Het verleden van de leeuwenkoning

Berichtdoor Guus Geluk » za jun 23, 2007 12:21 pm

in het verhaal de Leeuwenkoning 1, zie je dat Simba geboren werd.
maar wat gebeurde ervoor toen Mufasa en Scar nog jong waren
En wat deden ze toen?

Ik heb dit al bedacht:
Mufasa werd geboren, en hij groeide op bij zijn ouders
Zijn moeder verzorgde hem vooral en zijn vader, Beruto, de slechte leeuwenkoning, was heel streng opgevoed.
Zijn vader wilde hetzelfde doen met Mufasa en het tweede kind wat ze zouden krijgen.
Toen werd Scar geboren, hij lijkt heel veel op zijn vader
En daarom verwende de ouders van Mufasa hem heel veel
Mufasa werd veel in de steek gelaten, en hij moest zijn eigen boontjes doppen
Mufasa was nog jong en sterk, dus dat lukt wel.
Toen ontmoette hij Sarabi zijn enige steun en toeverlaat.......

Het zou leuk zijn als je het vervolg verzint.

ik hoop snel reacties te krijgen.
Het is niet leuk, maar iemand moet het zeggen.
Avatar gebruiker
Guus Geluk
Member
 
Berichten: 325
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 7:13 pm
Woonplaats: Roosendaal

Berichtdoor Ridder ter Geit » za jun 23, 2007 2:11 pm

Het leek mij er meer op dat Musafa juist bevoordeeld werd omdat hij op zijn vader leek, troonopvolger was en groot en sterk was. Scar was altijd de mindere, wat hem maakte tot wat hij geworden is. Tenmiste, dit leek ik uit de film te halen, maar je kunt er natuurlijk altijd een andere toedracht voor bedenken. Teslotte staat het eigenlijk open, totdat Don Rosa er strips van gaat maken.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Guus Geluk » za jun 23, 2007 6:55 pm

Ik hoop daarom ook dat ik een verhaal, de Leeuwenkoning 0 met jullie kan verzinnen

Ik hoop dat het een goed en origineel verhaal wordt

Dus eigenlijk is het eerder dit:
Mufasa werd geboren, en hij groeide op bij zijn ouders
Zijn moeder verzorgde hem vooral en zijn vader, Beruto, de leeuwenkoning, moest vooral oorlog voeren met de slechte leeuwen.
Toen werd Scar geboren, hij werd eerst goed behandeld door zijn ouders
maar Scar was verwend en brutaal.
Daarom werd Scar veel in de steek gelaten, en hij moest zijn eigen boontjes doppen
Bij Mufasa was dat andere koek.
Toen ontmoette hij Sarabi zijn intense liefde.......
Het is niet leuk, maar iemand moet het zeggen.
Avatar gebruiker
Guus Geluk
Member
 
Berichten: 325
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 7:13 pm
Woonplaats: Roosendaal

Berichtdoor Henrieke » za jun 23, 2007 9:27 pm

Ach... Op de TLK fan(art) site hebben ze zelfs al deze voorgaande karakters uitgewerkt. En ongelooflijk veel 'Mary-Sue' karakters bedacht, uiteraard... Sommige wat serieuzere fans hebben echter mooi tekenwerk van hun bedenksels gemaakt, eens kijken of ik zo'n stamboomplaatje kan vinden...
Henrieke
Member
 
Berichten: 449
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 11:12 pm

Berichtdoor Henrieke » za jun 23, 2007 9:40 pm

Hier is er eentje. Deze tekenaar tekent echter wel veel na van andere (fan)tekenaars, maar het ziet er wel ok uit. Leuk bedacht in ieder geval!

http://fanart.lionking.org/Artists/Saig ... lands1.jpg
Henrieke
Member
 
Berichten: 449
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 11:12 pm

Berichtdoor Guus Geluk » za jun 23, 2007 10:08 pm

Maar kan iemand dan ook een hele leeuwenkoning stamboom maken .
Dus ook de buitenstaanders. en ook de familieleden die VOOR Mufasa en Scar kwamen!
en de familieleden die NA Kiara en Kovu komen!

TLK fan(art) moet je daar ook voor gebruiken
want daar staan echt veel toffe leeuwen bij.
Het is niet leuk, maar iemand moet het zeggen.
Avatar gebruiker
Guus Geluk
Member
 
Berichten: 325
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 7:13 pm
Woonplaats: Roosendaal

Berichtdoor Michiel P » zo jun 24, 2007 12:56 am

Het zal wel aan mij liggen, maar daar lijkt me nou echt geen klap aan. Je hebt een leeuw en dan nog een leeuw en dan weer een leeuw, dat kan nog (l)eeuwen zo door gaan. "Ja, maar deze heeft net ff een ander haarplukje!" Yeah, whatever.

Het probleem met die leeuwen is dat ze geen geschiedenis hebben. Als je nieuwe familieleden voor de McDucks gaat verzinnen, kun je je laten inspireren door historische gebeurtenissen e.d. Het uiterlijk van de personages en de avonturen die je ze kunt laten beleven worden beïnvloed door de tijd waarin ze leven. Dan krijg je bijvoorbeeld McDucks in de pruikentijd, bij de Vikingen, de ontdekking van Amerika, de Amerikaanse Burgeroorlog, riddertijd etc.

Dat hebben die leeuwen allemaal niet. Die zien er al eeuwen hetzelfde uit en dat kan eindeloos zo doorgaan. Vind ik niet erg spannend.
Avatar gebruiker
Michiel P
Member
 
Berichten: 1005
Geregistreerd: ma maart 05, 2007 5:28 pm

Berichtdoor Zwarthart Zware » zo jun 24, 2007 6:37 pm

Wat heeft de leeuwenkoning met mcduck te maken ?????
Ik woon in een caravan en dat is best oke!!!!!! :)
Zwarthart Zware
Member
 
Berichten: 71
Geregistreerd: za jun 23, 2007 1:30 pm

Berichtdoor Ei » zo jun 24, 2007 6:41 pm

Michiel P schreef:Je hebt een leeuw en dan nog een leeuw en dan weer een leeuw, dat kan nog (l)eeuwen zo door gaan.

:)

Michiel P schreef:Het probleem met die leeuwen is dat ze geen geschiedenis hebben. Als je nieuwe familieleden voor de McDucks gaat verzinnen, kun je je laten inspireren door historische gebeurtenissen e.d. Het uiterlijk van de personages en de avonturen die je ze kunt laten beleven worden beïnvloed door de tijd waarin ze leven. Dan krijg je bijvoorbeeld McDucks in de pruikentijd, bij de Vikingen, de ontdekking van Amerika, de Amerikaanse Burgeroorlog, riddertijd etc.

Waarom geen leeuwen in de pruikentijd, bij de Vikingen, de ontdekking van Amerika, de Amerikaanse Burgeroorlog, riddertijd etc.?
Het is toch maar wat je verzint en invult? Wat hebben eenden te maken met Vikingen en de ontdekking van Amerika? Helemaal niets, toch?

Michiel P schreef:Dat hebben die leeuwen allemaal niet. Die zien er al eeuwen hetzelfde uit en dat kan eindeloos zo doorgaan. Vind ik niet erg spannend.

Hoe komen eenden aan hun geschiedenis? Eenden zien er ook eeuwen hetzelfde uit. Over eendengeschiedenis kun je evengoed ook zeggen: "Ja, maar deze heeft net ff een ander haarplukje!" Wat is het verschil dan met leeuwen?

Leeuwen hebben wel degelijk geschiedenis. Wat te denken van bv. Bijbelse verwijzingen?Simson die een leeuw verslaat? Profeet Daniel in de leeuwenkuil?
Verder hielden Romeinen rond het begin van onze jaartelling leeuwengevechten in arena's.

Nederland heeft een leeuw als wapen. Zo kunnen leeuwen een rol spelen bij het ontdekken en verhandelen van Amerika. "Nieuw Amsterdam" was de 17e eeuwse nederzetting in de provincie Nieuw-Nederland die later zou uitgroeien tot wat nu de stad New York is.

Nieuw-Amsterdam
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nieuw-Amsterdam_%28Nieuw-Nederland%29
http://en.wikipedia.org/wiki/New_Amsterdam

Nieuw-Nederland
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nieuw-Nederland
http://en.wikipedia.org/wiki/New_Netherland
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor Guus Geluk » zo jun 24, 2007 6:42 pm

Dat is een voorbeeld van tijden waar de familieleden in leven en
volgens Michiel P lijken de leeuwen heel veel op elkaar.
Het is niet leuk, maar iemand moet het zeggen.
Avatar gebruiker
Guus Geluk
Member
 
Berichten: 325
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 7:13 pm
Woonplaats: Roosendaal

Berichtdoor Guus Geluk » zo jun 24, 2007 6:45 pm

Hoe kan het dat kovu met kiara gaat?
Terwijl zijn vader Scar is en Mufasa de opa van kiara is (dat zijn toch bloedsverwanten dat kan toch niet)
Het is niet leuk, maar iemand moet het zeggen.
Avatar gebruiker
Guus Geluk
Member
 
Berichten: 325
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 7:13 pm
Woonplaats: Roosendaal

Berichtdoor Michiel P » zo jun 24, 2007 6:52 pm

O, maar leeuwen nemen het daar niet zo nauw mee, hoor.
Avatar gebruiker
Michiel P
Member
 
Berichten: 1005
Geregistreerd: ma maart 05, 2007 5:28 pm

Berichtdoor Zwarthart Zware » zo jun 24, 2007 7:39 pm

Michiel P schreef:O, maar leeuwen nemen het daar niet zo nauw mee, hoor.

Ja maar ik vind het maar raar dat ze een generatie hebben overgeslagen
want Scar de broer van Mufasa die kreeg met Zira gelijk Kovu.
En Mufasa die kreeg nog eerst nog Simba en simba kreeg weer Kiara,
en Kiara en Kovu kregen weer een kind dat is toch raar?
Kan jij dat verklaren?????
Ik woon in een caravan en dat is best oke!!!!!! :)
Zwarthart Zware
Member
 
Berichten: 71
Geregistreerd: za jun 23, 2007 1:30 pm

Berichtdoor Michiel P » ma jun 25, 2007 9:20 pm

Leeuwen zijn met drie jaar al volwassen, dus het leefstijdsverschil tussen de generaties is niet zo groot als je misschien denkt.

Het verhaal van Kovu en Kiara is eigenlijk een soort "Romeo en Julia", het verhaal over twee geliefden wier vaders elkaars gezworen vijanden zijn. Die vaders zijn in dit geval Simba en Scar. Als ze Kovu de kleinzoon van Scar hadden gemaakt, hadden ze er nog een extra leeuw tussen moeten plakken en dat was niet nodig voor het verhaal. Die extra leeuw zou alleen maar in de weg hebben gezeten.

De oorspronkelijke "Leeuwenkoning" is trouwens losjes gebaseerd op "Hamlet" en dat is ook een toneelstuk van Shakespeare, net als "Romeo en Julia".
Avatar gebruiker
Michiel P
Member
 
Berichten: 1005
Geregistreerd: ma maart 05, 2007 5:28 pm

Berichtdoor H@gar » di jun 26, 2007 1:42 pm

Kovu is de AANGENOMEN zoon van Scar. Nuka is de echte zoon van Scar. Nuka voelt zich achtergesteld, en zegt ergens in de film "He wasn't even his real son', of iets in die zin.

Het verhaal over de jeugd van Mufasa en Scar is door Disney zelf verzonnen, en vertelt in een korte reeks boeken over de film:
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Lion_K ... Adventures
H@gar
Member
 
Berichten: 106
Geregistreerd: vr jun 01, 2007 4:21 pm

Volgende

Keer terug naar Fanfictie & -tekeningen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten

cron