Het verleden van de leeuwenkoning

Berichtdoor Zwarthart Zware » di jun 26, 2007 6:38 pm

En hoe zit dat met Vitani???
Is dat de echte dochter van Scar? of is zij ook geaddopteerd
Ik woon in een caravan en dat is best oke!!!!!! :)
Zwarthart Zware
Member
 
Berichten: 71
Geregistreerd: za jun 23, 2007 1:30 pm

Berichtdoor H@gar » wo jun 27, 2007 2:07 pm

Wordt nergens vermeld. Ze is de dochter van Zira, maar of Scar de vader is, is onbekend.
H@gar
Member
 
Berichten: 106
Geregistreerd: vr jun 01, 2007 4:21 pm

Berichtdoor Guus Geluk » wo jun 27, 2007 2:56 pm

Ik denk het wel, want Zira is de vrouw van Scar en Zira is haar moeder.
Het is niet leuk, maar iemand moet het zeggen.
Avatar gebruiker
Guus Geluk
Member
 
Berichten: 325
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 7:13 pm
Woonplaats: Roosendaal

Berichtdoor Ei » wo jun 27, 2007 6:49 pm

Nog iets over leeuwen vs eenden. Een leeuw kan een sterrenbeeld zijn. Ooit gehoord van een eend als sterrenbeeld?

Iets anders. Kan Koning Leeuw uit verhalen van Broer Konijn, familie zijn van Simba?
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor Rockerduck » wo jun 27, 2007 7:32 pm

Ei schreef:Iets anders. Kan Koning Leeuw uit verhalen van Broer Konijn, familie zijn van Simba?

Natuurlijk niet. Simba is een 'echte' leeuw. Koning Leeuw is een aangekleed dier.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Ei » do jun 28, 2007 10:35 pm

Rockerduck schreef:Simba is een 'echte' leeuw. Koning Leeuw is een aangekleed dier.

Is Simba echt een echte leeuw? Ook hij kan praten. Niet alleen met andere leeuwen, maar ook met andere diersoorten. Dat maakt hem niet zomaar een dier zoals bv. de hond Pluto.
Hetzelfde geldt (volgens Ei) voor figuren als Midas Wolf, Broer Konijn en Koning Leeuw. Het zijn dieren die zich gedragen als mensen, en ze kunnen met andere diersoorten praten dan die van zichzelf.

Misschien is Sima meer een "onbeschaafde" leeuw die nog in zijn nakie rondloopt, en is Koning Leeuw inmiddels wel "beschaafd"?
Wat denk je daarvan?
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor Rockerduck » do jun 28, 2007 11:29 pm

Nee, ik ben er 100% zeker van dat Simba een echte leeuw is. Natuurlijk zijn de leeuwen uit The Lion King wel ver-Disney'd, maar in essentie zijn ze natuurgetrouw getekend/weergegeven. Het zijn geen dieren die net als Koning Leeuw, Midas Wolf, Broer Konijn etc. in kleren lopen, rechtop kunnen lopen, een baan hebben, in een huis wonen, geld uitgeven etc. Dat is een fundamenteel verschil.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Henrieke » vr jun 29, 2007 6:28 pm

Rockerduck schreef:Nee, ik ben er 100% zeker van dat Simba een echte leeuw is. Natuurlijk zijn de leeuwen uit The Lion King wel ver-Disney'd, maar in essentie zijn ze natuurgetrouw getekend/weergegeven. Het zijn geen dieren die net als Koning Leeuw, Midas Wolf, Broer Konijn etc. in kleren lopen, rechtop kunnen lopen, een baan hebben, in een huis wonen, geld uitgeven etc. Dat is een fundamenteel verschil.

Ik ben het daar niet helemaal mee eens. De dieren uit de leeuwenkoning zijn net zulke dieren als Reynaert de vos en Brer Rabbit. Biologisch gezien klopt er geen biet van. Het zijn verhalen over mensen, maar zo veranderd dat dieren de rollen spelen, omdat kinderen dat vaak leuker vinden. Broer Konijn stamt ook uit Afrikaanse volksverhalen over een haas. (http://en.wikipedia.org/wiki/Hare#Folkl ... _Mythology) In de meeste (oude) boeken wordt Broer Konijn ook realistisch getekend. (http://www.cs.nmsu.edu/~pfeiffer/classe ... -small.jpg) Kennen jullie de kantjil verhalen nog die vroeger in de Donald Duck stonden? Dat is de Indonesische versie van Broer Konijn, als het ware.
The Lion King is een verhaal over mensen, maar de rollen zijn gespeeld door dieren. Dat geldt trouwens voor (bijna) alle verhalen waarin dieren een hoofdrol spelen. Donald Duck is ook een dier wat de rol van een mens speelt, alleen is het bij hem wat verder doorgevoerd. Alleen zijn uiterlijk is niet menselijk, de rest wel.
Overigens vind ik the Lion King een schitterende film! Het enige wat jammer is is dat sommige mensen denken dat echte dieren zich net zo gedragen als in de film en vervolgens stenen naar hyena's gaan gooien. (terwijl het juist de leeuwen zijn die vaak de prooi van hyena's afpakken)
Henrieke
Member
 
Berichten: 449
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 11:12 pm

Berichtdoor Rockerduck » za jun 30, 2007 2:39 am

Tja, ik snap ook dat het dieren zijn die mensenrollen spelen, maar ik wil maar zeggen dat Simba en de andere leeuwen uit The Lion King 'realistisch' getekend zijn in vergelijking met bijv. Koning Leeuw en Broer Konijn en in hun natuurlijke omgeving zijn geplaatst. Daardoor zijn ze 'echte' leeuwen, i.t.t. de stripfiguren uit de Broer Konijn-verhalen.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Guus Geluk » za jun 30, 2007 5:17 pm

Waarom laten ze in de Leeuwenkoning 1 niet zien, dat Scar Zira tegenkomt
en dat Nuka geboren wordt?
Want anders vind ik niet dat je een goed vervolg ziet van Leeuwenkoning 1 tot Leeuwenkoning 2.
Het is niet leuk, maar iemand moet het zeggen.
Avatar gebruiker
Guus Geluk
Member
 
Berichten: 325
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 7:13 pm
Woonplaats: Roosendaal

Berichtdoor Ei » za jun 30, 2007 6:43 pm

Rockerduck schreef:Tja, ik snap ook dat het dieren zijn die mensenrollen spelen, maar ik wil maar zeggen dat Simba en de andere leeuwen uit The Lion King 'realistisch' getekend zijn in vergelijking met bijv. Koning Leeuw en Broer Konijn en in hun natuurlijke omgeving zijn geplaatst. Daardoor zijn ze 'echte' leeuwen, i.t.t. de stripfiguren uit de Broer Konijn-verhalen.

Zijn er verhalen waarin bv. Bambi met Donald Duck praat? Mensenkind Mowgli kan met Baloe de beer praten. Het zou hier, zoals met de leeuwenkoning, kunnen gaan om een tussenvorm in mens en dier. Een missing link. Een dier dat zowel dierlijk als menselijk is. Een dier dat zowel met dieren als mensen kan praten.

Ei meent een onderscheid te zien tussen dieren zoals Pluto, die echt een hond is, en (fabel)dieren die zich, naakt of niet, als mensen gedragen.
In de film Bambi is te zien dat een uil zich ontfermt over dieren die een echte uil allang zou hebben opgegeten. Hoe verklaar je dat?

Om terug te keren op Ei's vraag: Zou Koning Leeuw op de een of andere manier een familielid van de leeuwenkoning kunnen zijn? Als ze elkaar tegen zou komen, hoe zouden ze zich tot elkaar verhouden? Als mens en dier? Als mensdier en dier? Als dier en dier?
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor Rockerduck » zo jul 01, 2007 1:21 am

Guus Geluk schreef:Waarom laten ze in de Leeuwenkoning 1 niet zien, dat Scar Zira tegenkomt
en dat Nuka geboren wordt?
Want anders vind ik niet dat je een goed vervolg ziet van Leeuwenkoning 1 tot Leeuwenkoning 2.

Omdat ze bij het maken van een film nog niet denken aan een eventueel vervolg en die figuren uit het vervolg zijn pas veel later bedacht, dus dat konden ze eerst nog niet weten... (*zucht!*)
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Rockerduck » zo jul 01, 2007 1:25 am

Ei schreef:Zijn er verhalen waarin bv. Bambi met Donald Duck praat?

Nee.

Ei schreef:Mensenkind Mowgli kan met Baloe de beer praten. Het zou hier, zoals met de leeuwenkoning, kunnen gaan om een tussenvorm in mens en dier. Een missing link. Een dier dat zowel dierlijk als menselijk is. Een dier dat zowel met dieren als mensen kan praten.

In The Lion King zijn geen mensen te zien. Dieren praten alleen onderling. In de tv-serie die ervan is afgeleid kunnen Timon en Pumbaa praten met mensen. Maar dit zegt niets over Simba en ik beschouw de serie (en de vervolgdelen op video) eigenlijk niet als 'canon'.

Ei schreef:Ei meent een onderscheid te zien tussen dieren zoals Pluto, die echt een hond is, en (fabel)dieren die zich, naakt of niet, als mensen gedragen.

Pluto vind ik nu JUIST bij uitstek géén echte hond. Hij lijkt niet eens op een hond. Er is geen hond ter wereld die er zo uitziet.

Ei schreef:In de film Bambi is te zien dat een uil zich ontfermt over dieren die een echte uil allang zou hebben opgegeten. Hoe verklaar je dat?

Er zijn natuurlijk wat vrijheden die zich men permitteert bij het maken van een tekenfilm. Het moet wel leuk blijven, natuurlijk.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Ei » zo jul 01, 2007 5:38 pm

Rockerduck schreef:
Ei schreef:Zijn er verhalen waarin bv. Bambi met Donald Duck praat?

Nee.

Verhalen waarin Bambi met bijvoorbeeld de zeven dwergen en Sneeuwwitje praat, bestaan die wel?

Rockerduck schreef:In The Lion King zijn geen mensen te zien. Dieren praten alleen onderling. In de tv-serie die ervan is afgeleid kunnen Timon en Pumbaa praten met mensen. Maar dit zegt niets over Simba en ik beschouw de serie (en de vervolgdelen op video) eigenlijk niet als 'canon'.

Dus omdat jij (ene Rockerduck) de serie niet als canon beschouwt, zou deze niet meetellen bij Disney?

Rockerduck schreef:
Ei schreef:Ei meent een onderscheid te zien tussen dieren zoals Pluto, die echt een hond is, en (fabel)dieren die zich, naakt of niet, als mensen gedragen.

Pluto vind ik nu JUIST bij uitstek géén echte hond. Hij lijkt niet eens op een hond. Er is geen hond ter wereld die er zo uitziet.

Toch is Pluto volgens Disney-maatstaven een echte hond. Hoezo lijkt Pluto niet op een echte hond volgens jou?

Rockerduck schreef:
Ei schreef:In de film Bambi is te zien dat een uil zich ontfermt over dieren die een echte uil allang zou hebben opgegeten. Hoe verklaar je dat?

Er zijn natuurlijk wat vrijheden die zich men permitteert bij het maken van een tekenfilm. Het moet wel leuk blijven, natuurlijk.

Aha, typisch. Eerst stel je een "canon" vast en vervolgens komen de uitzonderingen op diezelfde canon. Hoe Rosaïstisch kun je zijn?
Eigenlijk stel je dat jouw smaak overheerst over die van anderen. Zoals Rosa dat ook doet. Daar valt niet tegenaan te discussiëren. Het uitgangspunt is immers dat jij toch gelijk hebt, zelfs al spreken feiten je tegen.
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor Guus Geluk » zo jul 01, 2007 7:42 pm

We gaan een beetje OFFTOPIC.
Open een ander topic waar dit onderwerp kan worden besproken.
Het is niet leuk, maar iemand moet het zeggen.
Avatar gebruiker
Guus Geluk
Member
 
Berichten: 325
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 7:13 pm
Woonplaats: Roosendaal

VorigeVolgende

Keer terug naar Fanfictie & -tekeningen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 33 gasten