Hoe word je een (Donald Duck) striptekenaar?

Berichtdoor Duck » di jun 21, 2011 3:38 pm

Ui schreef:
Ui schreef:Maar Ui zal je een privé-bericht sturen met Thom Roep's adres.

Eh... dat kan officieel niet, want je hebt geen e-mail-mogelijkheid ingesteld. Dus dan stel je mogelijk geen prijs op privé-berichten. Stuur even een e-mail naar admin. Die heeft het adres "ook".

zal ik doen,maar nu nog ff niet want ik heb geen tekeningen(heb ik wel maar geen die ik opstuur),en op dit moment ook geen inspiratie.
It all starts with a pencil and it all ends with a Duck....
But the Duck is just the begin of a comic.....
And a world of fun!
________________________________________________
Make a wish upon a star!
Avatar gebruiker
Duck
Meer dan een lezer!
Member
 
Berichten: 2143
Geregistreerd: vr mei 06, 2011 3:34 pm

Berichtdoor Bruno » di jun 21, 2011 4:28 pm

Haha ja dat is wel nodig denk ik, een tekening.
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Berichtdoor McDuck Menu » ma okt 24, 2011 4:44 pm

Ui schreef:
Hidde schreef:
Ui schreef:Wil Hidde later professionele tekenaar worden? Wat denkt hij van de grafische school?

Ik wil later wel iets met tekenen gaan doen, het liefst voor de Donald Duck.:)

Wat vind je van de grafische school? (snif) In werken voor Donald Duck Weekblad zit geen toekomst. (snik) En daarbij, dergelijk werk is sowieso alleen interessant als bijverdienste en als opstapje.

Nou ja, een grafische school garandeert ook geen werk als tekenaar. Het gaat er tegenwoordig ook veel meer over media, communicatie en design in het algemeen. Tekenen is maar één onderdeel ervan.
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Hidde » di okt 25, 2011 8:29 am

Ik vind het nu nog te ver om al te denken aan een grafische school. Ik ben nog niet heel erg met mijn toekomst bezig. (Ben ook nog 12 jaar).
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Berichtdoor McDuck Menu » di okt 25, 2011 2:03 pm

Dat kan ook inderdaad nog wel wat jaartjes wachten :P Doe gewoon de dingen die je leuk vindt, en wie weet wat je er ooit mee kan bereiken :)
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Duck » wo dec 14, 2011 11:19 pm

De verhalen blijven maar doorgaan. Is het een nooit uitgeputte inspiratiebron?

'Voor alles wat succes heeft en dus ook voor Donald Duck geldt dat men er in wil investeren en mee experimenteren. Elke tien jaar ontdekken wij weer iemand met ongelooflijk veel tekentalent. Zo iemand leiden wij op en hij neemt het stokje over totdat 'ie er weer mee ophoudt. Zo gaat het eigenlijk al sinds 1934.'

bron:http://www.rnw.nl/nederlands/article/donald-duck-heeft-wilde-plannen
Wist ik niet.......jullie?? :/
Laatst bijgewerkt door Duck op do dec 15, 2011 8:23 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
It all starts with a pencil and it all ends with a Duck....
But the Duck is just the begin of a comic.....
And a world of fun!
________________________________________________
Make a wish upon a star!
Avatar gebruiker
Duck
Meer dan een lezer!
Member
 
Berichten: 2143
Geregistreerd: vr mei 06, 2011 3:34 pm

Berichtdoor McDuck Menu » do dec 15, 2011 1:41 am

Nou ja, opleiden is er helaas niet echt bij op het moment. Ik weet niet hoe het bijvoorbeeld met Bruno zit tegenwoordig, en of ik dat nieuwe talent ben durf ik ook niet te zeggen :P Misschien Henrieke? Al zie ik daar ook weinig Disney materiaal meer van. Ik ga binnenkort wel weer eens om een nieuwe opdracht vragen.
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Ridder ter Geit » do dec 15, 2011 5:05 pm

Volgens mij deden ze dit vroeger, maar hebben ze daar nu geen geld/mogelijkheden meer voor.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3835
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Duck » do dec 15, 2011 5:29 pm

Maar dit bericht komt van 9 juni 2009....
It all starts with a pencil and it all ends with a Duck....
But the Duck is just the begin of a comic.....
And a world of fun!
________________________________________________
Make a wish upon a star!
Avatar gebruiker
Duck
Meer dan een lezer!
Member
 
Berichten: 2143
Geregistreerd: vr mei 06, 2011 3:34 pm

Berichtdoor Bruno » do dec 15, 2011 6:00 pm

McDuck Menu schreef:Nou ja, opleiden is er helaas niet echt bij op het moment. Ik weet niet hoe het bijvoorbeeld met Bruno zit tegenwoordig, en of ik dat nieuwe talent ben durf ik ook niet te zeggen :P Misschien Henrieke? Al zie ik daar ook weinig Disney materiaal meer van. Ik ga binnenkort wel weer eens om een nieuwe opdracht vragen.

De meest recent opgeleide Ducktekenaar (die ook echt normale verhalen doet) is Sander Gulien. En dat is al jaaaaren geleden... Toen zaten ze volgens mij nog niet bij Sanoma en Sanoma is een bitch wat geld betreft. Tenminste, dat is wat ik ervan begrijp.
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Re: Hoe word je een (Donald Duck) striptekenaar?

Berichtdoor Duck » di jan 24, 2012 8:38 pm

Maar zou er nu eigenlijk weinig talent in ons kikkerlandje zitten,of wijst de roepredactie gewoon (bijna) alles af. Ik heb namelijk nooit meer een nieuwe Nederlandse tekenaar(es) in het blad gezien waar ik van dacht "he,wie zou dat getekend hebben, die stijl ken ik niet(niet denken dat ik alle stijlen ken ,maar aangezien H-verhalen vooral uit de gebroeders Heymans en Gulien bestaan is het niet zo moeilijk ze te herkenen,al die Spanjaarden herken ik namelijk niet ookal tekenen die ook H-verhalen),en het is nog wel een H-verhaal,zou er iemand nieuw zijn!?""

Oo,als ik dat toch eens zou meemaken dat ik dat denk,en meteen mijn computer opstart om op INducks te kijken of Nederland er een Duck-tekenaar bij heeft......(droom,droom :wink: )
It all starts with a pencil and it all ends with a Duck....
But the Duck is just the begin of a comic.....
And a world of fun!
________________________________________________
Make a wish upon a star!
Avatar gebruiker
Duck
Meer dan een lezer!
Member
 
Berichten: 2143
Geregistreerd: vr mei 06, 2011 3:34 pm

Re: Hoe word je een (Donald Duck) striptekenaar?

Berichtdoor Ridder ter Geit » wo jan 25, 2012 3:03 pm

Henrike Goorhuis en Tim Artz hebben, na het plaatsen van tekeningen op McDrake, wel een of twee one-pagers gemaakt voor het weekblad.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3835
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Re: Hoe word je een (Donald Duck) striptekenaar?

Berichtdoor Bruno » di feb 07, 2012 8:59 pm

Duck schreef:Oo,als ik dat toch eens zou meemaken dat ik dat denk,en meteen mijn computer opstart om op INducks te kijken of Nederland er een Duck-tekenaar bij heeft......(droom,droom :wink: )

Ja... Zucht.
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Re: Hoe word je een (Donald Duck) striptekenaar?

Berichtdoor Oom Paspasu » wo jan 28, 2015 9:46 pm

Uit het topic "Toon je tekeningen":
anders and schreef:Er zijn hier toch een aantal 'professionele' tekenaars? Robb_K, Hidde, McDuck Menu, werken jullie echt bij de redactie en hoe gaat dat? (misschien is hier een ander forum over?)

Robb_K werkt als scenarist voor Sanoma en Egmont. Scenario's moeten ook getekend ingeleverd worden, maar verder doet hij het voor zijn eigen en ons plezier. McDuck Menu is door de redactie benaderd nadat zij zijn tekeningen op McDrake gezien hadden. Sindsdien heeft hij eerst twee one-pagers mogen tekenen en later een langer verhaal dat hij met Robb_K geschreven had. Hidde heeft nog even de tijd om te oefenen, maar van hem verwachten we binnen vijf jaar ook het een en ander, ofwel in de Donald Duck, ofwel met zijn eigen stripreeks.

Zie ook het topic "Tekenaar worden".
Och, wat zijn wij heden blij
Eendjes zwemmen in de plas
Het was in de maand van mei
Ik wou dat ik een eendje was
Avatar gebruiker
Oom Paspasu
Knurft
Member
 
Berichten: 1272
Geregistreerd: ma jan 28, 2013 2:48 am

Re: Hoe word je een (Donald Duck) striptekenaar?

Berichtdoor McDuck Menu » do jan 29, 2015 7:44 pm

Ik ben nog druk bezig met afstuderen op het moment, maar er komen meer Duck-verhalen aan (in ieder geval 1) :)

Nadat ik afgestudeerd ben heb ik er sowieso meer tijd voor dus kan ik hopelijk wat productiever worden.
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

VorigeVolgende

Keer terug naar Fanfictie & -tekeningen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten