Ons verhaal....

Berichtdoor Duckfan van Down Under » za mei 21, 2011 5:46 pm

Ze vallen van de kloof. Onderaan woont een heremiet. Die denkt: Joepie! Eindelijk afgesloten van de buitenwereld! Alleen ik, ik en mijn trampoline!
POING! Superdonalds auto vliegt weer omhoog.
CRASH! De Zware Jongens storten neer.

Ondertussen, op het gemeentehuis.
"...bedankt voor het skateboard, meneer Van Vluchten!" zegt Carl.
"Graag gedaan! Ik heb nog nooit iemand meegemaakt die fluitend een formulier in drievoud invulde!"
"Maar dit is ook geen normaal skateboard! Het is Superdonald's skateboard!"
Opeens verschijnt er een straalmotor en Carl vliegt weg.
Nu moet ik dit ding weer aan Superdonald teruggeven, denkt Carl. Waar zou die zijn?
Superdonald? Superdonald!

Ondertussen, ergens anders in de lucht vliegt Superdonald in zijn X. Waar heb ik dat dkateboard toch gelaten, denkt hij. Dan opeens...
"...donald! Superdonald! Sup - oh help."
"KIJK UIT!"
CRASH!

De volgende keer dat Superdonald wakker wordt, ligt hij in een steegje, 40 meter lager. Ik heb het overleefd, denkt hij. Maar wat nu? Hij verliest zijn bewustzijn opnieuw.

Nu ligt hij een ziekenhuis. Wat is dit toch?
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Ui » zo mei 22, 2011 5:23 pm

Ondertussen zwerven de neefjes verweesd door Duckstad. Ze kunnen hun huis niet in. En iedereen lijkt hun Oom Donald te zijn vergeten, die op mysterieuze wijze is verdwenen uit de gevangenis.
Burgemeester Bolderbast heeft overal Wanted-posters laten ophangen. Want voor de verbouwing van zijn huis kan hij elke gevangene gebruiken, dus ook die ontsnapt zijn. (snotter)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor Otto » di mei 24, 2011 6:29 pm

Dagobert, die uit de auto van superdonald was gevallen vlak voor die op de trampoliene omhoog stuiterde, wordt wakker naast zijn zak geld. Tevreden belt hij de politie op die even later de zware jongens arresteren en meenemen naar de gevangenis. Dagobert wordt netjes naar zijn geldpakhuis gebracht. Onderweg ziet hij de neefjes lopen en die neemt hij mee naar t pakhuis. Daar worden ze door het ziekenhuis gebeld dat Superdonald daar ligt.

Dagobert laat Bertus naar t zieknhuis rijden om Superdonald op te halen. Een uurtje later zitten Dagobert, Superdonald en de neefjes in het kantoor van dagobert te vergaderen om het "probleem" Bolderbast te bespreken. Want iedereen is het er inmiddels wel mee eens dat bolderbast niet langer Burgermeester mag zijn. Maar wat nu? wat gaan we hieraan doen? ................
W.H.A.D.A.L.O.T.T.A.J.A.R.G.O.N
Otto
Member
 
Berichten: 249
Geregistreerd: wo sep 16, 2009 10:25 pm

Berichtdoor Dubbelduck » di mei 24, 2011 7:37 pm

Dan komt Superkatrien binnenvliegen. "Waar heb jij gezeten" vraagt Superdonald. "Ik was ontvoerd door de Zware Jongens, maar nu ze zijn opgepakt ben ik ook weer vrij" zegt ze. "Mooi," zegt Dagobert, "dan kunnen we samen een plan smeden om die tiran van een Bolderbast omver te werpen. Heeft iemand al een idee?" "Wij hebben wel een idee," zeggen Kwik Kwek en Kwak.
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » di mei 24, 2011 9:01 pm

"We bellen advocaat Pluksche!"
"Advocaat Pluksche???" roepen de anderen in koor.
"Ja, u weet nog wel, van die van het avontuur met de Gouden Helm!"
"Maar weet je zeker dat die ons gaat helpen?"
"Oh, maar daar hebben wij een truukje voor!"
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Otto » do mei 26, 2011 9:48 pm

hmmmm... ik weet het niet zeg Superdonald. Maar oké, probeer het maar. Dus Kwik belt de advocaat op. Na 10x overgaan.. hmm hij neemt niet op! Helaas... maar bedenkt Superkatrien zich ineens. Mijnheer Duck "u bezit toch alle kranten van de Duckstad?" Als Superdonald en ik Bolderbast nu eens gaan schaduwen dan vinden wij vast wel iets wat hem in een slecht daglicht brengt. Dat kunt u dan met foto's en al afdrukken in de krant en dan wil niemand in Duckstad hem meer als burgermeester. Zo gezegd zo gedaan. En na een week Bolderbast in de gaten gehouden te hebben is het eindelijk zover zij zien hem ineens samen met.....................
W.H.A.D.A.L.O.T.T.A.J.A.R.G.O.N
Otto
Member
 
Berichten: 249
Geregistreerd: wo sep 16, 2009 10:25 pm

Berichtdoor Ui » wo jun 01, 2011 11:48 am

Otto schreef:En na een week Bolderbast in de gaten gehouden te hebben is het eindelijk zover zij zien hem ineens samen met.....................

Samen met... advocaat Pluksche?! (snik)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor De Zwarte Schim » wo jun 01, 2011 4:45 pm

Ui schreef:
Otto schreef:En na een week Bolderbast in de gaten gehouden te hebben is het eindelijk zover zij zien hem ineens samen met.....................

Samen met... advocaat Pluksche?! (snik)

HET IS EEN SCHANDE ADVOCAAT! Bolderbast kijkt in de krant en laat het de advocaat zien. de advocaat knikt maar een beetje en ze lopen even zwijgend verder.......... DIT ZAL DAGOBERT DUCK BEZUREN! HIJ IS VERANTWOORDELIJK VOOR DE KRANTEN! hij gromt en hij maakt van de duckstad krant grommend een prop en smijt die in de vuilnisbak.......... Wat nu advocaat?
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Berichtdoor Ui » do jun 02, 2011 11:23 am

Advocaat Pluksche adviseert burgemeester Bolderbast om Dagobert's pakhuis op te eisen als staatseigendom. Gezien de slechte economie is het oppotten van massa's geld een regelrecht gevaar voor het voortbestaan van het land. Dagobert is dus feitelijk staatsgevaarlijk bezig en moet onmiddelijk onder curatele gesteld worden. Een curator, in dienst van de burgemeester, moet voortaan over Dagobert's geld beslissen. Burgemeester Bolderbast wrijft in zijn handen. Want nu er geld genoeg is, kan zijn luxe burgemeesterswoning een heus paleis worden. (snotter)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor De Zwarte Schim » do jun 02, 2011 12:06 pm

Ui schreef:Advocaat Pluksche adviseert burgemeester Bolderbast om Dagobert's pakhuis op te eisen als staatseigendom. Gezien de slechte economie is het oppotten van massa's geld een regelrecht gevaar voor het voortbestaan van het land. Dagobert is dus feitelijk staatsgevaarlijk bezig en moet onmiddelijk onder curatele gesteld worden. Een curator, in dienst van de burgemeester, moet voortaan over Dagobert's geld beslissen. Burgemeester Bolderbast wrijft in zijn handen. Want nu er geld genoeg is, kan zijn luxe burgemeesterswoning een heus paleis worden. (snotter)

een paleis? een heus middeleeuws kasteel! ik wil torens die van goud zijn, diamanten bakstenen, en zilver bestek. mijn bed moet van massief eikenhout zijn en alle slaapkamers van marmer.
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Berichtdoor Ui » do jun 02, 2011 12:45 pm

Burgemeester Bolderbast vindt, dat hij deze luxe wel verdiend heeft, na de jarenlange terreur van zijn buurman Donald. (snik)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor MatroosDuck » do jun 02, 2011 3:35 pm

Maar dan komt opeens Diederik Duck en die laat het hele kasteel uit elkaar vallen door.................
Avatar gebruiker
MatroosDuck
:)
Member
 
Berichten: 1120
Geregistreerd: za apr 09, 2011 11:46 am

Berichtdoor Duckfan van Down Under » do jun 02, 2011 3:44 pm

...dat het eigenlijk maar een kartonnnen model is. Het echte kasteel zijn ze nog aan het bouwen.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor De Zwarte Schim » do jun 02, 2011 8:30 pm

Duckfan van Down Under schreef:...dat het eigenlijk maar een kartonnnen model is. Het echte kasteel zijn ze nog aan het bouwen.

ondertussen staat de hele duckstadse bevolking om het kasteel te protesteren met bordjes. WE PIKKEN HET NIET! GOOI BOLDERBAST UIT DE GEMEENTERAAD! HIJ BEGINT STEEDS MEER KONING TE SPELEN! PROTEST! PROTEST!
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Berichtdoor Ui » do jun 02, 2011 9:00 pm

Maar het massale protest slaat onmiddelijk om in massale feestvreugde. Burgemeester Bolderbast belooft de menigte speeltuinen voor kinderen; gratis openbaar vervoer; een groot Duckstads pretpark; belastingverlaging; en nog veel, veel meer. Met al het geld van Dagobert Duck in de gemeentekas kan hij nog wel een eeuw vooruit. Een gouden eeuw. (snik)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Fanfictie & -tekeningen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 29 gasten