Diederik Duck verhaal

Berichtdoor Zwarte Capihoorn » za jul 02, 2011 8:22 pm

Ik las een paar topics door en toen kwam ik daar een idee tegen (ik dacht dat het een voorbeeld van Ui was) dat als Diederik een boek over tuinieren zou lezen, hij zou beginnen met Donald's tuin. Ik had al zin om zo'n soort van Diederik verhaal te maken dus heb ik een korte samenvatting (alhoewel) geschreven. Ik hoop dat ik het ideetje mag gebruiken Ui. In iedergeval, hier is het. De voorlopige titel is tuinklieren, maar ik twijfel er nog over.

Tuinklieren

Diederik leest een boek over tuinieren. Hij besluit het om te zetten in de praktijk. Hij gaat naar Donald toe. Donald is Tobber aan het aaien. De bel gaat. Tobber schrikt zich te pletter. Niemand voor de deur. Dan word er op het keukenraam getikt. Diederik roept en Tobber schrikt alweer. Diederik blijft tikken, maar tikt per ongeluk het raam kapot. Hij komt binnen. Hij sleept Donald mee naar buiten. Hij zegt dat hij begint met een vijver aanleggen. Donald zegt dat Diederik daarmee mag beginnen in zijn eigen tuin. Tobber is trots op Donald dat hij zijn poot stijf houdt. Diederik is teleurgesteld en Donald laat hem het toch maar doen. Diederik begint te graven met een schep. Dan zit er iets hards in de grond dus Diederik begint daar te slaan met een houweel. Hij slaat daar dan per ongeluk de waterleiding kapot en Donald moet dokken. Donald hoeft geen vijver meer. Diederik wil een paar gezellige paddenstoelen in de tuin plaatsen en laat ze dus voorzichtig overplaatsen. Donald trapt per ongeluk op een paddenstoel, maar het blijkt een stinkzwam te zijn. Donald moet douchen, maar de douche doet het niet doordat de waterleiding kapot is. Donald is vastbesloten Diederik uit de tuin weg te werken. Diederik is net bezig met verschillende middelen de boom om te hakken. Net als Donald buiten komt valt de boom om, op Donald’s huis. Diederik wordt weggejaagd. Hij zegt tegen zichzelf: ”Misschien moet ik maar een schriftelijke cursus binnenhuisarchitect volgen om Donald wat op te vrolijken.’’

Einde.

Graag meningen erover.
Hope rides alone
Avatar gebruiker
Zwarte Capihoorn
Kek
Member
 
Berichten: 707
Geregistreerd: zo mei 29, 2011 6:45 pm
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Ridder ter Geit » zo jul 03, 2011 1:39 pm

Leuk en grappig! En het illustreert Diederik en Tobber goed.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Ui » zo jul 03, 2011 2:28 pm

Zwarte Capihoorn schreef:Ik hoop dat ik het ideetje mag gebruiken Ui.

Het is je eigen plot. Ui probeerde slechts een voorbeeld te geven van hoe Diederik de mensheid helpt.

Zwarte Capihoorn schreef:Diederik roept en Tobber schrikt alweer.

Schrikt Tobber alleen maar? Ui verwacht er wat Tobber-gedachten bij. (snik)

Zwarte Capihoorn schreef:Donald zegt dat Diederik daarmee mag beginnen in zijn eigen tuin.

Wat zegt Diederik hierover?

Zwarte Capihoorn schreef:Tobber is trots op Donald dat hij zijn poot stijf houdt. Diederik is teleurgesteld en Donald laat hem het toch maar doen.

Mooi dat Donald zich vrijwillig laat dwingen. Dat gebeurt soms ook tussen hem en Katrien. Daar kan Ui zich fijn aan irriteren: Doe het niet, Donald! Doe het niet! Aaargh, hij doet het toch! (snotter)

Zwarte Capihoorn schreef:Diederik wordt weggejaagd. Hij zegt tegen zichzelf: ”Misschien moet ik maar een schriftelijke cursus binnenhuisarchitect volgen om Donald wat op te vrolijken.’’

Waarom niet een buiten-architect? Misschien kan Diederik stellen, dat de sloop goed uitkomt. Omdat Donald's huis toch al niet zo paste bij de tuin die Diederik in gedachten had.
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor Zwarte Capihoorn » ma jul 04, 2011 5:13 pm

Ui schreef:
Zwarte Capihoorn schreef:Diederik roept en Tobber schrikt alweer.

Schrikt Tobber alleen maar? Ui verwacht er wat Tobber-gedachten bij. (snik)

Natuurllijk, die horen er bij. Nog ideeen welke gedachten precies? Ik dacht aan iets van: ' Argh, Diederik! Snel vergrendel alle deuren en ramen!'

Ui schreef:
Zwarte Capihoorn schreef:Donald zegt dat Diederik daarmee mag beginnen in zijn eigen tuin.

Wat zegt Diederik hierover?

Ik dacht aan een teleurgestelde Diederik die zegt van: 'Oh, ik dacht dat ik je van dienst kon zijn, maar als je mijn hulp niet wil dan...'.

Ui schreef:
Zwarte Capihoorn schreef:Diederik wordt weggejaagd. Hij zegt tegen zichzelf: ”Misschien moet ik maar een schriftelijke cursus binnenhuisarchitect volgen om Donald wat op te vrolijken.’’

Waarom niet een buiten-architect? Misschien kan Diederik stellen, dat de sloop goed uitkomt. Omdat Donald's huis toch al niet zo paste bij de tuin die Diederik in gedachten had.

Goed idee. dat wordt dan het nieuwe einde. :)
Hope rides alone
Avatar gebruiker
Zwarte Capihoorn
Kek
Member
 
Berichten: 707
Geregistreerd: zo mei 29, 2011 6:45 pm
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Ui » ma jul 04, 2011 5:24 pm

Zwarte Capihoorn schreef:
Ui schreef:
Zwarte Capihoorn schreef:Donald zegt dat Diederik daarmee mag beginnen in [Diederik's] eigen tuin.

Wat zegt Diederik hierover?

Ik dacht aan een teleurgestelde Diederik die zegt van: 'Oh, ik dacht dat ik je van dienst kon zijn, maar als je mijn hulp niet wil dan...'.

Is Donald daar gevoelig voor? (snik)

Misschien kan Diederik iets zeggen waaruit blijkt dat zijn eigen tuin reeds is verwoest. De grond is er uitgeput en heeft jaren rust nodig. Uiteraard zonder dat Diederik hier zijn eigen fouten in ziet.
Iets in die richting. (snotter)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor Zwarte Capihoorn » ma jul 11, 2011 5:47 pm

Bedankt voor je hulp Ui :)
Nu heb ik weer wat.
Wat voor snavel zal ik Diederik geven?
Zo'n snavel of
Afbeelding
Afbeelding
Zo'n snavel?
Hope rides alone
Avatar gebruiker
Zwarte Capihoorn
Kek
Member
 
Berichten: 707
Geregistreerd: zo mei 29, 2011 6:45 pm
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Zwarte Capihoorn » di aug 16, 2011 12:58 pm

Nou eindelijk zijn de schetsen af. Het ziujn misschien onduidelijke foto's, maar scans waren nog onduidelijker.
Als iemand iets niet kan lezen zeg het maar. Tips zijn welkom.
(Sommige dingen zoals Tobber op plaatje 2.5 zijn lelijk geschetst, maar in de uiteindelijke tekeningen zullen die wel beter zijn)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Hope rides alone
Avatar gebruiker
Zwarte Capihoorn
Kek
Member
 
Berichten: 707
Geregistreerd: zo mei 29, 2011 6:45 pm
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Ui » zo aug 21, 2011 7:17 pm

Zwarte Capihoorn schreef:Tips zijn welkom.

Nummer je pagina's. Houd je dialoog leesbaar. Houd aan de randen een marge van een halve centimeter, omdat sommige kopieermachines een blinde rand hebben.
Dit zijn tips die Ui ook aan Frank Jonker zou willen geven. (snik)

Een aantal punten:
Pagina 2, over Diederik die aanbelt en daarna aanklopt, haalt de vaart uit het verhaal. En misschien was het beter geweest om de binnenzittende Donald te laten luieren in een hangmat in een utopische tuin. Een tuin vol bloemen, blijde vogels, bomen, planten. Dan kun je meteen over die tuin beginnen en heeft Diederik wat te slopen.
Op pagina 3 noem je Diederik een "beatnik". Daarmee maak je hem ouderwets. Worden de Deense en Italiaanse Diederiks ook beatnik genoemd?
Grappige opmerking van Donald: "Het enige wat mis is met mijn tuin is dat jij erin staat!"
Pagina 4. Ineens laat Donald zich overhalen. Waarom ineens zo makkelijk? Hoezo kan er niet veel fout gaan, zoals Donald stelt? En waarom zou hij ineens aannemen, dat Diederik misschien goed is in tuinieren?
Grappige opmerking van Tobber: "Donald, sukkel! Wat doe je nou? Ik denk dat ik maar eens asiel moet gaan aanvragen!"
Pagina 5. Diederik raakt een waterleiding. Het is niet waar! Deze grap heeft een mijlenlange baard. Wel grappig vindt Ui de teksten van Donald en Tobber. Donald: "(kreun) Zeg me nog eens waarom ik het hem heb laten doen!" Tobber, denkballon: "Laat mij het dan ook weten!"
Pagina 6. Nu komt de baas van het waterleidingbedrijf. De tuin is geheel op de achtergrond geraakt. (snik)
Pagina 7. Meer waterleiding. Wordt deze gerepareerd met een stukje paraplu? Ui vindt dit vergezocht. Op de tweede helft van de pagina gaat Diederik over op paddenstoelen en gaat het verhaal weer over tuinieren.
Pagina 8. Blijkbaar stinken de paddenstoelen, als Donald in zijn hangmat ligt? Waarom ligt hij nu pas in zijn hangmat en niet meteen aan het begin van het verhaal? (Zie Ui's eerdere opmerking hierover.)
Pagina 9. Diederik zegt tegen de stinkende Donald: "Oef, Donald! Kon je die niet binnenhouden?" Grappen over winderigheid zullen vast niet toegestaan zijn. Al weet je het tegenwoordig maar nooit. Donald wil onder de douche, maar dat kan niet door de kapotte waterleiding. Mooie link, maar zowel de douche als waterleiding zijn bijzaken en gaan niet over tuinieren.
Pagina 10. Mooie eindgrap van de mijmerende, wegwandelende Diederik: "Het huis paste toch al niet bij de tuin die ik in gedachten had!"
(Ziet Ui daar een cameo van O.O. Duck?)

Wat is er precies met Diederik's tuin gebeurd, volgens pagina 4? Dat is Ui niet duidelijk.

Algemeen oordeel: een verhaal over tuinieren, dat amper over tuinieren gaat. Ongeveer zoals Mau's kerstdiner, waar amper een kerstdiner is te zien. (snotter)
Ui zou beginnen met Diederik die Donald in zijn utopische tuin ontmoet. Zorg dat er iets te verwoesten is. Diederik kan zeldzame planten aanzien voor onkruid, en onkruid voor zeldzame planten. En sommige planten kunnen elkaar niet verdragen. Tobber is misschien om te kopen met kattenkruid. Er zijn vele mogelijkheden om van tuinieren een chaos te maken, en die ziet Ui niet genoeg in je verhaal. Je leidt de lezer om de tuin heen, in plaats van er doorheen. Haha! (snik)

Kun je wat met deze beschouwing?
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » di aug 23, 2011 2:26 pm

Ui schreef:Op pagina 3 noem je Diederik een "beatnik". Daarmee maak je hem ouderwets. Worden de Deense en Italiaanse Diederiks ook beatnik genoemd?

Ik heb nog nooit gelezen dat Diederik in een strip een beatnik wordt genoemd.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Zwarte Capihoorn » zo sep 04, 2011 9:14 pm

Ui schreef:Nummer je pagina's. Houd je dialoog leesbaar. Houd aan de randen een marge van een halve centimeter, omdat sommige kopieermachines een blinde rand hebben.

Daar zal ik volgende keer aan denken.
Ui schreef:Pagina 2, over Diederik die aanbelt en daarna aanklopt, haalt de vaart uit het verhaal. En misschien was het beter geweest om de binnenzittende Donald te laten luieren in een hangmat in een utopische tuin. Een tuin vol bloemen, blijde vogels, bomen, planten. Dan kun je meteen over die tuin beginnen en heeft Diederik wat te slopen.

Zal ik ook aan denken.
Ui schreef:Op pagina 3 noem je Diederik een "beatnik". Daarmee maak je hem ouderwets. Worden de Deense en Italiaanse Diederiks ook beatnik genoemd?

De Italiaanse Diederik niet, Deense Diederik kan ik niet goed nakijken met die 2 gepubliceerde Deense verhalen.
Ui schreef:Pagina 4. Ineens laat Donald zich overhalen. Waarom ineens zo makkelijk? Hoezo kan er niet veel fout gaan, zoals Donald stelt? En waarom zou hij ineens aannemen, dat Diederik misschien goed is in tuinieren?

Ok, ik snap het.
Ui schreef:Pagina 5. Diederik raakt een waterleiding. Het is niet waar! Deze grap heeft een mijlenlange baard.

Pagina 6. Nu komt de baas van het waterleidingbedrijf. De tuin is geheel op de achtergrond geraakt. (snik)

Pagina 7. Meer waterleiding. Wordt deze gerepareerd met een stukje paraplu? Ui vindt dit vergezocht.

De waterleiding wordt er uit geschreven.
Ui schreef:Pagina 8. Blijkbaar stinken de paddenstoelen, als Donald in zijn hangmat ligt? Waarom ligt hij nu pas in zijn hangmat en niet meteen aan het begin van het verhaal? (Zie Ui's eerdere opmerking hierover.)

Zie mijn eerdere opmerking hierover.
Ui schreef:Pagina 9. Diederik zegt tegen de stinkende Donald: "Oef, Donald! Kon je die niet binnenhouden?" Grappen over winderigheid zullen vast niet toegestaan zijn. Al weet je het tegenwoordig maar nooit. Donald wil onder de douche, maar dat kan niet door de kapotte waterleiding. Mooie link, maar zowel de douche als waterleiding zijn bijzaken en gaan niet over tuinieren.

Iets met de paddestoelen probeer ik erin te houden.
Ui schreef:Ziet Ui daar een cameo van O.O. Duck?

Jep dat is O.O. Duck. :) Er zijn trouwens wel meer cameo's(Loebas op plaatje 2.3, op plaatje 3.1 Dorus Duck op straat, op plaatje 10.4 Daantje heel wazig en op plaatje 10.5 ook nog een Zware Jongen en Mata Haria bij het ballonetje ''uit''.)
Duckfan van Down Under schreef:Ik heb nog nooit gelezen dat Diederik in een strip een beatnik wordt genoemd.

Een voorbeeld in het topic Al Hubbard.
Hope rides alone
Avatar gebruiker
Zwarte Capihoorn
Kek
Member
 
Berichten: 707
Geregistreerd: zo mei 29, 2011 6:45 pm
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Zwarte Capihoorn » zo sep 04, 2011 9:16 pm

De nieuwe schetsen zullen wel wat langer duren voordat ze af zijn, aangezien morgen mijn school weer begint.( :( )
Hope rides alone
Avatar gebruiker
Zwarte Capihoorn
Kek
Member
 
Berichten: 707
Geregistreerd: zo mei 29, 2011 6:45 pm
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Ui » ma sep 05, 2011 4:15 pm

Zwarte Capihoorn schreef:Iets met de paddestoelen probeer ik erin te houden.

Om maar lukraak wat te opperen: misschien iets met een heksenkring, dat dag en nacht allerlei zweverige personen aantrekt? (snik)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor Zwarte Capihoorn » wo sep 28, 2011 6:13 pm

De vernieuwde eerste pagina had ik al af, maar nog niet hier laten zien.
Afbeelding
Hope rides alone
Avatar gebruiker
Zwarte Capihoorn
Kek
Member
 
Berichten: 707
Geregistreerd: zo mei 29, 2011 6:45 pm
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Ui » za okt 15, 2011 4:13 pm

Zwarte Capihoorn schreef:De vernieuwde eerste pagina had ik al af, maar nog niet hier laten zien.
http://img824.imageshack.us/img824/8123/diederikducktuinklieren.jpg

Mooi. Nu heeft Donald een mooie tuin, waar veel aan te verknoeien valt. (snif)
Diederik's eigen tuin is weinig soeps, zo te zien. Grappig dus, dat hij andermans tuinen wil verbeteren.
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor Zwarte Capihoorn » za dec 24, 2011 12:59 pm

Pagina 2:
Afbeelding
Hope rides alone
Avatar gebruiker
Zwarte Capihoorn
Kek
Member
 
Berichten: 707
Geregistreerd: zo mei 29, 2011 6:45 pm
Woonplaats: Amsterdam

Volgende

Keer terug naar Fanfictie & -tekeningen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

cron