Woudlopers verhaal door Kwuk Duck en Hidde

Berichtdoor Hidde » za sep 10, 2011 6:19 pm

Het verhaal ziet er nu zo uit:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik ga de tekeningen nog niet inkten. Misschien kan iemand me nog wijzen op een foutje ofzo. Ik hoor graag tips!!



De vraag: Weet iemand hoe ik het kan afsluiten? Heeft iemand een idee voor de eindgrap? Als ik het laatste plaatje hierboven als afstuitingsplaatje (dat Dagobert zich overgeeft en het geld geeft en de andere Woudlopers een vreugde sprong maken) doe kom ik niet goed uit. Want dan is er geen pagina 3.B.
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Berichtdoor kwuk duck » za sep 10, 2011 6:43 pm

Ik zal mijn tekst/schetsen ook plaatsen. Hidde? Zou ik ook een pagina mogen hebben? Misschien ruilen voor iets?
It was me against the world, and the world was winning!
kwuk duck
Member
 
Berichten: 1245
Geregistreerd: ma mei 03, 2010 5:43 pm
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor Hidde » za sep 10, 2011 7:20 pm

Natuurlijk moet je jouw tekeningen laten zien!! Dat is handig.

Ja mag opzich best een pagina van me hebben. Maar eerst wil ik zelf een kopie hebben van die pagina. Welke zou je willen je hebben? (Ik geef alleen iets aan jouw niet aan iemand anders, het is immers je eigen verhaal). Wees er wel voorzichtig mee dan!
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Berichtdoor Ui » za sep 10, 2011 7:21 pm

Dit topic is een vervolg van een discussie in 'Het algemene Disneytekeningen-verzoek topic'.
http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=43055#p43055

Hidde schreef:De vraag: Weet iemand hoe ik het kan afsluiten? Heeft iemand een idee voor de eindgrap? Als ik het laatste plaatje hierboven als afstuitingsplaatje (dat Dagobert zich overgeeft en het geld geeft en de andere Woudlopers een vreugde sprong maken) doe kom ik niet goed uit. Want dan is er geen pagina 3.B.

Ui vindt plaatje 3.2 storend, met die lap aan uitleg. Twee ballonnen vol geschiedenis, alsof het niets is. (snik) De neefjes hadden onderweg naar het dak, aan elkaar (en dus ook de lezer) kunnen vertellen hoe ze er een geheim luik hebben gevonden. Bijvoorbeeld als ze naar boven rennen via de trap. Dan is er toch actie, terwijl je ondertussen iets uitlegt. En de trap laat zien dat het om het dak of tenminste een hoger gelegen verdieping gaat. De uitleg kan dan eventueel in aanwezigheid van Dagobert afgerond worden. Zo zijn actie en tekst beter verdeeld. (snif)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor kwuk duck » za sep 10, 2011 7:35 pm

@ui, ja in ee. Plaatje Ia het misschiwn wat veel maar ik fenk wel dat dit in het verhaal moet om een uitleg te geven die anders vragen op roepen.

@ hidde, alvast bedankt, maar zou ik mogen kiezen als ze klaar zijn? En gum je de potlood lijnen uit? Ik zou dit niet doen, ik vind dat juist een karakter hebben.

Ik zal mijn verhaal uploaden zodra ik op de pc zit.
It was me against the world, and the world was winning!
kwuk duck
Member
 
Berichten: 1245
Geregistreerd: ma mei 03, 2010 5:43 pm
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor kwuk duck » za sep 10, 2011 7:38 pm

Mijn voorkeur gaat tot nu toe uit naar het grote openings plaatje of pagina 2. Ik denk dat ik ze dan inlijst en op mijn kamer hang naast de lithos
It was me against the world, and the world was winning!
kwuk duck
Member
 
Berichten: 1245
Geregistreerd: ma mei 03, 2010 5:43 pm
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor Ui » za sep 10, 2011 7:45 pm

kwuk duck schreef:@ui, ja in ee. Plaatje Ia het misschiwn wat veel maar ik fenk wel dat dit in het verhaal moet om een uitleg te geven die anders vragen op roepen.

"Plaatje Ia"? Je fenkt? (huil huil)
Ui zei niet dat er geen uitleg in het verhaal moet zijn. Ui vertelde hoe een uitleg beter verdeeld kan worden.
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor kwuk duck » za sep 10, 2011 9:23 pm

Dad zei ick tog ook, maar dan op een anderen manier.

(speling sfouden sijn ekspres)
It was me against the world, and the world was winning!
kwuk duck
Member
 
Berichten: 1245
Geregistreerd: ma mei 03, 2010 5:43 pm
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor Hidde » zo sep 11, 2011 10:55 am

Ui schreef:
Hidde schreef:De vraag: Weet iemand hoe ik het kan afsluiten? Heeft iemand een idee voor de eindgrap? Als ik het laatste plaatje hierboven als afstuitingsplaatje (dat Dagobert zich overgeeft en het geld geeft en de andere Woudlopers een vreugde sprong maken) doe kom ik niet goed uit. Want dan is er geen pagina 3.B.

Ui vindt plaatje 3.2 storend, met die lap aan uitleg. Twee ballonnen vol geschiedenis, alsof het niets is. (snik) De neefjes hadden onderweg naar het dak, aan elkaar (en dus ook de lezer) kunnen vertellen hoe ze er een geheim luik hebben gevonden. Bijvoorbeeld als ze naar boven rennen via de trap. Dan is er toch actie, terwijl je ondertussen iets uitlegt. En de trap laat zien dat het om het dak of tenminste een hoger gelegen verdieping gaat. De uitleg kan dan eventueel in aanwezigheid van Dagobert afgerond worden. Zo zijn actie en tekst beter verdeeld. (snif)

Dat is een idee. Maar dan heb ik wel wat voor niets getekend.:( Maar iik kan het proberen, ik weet alleen niet wat Kwuk precies wil.
kwuk duck schreef:(speling sfouden sijn ekspres)

Waarom zou je expres spellingsfouten maken?
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Berichtdoor kwuk duck » zo sep 11, 2011 11:16 am

Ik denk dat de info dan niet op de juiste plek staat, nu vraagt dagobert erom en krijgt hij de uitleg, moelijk.
It was me against the world, and the world was winning!
kwuk duck
Member
 
Berichten: 1245
Geregistreerd: ma mei 03, 2010 5:43 pm
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor Bruno » zo sep 11, 2011 2:42 pm

Hele goeie tekeningen maar vooral goed is het inkten van je, Hidde! Verder is de grootste fout die ik nu even zie dat bij de neefjes in het eerste en derde plaatje de verhoudingen in hun hoofd niet kloppen.
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Berichtdoor Hidde » zo sep 11, 2011 3:10 pm

Ik vind de neefjes ook erg moeilijk om te tekenen. Ik ken ook geen goede model sheets van hun behalve die van Barks: http://i1239.photobucket.com/albums/ff5 ... _sheet.gif
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Berichtdoor Bruno » zo sep 11, 2011 3:13 pm

Barks heeft meerdere model sheets van de neefjes gemaakt volgens mij. Heb je alleen dat plaatje?
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Berichtdoor Hidde » zo sep 11, 2011 3:24 pm

Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Berichtdoor Ui » zo sep 11, 2011 5:46 pm

Hidde schreef:Dat is een idee. Maar dan heb ik wel wat voor niets getekend.:( Maar iik kan het proberen, ik weet alleen niet wat Kwuk precies wil.

Het eerst hebben van een goed scenario is belangrijk. Anders zul je wel vaker voor niets tekenen. (snik) Je bent bezig met het tekenen van een verhaal waarvan je zelf het einde niet weet. Dan heb je veel geluk nodig, wat er vaak niet is.
Ui snapt best, dat iedereen het tekenen het leukst vindt en daar het liefst zo snel mogelijk mee begint, maar dan ga je voorbij aan de fase van het voorbereidende denkwerk. De beginfase van het maken van een verhaal kan even saai zijn als het schrijven van een opstel. Veel artiesten mijden die fase als de pest. In plaats van eenzaam in een kamertje te zitten zwoegen, rennen ze zo gauw ze kunnen naar buiten met hun tekenwerk, zelfs al is het niet klaar. Creativiteit zijn is vaak een eenzame bezigheid. Daar moet je voor willen kiezen.
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Volgende

Keer terug naar Fanfictie & -tekeningen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten

cron