 2010 5:10 pm

Erg mooi :)! Alleen kan ik sommige stukjes tekst niet goed lezen :(
What Mouse? It all started with a Duck!
duckpower
Member
 
Berichten: 248
Geregistreerd: zo okt 17, 2010 8:05 am
Woonplaats: Het Duckstad van 2020

Berichtdoor Duckfan van Down Under » di dec 21, 2010 7:21 pm

Vraag maar gewoon wat je niet kunt lezen en waar het staat, dan zal ik je zeggen wat er staat.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor duckpower » di dec 21, 2010 7:23 pm

Onder andere de inleiding :)
What Mouse? It all started with a Duck!
duckpower
Member
 
Berichten: 248
Geregistreerd: zo okt 17, 2010 8:05 am
Woonplaats: Het Duckstad van 2020

Berichtdoor Duckfan van Down Under » di dec 21, 2010 9:38 pm

Inleiding:
Het is 21 december, beter bekend als de winterequinox! Als de zon over het zuidelijk halfrond schijnt, zijn de nachten in Duckstad het langst! En de komende nacht zullen de Ducks niet gauw vergeten, want ze beleefden hem overdag! Hoe kan dat nou, zul je denken, maar om het goed uit te leggen zullen we naar de Biljonairsclub moeten! Het begon allemaal met een krant...
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Hidde » wo dec 22, 2010 3:26 pm

Ziet er goed uit! Mag ik een tip geven? Maak (als de Ducks boos zijn) de wenkbrauwen niet te puntig. Ik denk dat je dat van Rosa hebt want daar lijkt je stijl een beetje op.:)

Hoe doen we dat eigenlijk met strips? Worden die ingekleurd of niet? Geïnkt? (want mij wel handig lijkt.) Of worden ze origineel gehouden?
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Berichtdoor Duckfan van Down Under » wo dec 22, 2010 6:00 pm

Hidde schreef:Ziet er goed uit! Mag ik een tip geven? Maak (als de Ducks boos zijn) de wenkbrauwen niet te puntig. Ik denk dat je dat van Rosa hebt want daar lijkt je stijl een beetje op.:)

Ik ben inderdaad mijn tekenen begonnen met zijn stijl over te tekenen. Tegenwoordig heb ik steeds meer een eigen stijl. Maar is dat zo erg?
Hidde schreef:Hoe doen we dat eigenlijk met strips? Worden die ingekleurd of niet? Geïnkt? (want mij wel handig lijkt.) Of worden ze origineel gehouden?

Ze worden niet ingekleurd of geinkt, niks. Waarom niet:
1. Het inkleuren gaat nogal moeilijk.
2. Ik ben verschrikkelijk met inkten.
3. Dan zou het pas over een paar jaar af zijn. Misschie dat ik wel een paar plaatjes die ik mooi vind overteken.
Nee, ik ga het anders doen: zoals de Facsimile serie.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Ridder ter Geit » do dec 23, 2010 9:46 am

Erg leuk! Erg grappig ook, die humor! Een tikje absurder dan normaal in het weekblad, maar ik vermaak me er prima mee! Doet af en toe een beetje aan Rosa denken, maar dan de absurdere versie.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Hidde » do dec 23, 2010 1:32 pm

Duckfan van Down Under schreef:Ze worden niet ingekleurd of geinkt, niks. Waarom niet:
1. Het inkleuren gaat nogal moeilijk.
2. Ik ben verschrikkelijk met inkten.
3. Dan zou het pas over een paar jaar af zijn. Misschie dat ik wel een paar plaatjes die ik mooi vind overteken.
Nee, ik ga het anders doen: zoals de Facsimile serie.

Maar het kerstverhaal van McDuck Menu dan? Die is al voor de helft ingekleurd.

Duckfan van Down Under schreef:Maar is dat zo erg?

Nee, juist niet. Dat is juist goed, ik gaf alleen even een tipje maar je hoeft er niets mee te doen hoor.:) Ik heb dat ook niet gezegd dat het slecht was, toch?
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Berichtdoor Duckfan van Down Under » do dec 23, 2010 4:14 pm

Hidde schreef:
Duckfan van Down Under schreef:Maar is dat zo erg?

Nee, juist niet. Dat is juist goed, ik gaf alleen even een tipje maar je hoeft er niets mee te doen hoor.:) Ik heb dat ook niet gezegd dat het slecht was, toch?

Nee, maar als het iemand opvalt dat de wenkbrauwen puntig zijn denk ik dat het slecht is. Je ziet het ook terug in de oude Donald cartoons.
Ridder ter Geit schreef:Erg leuk! Erg grappig ook, die humor! Een tikje absurder dan normaal in het weekblad, maar ik vermaak me er prima mee!

Dat absurde heb ik van de Italianen. Die verzinnen echt van alles. Het hele "Willie uit de toekomst" idee is omdat ik zo van tijdreizen hou (ik heb heel veel ideeen in het verleden of in de toekomst) en omdat ik geen bouwmontage wilde laten zien. En sterker nog, het werkt gewoon ook nog! Maar het uitleggen is erg ingewikkeld.
Willie 1: Willie uit een parallel universum, waar hij niet op tijd een vliegtuig had gebouwd en Dagobert de reis had verloren.
Willie 2: Willie uit een ander parallel universum, waar Dagobert mee deed aan de race maar strandde in Zweden.
Willie 3: de Willie van nu.
Willie 1: Nadat Dagobert verloren had, maakte Willie 1 een tijdmachine en ging een week terug in de tijd. Hier maakt hij met Willie 1/2/3 (de versie van een paar dagen terug, als alle Willies nog een zijn) een vliegtuig op een of andere brandstof. Hij gaat terug naar de toekomst.
Willie 2: Als Willie 1 terugkomt in de toekomst, ziet hij dat Dagobert nog steeds verloren heeft. Hij gaat een halve week terug om Willies 1 en 3 te zeggen dat ze licht haar als brandstof moeten gebruiken.
Willie 3: Hij laat Dagobert het vliegtuig zien, en krijgt betaald. In het vervolg zal Willie niet kunnen helpen, omdat hij terug in de tijd is gegaan om zijn jongere versie te helpen en daardoor een stabiele tijdslus.
Ridder ter Geit schreef:Doet af en toe een beetje aan Rosa denken, maar dan de absurdere versie.

Waar doet het je aan Rosa denken?

Over Japan: dat is een zo autheniek mogelijke parodie van de Japanse pop cultuur.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Ridder ter Geit » vr dec 24, 2010 10:00 am

De tijdreizende Willie's: geniaal!

Rosa: qua tekeningen en situatie; de scene met de collectebus toen Carl het vliegtuig in wilde; verder de wat 'volwassener' humor is er, net als bij Rosa, alleen bij jou dan een tikje absurder (leuke manga-referentie!)
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Duckfan van Down Under » vr dec 24, 2010 12:51 pm

Ridder ter Geit schreef:Rosa: qua tekeningen en situatie;

Zeker omdat dit een avontuur is, he? Hij maakte alleen maar avonturen. Ik probeer ook wat kortere "gags" te maken. Wacht maar, verderop in het verhaal krijgen we een dozijn Barksverwijzingen per plaatje.
Ridder ter Geit schreef:de scene met de collectebus toen Carl het vliegtuig in wilde;

Dat was geen collectebus, al zag het er zo uit. Het was een klein luik aan de buitenkant. Dit komt trouwens rechtstreeks uit Up.
Ridder ter Geit schreef:verder de wat 'volwassener' humor is er, net als bij Rosa, alleen bij jou dan een tikje absurder (leuke manga-referentie!)

Ik probeer het zo kinderlijk mogelijk te houden, al is dat op mijn leeftijd wat moeilijk (New Kids jonguh!). Ik gebruik wel de kracht van cynicisme en sarcasme.

Guus heeft in dit verhaal haast geen geluk! Maar ja, anders kon ik niet verder met mijn verhaal.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Ridder ter Geit » za dec 25, 2010 9:32 am

Hmjah, maar de gezichtsuitdrukking in die scene met dat luik, met die oogleden half naar beneden, lijkt veel op Rosa's tekenwerk.

Maar dat geeft toch allemaal niets? Je tekent tegenwoordig best goed en je humor is ook voortreffelijk. Ga vooral zo door!
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Duckfan van Down Under » za dec 25, 2010 10:04 pm

Ridder ter Geit schreef:Maar dat geeft toch allemaal niets? Je tekent tegenwoordig best goed en je humor is ook voortreffelijk. Ga vooral zo door!

Ook al is er op McDrake veel kritiek tegen Don Rosa, als iemand het zegt dat ik op hem lijkt vind ik het toch wel een compliment. :) Mijn tekenwerk ziet er stukken beter uit als ik schets of teken met potlood.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Volgende

Keer terug naar Fanfictie & -tekeningen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten

cron