Het Mysterie van het Platteland

Het Mysterie van het Platteland

Berichtdoor JOPDVCK » di mei 29, 2018 7:15 pm

Een zelfverzonnen verhaal toen ik Gottfredson probeerde na te doen:

Op een dag belt commissaris O'Hara. Hij zegt:" Je moet snel hier komen er is een noodgev...". Mickey rent naar het politiebureau en zegt als hij er is wat er aan de hand is. Dan zegt commissaris O'Hara:" De batterij was leeg." waarop Mickey vraagt of er een probleem is. O'Hara zegt:" Jeperdejepjep. Het is een groot economisch probleem voor de politie wegens een nieuwe invoering van een oud telecommunicatie-systeem." waarop Mickey vraagt wat het probleem dan is waarop O'Hara zegt:" De fooi voor telegram-bestellers is verplicht geworden.". Mickey zegt dan:" Waarom moet ik hier dan heen komen. Ik ben een detective, geen wethouder.". O'Hara zegt dan:" Oh! Dat! Dat komt omdat er veel overvallen zijn op het platteland. Ze zeggen dat er geesten zijn. Dat kreeg ik net binnen via een telegram.". Een telegram-besteller in de hoek zegt dan:" Jeperdejepjep en daar wil José de Bosé nog fooi voor.". Mickey loopt dan door de hal en komt de inspecteur Zaaks tegen. Hij zegt:" Het kan niet door geesten komen want die bestaat niet en al zouden ze bestaan zouden er nooit zoveel kunnen zitten dat ze op hetzelfde moment daar zijn, maar ik weet door wie het komt.". Mickey denkt dan dat hij eindelijk verstand heeft, maar dan maakt Zaaks zijn speech af:" Het komt door zeehonden uit de ruimte.". Mickey komt thuis en zegt tegen Puk en Max dat ze naar het platteland moeten om een mysterie op te lossen. Puk en Max pakken pakken sambal, peper en tabasco. Mickey kijkt verbaasd en Puk en Max zeggen dan:" Dat help een beetje tegen giftige gassen". Dan vragen Puk en Max om kauwgom en Mickey vraag daarop waarom waarop Puk en Max zeggen:" Dat geeft een frissere adem.". Mickey gaat met de auto en hoort een knal. Hij schrikt zich kapot en hij rijd tegen een steen en zijn auto gaat kapot. De neefjes vragen waarom hij zo schrok toen een kauwgom-bel knalde waarop Mickey zegt:" Inleveren die hap.". Puk en Max vragen zich af waar hun moeten blijven. Mickey zegt dan:" Woon hier niet toevallig tante Matilda. Jullie oudtante en mijn tante.". Puk en Max zeggen dan:" Niet toevallig. Ze is hier niet toevallig 40 jaar geleden naartoe verhuisd.". Als ze bij het huis zijn vragen Puk en Max zich af of ze vallen moet neerzetten want ze zien geen vallen. Mickey belt aan en Puk en Max vragen aan tante Matilda waarom ze geen vallen heeft. Matilda zegt dan:" Ik heb er eentje maar die is niet zo heel goed.". Op de achtergrond valt een blaadje van een boom die een reusachtige berenklauw in werking zet. Matilda geeft hun wat eten. Ze geeft hun een groenteschotel omdat ze vegetariër is en omdat ze dat heerlijk kan maken. Puk en Max spugen vuur en ze zeggen:" We hebben iets teveel tabasco op.". Aan de tafel zit ook een schaap die Wilhelmina heet. Ze is het huisdier van Matilda. Mickey vraag:" Gaat het goed met Wilhelmina?" waarop Matilda zegt:" Ja. Ondanks dat ze last heeft van ouderdomsverschijnselen van schapen wegens haar leeftijd gaat het goed met haar." en daarop zeggen Puk en Max:" Als het er niet goed meegaat dan moet je een klacht indienen bij uw dierenziekenhuis.". Na het eten moeten ze in bad. Ze pakken allemaal shampoo en Matilda wast ook even Wilhelmina. Matilda zegt op een moment:" Gebruik die tweede fles met zeep. In het eerste zit zeep voor schapen." Mickey, Puk en Max hebben op dat moment heel pluizig haar. Ze gaan na het bad aan tafel. Matilda vertelt daar aan Mickey:" Het gebeurt rond avondeten. Je neemt een hap en je hele huis is leeg. Ik ben de enige van het dorp die niet is beroofd. Misschien komt het door mijn val". Mortimer zegt daarop:" Wat is uw val?" waarop Matilda zegt:" Sorry. Ik word een beetje vergeetachtig. Wat is de betekenis van het woord "val"?". Matilda bakt het eten maar het gaat mis. Ze vertelt dat hun naar de buren moeten omdat iedereen eten bezorgd krijgt per dag omdat niemand naar buiten durft te gaan. Zij gaat er niet naar toe want hun buren eten altijd vlees. Zij is ook de enige vegetariër van het platteland. En ook de enige zonder pompoenspruitjesenappelmoesziekte. Ze gaan er naar toe maar bij de eerste hap van het vlees valt iedereen in slaap behalve Puk en Max wegens de peper, sambal en tabasco. Er komt een dief binnen en Puk en Max slaan hem bewusteloos. Ze vragen zich af wat ze met hem moeten doen. Ze doen planken onder zijn voeten en handen en gebruiken hem als hobbelpaard. Als de rest wakker is kijkt Mickey of hij iets bij zich heeft wat zijn adres bewijst. Hij vindt wat en gaat naar het postkantoor en geeft hem honderden telegrammen elk een letter. Hij moet per letter betalen dus hij komt er goed vanaf. Als het bij O'Hara aankomt dan moet hij honderden fooien betalen en valt flauw. Hij stuurt dan ook een telegram naar de slager die het vlees verkoopt. Er staat op:"
Geachte slager,
Kunt u a.u.b. bij het politiebureau melden.
Vriendelijke groeten van commissaris O'Hara
". Ze hadden het huis al omsingeld. Ze pakte hem op en O'Hara zei:" Deze arrestatie komt door telegrammen en daarom eis ik fooi.".
JOPDVCK
Member
 
Berichten: 48
Geregistreerd: di mei 29, 2018 7:06 pm

Re: Het Mysterie van het Platteland

Berichtdoor JOPDVCK » ma jun 18, 2018 7:12 pm

Uit het topic: "Verhaal-ideeen en Teken-ideeen"
Jop Duck schreef:Ik heb het verhaal helemaal geschreven in het topic: "Het Mystery van het Platteland"
JOPDVCK schreef:Een zelfverzonnen verhaal toen ik Gottfredson probeerde na te doen:

Op een dag belt commissaris O'Hara. Hij zegt:" Je moet snel hier komen er is een noodgev...". Mickey rent naar het politiebureau en zegt als hij er is wat er aan de hand is. Dan zegt commissaris O'Hara:" De batterij was leeg." waarop Mickey vraagt of er een probleem is. O'Hara zegt:" Jeperdejepjep. Het is een groot economisch probleem voor de politie wegens een nieuwe invoering van een oud telecommunicatie-systeem." waarop Mickey vraagt wat het probleem dan is waarop O'Hara zegt:" De fooi voor telegram-bestellers is verplicht geworden.". Mickey zegt dan:" Waarom moet ik hier dan heen komen. Ik ben een detective, geen wethouder.". O'Hara zegt dan:" Oh! Dat! Dat komt omdat er veel overvallen zijn op het platteland. Ze zeggen dat er geesten zijn. Dat kreeg ik net binnen via een telegram.". Een telegram-besteller in de hoek zegt dan:" Jeperdejepjep en daar wil José de Bosé nog fooi voor.". Mickey loopt dan door de hal en komt de inspecteur Zaaks tegen. Hij zegt:" Het kan niet door geesten komen want die bestaat niet en al zouden ze bestaan zouden er nooit zoveel kunnen zitten dat ze op hetzelfde moment daar zijn, maar ik weet door wie het komt.". Mickey denkt dan dat hij eindelijk verstand heeft, maar dan maakt Zaaks zijn speech af:" Het komt door zeehonden uit de ruimte.". Mickey komt thuis en zegt tegen Puk en Max dat ze naar het platteland moeten om een mysterie op te lossen. Puk en Max pakken pakken sambal, peper en tabasco. Mickey kijkt verbaasd en Puk en Max zeggen dan:" Dat help een beetje tegen giftige gassen". Dan vragen Puk en Max om kauwgom en Mickey vraag daarop waarom waarop Puk en Max zeggen:" Dat geeft een frissere adem.". Mickey gaat met de auto en hoort een knal. Hij schrikt zich kapot en hij rijd tegen een steen en zijn auto gaat kapot. De neefjes vragen waarom hij zo schrok toen een kauwgom-bel knalde waarop Mickey zegt:" Inleveren die hap.". Puk en Max vragen zich af waar hun moeten blijven. Mickey zegt dan:" Woon hier niet toevallig tante Matilda. Jullie oudtante en mijn tante.". Puk en Max zeggen dan:" Niet toevallig. Ze is hier niet toevallig 40 jaar geleden naartoe verhuisd.". Als ze bij het huis zijn vragen Puk en Max zich af of ze vallen moet neerzetten want ze zien geen vallen. Mickey belt aan en Puk en Max vragen aan tante Matilda waarom ze geen vallen heeft. Matilda zegt dan:" Ik heb er eentje maar die is niet zo heel goed.". Op de achtergrond valt een blaadje van een boom die een reusachtige berenklauw in werking zet. Matilda geeft hun wat eten. Ze geeft hun een groenteschotel omdat ze vegetariër is en omdat ze dat heerlijk kan maken. Puk en Max spugen vuur en ze zeggen:" We hebben iets teveel tabasco op.". Aan de tafel zit ook een schaap die Wilhelmina heet. Ze is het huisdier van Matilda. Mickey vraag:" Gaat het goed met Wilhelmina?" waarop Matilda zegt:" Ja. Ondanks dat ze last heeft van ouderdomsverschijnselen van schapen wegens haar leeftijd gaat het goed met haar." en daarop zeggen Puk en Max:" Als het er niet goed meegaat dan moet je een klacht indienen bij uw dierenziekenhuis.". Na het eten moeten ze in bad. Ze pakken allemaal shampoo en Matilda wast ook even Wilhelmina. Matilda zegt op een moment:" Gebruik die tweede fles met zeep. In het eerste zit zeep voor schapen." Mickey, Puk en Max hebben op dat moment heel pluizig haar. Ze gaan na het bad aan tafel. Matilda vertelt daar aan Mickey:" Het gebeurt rond avondeten. Je neemt een hap en je hele huis is leeg. Ik ben de enige van het dorp die niet is beroofd. Misschien komt het door mijn val". Mortimer zegt daarop:" Wat is uw val?" waarop Matilda zegt:" Sorry. Ik word een beetje vergeetachtig. Wat is de betekenis van het woord "val"?". Matilda bakt het eten maar het gaat mis. Ze vertelt dat hun naar de buren moeten omdat iedereen eten bezorgd krijgt per dag omdat niemand naar buiten durft te gaan. Zij gaat er niet naar toe want hun buren eten altijd vlees. Zij is ook de enige vegetariër van het platteland. En ook de enige zonder pompoenspruitjesenappelmoesziekte. Ze gaan er naar toe maar bij de eerste hap van het vlees valt iedereen in slaap behalve Puk en Max wegens de peper, sambal en tabasco. Er komt een dief binnen en Puk en Max slaan hem bewusteloos. Ze vragen zich af wat ze met hem moeten doen. Ze doen planken onder zijn voeten en handen en gebruiken hem als hobbelpaard. Als de rest wakker is kijkt Mickey of hij iets bij zich heeft wat zijn adres bewijst. Hij vindt wat en gaat naar het postkantoor en geeft hem honderden telegrammen elk een letter. Hij moet per letter betalen dus hij komt er goed vanaf. Als het bij O'Hara aankomt dan moet hij honderden fooien betalen en valt flauw. Hij stuurt dan ook een telegram naar de slager die het vlees verkoopt. Er staat op:"
Geachte slager,
Kunt u a.u.b. bij het politiebureau melden.
Vriendelijke groeten van commissaris O'Hara
". Ze hadden het huis al omsingeld. Ze pakte hem op en O'Hara zei:" Deze arrestatie komt door telegrammen en daarom eis ik fooi.".

Dus voor als jullie liever een andere willen teken:
Strip 1:
1.1. Mickey heeft een telefoon in zijn hand. Commissaris O'Hara zegt vanuit de telefoon:" Mick... Pang... Kom sne... Btssz... Naart... Kabaf."
1.2. Mickey rent over straat.
1.3. Mickey:" Commissaris!!! Wat is er?!!!"
1.4. Commissaris O'Hara:" Huh? Oh. Een storing."
Strip 2:
2.1 Mickey:" Is er een probleem?"
2.2 Commissaris O'Hara:" Ja. Een groot economische probleem."
2.3 Commissaris O'Hara:" Met een groot gevolg boor de politie."
2.4 Mickey:" Wat is dat probleem dan."
2.5 Commissaris O'Hara:" De fooien voor brieven zijn verplicht."
Strip 3:
3.1 Mickey:" Wat kan ik daar aandoen?"
3.2 Commissaris O'Hara:" Oh. Dat probleem. Er zijn mysterieuze dingen aan de hand op het platteland."
3.3 Commissaris O'Hara:" 'Volgens een brief van sheriff Boterhan Kaasban uit Duckstad."
3.4 Er komt dan een verschijning van een postbode en hij zegt:" Jœsę de Bœsę wil daar nog bezoldigingen voor." Hij ziet er een beetje uit als een ooievaar uit "Dumbo". Op zijn pet en/of postzak staat "Argentinia Post".
Strip 4:
4.1 Mickey is te zien die door de gang loopt.
4.2 Zaaks is te zien. Hij zegt:" Ik weet waar die diefstallen van het platteland vandaan komen! Ik weet het!"
4.3 Mickey is weer te zien. Mickey denkt:" Dus er zijn diefstallen aanwezig.
4.4 Mickey is te zien. De tekst van Zaaks is te zien, maar Zaaks zelf niet. Zaaks zegt:" Het komt door..."
4.5 Mickey is te zien. De tekst van Zaaks is te zien, maar Zaaks zelf niet. Zaaks zegt:"...boze honden." Mickey kijkt heel verbaasd.
Strip 5:
5.1 Mickey staat naast een trap in eigen huis. Hij roept:" Puk! Max! We moeten naar het platteland voor politiewerk!"
5.2 Puk & Max staan beneden. Naast hun staan allemaal kisten. Op die kisten staan bijvoorbeeld "sambal", "tabasco" en "peper". Mickey kijkt verbaasd.
5.3 Puk & Max zeggen:" Het helpt tegen slaapgas."
Strip 6:
6.1 Mickey, Puk en Max zitten in een auto. Puk & Max:" Mogen wij kauwgom?"
6.2 Mickey:" Waarom eigenlijk?"
6.3 Puk & Max:" Voor frissere adem."
Strip 7:
7.1 Mickey zit voorin. Er staat in de lucht:" Knal." Mickey staat daar doodgeschrokken op dat plaatje.
7.2 Puk & Max:" Waarom schrikt u van kauwgom?"
7.3 Mickey:" Inleveren die zoete hap."
Strip 8:
8.1 Puk & Max:" Ome Mickey? Waar moeten we eigenlijk slapen?"
8.2 Mickey:" Woont hier niet toevallig jullie oudtante Maria."
8.3 Puk & Max:" Nee. Ze woont hier haar hele leven. Daar is niks toevalligs aan.
Strip 9:
9.1 Ze staan voor het huis en Mickey belt aan. Misschien leuk dat er:" Tingdong" of zoiets bijstaat.
9.2 De deur staat open. Maria is te zien. Ze is even groot als Mickey. Ze heeft een knots aan. Ze heeft een soort Rockerduck-bril, maar dan zonder poten. Puk & Max zeggen:" Hoi tante Maria. Heeft u geen vallen voor de diefstallen?"
9.3 Maria:" Ik heb eentje. Een kleintje. Op de achtergrond is een blaadje aan het vallen.
9.4 De tuin is te zien. En één dichtklappende kolossale berenklauw die over de hele tuin verspreid is.
Strip 10:
10.1 Maria geeft Mickey en de neefjes eten.
10.2 Uit Puk en Max hun monden komt vuur vandaan.
10.3 Puk & Max:" Iets te veel peper."
Strip 11:
11.1 Een stoel waarop een schaap op zit is te zien en iedereen kijkt er naar.
11.2 Mickey:" Gaat het goed met Wilhelminaatje?".
11.3 Maria:" Ja. Ze wordt al oud."
11.4 Puk & Max:" Anders moet je klagen bij jouw eigen dierenziekenhuis." Het woord:" eigen" is niet helemaal nodig, maar het maakt het wel duidelijker dat het van haar is.
Strip 12:
12.1 Iedereen zit in bad.
12.2 Maria:" Trouwens. Gebruik niet de eerste fles."
12.3 Maria:" Dat is namelijk kroeszeep voor schapen."
12.4 Mickey, Puk en Max zien er op dit plaatje heel pluizig uit. En ze kijken ook een beetje boos.
Strip 13:
13.1 Maria:" Het gebeurd rond avondeten dat je huis word leeggeroofd."
13.2 Maria:" Ik ben de enige waar dat niet is gebeurd."
13.3 Maria:" Ik denk door mijn val."
13.4 Mickey:" Welke val"
13.5 Maria:" Ik ben een betje vergeetachtig. Wat betekend "val"?"
Strip 14:
14.1 Maria:" Oeps. Mijn groenteschotel is mislukt."
14.2 Maria:" Jullie moeten bij de buren eten."
14.3 Mickey:" En u?"
14.4 Maria:" Ik ben vegetariër en mijn buren eten altijd vlees."
14.5 Maria:"Wegens de pompoeningedoopteappelmoeszonderspekziekte."
Strip 15:
15.1 Ze zijn bij de buren aan het eten en je ziet gesmak.
15.2 Iedereen valt op de grond en je hoort:"zzzzzzz"
15.3 Er komt een inbreker binnen.
15.4 Puk & Max slaan hem met een knuppel.
15.5 Je hoort het geschreeuw van een haan en Puk & Max gebruiken de dief als hobbelpaard zoals in: https://inducks.org/story.php?c=ZS+40-09-08
Strip 16:
16.1 Mickey haalt een papiertje uit zijn zak.
16.2 Mickey rent naar een brievenbus en stopt er honderd brieven in en hij zegt:" Honderd brieven in geheimtaal schrijven valt niet mee."
16.3 Een postbode komt het bureau van commissaris O'Hara binnen en zegt:" Honderd bezoldigingen voor Jœsę de Bœsę."
16.4 Commissaris O'Hara valt flauw.
Strip 17:
17.1 Voor een slager staat die postbode en zegt:" Meneer. Hier is een brief en Jœsę de Bœsę wil daarvoor een bezoldiging."
17.2 De brief is open en er staat op:"
Beste Zwarte Schim,
Kunt u u melden bij het politiebureau als u wilt.
P.S.: Neem wat fooi mee.
17.3 Commissaris O'Hara zijn gezicht is rood en Mickey vraagt:" Wat is er aan de hand?"
17.4 Commissaris O'Hara:" Hij heeft geen fooi gegeven!"

Jop Duck schreef:Echt veel te kort. Misschien een langere reis in de auto en een langer verblijf bij Maria en het zou misschien ook leuk zijn als de zwarte schim zich niet gelijk overgeeft. Iemand ideeën? Doe ze dan naar het topic: viewtopic.php?f=7&t=3748
JOPDVCK
Member
 
Berichten: 48
Geregistreerd: di mei 29, 2018 7:06 pm

Re: Het Mysterie van het Platteland

Berichtdoor JOPDVCK » di jun 19, 2018 8:51 pm

Een beetje veranderd:
Strip 1:
1.1. Mickey heeft een telefoon in zijn hand. Commissaris O'Hara zegt vanuit de telefoon:" Mick... Pang... Kom sne... Btssz... Naart... Kabaf."
1.2. Mickey rent over straat.
1.3. Mickey:" Commissaris!!! Wat is er?!!!"
1.4. Commissaris O'Hara:" Huh? Oh. Een storing."
Strip 2:
2.1 Mickey:" Is er een probleem?"
2.2 Commissaris O'Hara:" Ja. Een groot economische probleem."
2.3 Commissaris O'Hara:" Met een groot gevolg boor de politie."
2.4 Mickey:" Wat is dat probleem dan."
2.5 Commissaris O'Hara:" De fooien voor brieven zijn verplicht."
Strip 3:
3.1 Mickey:" Wat kan ik daar aandoen?"
3.2 Commissaris O'Hara:" Oh. Dat probleem. Er zijn mysterieuze dingen aan de hand op het platteland."
3.3 Commissaris O'Hara:" 'Volgens een brief van sheriff Boterhan Kaasban uit Duckstad."
3.4 Er komt dan een verschijning van een postbode en hij zegt:" Jœsę de Bœsę wil daar nog bezoldigingen voor." Hij ziet er een beetje uit als een ooievaar uit "Dumbo". Op zijn pet en/of postzak staat "Argentinia Post".
Strip 4:
4.1 Mickey is te zien die door de gang loopt.
4.2 Zaaks is te zien. Hij zegt:" Ik weet waar die diefstallen van het platteland vandaan komen! Ik weet het!"
4.3 Mickey is weer te zien. Mickey denkt:" Dus er zijn diefstallen aanwezig.
4.4 Mickey is te zien. De tekst van Zaaks is te zien, maar Zaaks zelf niet. Zaaks zegt:" Het komt door..."
4.5 Mickey is te zien. De tekst van Zaaks is te zien, maar Zaaks zelf niet. Zaaks zegt:"...boze honden." Mickey kijkt heel verbaasd.
Strip 5:
5.1 Mickey staat naast een trap in eigen huis. Hij roept:" Puk! Max! We moeten naar het platteland voor politiewerk!"
5.2 Puk & Max staan beneden. Naast hun staan allemaal kisten. Op die kisten staan bijvoorbeeld "sambal", "tabasco" en "peper". Mickey kijkt verbaasd.
5.3 Puk & Max zeggen:" Het helpt tegen slaapgas."
Strip 6:
6.1 Mickey, Puk en Max zitten in een auto. Puk & Max:" Mogen wij kauwgom?"
6.2 Mickey:" Waarom eigenlijk?"
6.3 Puk & Max:" Voor frissere adem."
Strip 7:
7.1 Mickey zit voorin. Er staat in de lucht:" Knal." Mickey staat daar doodgeschrokken op dat plaatje.
7.2 Puk & Max:" Waarom schrikt u van kauwgom?"
7.3 Mickey:" Inleveren die zoete hap."
Strip 8:
8.1 Mickey:" De tank is lek!"
8.2 Mickey:" Wat moet ik nu doen?"
8.3 Puk & Max:" Daar is een tankstation. Probleem opgelost."
Strip 9:
9.1 Puk & Max op de achterste bank te zien. Mickey op de voorste bank is niet te zien. De voorste bank is überhaupt niet te zien. Puk & Max:" Het probleem is al opgelost. Zonder naar een monteur te hoen gaan."
9.2 Puk & Max:" Hoewel het wel handig zou zijn geweest."
9.3 De hele auto een een stuk voorop is te zien. Mickey is te zien die met een zweep een paard slaat. Hij zegt:" Vort! Vort!"
Strip 10:
10.1 Puk & Max:" Ome Mickey? Waar moeten we eigenlijk slapen?"
10.2 Mickey:" Woont hier niet toevallig jullie oudtante Maria."
10.3 Puk & Max:" Nee. Ze woont hier haar hele leven. Daar is niks toevallig aan.
Strip 11:
11.1 Ze staan voor het huis en Mickey belt aan. Misschien leuk dat er:" Tingdong" of zoiets bijstaat.
11.2 De deur staat open. Maria is te zien. Ze is even groot als Mickey. Ze heeft een knots aan. Ze heeft een soort Rockerduck-bril, maar dan zonder poten. Puk & Max zeggen:" Hoi tante Maria. Heeft u geen vallen voor de diefstallen?"
11.3 Maria:" Ik heb eentje. Een kleintje. Op de achtergrond is een blaadje aan het vallen.
11.4 De tuin is te zien. En één dichtklappende kolossale berenklauw die over de hele tuin verspreid is.
Strip 12:
12.1 Maria geeft Mickey en de neefjes eten.
12.2 Uit Puk en Max hun monden komt vuur vandaan.
12.3 Puk & Max:" Iets te veel peper."
Strip 13:
13.1 Een stoel waarop een schaap op zit is te zien en iedereen kijkt er naar.
13.2 Mickey:" Gaat het goed met Wilhelminaatje?".
13.3 Maria:" Ja. Ze wordt al oud."
13.4 Puk & Max:" Anders moet je klagen bij jouw eigen dierenziekenhuis." Het woord:" eigen" is niet helemaal nodig, maar het maakt het wel duidelijker dat het van haar is wat dus de grap is.
Strip 14:
14.1 Iedereen zit in bad.
14.2 Maria:" Trouwens. Gebruik niet de eerste fles."
14.3 Maria:" Dat is namelijk kroeszeep voor schapen."
14.4 Mickey, Puk en Max zien er op dit plaatje heel pluizig uit. En ze kijken ook een beetje boos.
Strip 15:
15.1 Puk & Max:" Wat zit u aan het doen?"
15.2 Maria:" Ik zit aan het breien."
15.3 Puk & Max:" Breien? Bah. Wat voor leuks kun je daar nou mee maken?"
15.4 Puk & Max zijn springend op een doek aan vier stokken in het huis te zien.
Strip 16:
16.1 Puk & Max:" Tante Maria. Waar zit de hooizolder?"
16.2 Maria:" Vinden jullie dat leuk?"
16.3 Puk & Max:" Wij gaan ons voor doen hoe het was om in de vroegere tijden te leven."
16.4 Puk & Max zijn te zien in een soort soldatenkostuum.
Strip 17:
17.1 Maria:" Het gebeurd rond avondeten dat je huis word leeggeroofd."
17.2 Maria:" Ik ben de enige waar dat niet is gebeurd."
17.3 Maria:" Ik denk door mijn val."
17.4 Mickey:" Welke val"
17.5 Maria:" Ik ben een beetje vergeetachtig. Wat betekend "val"?"
Strip 18:
18.1 Maria:" Oeps. Mijn groenteschotel is mislukt."
18.2 Maria:" Jullie moeten bij de buren eten."
18.3 Mickey:" En u?"
18.4 Maria:" Ik ben vegetariër en mijn buren eten altijd vlees."
18.5 Maria:" Wegens de pompoeningedoopteappelmoeszonderspekziekte."
Strip 19:
19.1 Ze zijn bij de buren aan het eten en je ziet gesmak.
19.2 Iedereen valt op de grond en je hoort:"zzzzzzz"
19.3 Er komt een inbreker binnen.
19.4 Puk & Max slaan hem met een knuppel.
19.5 Je hoort het geschreeuw van een haan en Puk & Max gebruiken de dief als hobbelpaard zoals in: https://inducks.org/story.php?c=ZS+40-09-08
Strip 20:
20.1 Mickey haalt een papiertje uit zijn zak.
20.2 Mickey rent naar een brievenbus en stopt er honderd brieven in en hij zegt:" Honderd brieven in geheimtaal schrijven valt niet mee."
20.3 Een postbode komt het bureau van commissaris O'Hara binnen en zegt:" Honderd bezoldigingen voor Jœsę de Bœsę."
20.4 Commissaris O'Hara valt flauw.
Strip 21:
21.1 Voor een slager staat die postbode en zegt:" Meneer. Hier is een brief en Jœsę de Bœsę wil daarvoor een bezoldiging."
21.2 De Zwarte Schim odet de deur open en geeft hem geld.
21.3 De brief is open en er staat op:"
Beste Zwarte Schim,
Kunt u u melden bij het politiebureau als u wilt.
P.S.: Neem wat fooi mee.
Strip 22:
22.1 De Zwarte Schim denkt:" Ze hebben me te pakken."
22.2 De Zwarte Schim denkt:" Ze weten dat ik slaapmiddel in dat vlees stop."
22.3 De Zwarte Schim denkt:" Maar ik zal nooit opgeven!"
22.4 De Zwarte Schim zegt:" Weet iemand waar mijn voorraad pompoen dat gedoopt is in appelmoes zonder spek is?"
Strip 23:
23.1 De Zwarte Schim komt naar buiten rennen met een pistool.
23.2 De Zwarte Schim zegt:" Oh. Zijn jullie niet die ouderwetse boeren uit de tijd van de farao's."
23.3 Wat plattelandsbewoners:" Wij zijn er ook hoor. En wij komen niet uit de tijd van de oermensen."
Strip 24:
24.1 Mickey wandelt naar het bureau.
24.2 Mickey komt binnen.
24.3 Commissaris O'Hara zijn gezicht is rood en Mickey vraagt:" Wat is er aan de hand?"
24.4 Commissaris O'Hara:" Hij heeft geen fooi gegeven!"
Hij moet alsnog veel langer.
JOPDVCK
Member
 
Berichten: 48
Geregistreerd: di mei 29, 2018 7:06 pm

Re: Het Mysterie van het Platteland

Berichtdoor Jop Duck » za jun 30, 2018 8:41 am

Uit McDrake International bij het topic: http://bb.mcdrake.nl/engdisney/viewtopic.php?f=5&t=16
Egg schreef:I dislike the stories where Mickey Mouse is everybody's friend, especially of the police. For example when Chief O'Hara comes to Mickey's house to get advice of great honest smart Mickey. Mickey as everybody's friend is ironically being hated by a lot of readers.

Dat heeft dit verhaal wel. Heeft iemand een idee hoe je Mickey als detective toch leuk vind? Meld dat dan.
Doctor Witchie Britchi schreef:I don't think apples and oranges should be compared--in other words, I don't think we should talk about a Mouse story reaching "Barksian heights." Barks set the standards for the Ducks but Gottfredson set the standards for the Mice--it should really be "Gottfredsonian heights." Both Barks and Gottfredson were great in their respective fields--Barks as a comic-book writer, Gottfredson as a comic-strip writer. Pretty much any Gottfredson story from The Bat Bandit up to The Jewel Robbery (aka The Gleam) is a classic in my book; the ones that preceded Bat Bandit are a lot of fun but rather rough-hewn and episodic, while the ones following Jewel Robbery are also a bit too episodic and choppy for me to consider them full-fledged "stories."

I think that it's much harder to do good Mouse stories than it is to do good Duck stories, since all the classic Gottfredson Mickey yarns are so long. Mickey stories have to be injected with lots of personality, humor, action, and excitement to work, and most comic book Mickey stories don't have the space to work in all these elements as Gottfredson did. Henceforth, most Mickey stories have to emphasize plot and action (most of Paul Murry's ones) at the expense of humor and characterization. Or they emphasize humor (many of the more recent Egmont stories) and the expense of action and excitment.

This is why Scarpa, for my money, is the best Mouse artist after Gottfredson. Since Scarpa's stories were often nearly a hundred pages long, he was able to capture Gottfredson's magical blend of action, character humor, and plot perfectly. David Gerstein has to a large extent mastered the art of "condensing" Gottfredsonian elements into comic-book length stories, but his tales still aren't up to Scarpa's, I think.

Dit laat al zien waarom het verhaal veel langer moet. Hij zegt ook at er niet al te veel mag worden bijgevoegd. Dus dan word het extra moeilijk. Het mag volgens hem ok niet losjes zijn. Het is niet heel erg afwijkend. Kan iemand mij er anders ok wijzen als het een beetje onregelmatig word.
Daniel73 schreef:What makes a good Mouse story? Just random Bernado-examples from COA:

Afbeelding
http://coa.inducks.org/story.php/x/F+JM+01218

Afbeelding
http://coa.inducks.org/story.php/x/D+99299

Need I see more about these eye-flattering examples that make us all silent in admiration?

Good news that the second example, 'Island of Dr. Morbid', has been published in the USA by Gemstone: Walt Disney's Comics (and Stories) #650
http://coa.inducks.org/issue.php/x/us/WDC+650

Wish I could see more of this. I'm tired of seeing the same old Gottfredsons over and over again. In Dutch productions there's also a good Mickey-artist, but these stories are mostly just 1 to 4 pages. What I miss are Mickey adventures, especially made for comics.
As Gottfredsons Mickey stories were intended for newspapers they don't really fit as good comic book stories, if only because the format is different.

I've heard that some Gottfredson stories contain loose ends because series were scripted when they were drawn and published. So, the writer forgets things or decides to have a different direction. Most newspaper readers forget those loose ends, not being able to read back what happened. When reprinting such a series as a comic book story, the reader can read back and so the loose ends get obvious, and as a result the story looks a bit chaotic.
Is this theory about Gottfredson true?

Ik wil dit ook meer als een avonturenverhaal maken. Alleen is dat moeilijk als je in elke 3 of 4 plaatjes een grap moet bevatten. Zoals ik al eerder in dit bericht heb gezegd is het niet een heel los verhaal. Wel vind ik het misschien wat minder dat het per sé de Zwarte Schim moet zijn. Het zou veel beter een onbekende slager kunnen zijn die worst( met slaapgas) verkoopt. Het zou misschien wel wat leuker zijn als die slager ergens naartoe vlucht. Dan zou het meer een "avonturenverhaal" worden. Als iemand daarvoor een tip heeft dan kan die dat melden.
Jop Duck
Member
 
Berichten: 1336
Geregistreerd: ma feb 26, 2018 12:39 pm
Woonplaats: Europa

Re: Het Mysterie van het Platteland

Berichtdoor Jop Duck » ma jul 02, 2018 5:34 pm

In plaats van met alleen de tekst bezig te houden is het verstandiger om eerst me het plot bezig te houden en dan met de tekst.

Hij vlucht ergens naartoe maar waar? Ik denk dat die schurk(Boris Boef?) het best kan vluchten naar een plek waar sporen makkelijk kunnen worden uitgewist. Misschien een woestijn. Maar welke woestijn? Misschien de Sahara.

Wel jammer dat niemand reageert in dit topic.
Jop Duck
Member
 
Berichten: 1336
Geregistreerd: ma feb 26, 2018 12:39 pm
Woonplaats: Europa

Re: Het Mysterie van het Platteland

Berichtdoor Ui » ma jul 02, 2018 9:21 pm

Jop Duck schreef:
Thu May 04, 2006 7:45 pm, Doctor Witchie Britchi schreef:I don't think apples and oranges should be compared--in other words, I don't think we should talk about a Mouse story reaching "Barksian heights." Barks set the standards for the Ducks but Gottfredson set the standards for the Mice--it should really be "Gottfredsonian heights." Both Barks and Gottfredson were great in their respective fields--Barks as a comic-book writer, Gottfredson as a comic-strip writer. Pretty much any Gottfredson story from The Bat Bandit up to The Jewel Robbery (aka The Gleam) is a classic in my book; the ones that preceded Bat Bandit are a lot of fun but rather rough-hewn and episodic, while the ones following Jewel Robbery are also a bit too episodic and choppy for me to consider them full-fledged "stories."

I think that it's much harder to do good Mouse stories than it is to do good Duck stories, since all the classic Gottfredson Mickey yarns are so long. Mickey stories have to be injected with lots of personality, humor, action, and excitement to work, and most comic book Mickey stories don't have the space to work in all these elements as Gottfredson did. Henceforth, most Mickey stories have to emphasize plot and action (most of Paul Murry's ones) at the expense of humor and characterization. Or they emphasize humor (many of the more recent Egmont stories) and the expense of action and excitment.

This is why Scarpa, for my money, is the best Mouse artist after Gottfredson. Since Scarpa's stories were often nearly a hundred pages long, he was able to capture Gottfredson's magical blend of action, character humor, and plot perfectly. David Gerstein has to a large extent mastered the art of "condensing" Gottfredsonian elements into comic-book length stories, but his tales still aren't up to Scarpa's, I think.

Dit laat al zien waarom het verhaal veel langer moet. Hij zegt ook [dat] er niet al te veel mag worden bijgevoegd. Dus dan word het extra moeilijk. Het mag volgens hem ok niet losjes zijn. Het is niet heel erg afwijkend. Kan iemand mij er anders [op] wijzen als het een beetje onregelmatig [wordt].

Hoezo, "dat er niet al te veel mag worden bijgevoegd"? Waar zie je zoiets staan?

Het citaat is een mening die stelt dat lange Mickey-verhalen zoals die van Gottfredson en Scarpa, door hun lengte meer ruimte hebben voor "lots of personality", "humor", "action", "excitement" en "characterization".
En dat korte Mickey-verhalen niet de ruimte hebben om al deze "elements" te verwerken, waardoor deze verhalen een nadruk moeten leggen op "plot and action", ten koste van "humor and characterization". Of dat ze humor benadrukken ten koste van "action and excitement".
Het gaat hier om een mening. Eentje waar Ui zich niet in kan vinden. (snif)
Alsof Mickey lange avonturen nodig heeft, langer dan Barksiaanse Duckverhalen, om goed tot zijn recht te komen.

Wat betreft een Mickey-verhaal op "Barksian heights" is er Barks's eenmalige uitstapje 'The Riddle of the Red Hat' (OS 79-01), 11 pagina's.

Jop Duck schreef:Ik wil dit ook meer als een avonturenverhaal maken. Alleen is dat moeilijk als je in elke 3 of 4 plaatjes een grap moet bevatten.

Waarom moet elke 3 of 4 plaatjes een grap bevatten? Dat gebeurt doorgaans alleen in krantenstrip-afleveringen.
Barks had als vuistregel een minimum van een grap per pagina die gemiddeld 8 plaatjes telt. Meent Ui zich vagelijk te herinneren.

Jop Duck schreef:Zoals ik al eerder in dit bericht heb gezegd is het niet een heel los verhaal. Wel vind ik het misschien wat minder dat het per sé de Zwarte Schim moet zijn. Het zou veel beter een onbekende slager kunnen zijn die worst( met slaapgas) verkoopt. Het zou misschien wel wat leuker zijn als die slager ergens naartoe vlucht. Dan zou het meer een "avonturenverhaal" worden. Als iemand daarvoor een tip heeft dan kan die dat melden.

Ui adviseert je om eerst een "synopsis" te schrijven.
Een verhaalsamenvatting, een beschrijving van het plot.

Wat betreft een plaatjesverdeling adviseert Ui de plaatjes te schetsen op papier, wat men een "scenario" noemt.
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: Het Mysterie van het Platteland

Berichtdoor Jop Duck » di jul 03, 2018 3:41 pm

Ui schreef:Waarom moet elke 3 of 4 plaatjes een grap bevatten? Dat gebeurt doorgaans alleen in krantenstrip-afleveringen.
Barks had als vuistregel een minimum van een grap per pagina die gemiddeld 8 plaatjes telt. Meent Ui zich vagelijk te herinneren.

Zoals ik al eerder heb verteld probeer ik met dit verhaal Gottfredson na te doen. En die deed dat wel.

Had Barks die regel ook bij one-pagers :P
Ui schreef:Ui adviseert je om eerst een "synopsis" te schrijven.
Een verhaalsamenvatting, een beschrijving van het plot.

Dat is een verstandig idee. Dit is dan tot nu toe het synopsis:
Mickey krijgt van O'Hara de taak om een aantal berovingen te ontrafelen op het platteland. Als Mickey de dief(Boris?) heeft gevonden dan vlucht de dief naar de Sahara. [Iets er tussen]Uiteindelijk krijgt Mickey de dief te pakken.
Jop Duck
Member
 
Berichten: 1336
Geregistreerd: ma feb 26, 2018 12:39 pm
Woonplaats: Europa

Re: Het Mysterie van het Platteland

Berichtdoor Ui » di jul 03, 2018 10:49 pm

Jop Duck schreef:Mickey krijgt van O'Hara de taak om een aantal berovingen te ontrafelen op het platteland. Als Mickey de dief(Boris?) heeft gevonden dan vlucht de dief naar de Sahara. [Iets er tussen]Uiteindelijk krijgt Mickey de dief te pakken.

- Wat houden die berovingen in?
- Wat heeft de Sahara te maken met het platteland?
- Als Boris de dief is, waarom vlucht hij naar de Sahara?
- Wat is het mysterie?

Zomaar wat vragen, om je op weg te helpen. (snif)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: Het Mysterie van het Platteland

Berichtdoor Jop Duck » wo jul 04, 2018 3:24 pm

Ui schreef:
Jop Duck schreef:Mickey krijgt van O'Hara de taak om een aantal berovingen te ontrafelen op het platteland. Als Mickey de dief(Boris?) heeft gevonden dan vlucht de dief naar de Sahara. [Iets er tussen]Uiteindelijk krijgt Mickey de dief te pakken.

- Wat houden die berovingen in?
- Wat heeft de Sahara te maken met het platteland?
- Als Boris de dief is, waarom vlucht hij naar de Sahara?
- Wat is het mysterie?

Zomaar wat vragen, om je op weg te helpen. (snif)

Gezien de vragen heb je het oorspronkelijke verhaal niet gelezen. Dit was het oorspronkelijke verhaal:
JOPDVCK schreef:Een zelfverzonnen verhaal toen ik Gottfredson probeerde na te doen:

Op een dag belt commissaris O'Hara. Hij zegt:" Je moet snel hier komen er is een noodgev...". Mickey rent naar het politiebureau en zegt als hij er is wat er aan de hand is. Dan zegt commissaris O'Hara:" De batterij was leeg." waarop Mickey vraagt of er een probleem is. O'Hara zegt:" Jeperdejepjep. Het is een groot economisch probleem voor de politie wegens een nieuwe invoering van een oud telecommunicatie-systeem." waarop Mickey vraagt wat het probleem dan is waarop O'Hara zegt:" De fooi voor telegram-bestellers is verplicht geworden.". Mickey zegt dan:" Waarom moet ik hier dan heen komen. Ik ben een detective, geen wethouder.". O'Hara zegt dan:" Oh! Dat! Dat komt omdat er veel overvallen zijn op het platteland. Ze zeggen dat er geesten zijn. Dat kreeg ik net binnen via een telegram.". Een telegram-besteller in de hoek zegt dan:" Jeperdejepjep en daar wil José de Bosé nog fooi voor.". Mickey loopt dan door de hal en komt de inspecteur Zaaks tegen. Hij zegt:" Het kan niet door geesten komen want die bestaat niet en al zouden ze bestaan zouden er nooit zoveel kunnen zitten dat ze op hetzelfde moment daar zijn, maar ik weet door wie het komt.". Mickey denkt dan dat hij eindelijk verstand heeft, maar dan maakt Zaaks zijn speech af:" Het komt door zeehonden uit de ruimte.". Mickey komt thuis en zegt tegen Puk en Max dat ze naar het platteland moeten om een mysterie op te lossen. Puk en Max pakken pakken sambal, peper en tabasco. Mickey kijkt verbaasd en Puk en Max zeggen dan:" Dat help een beetje tegen giftige gassen". Dan vragen Puk en Max om kauwgom en Mickey vraag daarop waarom waarop Puk en Max zeggen:" Dat geeft een frissere adem.". Mickey gaat met de auto en hoort een knal. Hij schrikt zich kapot en hij rijd tegen een steen en zijn auto gaat kapot. De neefjes vragen waarom hij zo schrok toen een kauwgom-bel knalde waarop Mickey zegt:" Inleveren die hap.". Puk en Max vragen zich af waar hun moeten blijven. Mickey zegt dan:" Woon hier niet toevallig tante Matilda. Jullie oudtante en mijn tante.". Puk en Max zeggen dan:" Niet toevallig. Ze is hier niet toevallig 40 jaar geleden naartoe verhuisd.". Als ze bij het huis zijn vragen Puk en Max zich af of ze vallen moet neerzetten want ze zien geen vallen. Mickey belt aan en Puk en Max vragen aan tante Matilda waarom ze geen vallen heeft. Matilda zegt dan:" Ik heb er eentje maar die is niet zo heel goed.". Op de achtergrond valt een blaadje van een boom die een reusachtige berenklauw in werking zet. Matilda geeft hun wat eten. Ze geeft hun een groenteschotel omdat ze vegetariër is en omdat ze dat heerlijk kan maken. Puk en Max spugen vuur en ze zeggen:" We hebben iets teveel tabasco op.". Aan de tafel zit ook een schaap die Wilhelmina heet. Ze is het huisdier van Matilda. Mickey vraag:" Gaat het goed met Wilhelmina?" waarop Matilda zegt:" Ja. Ondanks dat ze last heeft van ouderdomsverschijnselen van schapen wegens haar leeftijd gaat het goed met haar." en daarop zeggen Puk en Max:" Als het er niet goed meegaat dan moet je een klacht indienen bij uw dierenziekenhuis.". Na het eten moeten ze in bad. Ze pakken allemaal shampoo en Matilda wast ook even Wilhelmina. Matilda zegt op een moment:" Gebruik die tweede fles met zeep. In het eerste zit zeep voor schapen." Mickey, Puk en Max hebben op dat moment heel pluizig haar. Ze gaan na het bad aan tafel. Matilda vertelt daar aan Mickey:" Het gebeurt rond avondeten. Je neemt een hap en je hele huis is leeg. Ik ben de enige van het dorp die niet is beroofd. Misschien komt het door mijn val". Mortimer zegt daarop:" Wat is uw val?" waarop Matilda zegt:" Sorry. Ik word een beetje vergeetachtig. Wat is de betekenis van het woord "val"?". Matilda bakt het eten maar het gaat mis. Ze vertelt dat hun naar de buren moeten omdat iedereen eten bezorgd krijgt per dag omdat niemand naar buiten durft te gaan. Zij gaat er niet naar toe want hun buren eten altijd vlees. Zij is ook de enige vegetariër van het platteland. En ook de enige zonder pompoenspruitjesenappelmoesziekte. Ze gaan er naar toe maar bij de eerste hap van het vlees valt iedereen in slaap behalve Puk en Max wegens de peper, sambal en tabasco. Er komt een dief binnen en Puk en Max slaan hem bewusteloos. Ze vragen zich af wat ze met hem moeten doen. Ze doen planken onder zijn voeten en handen en gebruiken hem als hobbelpaard. Als de rest wakker is kijkt Mickey of hij iets bij zich heeft wat zijn adres bewijst. Hij vindt wat en gaat naar het postkantoor en geeft hem honderden telegrammen elk een letter. Hij moet per letter betalen dus hij komt er goed vanaf. Als het bij O'Hara aankomt dan moet hij honderden fooien betalen en valt flauw. Hij stuurt dan ook een telegram naar de slager die het vlees verkoopt. Er staat op:"
Geachte slager,
Kunt u a.u.b. bij het politiebureau melden.
Vriendelijke groeten van commissaris O'Hara
". Ze hadden het huis al omsingeld. Ze pakte hem op en O'Hara zei:" Deze arrestatie komt door telegrammen en daarom eis ik fooi.".

