Woudlopers verhaal door Kwuk Duck en Hidde

Re: Woudlopers verhaal door Kwuk Duck en Hidde

Berichtdoor Karel » wo feb 08, 2012 9:09 pm

Sorry! Ik had er trouwens al een topic over aangemaakt, maar daar kreeg ik geen reactie op :(
http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?f=7&t=2344
"I was alone, me against the world, and the world was winning!"
Scrooge McDuck - A letter from home
Avatar gebruiker
Karel
Een echte Don Rosa Fan!
Member
 
Berichten: 818
Geregistreerd: wo jan 25, 2012 8:35 pm

Re: Woudlopers verhaal door Kwuk Duck en Hidde

Berichtdoor Hidde » wo feb 08, 2012 9:26 pm

snowmansion schreef:Hidde, het ziet er goed uit voor een beginnende tekenaar.

Afbeelding
snowmansion schreef:Waar ik alleen over na zit te denken is plaatje 2.2 en 2.3. IK vroeg me af of het logischer is als je die 2 omwisselt. Nu lijkt het alsof Dagobert al weet dat de neefjes er zijn en op de vlucht slaat terwijl ze bij 2.3 pas aanbellen.

Misschien dat je het wel al wist maar ik heb het verhaal niet verzonnen, dat heeft kwuk duck gedaan. Ik heb zijn scenario uitgetekend. Ik heb wel het begin veranderd zodat het wat duidelijker was, en ik heb een (slechte Afbeelding) eindgrap verzonnen. Verder heb ik haast niks veranderd behalve dat de meeste plaatjes uit een andere hoek getekend zijn. Maar je hebt inderdaad wel gelijk.
snowmansion schreef:Heb je het al eens opgestuurd naar Sanoma? Of ben je dat van plan?

Ik denk dat ik het verhaal wel een keer naar Sanoma ga sturen, ja. Afbeelding
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Re: Woudlopers verhaal door Kwuk Duck en Hidde

Berichtdoor snowmansion » wo feb 08, 2012 10:03 pm

Karel schreef:Sorry! Ik had er trouwens al een topic over aangemaakt, maar daar kreeg ik geen reactie op :(
http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?f=7&t=2344


Tsja, daar valt nou eenmaal soms niets aan te doen. Bovendien is jouw verhaal een verhaal, maar geen scenario zoals dat verhaal van Kwuk Duck en getekend door Hidde wel is.

Dus het is sowieso niet gepast om dat hier dan nog eens in te zetten. Dus zover over dat verhaal over de geschiedenis van Duckstad, graag in het daarvoor bestemde topic lijkt me.

@ Hidde,

Ik hoop voor je dat het lukt.. :) Wat ik denk is dat aangezien er geen geld, middelen en tijd zijn voor begeleiding het ingezonden werk al van een dusdane hoge kwaliteit moet zijn dat ze misschien liever van de gerenommeerde free-lancers ietrs ontvangen. Wat dus erg jammer is voor nieuw talent.

Maar wat ik me wel afvraag over het scenario. Is oom Dagobert normaal gesproken bang voor mensen die om geld vragen, hij kan toch ook gewoon binnenblijven en de deur niet open doen?

Wat vind je van het tekenwerk zelf Hidde van elk individueel plaatje? Denk je nog aan verbeteringen of iets dergelijks?

Misschien is het leuk als andere tekenaars commentaar hierop geven? Robb_K of McDuck Menu? Die hebben nog meer ervaring. Jammer dat die gasten van de redactie niet meer McDrake bezoeken, kan je toch een beetje reclame maken.
Verzamelaar van Donald Duck weekblad | Extra | Pockets 1, 2 en 3 serie| Dubbelpocket | Beste Verhalen van Donald Duck & Oom Dagobert | 1e publicaties in WDC en FC | Kuifje | Agent 327 | Tom Poes Bezige Bij Oblong Uitgaven | Blake & Mortimer | January Jones | Storm | Trigie | Robbedoes & Kwabbernoot | Asterix | Lucky Luke | Batman | X-Men | Dragon Ball Z | Graphic Novels
Avatar gebruiker
snowmansion
Member
 
Berichten: 1141
Geregistreerd: do okt 23, 2008 4:58 pm

Re: Woudlopers verhaal door Kwuk Duck en Hidde

Berichtdoor snowmansion » wo mei 09, 2012 2:22 pm

Hidde schreef:Ik denk dat ik het verhaal wel een keer naar Sanoma ga sturen, ja.


Hidde, heb je nog veel bewerkingen gedaan aan het verhaal? En ga je het verhaal nog naar Sanoma sturen? Ik ben wel benieuwd eigenlijk :D
Verzamelaar van Donald Duck weekblad | Extra | Pockets 1, 2 en 3 serie| Dubbelpocket | Beste Verhalen van Donald Duck & Oom Dagobert | 1e publicaties in WDC en FC | Kuifje | Agent 327 | Tom Poes Bezige Bij Oblong Uitgaven | Blake & Mortimer | January Jones | Storm | Trigie | Robbedoes & Kwabbernoot | Asterix | Lucky Luke | Batman | X-Men | Dragon Ball Z | Graphic Novels
Avatar gebruiker
snowmansion
Member
 
Berichten: 1141
Geregistreerd: do okt 23, 2008 4:58 pm

Re: Woudlopers verhaal door Kwuk Duck en Hidde

Berichtdoor Hidde » wo mei 09, 2012 3:44 pm

Ik heb geen bijwerkingen gedaan aan de strip en ben het ook niet van plan nog te gaan doen, want het verhaal is af. Ik heb het ook nog niet opgestuurd naar Sanoma. Moet ik het eigenlijk naar het mailadres sturen dat altijd in de DD staat? Of een ander adres? Ik ben bang dat als ik het naar het adres dat altijd in de DD staat stuur het misschien niet goed gelezen en bekeken wordt.
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Re: Woudlopers verhaal door Kwuk Duck en Hidde

Berichtdoor snowmansion » wo mei 09, 2012 4:03 pm

Welk mailadres staat er dan in de Donald Duck? Ik heb even geen weekblad voor handen namelijk.

Anders zou ik je verhaal gewoon opsturen naar Frans Hasselaars en Thom Roep. Ik neem aan dat zij (of in ieder geval 1 van de 2) erover gaan.

Het email adres is als het goed is gewoon voorletter.vanderachternaam@sanomamedia.nl
Verzamelaar van Donald Duck weekblad | Extra | Pockets 1, 2 en 3 serie| Dubbelpocket | Beste Verhalen van Donald Duck & Oom Dagobert | 1e publicaties in WDC en FC | Kuifje | Agent 327 | Tom Poes Bezige Bij Oblong Uitgaven | Blake & Mortimer | January Jones | Storm | Trigie | Robbedoes & Kwabbernoot | Asterix | Lucky Luke | Batman | X-Men | Dragon Ball Z | Graphic Novels
Avatar gebruiker
snowmansion
Member
 
Berichten: 1141
Geregistreerd: do okt 23, 2008 4:58 pm

Re: Woudlopers verhaal door Kwuk Duck en Hidde

Berichtdoor Hidde » wo mei 09, 2012 6:20 pm

snowmansion schreef:Welk mailadres staat er dan in de Donald Duck? Ik heb even geen weekblad voor handen namelijk.

oomdonald@donaldduck.nl

snowmansion schreef:Anders zou ik je verhaal gewoon opsturen naar Frans Hasselaars en Thom Roep. Ik neem aan dat zij (of in ieder geval 1 van de 2) erover gaan.

Het email adres is als het goed is gewoon voorletter.vanderachternaam@sanomamedia.nl

Wat bedoel je met 'van der achternaam?'
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Re: Woudlopers verhaal door Kwuk Duck en Hidde

Berichtdoor snowmansion » wo mei 09, 2012 7:05 pm



Deze zou ik niet gebruiken. Dat is volgens mij ook meer het algemene email adres zegmaar. Voor zoiets belangrijks zou ik gewoon de desbetreffende personen mailen.

Hidde schreef:
Wat bedoel je met 'van der achternaam?'


Ik denk dat zij hiermee bedoelen bv [Pietje van der Puk] of [Pietje van de Puk] dat het dan p.vanderpuk@..... dan wel p.vandepuk@.... wordt.

Maar dat is sowieso niet het geval hier aangezien beide heren geen tussenvoegsel(s) oid hebben.

Het komt overigens van hun (Sanoma) website zelf:

"Kijk in het colofon van het blad om te weten te komen aan wie je je sollicitatie kunt richten. Je kunt ook bellen met de receptie van Sanoma Media om achter een bepaalde naam te komen (023 - 556 6770). De e-mailadressen binnen Sanoma bestaan uit: voorletter.vanderachternaam@sanomamedia.nl, dus zo kun je je open sollicitatie gericht sturen!"
Verzamelaar van Donald Duck weekblad | Extra | Pockets 1, 2 en 3 serie| Dubbelpocket | Beste Verhalen van Donald Duck & Oom Dagobert | 1e publicaties in WDC en FC | Kuifje | Agent 327 | Tom Poes Bezige Bij Oblong Uitgaven | Blake & Mortimer | January Jones | Storm | Trigie | Robbedoes & Kwabbernoot | Asterix | Lucky Luke | Batman | X-Men | Dragon Ball Z | Graphic Novels
Avatar gebruiker
snowmansion
Member
 
Berichten: 1141
Geregistreerd: do okt 23, 2008 4:58 pm

Vorige

Keer terug naar Fanfictie & -tekeningen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten