The Misadventures of Gerbil

The Misadventures of Gerbil

Berichtdoor Duckfan van Down Under » do aug 16, 2012 9:09 pm

Wat is The Misadventures of Gerbil?
Sinds ik begonnen ben met tekenen, heb altijd al een stripverhaal willen maken. De meesten van jullie kunnen zich nog wel mijn oude pogingen en ideeen herinneren. Donald Duck Volgt de Zon, bijvoorbeeld? Er zijn nog veel andere ideeen die ik gehad heb die ik jullie nooit verteld heb, nooit afgetekend of nooit gescand heb. Maar nou komt het.
Nu wel. Al sinds januari ben ik bezig met The Misadventures of Gerbil. Mijn eerste poging om een strip te maken zonder Disney personages. Maar je kunt nog goed de invloed van Disney zien, aangezien ik pas sinds kort echt andere strips ben gaan lezen. Guust Flater, Kuifje, Peanuts. Met andere woorden, nog niet zo'n grote alternatieve invloed.

Hoe is het begonnen?
Ik had een paar leuke ideeen voor strips, en ik was geintereseerd in webcomics, en toen heb ik Gerbil bedacht. Eerst was het net als al mijn andere ideeen: gedoemd om maar een idee te blijven. Maar toen, met de hulp van Sim van het DCF forum, zette ik door.

Waar gaat het over?
Het over een jongen met een verschrikkelijke naam, Gerbil Sandwich. Hij is deze zomer verhuisd naar Ennyville, en gaat dus ook naar een nieuwe school komend schooljaar. Daar komt hij allerlei rare figuren tegen, en er gebeurt van alles. Ik wil nog niet te veel verklappen, maar zijn superhelden, een geheim agent en (mijn favoriet) een toerist. En dat is pas het puntje van de ijsberg.

Gerbil?
Ja, dat had een willekeurige selectie van klinkers en medeklinkers moeten zijn, maar het blijkt een echt Engels woord te zijn: het is een soort hamster. Maar je spreekt het anders uit. De G in gerbil is zoals de G in Germany, de G in Gerbil spreek je uit als de G in Olympic Games.

Okee... maar waarom staat het hier?
Ik zoek nog een publiek. En ik weet dat jullie een goede smaak hebben (anders zaten jullie niet op dit forum), en ik wil graag een tweecijferig getal als publiek, dus maak ik hier reclame. Het hoort eigenlijk op het Off-Topic forum, maar daar komt toch nooit iemand.

Is het een goede strip?
Nou ja... ik heb wel al eens vaker strips gemaakt, maar dit is echt mijn eerste niet-Disney strip. En het is de eerste keer dat ik krantestripformaat uitprobeer. Maar dat zul je straks wel zien, in de eerste strip in krantestripformaat. ;) Ik denk niet dat het veel verschil uitmaakt, het enige waar ik wat moeite mee heb is dat ik mijn idee niet altijd even goed op papier kan zetten. Maar het is meestal niet slecht. Ik zal het wel allemaal leren.
En het is zeker beter dan het laatste wat ik jullie heb laten zien (al weet ik niet meer wat dat is). Beter dan mijn verhaal op Off-Topic, beter dan die eerste 10 pagina's van Volgt de Zon.

Is er iemand anders die het leuk vindt?
Daar heeft Sim van het DCF forum me dus mee geholpen. Hij is mijn redacteur. Nou ja, hij zegt het me als ik de verkeerde kant uitga.

En hoeveel strips zijn er al af?
Ik heb er zo'n half jaar aan gewerkt, dus ik heb er al flink tijd aan besteed. Maar aangezien er veel gebeurt in een schooljaar, is de tijd tussen strips erg kort. Ik ben van plan om om de dag een strip uit te geven. Dan heb ik genoeg tot in ieder geval begin december. Daarna zie ik wel. Op dit moment heb ik vijf volledige verhalen, dat zijn ongeveer 63 grappen.

En waar wordt Gerbil gepubliceerd?
Op Webcomics nation. En dat is hier. Ik zal de URL geven zo gauw ik de eerste strip online zet op 24 augustus. Ondertussen, kijk eens rond op de de Facebook pagina! Er staat al een model sheet van Gerbil op die ik deze week in elkaar heb geflanst.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Re: The Misadventures of Gerbil

Berichtdoor Ridder ter Geit » vr aug 17, 2012 9:05 am

Geweldig! Ik ben benieuwd!
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3835
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Re: The Misadventures of Gerbil

Berichtdoor Duckfan van Down Under » di aug 21, 2012 9:44 pm

We gaan over 3 dagen in de lucht. Ondertussen, Like de Facebook-pagina!
Ondertussen, een preview.

Afbeelding
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Re: The Misadventures of Gerbil

Berichtdoor Duck » di aug 21, 2012 10:36 pm

Mag ik je even 1 tip geven?
Misschien kan je in het vervolg iets minder priegelig schrijven of de tekst op de computer toevoegen.
It all starts with a pencil and it all ends with a Duck....
But the Duck is just the begin of a comic.....
And a world of fun!
________________________________________________
Make a wish upon a star!
Avatar gebruiker
Duck
Meer dan een lezer!
Member
 
Berichten: 2143
Geregistreerd: vr mei 06, 2011 3:34 pm

Re: The Misadventures of Gerbil

Berichtdoor Ridder ter Geit » wo aug 22, 2012 8:17 am

Inhoudelijk is het goed en de tekeningen zijn ook veelbelovend. Ik moet nu inderdaad wel moeite doen om de tekst te lezen, dat is nog wel een nadeel.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3835
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Re: The Misadventures of Gerbil

Berichtdoor Duckfan van Down Under » wo aug 22, 2012 5:03 pm

Duck schreef:Misschien kan je in het vervolg iets minder priegelig schrijven of de tekst op de computer toevoegen.

Ik weet dat dat een probleem is. Dat wist ik al vanaf het begin. Maar daar heb ik voor gekozen, want ik ben niet zo'n fan van letteren op de computer, hoeveel leesbaarder het ook is. Ik kan anders de tekstballonnen niet goed inschatten, en ik vind het gewoon mooier om de tekst er ook bij te tekenen. Zoals Barks en Gottfredson en vele anderen. Ik heb 1 strip op de computer geletterd, maar dat was een speciale Nederlandse versie.
En op papier is het niet zo priegelig, het is namelijk een heel A4. Het origineel is groter, maar dat paste niet op McDrake.
http://img210.imageshack.us/img210/5125/wc44.jpg

Dit is de speciale Nederlandse versie van Fall, genaamd Herfst.

Afbeelding

http://img832.imageshack.us/img832/9991/herfst.jpg
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Re: The Misadventures of Gerbil

Berichtdoor Ridder ter Geit » do aug 23, 2012 7:42 pm

Mooi dat de strips gebaseerd lijken te zijn (tot nu toe) op personages en herkenbare menselijke emoties. Die strips hebben wat mij betreft de meeste waarde.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3835
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Re: The Misadventures of Gerbil

Berichtdoor Duckfan van Down Under » vr aug 24, 2012 9:40 pm

Ridder ter Geit schreef:Mooi dat de strips gebaseerd lijken te zijn (tot nu toe) op personages en herkenbare menselijke emoties. Die strips hebben wat mij betreft de meeste waarde.

Dat vind ook zo leuk aan deze twee. Ze zijn het sentimenteelste van alle strips, denk ik. In andere strips ligt de nadruk meer op de humor en gebeurtenissen. Niet zozeer dat het superheldenstrips worden (tenminste niet in de originele vorm van het woord), ze blijven gebaseerd op personages.

http://www.webcomicsnation.com/gerbilco ... pter=51779

De eerste strip is online!
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Re: The Misadventures of Gerbil

Berichtdoor Ridder ter Geit » za aug 25, 2012 8:12 am

Mooi! :) Eindelijk een webcomic waar ik vanaf dag 1 al bij ben! Historisch!
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3835
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Re: The Misadventures of Gerbil

Berichtdoor Duckfan van Down Under » di sep 04, 2012 3:42 pm

Nu de kinderziektes er een beetje uit zijn, vraag ik: wat vinden jullie er tot nu toe van? En nog iets anders: ik heb een vaste lezer, ben jij dat, Ridder ter Geit?
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Re: The Misadventures of Gerbil

Berichtdoor Ridder ter Geit » di sep 04, 2012 3:45 pm

Ja, dat ben ik :) En ik geniet er vooralsnog wel van, die ontluikende creativiteit. Sommige strips zijn wat flauwer, zoals die met de opera, maar dat geef je in het commentaar eronder dan ook ruiterlijk toe. Het commentaar eronder voegt wel iets toe, vind ik.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3835
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Re: The Misadventures of Gerbil

Berichtdoor Michiel Q » wo sep 05, 2012 2:37 am

Duckfan van Down Under schreef:Nu de kinderziektes er een beetje uit zijn, vraag ik: wat vinden jullie er tot nu toe van?

Verwarrend. Eerst maak je reclame voor "Gerbil" en vervolgens plaats je allerlei ongerelateerde cartoons, waarvan je zelf aangeeft dat je ze eigenlijk niet goed vindt. Dat materiaal had je ook achterwege kunnen laten. Slim dat je vooruit werkt, zodat er al een stapel strips ligt. Juist omdat je die speling hebt, kun je mindere afleveringen rustig weglaten.

Er werd al geconstateerd dat de lettering eigenlijk onleesbaar is. Om dat te ondervangen, plaats je de strips op een enorm formaat. Persoonlijk vind ik dat heel onprettig. Van een webcomic wil ik de bovenste strook in één keer volledig op mijn scherm krijgen. Het is onnodig om de lezer voor een strip van 4 plaatjes te laten scrollen. Omdat je een buffer hebt, zou je eerst de bestaande strips met de computer kunnen letteren, vóór je verder gaat met 't tekenen van nieuwe afleveringen.

Ridder ter Geit schreef:Het commentaar eronder voegt wel iets toe, vind ik.

Hm. Voor commentaar kijk ik wel op McFlikkie. Kan DvDU zijn energie niet beter aan het tekenwerk besteden? Het lijkt alsof DvDU het eigenlijk veel leuker vindt om lange teksten te schrijven.
*) Hypercritical Inquiring Seeker into Tales of Old and Rumors of Yore, as well as Noser-outer of Unprovable Tommyrot!
Avatar gebruiker
Michiel Q
Great H.I.S.T.O.R.Y.N.U.T.*
Member
 
Berichten: 767
Geregistreerd: vr apr 15, 2011 3:37 pm


Keer terug naar Fanfictie & -tekeningen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten

cron