En daarna heb ik het hierin veranderd:
JOPDVCK schreef:Een beetje veranderd:
Strip 1:
1.1. Mickey heeft een telefoon in zijn hand. Commissaris O'Hara zegt vanuit de telefoon:" Mick... Pang... Kom sne... Btssz... Naart... Kabaf."
1.2. Mickey rent over straat.
1.3. Mickey:" Commissaris!!! Wat is er?!!!"
1.4. Commissaris O'Hara:" Huh? Oh. Een storing."
Strip 2:
2.1 Mickey:" Is er een probleem?"
2.2 Commissaris O'Hara:" Ja. Een groot economische probleem."
2.3 Commissaris O'Hara:" Met een groot gevolg boor de politie."
2.4 Mickey:" Wat is dat probleem dan."
2.5 Commissaris O'Hara:" De fooien voor brieven zijn verplicht."
Strip 3:
3.1 Mickey:" Wat kan ik daar aandoen?"
3.2 Commissaris O'Hara:" Oh. Dat probleem. Er zijn mysterieuze dingen aan de hand op het platteland."
3.3 Commissaris O'Hara:" 'Volgens een brief van sheriff Boterhan Kaasban uit Duckstad."
3.4 Er komt dan een verschijning van een postbode en hij zegt:" Jœsę de Bœsę wil daar nog bezoldigingen voor." Hij ziet er een beetje uit als een ooievaar uit "Dumbo". Op zijn pet en/of postzak staat "Argentinia Post".
Strip 4:
4.1 Mickey is te zien die door de gang loopt.
4.2 Zaaks is te zien. Hij zegt:" Ik weet waar die diefstallen van het platteland vandaan komen! Ik weet het!"
4.3 Mickey is weer te zien. Mickey denkt:" Dus er zijn diefstallen aanwezig.
4.4 Mickey is te zien. De tekst van Zaaks is te zien, maar Zaaks zelf niet. Zaaks zegt:" Het komt door..."
4.5 Mickey is te zien. De tekst van Zaaks is te zien, maar Zaaks zelf niet. Zaaks zegt:"...boze honden." Mickey kijkt heel verbaasd.
Strip 5:
5.1 Mickey staat naast een trap in eigen huis. Hij roept:" Puk! Max! We moeten naar het platteland voor politiewerk!"
5.2 Puk & Max staan beneden. Naast hun staan allemaal kisten. Op die kisten staan bijvoorbeeld "sambal", "tabasco" en "peper". Mickey kijkt verbaasd.
5.3 Puk & Max zeggen:" Het helpt tegen slaapgas."
Strip 6:
6.1 Mickey, Puk en Max zitten in een auto. Puk & Max:" Mogen wij kauwgom?"
6.2 Mickey:" Waarom eigenlijk?"
6.3 Puk & Max:" Voor frissere adem."
Strip 7:
7.1 Mickey zit voorin. Er staat in de lucht:" Knal." Mickey staat daar doodgeschrokken op dat plaatje.
7.2 Puk & Max:" Waarom schrikt u van kauwgom?"
7.3 Mickey:" Inleveren die zoete hap."
Strip 8:
8.1 Mickey:" De tank is lek!"
8.2 Mickey:" Wat moet ik nu doen?"
8.3 Puk & Max:" Daar is een tankstation. Probleem opgelost."
Strip 9:
9.1 Puk & Max op de achterste bank te zien. Mickey op de voorste bank is niet te zien. De voorste bank is überhaupt niet te zien. Puk & Max:" Het probleem is al opgelost. Zonder naar een monteur te hoen gaan."
9.2 Puk & Max:" Hoewel het wel handig zou zijn geweest."
9.3 De hele auto een een stuk voorop is te zien. Mickey is te zien die met een zweep een paard slaat. Hij zegt:" Vort! Vort!"
Strip 10:
10.1 Puk & Max:" Ome Mickey? Waar moeten we eigenlijk slapen?"
10.2 Mickey:" Woont hier niet toevallig jullie oudtante Maria."
10.3 Puk & Max:" Nee. Ze woont hier haar hele leven. Daar is niks toevallig aan.
Strip 11:
11.1 Ze staan voor het huis en Mickey belt aan. Misschien leuk dat er:" Tingdong" of zoiets bijstaat.
11.2 De deur staat open. Maria is te zien. Ze is even groot als Mickey. Ze heeft een knots aan. Ze heeft een soort Rockerduck-bril, maar dan zonder poten. Puk & Max zeggen:" Hoi tante Maria. Heeft u geen vallen voor de diefstallen?"
11.3 Maria:" Ik heb eentje. Een kleintje. Op de achtergrond is een blaadje aan het vallen.
11.4 De tuin is te zien. En één dichtklappende kolossale berenklauw die over de hele tuin verspreid is.
Strip 12:
12.1 Maria geeft Mickey en de neefjes eten.
12.2 Uit Puk en Max hun monden komt vuur vandaan.
12.3 Puk & Max:" Iets te veel peper."
Strip 13:
13.1 Een stoel waarop een schaap op zit is te zien en iedereen kijkt er naar.
13.2 Mickey:" Gaat het goed met Wilhelminaatje?".
13.3 Maria:" Ja. Ze wordt al oud."
13.4 Puk & Max:" Anders moet je klagen bij jouw eigen dierenziekenhuis." Het woord:" eigen" is niet helemaal nodig, maar het maakt het wel duidelijker dat het van haar is wat dus de grap is.
Strip 14:
14.1 Iedereen zit in bad.
14.2 Maria:" Trouwens. Gebruik niet de eerste fles."
14.3 Maria:" Dat is namelijk kroeszeep voor schapen."
14.4 Mickey, Puk en Max zien er op dit plaatje heel pluizig uit. En ze kijken ook een beetje boos.
Strip 15:
15.1 Puk & Max:" Wat zit u aan het doen?"
15.2 Maria:" Ik zit aan het breien."
15.3 Puk & Max:" Breien? Bah. Wat voor leuks kun je daar nou mee maken?"
15.4 Puk & Max zijn springend op een doek aan vier stokken in het huis te zien.
Strip 16:
16.1 Puk & Max:" Tante Maria. Waar zit de hooizolder?"
16.2 Maria:" Vinden jullie dat leuk?"
16.3 Puk & Max:" Wij gaan ons voor doen hoe het was om in de vroegere tijden te leven."
16.4 Puk & Max zijn te zien in een soort soldatenkostuum.
Strip 17:
17.1 Maria:" Het gebeurd rond avondeten dat je huis word leeggeroofd."
17.2 Maria:" Ik ben de enige waar dat niet is gebeurd."
17.3 Maria:" Ik denk door mijn val."
17.4 Mickey:" Welke val"
17.5 Maria:" Ik ben een beetje vergeetachtig. Wat betekend "val"?"
Strip 18:
18.1 Maria:" Oeps. Mijn groenteschotel is mislukt."
18.2 Maria:" Jullie moeten bij de buren eten."
18.3 Mickey:" En u?"
18.4 Maria:" Ik ben vegetariër en mijn buren eten altijd vlees."
18.5 Maria:" Wegens de pompoeningedoopteappelmoeszonderspekziekte."
Strip 19:
19.1 Ze zijn bij de buren aan het eten en je ziet gesmak.
19.2 Iedereen valt op de grond en je hoort:"zzzzzzz"
19.3 Er komt een inbreker binnen.
19.4 Puk & Max slaan hem met een knuppel.
19.5 Je hoort het geschreeuw van een haan en Puk & Max gebruiken de dief als hobbelpaard zoals in: https://inducks.org/story.php?c=ZS+40-09-08
Strip 20:
20.1 Mickey haalt een papiertje uit zijn zak.
20.2 Mickey rent naar een brievenbus en stopt er honderd brieven in en hij zegt:" Honderd brieven in geheimtaal schrijven valt niet mee."
20.3 Een postbode komt het bureau van commissaris O'Hara binnen en zegt:" Honderd bezoldigingen voor Jœsę de Bœsę."
20.4 Commissaris O'Hara valt flauw.
Strip 21:
21.1 Voor een slager staat die postbode en zegt:" Meneer. Hier is een brief en Jœsę de Bœsę wil daarvoor een bezoldiging."
21.2 De Zwarte Schim odet de deur open en geeft hem geld.
21.3 De brief is open en er staat op:"
Beste Zwarte Schim,
Kunt u u melden bij het politiebureau als u wilt.
P.S.: Neem wat fooi mee.
Strip 22:
22.1 De Zwarte Schim denkt:" Ze hebben me te pakken."
22.2 De Zwarte Schim denkt:" Ze weten dat ik slaapmiddel in dat vlees stop."
22.3 De Zwarte Schim denkt:" Maar ik zal nooit opgeven!"
22.4 De Zwarte Schim zegt:" Weet iemand waar mijn voorraad pompoen dat gedoopt is in appelmoes zonder spek is?"
Strip 23:
23.1 De Zwarte Schim komt naar buiten rennen met een pistool.
23.2 De Zwarte Schim zegt:" Oh. Zijn jullie niet die ouderwetse boeren uit de tijd van de farao's."
23.3 Wat plattelandsbewoners:" Wij zijn er ook hoor. En wij komen niet uit de tijd van de farao's, maar de tijd van de oermensen."
Strip 24:
24.1 Mickey wandelt naar het bureau.
24.2 Mickey komt binnen.
24.3 Commissaris O'Hara zijn gezicht is rood en Mickey vraagt:" Wat is er aan de hand?"
24.4 Commissaris O'Hara:" Hij heeft geen fooi gegeven!"
Hij moet alsnog veel langer.

Er moet nog een heel lang stuk tussen deel 23 en deel 24.
- Wat houden die berovingen in?

Bij het platteland zijn er raadselachtige berovingen. Als iedereen gaat eten dan verdwijnen al hun bezittingen.
- Wat heeft de Sahara te maken met het platteland?

In mijn oorspronkelijke verhaal vluchtte de dief niet weg naar de Sahara. Nu heb ik om deze reden misschien wel een andere titel nodige.
- Als Boris de dief is, waarom vlucht hij naar de Sahara?

Om sporen uit te wissen vlucht hij naar een woestijn. Het hoeft niet per sé de Sahara te zijn, maar omdat dat een bekende woestijn is heb ik daarvoor gekozen. Alleen is er dan nu nog de vraag: Hoe vlucht hij naar de woestijn?
- Wat is het mysterie?

De raadselachtige berovingen.
Jop Duck
Member
 
Berichten: 1336
Geregistreerd: ma feb 26, 2018 12:39 pm
Woonplaats: Europa

Re: Het Mysterie van het Platteland

Berichtdoor Jop Duck » wo jul 04, 2018 4:21 pm

Ik schreef:Hoe vlucht hij naar de woestijn?

Hoe zou hij uit een huis kunnen komen dat omsingeld is door de politie? Dat kunnen we alleen weten met een ontwerp van het huis. Als we hem voorzien van een slecht huis bij de haven wat net iets is voor Boris dan zou hij hoogstwaarschijnlijk ontsnappen uit het riool. Hoe komt hij dan ongezien door het riool heen? Hij zou natuurlijk moeten worden gedekt. Waarmee kan je het beste worden gedekt in het riool? Door natuurlijk ratten. Hij zou niet zomaar bij het vliegveld uitkomen. Een vliegveld is trouwens een slecht idee, omdat hij natuurlijk gepakt word en hoe moet hij als hij vermomd is worden ontdekt dat hij daar naartoe gaat. Hij kan dus het beste mee gaan met een ongure boot. Om er niet al te veel bij te betrekken gaat hij met zijn eigen boot. Het is trouwens op dit moment nog niet duidelijk dat de dader Boris is. Alleen hebben we nu nog een vraag: Hoe word Boris gesnapt?
Jop Duck
Member
 
Berichten: 1336
Geregistreerd: ma feb 26, 2018 12:39 pm
Woonplaats: Europa

Re: Het Mysterie van het Platteland

Berichtdoor Ui » wo jul 04, 2018 7:23 pm

Jop Duck schreef:
Jop Duck schreef:Dit is dan tot nu toe het synopsis:
Mickey krijgt van O'Hara de taak om een aantal berovingen te ontrafelen op het platteland. Als Mickey de dief(Boris?) heeft gevonden dan vlucht de dief naar de Sahara. [Iets er tussen]Uiteindelijk krijgt Mickey de dief te pakken.

Ui schreef:- Wat houden die berovingen in?
- Wat heeft de Sahara te maken met het platteland?
- Als Boris de dief is, waarom vlucht hij naar de Sahara?
- Wat is het mysterie?

Zomaar wat vragen, om je op weg te helpen. (snif)

Gezien de vragen heb je het oorspronkelijke verhaal niet gelezen.

Ui stelt vragen naar aanleiding van het synopsis.

Jop Duck schreef:Dit was het oorspronkelijke verhaal: [...]

Vrijwel alle zinnen aan elkaar maakt de tekst moeilijk om te lezen.
En is het geen verhaal, maar een aanzet ertoe; alleen een begin voor een verhaal.

Jop Duck schreef:En daarna heb ik het hierin veranderd: [...]
Er moet nog een heel lang stuk tussen deel 23 en deel 24.

Zonder synopsis is dit niet te volgen. (snik)

Jop Duck schreef:
Ui schreef:- Wat houden die berovingen in?

Bij het platteland zijn er raadselachtige berovingen. Als iedereen gaat eten dan verdwijnen al hun bezittingen.

Ui schreef:- Wat heeft de Sahara te maken met het platteland?

In mijn oorspronkelijke verhaal vluchtte de dief niet weg naar de Sahara. Nu heb ik om deze reden misschien wel een andere titel nodige.

Ui schreef:- Als Boris de dief is, waarom vlucht hij naar de Sahara?

Om sporen uit te wissen vlucht hij naar een woestijn. Het hoeft niet per sé de Sahara te zijn, maar omdat dat een bekende woestijn is heb ik daarvoor gekozen. Alleen is er dan nu nog de vraag: Hoe vlucht hij naar de woestijn?

Ui schreef:- Wat is het mysterie?

De raadselachtige berovingen.

Maak een synopsis waarin dit alles verwerkt is.
Eerst een rode draad als waslijn. Vooral als je zelf niet weet wat je wil.
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: Het Mysterie van het Platteland

Berichtdoor Jop Duck » wo jul 04, 2018 7:52 pm

Goed. Het synopsis:
Mickey word gevraagd om raadselachtige berovingen te ontrafelen. Hij gaat eerst naar zijn tante Maria om zijn neefjes af te zetten, maar zo ontdekt hij de schuilplaats van de dader. De dader vlucht daarna via het riool naar een boot en gaat dan naar de Sahara zodat hij niet kan worden gevonden.[Iets ertussen] Uiteindelijk vind Mickey de dader die dan Boris Boef blijkt te zijn.
Jop Duck
Member
 
Berichten: 1336
Geregistreerd: ma feb 26, 2018 12:39 pm
Woonplaats: Europa

Re: Het Mysterie van het Platteland

Berichtdoor Ui » wo jul 04, 2018 8:08 pm

Jop Duck schreef:Goed. Het synopsis:
Mickey word gevraagd om raadselachtige berovingen te ontrafelen. Hij gaat eerst naar zijn tante Maria om zijn neefjes af te zetten, maar zo ontdekt hij de schuilplaats van de dader. De dader vlucht daarna via het riool naar een boot en gaat dan naar de Sahara zodat hij niet kan worden gevonden.[Iets ertussen] Uiteindelijk vind Mickey de dader die dan Boris Boef blijkt te zijn.

De vraag is nu, wat wordt dat "iets ertussen"?
Anders is het geen volledig synopsis. (snik)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: Het Mysterie van het Platteland

Berichtdoor Jop Duck » do jul 05, 2018 6:55 am

Ui schreef:
Jop Duck schreef:Goed. Het synopsis:
Mickey word gevraagd om raadselachtige berovingen te ontrafelen. Hij gaat eerst naar zijn tante Maria om zijn neefjes af te zetten, maar zo ontdekt hij de schuilplaats van de dader. De dader vlucht daarna via het riool naar een boot en gaat dan naar de Sahara zodat hij niet kan worden gevonden.[Iets ertussen] Uiteindelijk vind Mickey de dader die dan Boris Boef blijkt te zijn.

De vraag is nu, wat wordt dat "iets ertussen"?
Anders is het geen volledig synopsis. (snik)

Dat weet ik nog niet.
Jop Duck
Member
 
Berichten: 1336
Geregistreerd: ma feb 26, 2018 12:39 pm
Woonplaats: Europa

Re: Het Mysterie van het Platteland

Berichtdoor Jop Duck » vr jul 06, 2018 2:20 pm

Volledig synopsis:

Mickey word gevraagd om raadselachtige berovingen te ontrafelen. Hij gaat eerst naar zijn tante Maria om zijn neefjes af te zetten, maar zo ontdekt hij de schuilplaats van de dader. De dader vlucht daarna via het riool naar een boot en gaat dan naar de Sahara zodat niemand hem kan vinden, maar Mickey ontdekt in het huis dat hij door het riool is gegaan en er komt een achtervolging. Als Mickey ziet waar Boris naartoe gaat kan hij niet ingrijpen. Hij gaat dan zelf naar de Sahara als bemanning op een boot. Hij komt alleen aan zonder paspoort. Hij moet dan naar de rechter. Zijn advocaat laat hem volledig in de steek en verhoogt alleen telkens zijn straf wegens onbenullige feiten er bij te gooien. Hij word dan in de gevangenis gegooid. Een medegevangenen vertelt hem dat hij een spion is en een uitweg weet. Hij laat hem een gang zien. Mickey loopt daar dood en ziet een briefje waarop staat dat hij is beetgenomen. Mickey word boos en er komt nog iemand. Hij zegt dat hij een vereenvoudigde Belematisifische salamispion is die dus salami van andere landen bestudeerd. Mickey vertrouw hem niet en laat hem in een put vallen. Hij ontsnapt daarna met behulp van zijn spullen. Hij spant daarna weer een rechtszaak. Uiteindelijk krijgt hij door zijn advocaat levenslang verbanning. Wegens zijn verdwijning is hij in Muizenstad doodverklaart. Hij beseft opeens dat hij weer die medegevangen ziet en gaat hem bespioneren. Uit het riool komt opeens zijn andere medegevangenen die Mickey in de put heeft gegooid en wil Mickey als wraak verlinken. Hij overtuigt de salamispion dat hij een koelkasttester was en halfdoof was en verstond dat jij er ook in wou en dat hij halfblind was en dat hij daarom dacht dat dat een koelkast was. Na een lange schaduwing tot Egypte gaat de medegevangenen een piramide beroven. Uiteindelijk vind Mickey en zijn medegevangenen de dader die dan Boris Boef blijkt te zijn en Boris zijn handlanger die Mickey's advocaat blijkt te zijn die Sylvester Slibber blijkt te zijn.
Jop Duck
Member
 
Berichten: 1336
Geregistreerd: ma feb 26, 2018 12:39 pm
Woonplaats: Europa

Volgende

Keer terug naar Fanfictie & -tekeningen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron