Vragen over de fanfictie van Duckfan van Down Under

Berichtdoor Duckfan van Down Under » di feb 08, 2011 9:06 pm

Lang geleden heb ik in het Carl Banks (toen nog Barl Carks) topic wat verteld over mijn eigen kijk op de Duckwereld. Maar die kijk is erg veranderd en erg verbreed. Zo erg verbreed, dat ik er niet zomaar over kan vertellen zoals "een paar pagina's in het McDrake Magazine". Dus hier kun je me allerlei vragen stellen over mijn fanfictie. Wie begint?
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Bruno » di feb 08, 2011 9:16 pm

Ik snap het alleen niet echt... Kun je wat beter uitleggen dan wat jouw 'kijk' op de Duckwereld is?
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Berichtdoor Duckfan van Down Under » di feb 08, 2011 10:08 pm

Mijn fanfictie ideeen over Duckstad. Nieuwe personages, heden, verleden en toekomst, dat soort dingen. Zoals Don Rosa bijvoorbeeld, zijn idee is dat de Ducks in de jaren 1950 leefden. Dit heb ik ook een tijd gedacht, tot ik anders ben gaan denken. Of dit bijvoorbeeld:
De zwaartekracht in de Duckwereld is minder dan in de echte wereld, zoals je in verschillende Barks- en Scarpa strips kunt zien.
Ik zie al dat dit (net zoals het oude Barl Carks topic) een erg verwarrend topic is, dus hier kun je me ook alles vragen over Carl Banks (BAAAAAANKS! niet Barks).
Ik denk eigenlijk dat je het nu nog niet snapt. Hm.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Bruno » di feb 08, 2011 10:14 pm

De zwaartekracht... is minder?!
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Berichtdoor De Zwarte Schim » di feb 08, 2011 10:51 pm

hmm haha dit is inderdaad wel wat vaag ja
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Berichtdoor Topolino » wo feb 09, 2011 5:24 pm

Kun je misschien eerste jouw kijk en fanfictie laten zien?
Topolino
Member
 
Berichten: 40
Geregistreerd: wo okt 06, 2010 3:42 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » wo feb 09, 2011 5:34 pm

Nu snap ik er zelf niet veel meer van. Hm. :(

Mijn oudste tekeningen van Donald Duck heb ik nu nog steeds, alleen heb ik ze niet ingescand. En ik ben ze een soort van kwijt. Meh.
Een van de eerste dingen die ik bedacht was dat 32% van Duckstad van Rockerduck is, 33% van Govert Goudglans en 34% van Dagobert Duck. En 1% (het gemeentehuis) is van de gemeente. Hier klopt natuurlijk niks van, maar ik vind het wel nog altijd grappig.
Hier komt bij dat Dagobert de rijkste eend ter wereld is, en Govert de op-een-na-rijkste. En ik dacht altijd dat Rockerduck dan nr. 3 was.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor DordrechtDuck » wo feb 09, 2011 8:27 pm

Hoe is jouw kijk op het testament van oom Dagobert, wat hij tot nu toe allemaal heeft vastgelegd en hoevaak hij het verandert e.d.
Tot in de lengte der dagen, blijf je zitten met vragen.
DordrechtDuck
Member
 
Berichten: 756
Geregistreerd: di apr 20, 2010 9:36 pm
Woonplaats: Dordrecht

Berichtdoor Duckfan van Down Under » wo feb 09, 2011 8:57 pm

DordrechtDuck schreef:Hoe is jouw kijk op het testament van oom Dagobert, wat hij tot nu toe allemaal heeft vastgelegd en hoevaak hij het verandert e.d.

Jij snapt het! Voor dit antwoord wijs ik terug op dit Barks verhaal, waarin Kwik, Kwek en Kwak uiteindelijk de erfgenamen worden van Oom Dagobert's fortuin. Eerst vinden ze het idee niet zo leuk (Donald wil het graag van ze overnemen!) maar later blijkt economie toch wel hun sterke kant te zijn. Ze verdelen het werk eerlijk. 1 iemand doet de administratie, de andere houdt zakencontacten bij, en de ander... dat weet ik eigenlijk niet, maar die doet vast ook iets belangrijks.
Maar geen zorgen, Donald wordt niet vergeten. Donald krijgt zijn huis (geen huur meer!) en als hij geld nodig heeft, kan hij het altijd lenen zonder het terug te geven. Zijn schuldenlijst wordt ook kwijtgescholden.
Verder is er een lijst van goede vrienden en familie die altijd geld kunnen lenen zonder het terug te hoeven geven.
En verder... dat weet ik nog niet.

Er zijn trouwens drie manieren hoe je de tijdlijn van de Donald Ducks kunt zien en wanneer de neefjes erfgenamen worden:
1: de Barkstijdlijn. Alleen Barks is 'canon', alleen betekent dat de Ducks wonen in de jaren 1950.
2: de verhalentijdlijn. De tijd is altijd het moment dat je het leest. Hierdoor wordt het verleden "X jaar geleden" en dat is nogal onhandig met de dichtbije toekomst en verleden.
3: de jubileumtijdlijn. Donald publiceert al bijna 60 jaar een tijdschrift en weet dat. Deze wordt meestal alleen gebruikt in jubileumsnummers, vandaar de naam.

Projecten van mij (nog in mijn hoofd) waarin Dagobert's testament voorkomt:
-Verhalen die in de nabije toekomst plaatsvinden (over 20-80 jaar)
-You've Got A Friend in Me (YouTubevideo met plaatjes door mij getekend)
-A Christmas Carol: McDuck's Edition (in het gedeelte met de Kerst van de Toekomst)
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor DordrechtDuck » vr feb 11, 2011 9:26 pm

Tof! En hoe is je kijk op Oom Dagobert in verhouding met Knappe Kitty, of dingen die in het verleden zijn gebeurt die de lezer nog niet weet. En dingen die in de toekomst nog moeten komen?

En hoe neef guus zijn dag besteed, nog mensen in de gaten houdt. En of katrien Donald aan het lijntje houdt of dat ze alleen af en toe met guus uitgaat om ervoor te zorgen dat donald zijn best blijft doen voor haar, en stiekem wel van de luxe geniet
Tot in de lengte der dagen, blijf je zitten met vragen.
DordrechtDuck
Member
 
Berichten: 756
Geregistreerd: di apr 20, 2010 9:36 pm
Woonplaats: Dordrecht

Berichtdoor Duckfan van Down Under » za feb 12, 2011 5:53 pm

DordrechtDuck schreef:Tof! En hoe is je kijk op Oom Dagobert in verhouding met Knappe Kitty, of dingen die in het verleden zijn gebeurt die de lezer nog niet weet. En dingen die in de toekomst nog moeten komen?

Ik heb een aantal verhalen bedacht die in het verleden plaatsvinden, in de jaren 1681, 1899/1904, 1908, 1912 (die kun je vinden in Donald Duck Volgt de Zon), en nog wat korte ideeen van andere jaren. Noem gewoon een jaar en ik zal je vertellen wat er toen gebeurde, om het korter te houden. Het meeste geluk heb je als je een jaar in de 20 eeuw pakt.
In de toekomst heb ik nog geen verhalen, al heb ik wel een halve pagina geschetst van een jaren-50 toekomst (hoe ze toen dachten dat die eruit zou zien). De andere halve pagina moet ik nog maken.

Over Dagobert en Knappe Kitty: daar heb ik het een andere keer over, nu moet ik de computer uitzetten.
DorderechtDuck schreef:En hoe neef guus zijn dag besteed, nog mensen in de gaten houdt. En of katrien Donald aan het lijntje houdt of dat ze alleen af en toe met guus uitgaat om ervoor te zorgen dat donald zijn best blijft doen voor haar, en stiekem wel van de luxe geniet

?????????????????? Kun je iets duidelijker zijn?
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor DordrechtDuck » zo feb 13, 2011 10:09 pm

Ik bedoel wat denk jij in jouw fantasie wat guus de hele dag doet. En wat de grote liefde is van katrien. Is ze gewoon van 2 walletjes aan het eten?
Tot in de lengte der dagen, blijf je zitten met vragen.
DordrechtDuck
Member
 
Berichten: 756
Geregistreerd: di apr 20, 2010 9:36 pm
Woonplaats: Dordrecht

Berichtdoor Duckfan van Down Under » ma feb 14, 2011 8:21 pm

Duckfan van Down Under schreef:Over Dagobert en Knappe Kitty: daar heb ik het een andere keer over, nu moet ik de computer uitzetten.

Over die twee: laat ik zeggen dat alles wat we in "Back to the Klondike" gezien hebben, in ieder geval waar is.
DorderechtDuck schreef:Ik bedoel wat denk jij in jouw fantasie wat guus de hele dag doet.

Guus heeft best wel een saai leven, maar aangezien hij aartslui is, vindt hij het niet erg.
DorderechtDuck schreef:En wat de grote liefde is van katrien. Is ze gewoon van 2 walletjes aan het eten?

Pfoe... het enige wat ik weet, is de uitkomst van de relatie: Katrien en Guus. En dat is niet goed voor Guus...
De reden voor deze keuze is dat ik Donald zie als de eeuwige vrijgezel, en dat hij, Willie, Diederik en Gijs altijd single blijven. En Guus? Die heeft pech.

Maar vraag me eens iets over het verleden! Ik houd van geschiedenis!
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » di feb 15, 2011 7:43 pm

Hier zijn wat geboortedatums, kijkend vanaf een 2009 tijdlijn (toen was ik/Carl 12 jaar). Wil je hun tegenwoordige geboortedatum weten, dan tel je er 2 jaar bij op.

Kwik, Kwek en Kwak - 1999.
Ik denk dat ze ongeveer 10 jaar oud zijn. Ze beleven trouwens al veel langer avonturen met hun Oom Donald, maar niet met Carl. Zie voor die vroegere avonturen de vroege Barks 10-pagina verhalen.

Carl Banks - 1997.
Hij is net zo oud als ik. Dit zorgt ervoor dat iedere Banks geboren is in een jaar dat eindigt op 7.*

Donald Duck - 1977.
Ik denk dat Donald iets over de 30 is, maar nog geen 35. 1977 (dan is hij 32) vond ik een mooi jaar omdat ik een lange tijd heel weinig weekbladen uit dit jaar had, en omdat het de 25e erjaardag is van de Donald Duck.

Gijs Gans, Diederik Duck en Guus Geluk - 1978/1979.
Ik denk dat ze iets jonger zijn dan Donald. Vooral Diederik, die waarschijnlijk nog wat jonger is.

Willie Wortel - 1970.
Rob(b_K) heeft ooit verteld dat Willie 5-8 jaar ouder is dan Donald, dus dat zou hem in de jaren 1969-1972 plaatsen. Ik heb voor 1970 gekozen, omdat ik het een mooi rond getal vond.

Otto van Drakenstein - 1939.
Otto is zeker in de zestig, maar voor een bepaald verhaal (Back to the Future - Donald Duck stijl) moest hij student zijn in 1955. Ik heb hem zo jong mogelijk gemaakt (16 jaar), alleen levert dit wat moeilijkheden op aan het feit dat Otto opgroeide in de Tweede Wereldoorlog, in Oostenrijk. Meh. :/

En, wat vinden jullie ervan? Moet ik ze ouder of jonger inschatten? En hebben jullie nog andere personages, die ik hierboven niet genoemd heb (behalve Oma en Oom Dagobert, wiens leeftijd ik vaag wil houden, omdat ik er zelf geen snars van snap)?

*De Banksen zijn iedere keer 30 jaar jonger dan hun vader. Dit komt uit mijn eigen familie, waar (voor zover ik het terug kan zoeken (1907)) er iedere generatie wel 1 iemand is die precies 30 jaar ouder is dan iemand van de vorige. Dus hier zijn een aantal geboortejaren: 1967, 1937, 1907, 1877, 1847, 1817, 1667 en 2027.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Bruno » di feb 15, 2011 10:00 pm

Wat is hier het praktisch nut van?
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Volgende

Keer terug naar Fanfictie & -tekeningen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

cron