Hulp bij mijn verhaal

Hulp bij mijn verhaal

Berichtdoor Jop Duck » zo maart 04, 2018 6:21 pm

Ik wil zelf een Donald Duck verhaal schrijven en ik heb al wat ideetjes. Oom Dagobert en Donald komen elkaar tegen in het bosen ze staan voor een leegstand appartement van oom Dagobert. Donald zegt dat mensen liever in de stad wonen in plaats van in het bos. Oom Dagobert gaat dan naar de stad en koopt een appartement. Hij minimaliseert de kamers. Je hoeft er maar 200 euro per maand voor te betalen. 2 maanden later als het vol zit verhoogt hij de huur naar 200 duizend euro per maand en eist 30 jaar vooruit betaalt. Iedereen daar heeft dat geld niet. Oom Dagobert laat ze voor 20.000 euro en dan nog elke maand 500 euro in zijn appartement in het bos wonen. Hij sloopt het appartement en verkoopt de steen. Hij vraagt dan subside voor het bouwen van een staalfabriek daar. Waardoor het riool vergiftigt wordt. En iets met de zware jongens. Ik vroeg me af of jullie ideeën hebben voor mijn verhaal. En iemand ook een idee met die zware jongens.
Jop Duck
Member
 
Berichten: 1336
Geregistreerd: ma feb 26, 2018 12:39 pm
Woonplaats: Europa

Re: Hulp bij mijn verhaal

Berichtdoor Jop Duck » wo maart 07, 2018 3:32 pm

Ik heb al een verder idee. De staalfabriek vergiftigd het riool zo erg dat hij voor de rechter moet. Rechter Uil uit Letter to Santa om precies te zijn. Hij krijgt als straf een boete van 1 miljoen. Hij eist een hoger gerechtshof. Dan komt hij daar aan en krijgt hij de rechter Uil uit Paperino e le delizie del condominio. Die eist 2 miljoen. Dan kont er een aanleiding voor het nieuwe riool onder het geldpakhuis door. Daardoor verplaatst oom Dagobert zijn geld om de vloer van het geldpakhuis te versterken. Op die andere locatie stelen de zware jongens het geld. Iemand nog een idee hoe de zware jongens het geld stelen en hoe oom Dagobert het terugkrijgt.
Jop Duck
Member
 
Berichten: 1336
Geregistreerd: ma feb 26, 2018 12:39 pm
Woonplaats: Europa

Re: Hulp bij mijn verhaal

Berichtdoor niels20020 » wo maart 07, 2018 5:04 pm

Leuk dat je zo twee verschillende 'rechter Uilen' uit verschillende verhalen gebruikt!

Ik heb niet echt tips voor het verhaal, maar als ik het zo lees, klinkt het af en toe nog wel een beetje vaag. Ik zou het nog wat meer uitwerken en wat duidelijker maken en dan kan het denk ik best wel een goed verhaal worden.
Mijn top drie tekenaars:
1. Carl Barks
2. Don Rosa
3. Marco Rota
Avatar gebruiker
niels20020
Dagobert fan
Member
 
Berichten: 173
Geregistreerd: di dec 13, 2016 7:42 pm
Woonplaats: Calisota

Re: Hulp bij mijn verhaal

Berichtdoor Jop Duck » wo maart 14, 2018 7:50 am

Oom Dagobert en Donald gaan los van elkaar tegelijk wandelen. Ze botsen tegen elkaar en Donald die zegt:" Oom, weet jij toevallig in welke eeuw dit gebouw is gebouwd. Ik gok de 8e eeuw.". Oom Dagobert wordt woedend, omdat hij het 20 jaar geleden heeft gekocht. Maar dan krijt oom Dagobert een idee. Hij koopt een huis van 10*10*10 meter. Hij maakt er kamers van 2*2*2 meter van. Zo passen er 125 kamers in. Op een gegeven moment verduizenddubbelt hij de huur en eist hij 30 jaar vooruitbetaald, anders wordt je eruit gezet. Hij zorgt er dan voor dat ze onderkomen in zijn andere appartement voor dubbele huur. Dan sloopt hij het gebouw en verkoopt de stenen. Hij vraagt aan de gemeente subsidie, om er een staalfabriek van te maken. Maar hij moet ergens die afval lozen en loost hij het in het riool. Dat water wordt gefilterd bij het waterbedrijf. Dat waterbedrijf wordt daarom aangeklaagd wegens giftige troep verkopen uit de leidingen laten lopen en daardoor mensen vergiftigen. Dagobert Duck is helaas de eigenaar van de waterfabriek en wordt voor het gerecht gesleept hij krijgt een boete van een miljoen. Hij gaat naar een hogere rechter. Die eist 2 miljoen. Hij moet het betalen. Als hij thuis komt is hij erachter gekomen dat de vreselijke verschrikkelijke Zware Jongens zijn ontsnapt. Hij rent snel weg om zijn alarm te verachtdubbelen. Maar ontdekt dan dat het nieuwe riool onder zijn geldpakhuis wordt gebouwd. En als hij klachten heeft kan zijn complete fortuin in beslag worden genomen. Hij verplaatst daarom zijn geld. De Zware Jongens verwisselen het extreem stevig cement voor iets anders dat opgelost kan worden door kwik. Ze spuiten er vijf nachten daarna met een vliegtuig kwik op. Het gebouw stort in en de bewakers gaan dood. Masr de bewoners van het appartement bellen naar de politie wegens geluidsoverlast. Als ze ontdekken dat het de vreselijke verschrikkelijke Zware Jongens zijn grijpt het leger in. De Zware Jongens zijn opgepakt.
Jop Duck
Member
 
Berichten: 1336
Geregistreerd: ma feb 26, 2018 12:39 pm
Woonplaats: Europa


Keer terug naar Fanfictie & -tekeningen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten