Waarmee kleuren jullie tekeningen in?

Berichtdoor Duck » za mei 07, 2011 9:45 am

Ikzelf kleur mijn tekeningen die ik op de computer heb staan (als ze gescand zijn)sins kort in met photoshop.
Ik vroeg me af waarme kleuren jullie ze in en wat geeft het mooiste resultaat?
met potlood kleur ik ze ook in .
Laatst bijgewerkt door Duck op zo mei 08, 2011 4:23 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
It all starts with a pencil and it all ends with a Duck....
But the Duck is just the begin of a comic.....
And a world of fun!
________________________________________________
Make a wish upon a star!
Avatar gebruiker
Duck
Meer dan een lezer!
Member
 
Berichten: 2143
Geregistreerd: vr mei 06, 2011 3:34 pm

Berichtdoor kwuk duck » za mei 07, 2011 11:28 am

Welkom op McDrake Duck!
It was me against the world, and the world was winning!
kwuk duck
Member
 
Berichten: 1245
Geregistreerd: ma mei 03, 2010 5:43 pm
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor Ui » zo mei 08, 2011 3:10 pm

Duck schreef:Ik vroeg me af waarme kleuren jullie ze in en wat geeft het mooiste resultaat?
met potlood kleur ik ze ook in .

Uit het topic 'Beginnend Talent':

2010-03-09 20:30:43, McDuck Menu schreef:Ik kleur meestal in met Paint Shop Pro. Maar het resultaat vind ik niet altijd goed.. en dat is vooral als ik er te weinig tijd in steek.
Stiften wordt nooit erg mooi, of je moet echte markers hebben en het op speciaal papier getekend hebben. Misschien zijn aquarelpotloden iets voor je?

bron: http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=22393#p22393

2010-04-10 16:09:15, McDuck Menu schreef:[Hoe moet ik inkleuren?] Dat ligt eraan, heb je ze als zwart wit afbeelding gescand? Dus dat je maar twee kleuren hebt en dus scherpe randen? Heb je ze geïnkt, dan kun je dat namelijk het beste doen. Daarna open je ze in een beeldbewerkingsprgramma als Paint Shop Pro, of Photoshop. Vervolgens zorg je dat het een kleurenafbeelding wordt, dat is vaak onder het kopje afbeelding te vinden. Of je moet ze gewoon als 24 bits bitmap opslaan, dan zit de kleur er vanzelf in. Dan kun je gaan inkleuren. Ik gebruik zelf Paint Shop Pro. Dat vind ik handig omdat je daar een tool hebt, waarmee je met een kleur kunt tekenen, zonder dat je over het zwarte heen gaat. Zo kun je mooi gaten opvullen, en daarna invullen met de fill-tool.
Hoop dat je er wat aan hebt.

bron: http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=23290#p23290

Van Henrieke kan Ui zo gauw geen inkleurtips vinden. (snik)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor Duck » zo mei 08, 2011 7:33 pm

Bedankt Ui!:):):)
IK geloof dat ik van Henrieke een keer iets heb gelezen over iets dat "open canvas"of zoiets heet .
Heb er eens op gegoogled(is dit een woord)maar zag dat het na een proefperiode geld kost.:(
Ben alleen nog niet zolang bezig met photoshop dus ken nog niet alle functies (verfpotje is toch het belangrijkste om in te kleuren),weet iemand trouwens waar bij photoshop "contrast" staat ,kan het niet vinden!
It all starts with a pencil and it all ends with a Duck....
But the Duck is just the begin of a comic.....
And a world of fun!
________________________________________________
Make a wish upon a star!
Avatar gebruiker
Duck
Meer dan een lezer!
Member
 
Berichten: 2143
Geregistreerd: vr mei 06, 2011 3:34 pm

Berichtdoor Robb_K » zo mei 08, 2011 8:46 pm

Ik kleur mijn tekeningen bij de hand met kleur potlooden of markers. Maar ik was "digital painter" voor het film "The Pagemaster".
Ik heb alles geleerd van Professor Desiderius Netelmans van de Universiteit van Duckstad.
Avatar gebruiker
Robb_K
Klassiek Barksist
Member
 
Berichten: 1118
Geregistreerd: wo jan 03, 2007 11:47 pm
Woonplaats: Los Angeles/Nederland/Muenchen

Berichtdoor kwuk duck » zo mei 08, 2011 9:16 pm

Duck schreef:Bedankt Ui!:):):)
IK geloof dat ik van Henrieke een keer iets heb gelezen over iets dat "open canvas"of zoiets heet .
Heb er eens op gegoogled(is dit een woord)maar zag dat het na een proefperiode geld kost.:(
Ben alleen nog niet zolang bezig met photoshop dus ken nog niet alle functies (verfpotje is toch het belangrijkste om in te kleuren),weet iemand trouwens waar bij photoshop "contrast" staat ,kan het niet vinden!

Ik kan me ook zo iets herinerren, in het topic met de foto van j kwak?
It was me against the world, and the world was winning!
kwuk duck
Member
 
Berichten: 1245
Geregistreerd: ma mei 03, 2010 5:43 pm
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor McDuck Menu » zo mei 08, 2011 10:33 pm

Als ik soms een soort schilderachtige tekening maak zoals deze:
Afbeelding
Afbeelding
gebruik ik daar het programma ArtRage voor. Vrij goedkoop programma, en erg gebruiksvriendelijk als je een beetje met een pen-tablet om kan gaan.

Doorgaans gebruik ik dus Paint Shop Pro, maar het kan ook prima met Photoshop, ik ben daar zelf alleen nog niet zo in thuis, omdat het werken met Paint Shop Pro ook lekker gaat. Dit gebruik ik dus vooral voor strips, en het inkleuren van geïnkte tekeningen.
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Bruno » zo mei 08, 2011 10:49 pm

Ik gebruik wel Photoshop. Maar ik kleur niet zo vaak in.
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Re: Waarmee kleuren jullie tekeningen in?

Berichtdoor Koen » vr maart 01, 2013 6:06 pm

Ik kleur mijn tekeningen ook niet zo vaak in,maar als ik dat wel doe doe ik het met potlood. Ik kleur het (bijna) altijd met de hand in. Ik merk overigens dat ik het de laatste tijd steeds vaker inkleur.
BarksJippesRotaFerioliKarpGottfredsonScarpaVicarFan!
''I'm going to try to buy Mount Everest, the Taj Mahal, and Hong Kong, and move them to my Amusement Park in Duckburg!''
~Scrooge McDuck (1963)
Avatar gebruiker
Koen
-_-
Member
 
Berichten: 1359
Geregistreerd: zo sep 16, 2012 3:38 pm
Woonplaats: Eindhoven


Keer terug naar Fanfictie & -tekeningen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 6 gasten

cron