Het Dagboek van Fergus McDuck

Berichtdoor Bob McDruck » za mei 12, 2007 2:39 pm

Ik ben al een tijd niet meer actief ben op McDrake - eerst wel een tijd op McDuck - misschien dat sommigen mij nog kennen als Eider McDuck - waar ik begonnen was aan een verhaal over het langverloren zwaard van Eider McDuck, en de zoektocht van Dagobert en de neefjes naar dat zwaard. Jammer genoeg vond ik het verhaal vervelend worden, en om die reden ben ik begonnen aan een nieuw verhaal: Het Dagboek van Fergus McDuck. Het verhaal speelt zich af op een heel interesante setting, Kasteel McDuck, wat ik toch een heel interesante plaats vind om over te schrijven. Ik probeer het verhaal zo perfect mogelijk te maken, maar ik heb lang niet alle $crooge verhalen gelezen, dus hier en daar zullen fouten zitten. Nu, sit back and enjoy (i hope!), en vertel wat je ervan vind...

Het dagboek van Fergus McDuck.


Pagina 1
Plaatje 1 en 2.
*Oom Dagobert, de neefjes en Donald rijden met de 313 door het Somber Moeras, Dagobert kijkt dromerig voor zich uit, denkend aan Kasteel McDuck, de neefjes zitten achterin in het handboek te bladeren, en Donald kijkt nors voor zich uit, vanwege de slechte betaling van Dagobert*
Tekstvak: Onze helden zijn op weg naar Kasteel McDuck, vanwege een paar ‘zaakjes’ die Oom Dagobert moet ophelderen…natuurlijk sleept hij zijn neven mee!

Plaatje 3.
*Oom Donald kijkt nors over het stuur, terwijl Dagobert met zijn dubbeltje speelt, de neefjes hebben het handboek inmiddels verwisseld met een aantal strips. Achter de neefjes vliegt een vogel die aandachtig meeleest*
Donald: Oom Dagobert, kunt u nog één keer vertellen waarom we ook alweer naar deze verlaten plek toe gaan?
Dagobert: *Zucht*, oké Neef, ik zal het nog es vertellen!

Plaatje 4.
* Dagobert’s hoofd is links onder te zien, aan de rechterkant zie je zijn verhaal; boeken na pluizende Dagobert*
Dagobert: Zoals jullie weten, heb ik in de loop van tijd een omvangrijke bibliotheek bij elkaar gesprokkelt, waar ik geregeld naar informatie over verloren schatten zoek…

Plaatje 5.
*Dagobert spring blij achter een grote stapel boeken vandaan, muizen schieten verschrikt weg, linksonder zie je de hand van Dagobert met een geheimzinnig briefje*
Dagobert: Een aantal dagen geleden kwam ik dit tegen in een oud boek, met stambomen van onze familie…

Plaatje 6.
* Een aantal McDucks zijn te zien, als soort van stralende (om kracht aan te geven)*
Dagobert: De McDucks!

Plaatje 7.
* Dagobert houd het geheimzinnige briefje omhoog, de neefjes luisteren inmiddels ook mee, en Donald kijkt naar het vogeltje van de jongens, die een stripboek gepikt heeft*
Dagobert: En ik vond dit!
Kwik: Wat is…
Kwek: Dat briefje…
Kwak: Oom Dagobert?
Dagobert: Dat, jongens, is geschreven in geheimschrift wat mijn Grootvader, Knoest McDuck ontworpen heeft!

Plaatje 8.
* Kwik Kwek en Kwak kijken aandachtig naar het briefje, Donald grijpt achter de vogel aan, en Dagobert’s ogen glinsteren*
Kwik: Kunt U het lezen, Oom Dagobert?
Dagobert: Om eerlijk te zijn, nee, jongen. Mijn vader – jullie overgrootvader – heeft me geprobeert het te leren, toen ik een jongen was…



Pagina 2.
Plaatje 1.
* Een dief verdwijnt met het papier om het geheimschrift te ontrafelen in de nacht*
Dagobert: Op een kwade dag werd het boek om het geheimschrift te lezen gestolen, en enkele dagen later vertrok ik naar Amerika…

Plaatje 2.
* Dagobert wijs naar Kasteel McDuck en de neefjes kijken hoopvol, Donald heeft de vogel in zijn hand, en de strip ligt verkreukelt in de auto*
Dagobert: En nu hoop ik dat ik in het Kasteel, onze thuisplaats, aanwijzingen kan vinden, wat dit briefje inhoud!
Dagobert (2e tekstwolkje): En misschien kan ik jullie nog iets leren over onze familie!

Plaatje 3, 4, 5 en 6.
* De auto staat enkele meters van het kerkhof af, vlakbij de poort van het Kasteel, Dagobert kijkt naar het kerkhof, met tranen in zijn ogen, en de neefjes kijken naar alle torens, Donald slaat een hand voor Kweks mond*
Dagobert: Gaan jullie maar alvast naar de poort toe jongens, ik ga even wat oude bekenden opzoeken *slik*!
Kwek: Maar we zijn hier all..!
Donald: Sst! Laat het maar even!

Plaatje 7.
* Dagobert zit op het gras voor het graf van zijn vader en moeder, en denkt na. In een hoek zie je zijn traan op het gras vallen, in een afgesneden kader. Vanuit een boom kijkt een muis, vechtende met een eekhoorn, toe*
Dagobert denkwolkje: *Dagobert loopt met zijn vader naar Kasteel McDuck (verwijzing naar Lo$ 1), en zijn vader verteld hem over de geschiedenis van de McDucks*

Plaatje 8.
* Kwik Kwek en Kwak roepen Oom Dagobert vanaf de poort, terwijl Donald verbaast naar Dagobert kijkt. Dagobert zelf werpt een blik op het graf van zijn vader en moeder, en ‘beweegt’ zijn hoofd richting de neefjes*
Kwik Kwek en Kwak: Oom Dagobert, komt u?
Dagobert: Ja jongens, ik kom eraan!
Dagobert: Dag pa, ma.

Zo. Dit is het verhaal tot nu toe, commentaar hoor ik graag aan, dan weet ik in welke richting ik het kan laten gaan.
He came to rock, and rocked like no other.
Dimeduck Darrell
Bob McDruck
Member
 
Berichten: 16
Geregistreerd: za mei 12, 2007 2:01 pm

Berichtdoor Elco8183 » za mei 12, 2007 3:16 pm

*off-topic*

Was het de bedoeling om je mc-dRuck te noemen? (met een r dus)
Rijk worden in het zweet des aanschijns, door de glorie van eerlijk en hard werk, DAT is pas een prestatie!
Elco8183
Member
 
Berichten: 195
Geregistreerd: di mei 08, 2007 10:08 pm

Berichtdoor Bob McDruck » za mei 12, 2007 3:29 pm

Jazeker. Aangezien ik niet de meest rustige persoon ben.
He came to rock, and rocked like no other.
Dimeduck Darrell
Bob McDruck
Member
 
Berichten: 16
Geregistreerd: za mei 12, 2007 2:01 pm

Berichtdoor Bob McDruck » di mei 15, 2007 7:44 am

40 keer bekeken, maar geen enkel commentaar?
He came to rock, and rocked like no other.
Dimeduck Darrell
Bob McDruck
Member
 
Berichten: 16
Geregistreerd: za mei 12, 2007 2:01 pm

Berichtdoor Luuuuk » di mei 15, 2007 8:51 pm

Heel leuk Bob, ik ben benieuwd hoe het afloopt.
Avatar gebruiker
Luuuuk
Member
 
Berichten: 355
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 12:02 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Duckfan van Down Under » za maart 28, 2009 10:50 pm

Pagina 3.
Plaatje 1.
*De Ducks lopen richting Kasteel McDuck en Doortje komt hun tegemoet lopen.*
Doortje: Dagobert! Ben je weer teruggekomen?

Plaatje 2.
*Dagobert en Doortje omhelzen elkaar.*
Dagobert: Hoe gaat het, zusje?

Ooit misschien meer.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm


Keer terug naar Fanfictie & -tekeningen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten

cron