Ons verhaal.... #02

Berichtdoor Ridder ter Geit » di jul 19, 2011 9:06 am

Gijs ziet een wereld voor zich zonder Oma. Het restaurant heeft hij allang de rug toe gekeerd. Hij is de hele dag in de brandende zon zwetend aan het zwoegen op de boerderij.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3835
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor De Zwarte Schim » di jul 19, 2011 11:15 am

Ondertussen loopt Cissy in het restaurant te ijsberen, Wat moet ik nu?

Mn vader mag er niet achter komen wat hier allemaal gebeurd. hij is nu op reis maar wat als hij weer komt?

Er zijn heel wat klanten weggelopen en het winstpeil zakt ver onder het gemiddelde. Straks raak ik nog in de schulden!

Oh Oh! wat moet ik nu toch doen?
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Berichtdoor Ridder ter Geit » do jul 21, 2011 9:03 am

Gelukkig zijn de Jonge Woudlopers nog aanwezig.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3835
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Ui » do jul 21, 2011 9:23 am

Gijs krijgt ondertussen de smaak van het werken te pakken. Hij kan zich niet voorstellen dat hij ooit heeft willen luieren. (snik)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor Ridder ter Geit » do jul 21, 2011 9:27 am

Hij voelt zich verrassend goed bij de beweging en geniet van het boerderijleven. Hij is alleen wel wat bezorgd om Oma. Misschien moet hij haar eens opzoeken met een taart? Maar kan hij ook taarten bakken?
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3835
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor MatroosDuck » do jul 21, 2011 9:43 am

Ridder ter Geit schreef:Hij voelt zich verrassend goed bij de beweging en geniet van het boerderijleven. Hij is alleen wel wat bezorgd om Oma. Misschien moet hij haar eens opzoeken met een taart? Maar kan hij ook taarten bakken?

Nee. Gijs krijgt een idee. Hij pakt de telefoon en belt...........
Avatar gebruiker
MatroosDuck
:)
Member
 
Berichten: 1120
Geregistreerd: za apr 09, 2011 11:46 am

Berichtdoor Ridder ter Geit » do jul 21, 2011 10:10 am

de Duckstadse damesclub. Misschien willen die dames een taart voor Oma bakken?
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3835
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Dubbelduck » do jul 21, 2011 10:25 am

De damesclub is echter bezig met het inzamelen van geld voor gepensioneerde slakken zonder slakkenhuis. Dus belt Gijs verder. Oom Dagobert heeft geen tijd, want tijd is tenslotte geld. Donald heeft ook geen tijd, want die wordt achterna gezeten door schuldeisers. Guus Geluk heeft geen zin, want een taart bakken klinkt als werken. Hij kan wel een zojuist gewonnen taart langs brengen, maar Gijs wil een zelfgebakken taart. Er blijft maar één persoon over: Diederik. Gijs heeft geen keuze, hij moet wel die onhandige prutser inschakelen. Diederik wil het graag doen en even later loopt hij richting het restaurant. Maar nog voordat Diederik binnenstapt, ziet Gijs al dat er iets gigantisch mis is met de taart. Wat dan?
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » vr jul 29, 2011 9:16 pm

Het is een slagroomtaart. "En Oma houdt niet van slagroomtaarten, daar wordt ze dik van", vertelt Gijs. Dus zal Diederik nog een taart moeten bakken. Helaas gaat het nu mis. Diederik laat per ongeluk de slagroomtaart vallen, waarover Gijs struikelt. Hij heeft (had!) gesnipperde-spruiten-in-het-zuur uit 1927 in zijn handen, voor een delicatesse voor gravin Rijckeluijsch. Die vliegen door de keuken, en vallen in een groentesoep. Op dat moment komt een ober de soep halen, en voor iemand het door heeft, is de soep de keuken uit. Gijs en Diederik kijken door een keukenraampje toe hoe de soep naar de klant wordt gebracht, en dan herkent Gijs hem ineens: het is Michelin van Mijmeren, de bekende criticus. Wat zal er nu gaan gebeuren?
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor De Zwarte Schim » wo aug 03, 2011 9:05 am

Oh oh oh, dit gaat niet goed........

hij staat op en loopt in de richting van de keuken...........
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Berichtdoor De Zwarte Schim » za aug 20, 2011 7:49 pm

WAT HEB IK NOU IN MIJN PAP? ZIJN JULLIE NOU HELEMAAL VAN DE POTGERUKT? Ik schakel mijn advocaat in en eis een schadeclaim! hier is mijn kaartje en u hoort nog van me!
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Berichtdoor Dubbelduck » za aug 20, 2011 8:24 pm

"Oh, oh," verzucht Cissy. "Nu gaat het pas echt goed fout. We kunnen het restaurant net zo goed sluiten." "Nee hoor," zegt Gijs. "Er is nog één allerlaatste oplossing waardoor we het restaurant kunnen redden. Als het niet lukt, moet het restaurant definitief dicht. Maar als het wel lukt, is het restaurant en jouw vaders naam gered." "Maar Gijsje," zet Cissy. "Wat voor oplossing bedoel je dan?"
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor Ui » za aug 20, 2011 9:18 pm

Duckfan van Down Under schreef:Het is een slagroomtaart. "En Oma houdt niet van slagroomtaarten, daar wordt ze dik van", vertelt Gijs.

Oma houdt natuurlijk alleen van ambachtelijk geklopte slagroom. (snif)

De Zwarte Schim schreef:[Michelin van Mijmeren, de bekende criticus:] WAT HEB IK NOU IN MIJN PAP? ZIJN JULLIE NOU HELEMAAL VAN DE POTGERUKT? Ik schakel mijn advocaat in en eis een schadeclaim! hier is mijn kaartje en u hoort nog van me!

Als de boos vertrekkende Michelin zijn ondergespetterde vingers aflikt, reageert hij blij verrast. "Maar, maar, dit gerecht is verrukkelijk! Soep met gesnipperde-spruiten-in-het-zuur en een toefje slagroom." Mjam, mjam, smul, smul!
De restauranthouders en het personeel zijn opgelucht. Tot de criticus vraagt om méér van die soep. Hij wil ook zijn advocaat laten proeven, nu die toch onderweg is.
Weer een probleem. Want wat is het recept? Hoe kan men meer van die soep maken? (snik)

Diederik voelt in zichzelf een kookgoeroe ontwaken. Gerechten moeten gemaakt worden zonder recept! Het is de spontaniteit! Voordat de anderen hem tegen kunnen houden, heeft Diederik al diverse bestellingen gekregen van de gasten, waaronder de criticus.
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor De Zwarte Schim » za aug 20, 2011 9:36 pm

Maar Diederik...... zegt Cissy, dat jij een wonder-recept maakte, dat was puur toeval! dat lukt je geen 2e keer! want je bent nogal eh onhandig....................

Onzin! laat me in de keuken en je zult mijn meesterwerk zo wel zien..........
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Berichtdoor Ui » zo aug 21, 2011 9:06 pm

Terwijl Diederik vleesvervangende marsepeinballetjes roert door de erwtensoep, hopen de anderen er maar het beste van. (snotter)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Fanfictie & -tekeningen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron