DD 2012-43: Een Dag Als Hoofdredacteur

Berichtdoor kwuk duck » di maart 15, 2011 5:00 pm

Bruno Kopsky schreef:
kwuk duck schreef:Oww, maar wat hebben de Maya`s hiermee te maken?

De Maya's hadden een eigen kalender, die uit allemaal cycli/kringlopen/tellingen bestond, tellend vanaf wat zij beschouwden als het begin van de aarde. Daarvan zijn de grootste cycli Calabtun (±70 millennia), Pictun (±8 millennia) en Bactun (±4 eeuwen), maar er bestonden misschien zelfs nog grotere!

Wat betreft het einde van de wereld:

Volgens het Mayageloof zou de wereld na elke Pictun vernietigd en opnieuw geschapen worden. Maar de huidige Pictun duurt nog tot 4772! Een van de kortere cycli, de 13de Bactun, eindigt omgerekend in onze kalender in 2012. Dat zou volgens sommige Mayadeskundigen dan weer een rekenfout zijn van andere Mayadeskundigen (niet van de Maya's!) en pas in 2220 gebeuren. Áls die Bactun al in 2012 eindigde, zouden de Maya's zelf dat waarschijnlijk helemaal niet zo'n probleem gevonden hebben. Op een paar herrieschoppers na misschien!

Want ook bij onze eigen telling zijn er zulke herrieschoppers geweest. Wat dacht je van het vorige millennium? In 1999 zijn er allemaal rampscenario's verspreid over het einde van de wereld in 2000! Behalve dat er een paar computers de weg kwijt waren, is er niet bijster veel gebeurd...

Dit wist ik wel, Maar.........


Bruno Kopsky schreef:[Er is ook een Donald Duck-cyclus! De korte cyclus duurt 7 dagen en die herhaalt zich 52 keer in een jaar. Na elke korte cyclus wordt de Donald Duck opnieuw gecreëerd. In 2012 eindigt de zesde lange cyclus (±10 jaar). Sommige mensen denken dat de Donald Duck dan vernietigd wordt, maar waarschijnlijk gaat ie gewoon rustig door.

...........Dit wist ik niet, welke gekke geest heeft dit nou eigenlijk bedacht? jij DvDU?
It was me against the world, and the world was winning!
kwuk duck
Member
 
Berichten: 1245
Geregistreerd: ma mei 03, 2010 5:43 pm
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor Bruno » di maart 15, 2011 5:24 pm

kwuk duck schreef:Dit wist ik wel, Maar.........

Waarom zeg je dan dat je niet weet wat de Maya's ermee te maken hebben?
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Berichtdoor Duckfan van Down Under » di maart 15, 2011 5:27 pm

kwuk duck schreef:
Duckfan van Down Under schreef:
kwuk duck schreef:Goofy geeft les over: de ondergang Hmm, nou niet echt een VROLIJK WEEKBLAD ;) . Ik denk als de wereld echt vergaat dat er wel een langere dd af kan want je zult het immers nooit meer lezen!

Ik bedoelde eigenlijk dat 2012 de wereld vergaat omdat de jubileumDuck ZO SLECHT is.

Oww, maar wat hebben de Maya`s hiermee te maken?

2012 is het jaar dat de Maya kalender ophoudt en "dus de wereld zou vergaan". 2012 is ook het jaar van de jubileumDuck. Aangezien we nogal veel kritiek hebben op de Donald Duck tegenwoordig, had ik dus als grap bedacht dat in 2012 de Donald Duck uiteindelijk zo slecht zou zijn dat de wereld vergaat.

Ui schreef:
Duckfan van Down Under schreef:In 2012 vergaat de wereld, want dan komt de jubileumDuck 43-2012 uit, waarin we 60 jaar Vrolijk Weekblad vieren. :) Hiervan is niets serieus bedoeld, maar het viel me op dat 2012 de 60e verjaardag van het weekblad is, en het einde van de Maya-kalender.

Wat hebben wij te maken met de Maya-kalender? Wij leven volgens de Roep-kalender. De wereld vergaat pas, zodra Oom Thom met pensioen gaat. (snotter)

Nee, zoals hieronder uitgelegd, begint als Roep met pensioen gaat, een nieuwe cyclus.

Ui schreef:
Duckfan van Down Under schreef:Een gratis weekblad is bijvoorbeeld onrealistisch.

Een gratis weekblad ter gelegenheid van het vergaan van de wereld, is dat onrealistisch? (snik)

Een gratis weekblad ter gelegenheid van de 60e verjaardag van het weekblad is onrealistisch. Al, en dat geef ik toe, zijn er in 1992 en 2002 speciale extra nummers geweest die wel gratis waren. Maar het weekblad zelf is nog nooit gratis geweest, al zaten we er in 1952 erg dicht bij.

Ui schreef:
Duckfan van Down Under schreef:Een prijsvraag, zoals altijd. 3 bladzijden.

Wat heb je aan een prijsvraag, als de wereld vergaat? Je zult nooit weten of je het antwoord goed hebt. Je zult nooit de prijs ontvangen. En zelfs als je de prijs ontvangt, zul je er niet lang plezier van hebben. (huil huil)

De jubileumDuck komt uit op vrijdag 19 oktober 2012 (datum in de strip zal 26 oktober 2012 zijn), en de wereld vergaat pas op 21 december. Daar zit nog 2 maanden tussen. Nummer 52 komt uit op 21 december 2012 (datum in de strip dus 28 december). Dus oftewel de kerstDuck is bar slecht, of 52-2012 zal het laatste nummer ooit zijn.

Ui schreef:Ui wil:
- Verhalen met Otto van Drakenstein, Diederik Duck, Tobber, Bella Duck, Rockerduck en Brigitta Gans.
- Een 'Goofy geeft les' over huilen. (Omdat we een nieuwe Maya-kalender moeten kopen.)
- Een link naar een downloadbare versie van Willie Wortel Supercomputer op de Donald Duck-website. (Toch een herdruk.)

Niet slecht! Leuk!

Bruno Kopsky schreef:Er is ook een Donald Duck-cyclus! De korte cyclus duurt 7 dagen en die herhaalt zich 52 keer in een jaar. Na elke korte cyclus wordt de Donald Duck opnieuw gecreëerd. In 2012 eindigt de zesde lange cyclus (±10 jaar). Sommige mensen denken dat de Donald Duck dan vernietigd wordt, maar waarschijnlijk gaat ie gewoon rustig door.

Volgens mij niet helemaal. De korte cyclus duurt inderdaad 7 dagen en herhaalt zich 52 keer per jaar. Maar eens in de paar jaar is er plaats voor een 52e cyclus per jaar. De lange cyclussen zijn er als de hoofdredacteur verandert. Deze zijn niet gelijk. Roep is hoofdredacteur geworden in 1984. Gelukkig kun je het zien als "regenereren" (regenerating), zoals in Doctor Who. Iedere keer als een hoofdredacteur "dood gaat", wordt er een nieuwe "geboren". Helaas zijn er maar een klein aantal regeneraties.
Dus deze week (11-2011) is "21 Week, 60 Jaar, ?e Dokter". Ik heb hier Dokter, om dat Hoofdredacteur te lang is. Weet iemand trouwens hoeveel voorgangers Roep heeft?
De Donald Duck begon op "1 Week, 1 Jaar, 1e Dokter".

kwuk duck schreef:
Bruno Kopsky schreef:[Er is ook een Donald Duck-cyclus! De korte cyclus duurt 7 dagen en die herhaalt zich 52 keer in een jaar. Na elke korte cyclus wordt de Donald Duck opnieuw gecreëerd. In 2012 eindigt de zesde lange cyclus (±10 jaar). Sommige mensen denken dat de Donald Duck dan vernietigd wordt, maar waarschijnlijk gaat ie gewoon rustig door.

...........Dit wist ik niet, welke gekke geest heeft dit nou eigenlijk bedacht? jij DvDU?

Ikke niet! Ik borduur er alleen op verder.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Bruno » di maart 15, 2011 6:24 pm

Duckfan van Down Under schreef:
Bruno Kopsky schreef:Er is ook een Donald Duck-cyclus! De korte cyclus duurt 7 dagen en die herhaalt zich 52 keer in een jaar. Na elke korte cyclus wordt de Donald Duck opnieuw gecreëerd. In 2012 eindigt de zesde lange cyclus (±10 jaar). Sommige mensen denken dat de Donald Duck dan vernietigd wordt, maar waarschijnlijk gaat ie gewoon rustig door.

Volgens mij niet helemaal. De korte cyclus duurt inderdaad 7 dagen en herhaalt zich 52 keer per jaar. Maar eens in de paar jaar is er plaats voor een 52e cyclus per jaar. De lange cyclussen zijn er als de hoofdredacteur verandert. Deze zijn niet gelijk. Roep is hoofdredacteur geworden in 1984. Gelukkig kun je het zien als "regenereren" (regenerating), zoals in Doctor Who. Iedere keer als een hoofdredacteur "dood gaat", wordt er een nieuwe "geboren". Helaas zijn er maar een klein aantal regeneraties.
Dus deze week (11-2011) is "21 Week, 60 Jaar, ?e Dokter". Ik heb hier Dokter, om dat Hoofdredacteur te lang is. Weet iemand trouwens hoeveel voorgangers Roep heeft?
De Donald Duck begon op "1 Week, 1 Jaar, 1e Dokter".

Juist! Ik weet niet wie zijn voorgangers zijn... Ui, kan je hierbij helpen? Ik geloof dat Daan Jippes de voorganger was van Thom Roep, maar er schijnen vroeger ook steeds 2 'dokters' tegelijkertijd aan het werk geweest te zijn.

Ui schreef:Ui wil:
- Verhalen met Otto van Drakenstein, Diederik Duck, Tobber, Bella Duck, Rockerduck en Brigitta Gans.
- Een 'Goofy geeft les' over huilen. (Omdat we een nieuwe Maya-kalender moeten kopen.)
- Een link naar een downloadbare versie van Willie Wortel Supercomputer op de Donald Duck-website. (Toch een herdruk.)

Otto, Diederik en Brigitta kende ik. Rockerduck, ik wist niet dat ie ook terug moest komen. Maar Tobber heb ik nog nooit van gehoord...

Bedoel je met Bella het tweelingzusje van Donald? Is die behalve Rosa's laatste L&TUS wel eens voorgekomen in een strip behalve als handtekening onder de brief over de neefjes? Of wordt de zus Della/Dumbella genoemd en gaat het hier over een of andere Bella?

...help?
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Berichtdoor Hidde » di maart 15, 2011 6:32 pm

Bruno Kopsky schreef:Zo zit het ongeveer in mekaar (althans wat ik ervan begrijp).

Misschien kan de Donald Duck dat mooi gaan uitleggen in 2012!

Dus jij wil een Goofy geeft les over... het einde van de wereld!? :P
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Berichtdoor Hidde » di maart 15, 2011 6:33 pm

Bruno Kopsky schreef:Maar Tobber heb ik nog nooit van gehoord...

Tobber is een kat... eeeeh... van Donald?
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Berichtdoor Duckfan van Down Under » di maart 15, 2011 6:40 pm

Bruno Kopsky schreef:Maar Tobber heb ik nog nooit van gehoord...

Dat is Donald's kat in Hubbard/Kinney verhalen. Hij komt vaak samen met Diederik voor.
Bruno Kopsky schreef:Bedoel je met Bella het tweelingzusje van Donald? Is die behalve Rosa's laatste L&TUS wel eens voorgekomen in een strip behalve als handtekening onder de brief over de neefjes? Of wordt de zus Della/Dumbella genoemd en gaat het hier over een of andere Bella?

Dit is heel iemand anders. Dat is een bestuurder van een toeristenboot, maar meer weet ik ook niet van haar. Ik heb geen enkel verhaal met haar.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Bruno » di maart 15, 2011 6:42 pm

Duckfan van Down Under schreef:Dit is heel iemand anders. Dat is een bestuurder van een toeristenboot, maar meer weet ik ook niet van haar. Ik heb geen enkel verhaal met haar.

Waarom moet zo een uiterst vaag iemand nou weer in de Donald Duck? Ui, geef wat verhalen door waar ze in voorkomt. En Ui, zeg even wie er nou hoofdredacteur waren voor Thom Roep. En Ui, waar kan ik die Tobber vinden? UI!
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Berichtdoor De Zwarte Schim » di maart 15, 2011 6:52 pm

hmm ik denk dat ik de titel van dit topic een beetje verkeerd heb gelezen! ik dacht dat er stond: een dag als Hoofdredacteur, maar het gaat toch over het einde van de wereld! :P


en nu weer een on-topic? xd
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Berichtdoor DordrechtDuck » di maart 15, 2011 11:48 pm

Bruno Kopsky schreef:
DordrechtDuck schreef:Kijk, voor zulke dingen heb ik nou geen tijd, of ik wil het er simpelweg niet voor maken. maar wel leuk haha.

Tjonge, wat een quote... Nergens voor nodig.

Ahum, die van jouw ook niet en inderdaad, deze ook niet.
Tot in de lengte der dagen, blijf je zitten met vragen.
DordrechtDuck
Member
 
Berichten: 756
Geregistreerd: di apr 20, 2010 9:36 pm
Woonplaats: Dordrecht

Berichtdoor Bruno » di maart 15, 2011 11:54 pm

DordrechtDuck schreef:
Bruno Kopsky schreef:
DordrechtDuck schreef:Kijk, voor zulke dingen heb ik nou geen tijd, of ik wil het er simpelweg niet voor maken. maar wel leuk haha.

Tjonge, wat een quote... Nergens voor nodig.

Ahum, die van jouw ook niet en inderdaad, deze ook niet.

Oh nouja, in die zin zijn ze allemaal overbodig. Ik bedoelde meer dat je zijn hele boek ging quoten. De opmerking vond ik niet erg.
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Berichtdoor Ui » do maart 17, 2011 1:59 pm

Bruno Kopsky schreef:[Thom Roep] Ik weet niet wie zijn voorgangers zijn... Ui, kan je hierbij helpen?

Ui's antwoord staat elders, onder topic 'Thom Roep':
http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=31695#p31695

Bruno Kopsky schreef:Otto, Diederik en Brigitta kende ik. Rockerduck, ik wist niet dat ie ook terug moest komen. Maar Tobber heb ik nog nooit van gehoord...

Bedoel je met Bella het tweelingzusje van Donald? [...] Of wordt de zus Della/Dumbella genoemd en gaat het hier over een of andere Bella?

...help?

Het gaat over een andere Bella. (snotter)

Bella Duck
http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?t=1568

Tobber (kat van Donald)
http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?t=923

Bruno Kopsky schreef:[Bella Duck] Ui, geef wat verhalen door waar ze in voorkomt.

Ui's antwoord staat elders, onder topic 'Bella Duck':
http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=31697#p31697

Bruno Kopsky schreef:En Ui, waar kan ik die Tobber vinden? UI!

Ui's antwoord staat elders, onder topic 'Tobber (kat van Donald)':
http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=31698#p31698
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor De Zwarte Schim » do maart 17, 2011 6:37 pm

volgend jaar als het weekblad 60 jaar bestaat, bestaat disneyland parijs ook 20 jaar! misschien koppelen ze wel een wedstrijd samen met disneyland parijs vast. dat je daar een reis naar toe kunt winnen etc.
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » do maart 17, 2011 7:00 pm

de zwarte schim schreef:volgend jaar als het weekblad 60 jaar bestaat, bestaat disneyland parijs ook 20 jaar! misschien koppelen ze wel een wedstrijd samen met disneyland parijs vast. dat je daar een reis naar toe kunt winnen etc.

Prijzen zijn al tijden niet meer zo hoog geweest. Het kan natuurlijk wel.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Bruno » do maart 17, 2011 7:13 pm

de zwarte schim schreef:volgend jaar als het weekblad 60 jaar bestaat, bestaat disneyland parijs ook 20 jaar! misschien koppelen ze wel een wedstrijd samen met disneyland parijs vast. dat je daar een reis naar toe kunt winnen etc.

Ik ben dus even oud als Disneyland Parijs.
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

VorigeVolgende

Keer terug naar Fanfictie & -tekeningen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron