Sinds wanneer teken je Disney?

Sinds wanneer teken je Disney?

Berichtdoor Duck » di feb 14, 2012 10:10 pm

Misschien is het leuk als iedereen (o.a. de tekenaars onder ons) in dit topic schrijft sinds wanneer je Disney figuren tekent.
Misschien is het dan ook nog leuk om 1 of een paar tekeningen uit je "begintijd" te laten zien. Zo kan je de vooruitgang goed zien!

Ik teken Disney figuren sinds ongeveer februari 2011 (dus nu 1 jaar),ik heb daarvoor ook wel wat disneyfiguren getekend,maar echt niet veel. Ik ben pas "echt" begonnen in februari 2011.
De tekening(en) moet ik nog even inscannen :wink:
It all starts with a pencil and it all ends with a Duck....
But the Duck is just the begin of a comic.....
And a world of fun!
________________________________________________
Make a wish upon a star!
Avatar gebruiker
Duck
Meer dan een lezer!
Member
 
Berichten: 2143
Geregistreerd: vr mei 06, 2011 3:34 pm

Re: Sinds wanneer teken je Disney?

Berichtdoor McDuck Menu » di feb 14, 2012 10:39 pm

Ik denk vanaf mijn 8e ergens. Dat moet in '96 of '97 zijn geweest. Ik denk niet dat ik nog veel tekeningen heb uit die tijd, maar misschien vind ik ze nog wel ergens. Ik heb mijn oude schoolschriften nog op mijn kamer bij mijn ouders thuis liggen.
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Re: Sinds wanneer teken je Disney?

Berichtdoor Hidde » wo feb 15, 2012 5:25 pm

Dat weet ik nog heel goed,

Vroeger hield ik er van tekenen. Mijn zus had een abonnement op de DD, ik vond het ook een heel leuk blad en dus kreeg in 2008 ook een abonnement (mijn zus stopte ermee). Sinds ik dat abbonement had tekende ik vaak Disneyfiguren, vooral in de vakantie.

Hier een paar tekeningen in chronologische volgorde:

Hier is een tekening die ik in de zomervakantie van 2008 heb getekend:
http://i1239.photobucket.com/albums/ff5 ... kening.jpg
Deze komt uit eind 2008:
http://i1239.photobucket.com/albums/ff5 ... deGuus.jpg
En 3 uit 2009:
http://i1239.photobucket.com/albums/ff5 ... 9_0001.jpg
http://i1239.photobucket.com/albums/ff5 ... 9_0002.jpg
http://i1239.photobucket.com/albums/ff5 ... 9_0003.jpg
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Re: Sinds wanneer teken je Disney?

Berichtdoor Robb_K » do feb 16, 2012 10:32 pm

Ik heb getekend Disney figuren sinds 1955 (als kind), en sinds 1985 voor De Geillustreerde Pers/Oberon/VNU/Sanoma, en 1989 voor Egmont.
Ik heb alles geleerd van Professor Desiderius Netelmans van de Universiteit van Duckstad.
Avatar gebruiker
Robb_K
Klassiek Barksist
Member
 
Berichten: 1118
Geregistreerd: wo jan 03, 2007 11:47 pm
Woonplaats: Los Angeles/Nederland/Muenchen

Re: Sinds wanneer teken je Disney?

Berichtdoor Bruno » vr feb 17, 2012 2:08 am

Dit tekende ik toen ik 9 jaar was. Al druk bezig, net zoals jullie, Duck en Hidde!

Afbeelding
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Re: Sinds wanneer teken je Disney?

Berichtdoor Michiel Q » vr feb 17, 2012 6:42 pm

Ha! Ik teken al Disney-figuren sinds mijn 4e! Afbeelding Onlangs heb ik mijn oude kindertekeningen opgeruimd en daartussen vond ik ook Disney-figuren, o.a. Donald en Dagobert. Alleen de mooiste tekening bleef gespaard: "Mickey Mouse te paard", getekend na het zien van 'n tekenfilm op televisie. Het paard is oranje, dus het zou ook Pluto kunnen zijn. Dat is nu dus officieel mijn oudst bewaarde kindertekening! Afbeelding

Ook vond ik het begin van de tekenfilm "Donald & Mickey in het circus", d.w.z. drie achter elkaar geplakte tekeningen. Wanneer je die oprolt en dan langzaam afrolt, ziet de toeschouwer een verhaal in meerdere scènes. Dit project werd later voltooid met andere figuren.
*) Hypercritical Inquiring Seeker into Tales of Old and Rumors of Yore, as well as Noser-outer of Unprovable Tommyrot!
Avatar gebruiker
Michiel Q
Great H.I.S.T.O.R.Y.N.U.T.*
Member
 
Berichten: 767
Geregistreerd: vr apr 15, 2011 3:37 pm

Re: Sinds wanneer teken je Disney?

Berichtdoor Duckfan van Down Under » zo aug 12, 2012 2:13 pm

Volgens mij teken ik Ducks al 10 jaar of zo. Dit is een recente schets-tekening van mij:

Afbeelding

Dit is een foto uit de film "Oliver Twist" (1906) van McDuck Movies. De film werd nooit afgemaakt, en het bedrijf werd gesloten nadat de eigenaar Dagobert Duck erachter kwam dat films maken heel duur was.

Afbeelding

Deze is al wat ouder. Het zijn Duck Dastardly en Pruttley, van de Hanna-Montana studios. (c)1969
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Re: Sinds wanneer teken je Disney?

Berichtdoor Robb_K » wo okt 10, 2012 5:01 am

Helaas, ik heb geen van mijn tekeningen uit de jaren vijftig (omdat deze tijd meer dan 50 jaar geleden is). Hier is mijn vroegste Disney tekening die ik heb nog steeds (Uit 1974, vaneer ik was 26 jaar oud):

Afbeelding
Ik heb alles geleerd van Professor Desiderius Netelmans van de Universiteit van Duckstad.
Avatar gebruiker
Robb_K
Klassiek Barksist
Member
 
Berichten: 1118
Geregistreerd: wo jan 03, 2007 11:47 pm
Woonplaats: Los Angeles/Nederland/Muenchen

Re: Sinds wanneer teken je Disney?

Berichtdoor Koen » wo okt 10, 2012 1:04 pm

Leuk hoor! :) Jammer dat je geen tekeningen uit de vijftiger jaren meer hebt,die had ik heel graag willen zien.
BarksJippesRotaFerioliKarpGottfredsonScarpaVicarFan!
''I'm going to try to buy Mount Everest, the Taj Mahal, and Hong Kong, and move them to my Amusement Park in Duckburg!''
~Scrooge McDuck (1963)
Avatar gebruiker
Koen
-_-
Member
 
Berichten: 1359
Geregistreerd: zo sep 16, 2012 3:38 pm
Woonplaats: Eindhoven

Re: Sinds wanneer teken je Disney?

Berichtdoor Koen » vr nov 09, 2012 4:35 pm

Ik teken al serieus sinds mijn zevende,en sinds mijn achtste teken ik ook Disney. Vooral in 2011 ben ik erg vooruitgegaan. Op mijn negende ben ik me er in gaan verdiepen. Maar dat is Off-Topic. ;)
BarksJippesRotaFerioliKarpGottfredsonScarpaVicarFan!
''I'm going to try to buy Mount Everest, the Taj Mahal, and Hong Kong, and move them to my Amusement Park in Duckburg!''
~Scrooge McDuck (1963)
Avatar gebruiker
Koen
-_-
Member
 
Berichten: 1359
Geregistreerd: zo sep 16, 2012 3:38 pm
Woonplaats: Eindhoven


Keer terug naar Fanfictie & -tekeningen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 6 gasten