Het Mysterie van het Platteland

Re: Het Mysterie van het Platteland

Berichtdoor Jop Duck » za jul 07, 2018 10:15 am

Ui schreef:[Over het oorspronkelijke verhaal]Vrijwel alle zinnen aan elkaar maakt de tekst moeilijk om te lezen.
En is het geen verhaal, maar een aanzet ertoe; alleen een begin voor een verhaal.

Nee. Dit had ik bedacht als het hele verhaal.
Jop Duck
Member
 
Berichten: 1336
Geregistreerd: ma feb 26, 2018 12:39 pm
Woonplaats: Europa

Re: Het Mysterie van het Platteland

Berichtdoor Jop Duck » za jul 07, 2018 10:19 am

Ik zal nu maar eens beginnen met een plot.
Jop Duck
Member
 
Berichten: 1336
Geregistreerd: ma feb 26, 2018 12:39 pm
Woonplaats: Europa

Re: Het Mysterie van het Platteland

Berichtdoor Jop Duck » ma jul 09, 2018 6:13 pm

Iemand ideeën voor het plot?
Jop Duck
Member
 
Berichten: 1336
Geregistreerd: ma feb 26, 2018 12:39 pm
Woonplaats: Europa

Re: Het Mysterie van het Platteland

Berichtdoor Ui » di jul 10, 2018 8:59 pm

Jop Duck schreef:Volledig synopsis:

Mickey word gevraagd om raadselachtige berovingen te ontrafelen. Hij gaat eerst naar zijn tante Maria om zijn neefjes af te zetten, maar zo ontdekt hij de schuilplaats van de dader. De dader vlucht daarna via het riool naar een boot en gaat dan naar de Sahara zodat niemand hem kan vinden, maar Mickey ontdekt in het huis dat hij door het riool is gegaan en er komt een achtervolging. Als Mickey ziet waar Boris naartoe gaat kan hij niet ingrijpen. Hij gaat dan zelf naar de Sahara als bemanning op een boot. Hij komt alleen aan zonder paspoort. Hij moet dan naar de rechter. Zijn advocaat laat hem volledig in de steek en verhoogt alleen telkens zijn straf wegens onbenullige feiten er bij te gooien. Hij word dan in de gevangenis gegooid. Een medegevangenen vertelt hem dat hij een spion is en een uitweg weet. Hij laat hem een gang zien. Mickey loopt daar dood en ziet een briefje waarop staat dat hij is beetgenomen. Mickey word boos en er komt nog iemand. Hij zegt dat hij een vereenvoudigde Belematisifische salamispion is die dus salami van andere landen bestudeerd. Mickey vertrouw hem niet en laat hem in een put vallen. Hij ontsnapt daarna met behulp van zijn spullen. Hij spant daarna weer een rechtszaak. Uiteindelijk krijgt hij door zijn advocaat levenslang verbanning. Wegens zijn verdwijning is hij in Muizenstad doodverklaart. Hij beseft opeens dat hij weer die medegevangen ziet en gaat hem bespioneren. Uit het riool komt opeens zijn andere medegevangenen die Mickey in de put heeft gegooid en wil Mickey als wraak verlinken. Hij overtuigt de salamispion dat hij een koelkasttester was en halfdoof was en verstond dat jij er ook in wou en dat hij halfblind was en dat hij daarom dacht dat dat een koelkast was. Na een lange schaduwing tot Egypte gaat de medegevangenen een piramide beroven. Uiteindelijk vind Mickey en zijn medegevangenen de dader die dan Boris Boef blijkt te zijn en Boris zijn handlanger die Mickey's advocaat blijkt te zijn die Sylvester Slibber blijkt te zijn.

Het aan elkaar schrijven van alle zinnen maakt de tekst zeer moeilijk om te volgen. (snik)

Er worden meerdere rechtzaken aangespannen, waarna Mickey door zijn advocaat verbannen wordt?
Dat zou eerder iets voor een rechter zijn, want advocaten gaan daar niet over.

Wat is er, om te beginnen,
eigenlijk precies geroofd van het platteland?
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: Het Mysterie van het Platteland

Berichtdoor Jop Duck » wo jul 11, 2018 6:24 am

Ui schreef:Er worden meerdere rechtzaken aangespannen, waarna Mickey door zijn advocaat verbannen wordt?
Dat zou eerder iets voor een rechter zijn, want advocaten gaan daar niet over.

Mickey's advocaat noemt dingen bij Mickey op die nergens op slaan waardoor de rechter geen lagere maar juist hogere straf oplegt.
Ui schreef:Wat is er, om te beginnen,
eigenlijk precies geroofd van het platteland?

Geld, sieraden, erfstukken en goud.
Jop Duck
Member
 
Berichten: 1336
Geregistreerd: ma feb 26, 2018 12:39 pm
Woonplaats: Europa

Re: Het Mysterie van het Platteland

Berichtdoor Jop Duck » wo jul 11, 2018 6:25 am

Niet aan elkaar geschreven synopsis:

Mickey word gevraagd om raadselachtige berovingen te ontrafelen. Hij gaat eerst naar zijn tante Maria om zijn neefjes af te zetten, maar zo ontdekt hij de schuilplaats van de dader. De dader vlucht daarna via het riool naar een boot en gaat dan naar de Sahara zodat niemand hem kan vinden, maar Mickey ontdekt in het huis dat hij door het riool is gegaan en er komt een achtervolging. Als Mickey ziet waar Boris naartoe gaat kan hij niet ingrijpen. Hij gaat dan zelf naar de Sahara als bemanning op een boot. Hij komt alleen aan zonder paspoort.

Hij moet dan naar de rechter. Zijn advocaat laat hem volledig in de steek en verhoogt alleen telkens zijn straf wegens onbenullige feiten er bij te gooien. Hij word dan in de gevangenis gegooid. Een medegevangenen vertelt hem dat hij een spion is en een uitweg weet. Hij laat hem een gang zien. Mickey loopt daar dood en ziet een briefje waarop staat dat hij is beetgenomen. Mickey word boos en er komt nog iemand. Hij zegt dat hij een vereenvoudigde Belematisifische salamispion is die dus salami van andere landen bestudeerd. Mickey vertrouw hem niet en laat hem in een put vallen. Hij ontsnapt daarna met behulp van zijn spullen. Hij spant daarna weer een rechtszaak. Uiteindelijk krijgt hij door zijn advocaat levenslang verbanning.

Wegens zijn verdwijning is hij in Muizenstad doodverklaart. Hij beseft opeens dat hij weer die medegevangen ziet en gaat hem bespioneren. Uit het riool komt opeens zijn andere medegevangenen die Mickey in de put heeft gegooid en wil Mickey als wraak verlinken. Hij overtuigt de salamispion dat hij een koelkasttester was en halfdoof was en verstond dat jij er ook in wou en dat hij halfblind was en dat hij daarom dacht dat dat een koelkast was. Na een lange schaduwing tot Egypte gaat de medegevangenen een piramide beroven. Uiteindelijk vind Mickey en zijn medegevangenen de dader die dan Boris Boef blijkt te zijn en Boris zijn handlanger die Mickey's advocaat blijkt te zijn die Sylvester Slibber blijkt te zijn.
Jop Duck
Member
 
Berichten: 1336
Geregistreerd: ma feb 26, 2018 12:39 pm
Woonplaats: Europa

Re: Het Mysterie van het Platteland

Berichtdoor Jop Duck » za jul 14, 2018 11:00 am

De nieuwe titel wordt: "Gevangen in de Sahara".
Kan admin het daarin veranderen?
Jop Duck
Member
 
Berichten: 1336
Geregistreerd: ma feb 26, 2018 12:39 pm
Woonplaats: Europa

Re: Het Mysterie van het Platteland

Berichtdoor Jop Duck » za jul 14, 2018 11:35 am

Plot:
Mickey word door commissaris O'Hara gestuurd om raadselachtige berovingen op te lossen. Mickey brengt de neefjes naar zijn tante om ze daar achter te laten en ontdekt bij het eten bij haar buren de schuilplaats van de dief die slager was en het vlees vol meet slaapmiddel stopte. De dief vlucht door het riool als de politie het huis omsingeld en Mickey zet alleen een dagenlange achtervolging in met een pistool en een auto. Hij komt uit bij de haven en ziet de dief de boot nemen. Hij neemt vanzelf ook de boot en meld zich aan als aardappelschiller.

Uit haast is hij zijn paspoort vergeten en word hij aangeklaagd. Mickey's advocaat brengt hem alleen maar in de problemen door theorieën te bedenken die nog meer straf krijgen. Hij word in de cel gegooid. Daar maakt zijn medegevangenen wijs dat hij een spion is en laat hem een vluchttunnel zien die volgens hem loopt tot Siberië. Als Mickey er in gaat sluit de medegevangenen hem op. Hij word verdacht van ontsnapping en ze vinden hem uiteindelijk. Hij krijgt nu nog langer straf dat weer komt wegens zijn advocaat.

Zijn medegevangenen maakt hem wijs dat hij een put weet om uit te ontsnappen die hij heeft gemaakt als salami-proefer uit Canada. Mickey denkt dat het ene val is en gooit de man er zelf in. Na dagenlang nadenken bedenkt Mickey zelf een manier om te ontsnappen. Hij klimt naar het raam en laat het breken. Dan moet het gemaakt worden en dan verstopt hij zich in de tas van de monteur. De monteur blijkt de medegevangen te zijn die Mickey heeft opgesloten.

Bij een plas-pauze van de monteur komt hij de medegevangenen tegen die hij in zijn put heeft gegooid. Mickey legt hem alles uit en overtuigt hem om mee te komen in de bus. De bus legt een lange rit af door de woestijn. De medegevangen heeft het op een of andere reden koud. Bij een ander plas-pauze van de monteur ontdekken ze dat hij een alien is.

Na weer een vervolg van de ellenlange rit komen ze aan in Egypte. Daar komen ze aan. Ze bespioneren hem en ontdekken dat hij vlees verkoopt. Mickey begrijpt dat het dezelfde truc is als bij het platteland en waarschuwt de politie. Alleen word hij ontdekt door rovers en word hij gevangen gehouden. Nadat ze ontsnappen komen ze aan bij de politie die hun verhaal niet gelooft. Dan zoeken ze het zelf uit.

Ze zien dat ze de bewakers van wat piramides dat vlees geven en die nacht worden alle piramides leeggeroofd. Mickey en de alien zetten de achtervolging in maar worden zelf gepakt. Ze bellen uiteindelijk O'Hara die hun vrijlaat. Dan gaan ze hun proberen te arresteren. Als ze hun arresteren blijkt de medegevangenen Boris Boef te zijn en zijn handlanger zijn advocaat die weer Sylvester Slibber blijkt te zijn.
Jop Duck
Member
 
Berichten: 1336
Geregistreerd: ma feb 26, 2018 12:39 pm
Woonplaats: Europa

Re: Het Mysterie van het Platteland

Berichtdoor Jop Duck » zo jul 15, 2018 8:27 am

Ik zit het verhaal al aan het tekenen.
Ik heb deel 1 af.
Ik moet alleen nog tekst verzinnen voor deel 1.
Ik heb de volgende plaatjes zo getekend:

1.1 Mickey heeft een telefoon in zijn hand en zegt iets.
1.2 Uit de telefoon komt geluid en Mickey schrikt.
1.3 Mickey smijt de deur van commissaris O'Hara open.
1.4 Commissaris O'Hara kijkt verbaasd en zegt wat.

Qua tekst stel ik het volgende voor:

1.1 Mickey: "Hoi commissaris."
1.2 Telefoon/Commisaris O'Hara: "Pzz.. Pang Pang..."
1.3 Mickey: "Wat is er"
1.4 Commissaris O'Hara: "Huh? Oh? Een storing."
Jop Duck
Member
 
Berichten: 1336
Geregistreerd: ma feb 26, 2018 12:39 pm
Woonplaats: Europa

Re: Het Mysterie van het Platteland

Berichtdoor Ui » zo jul 15, 2018 6:41 pm

Jop Duck schreef:Ik zit het verhaal al aan het tekenen.

Dit gaat allemaal veel te snel voor Ui,
die nog naar je synopsis wilde kijken. (snif)

Veel plezier!
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: Het Mysterie van het Platteland

Berichtdoor Jop Duck » di jul 17, 2018 7:57 am

Meer tekst:
Strip 1:
1.1 Mickey heeft een telefoon in zijn hand en zegt: "Hoi commissaris."
1.2 Telefoon/Commisaris O'Hara: "Pzz.. Pang Pang..."
1.3 Mickey gooit de deur open en zegt: "Wat is er"
1.4 Commissaris O'Hara:" Huh? Oh. Die storing."
Strip 2:
2.1 Mickey:" Is er een probleem?"
2.2 Commissaris O'Hara:" Ja. Een groot economische probleem."
2.3 Commissaris O'Hara:" Met een groot gevolg boor de politie."
2.4 Mickey:" Wat is dat probleem dan."
2.5 Commissaris O'Hara:" De fooien voor brieven zijn verplicht."
Strip 3:
3.1 Mickey:" Wat kan ik daar aandoen?"
3.2 Commissaris O'Hara:" Oh. Dat probleem. Er zijn mysterieuze dingen aan de hand op het platteland."
3.3 Commissaris O'Hara:" 'Volgens een brief van sheriff Boterhan Kaasban uit Duckstad."
3.4 Er komt dan een verschijning van een postbode en hij zegt:" Jœsę de Bœsę wil daar nog bezoldigingen voor." Hij ziet er een beetje uit als een ooievaar uit "Dumbo". Op zijn pet en/of postzak staat "Argentinia Post".
Strip 4:
4.1 Mickey is te zien die door de gang loopt.
4.2 Zaaks is te zien. Hij zegt:" Ik weet waar die diefstallen van het platteland vandaan komen! Ik weet het!"
4.3 Mickey is weer te zien. Mickey denkt:" Dus er zijn diefstallen aanwezig.
4.4 Mickey is te zien. De tekst van Zaaks is te zien, maar Zaaks zelf niet. Zaaks zegt:" Het komt door..."
4.5 Mickey is te zien. De tekst van Zaaks is te zien, maar Zaaks zelf niet. Zaaks zegt:"...boze honden." Mickey kijkt heel verbaasd.
Strip 5:
5.1 Mickey staat naast een trap in eigen huis. Hij roept:" Puk! Max! We moeten naar het platteland voor politiewerk!"
5.2 Puk & Max staan beneden. Naast hun staan allemaal kisten. Op die kisten staan bijvoorbeeld "sambal", "tabasco" en "peper". Mickey kijkt verbaasd.
5.3 Puk & Max zeggen:" Het helpt tegen slaapgas."
Strip 6:
6.1 Mickey, Puk en Max zitten in een auto. Puk & Max:" Mogen wij kauwgom?"
6.2 Mickey:" Waarom eigenlijk?"
6.3 Puk & Max:" Voor frissere adem."
Strip 7:
7.1 Mickey zit voorin. Er staat in de lucht:" Knal." Mickey staat daar doodgeschrokken op dat plaatje.
7.2 Puk & Max:" Waarom schrikt u van kauwgom?"
7.3 Mickey:" Inleveren die zoete hap."
Strip 8:
8.1 Mickey:" De tank is lek!"
8.2 Mickey:" Wat moet ik nu doen?"
8.3 Puk & Max:" Daar is een tankstation. Probleem opgelost."
Strip 9:
9.1 Puk & Max op de achterste bank te zien. Mickey op de voorste bank is niet te zien. De voorste bank is überhaupt niet te zien. Puk & Max:" Het probleem is al opgelost. Zonder naar een monteur te hoen gaan."
9.2 Puk & Max:" Hoewel het wel handig zou zijn geweest."
9.3 De hele auto een een stuk voorop is te zien. Mickey is te zien die met een zweep een paard slaat. Hij zegt:" Vort! Vort!"
Strip 10:
10.1 Puk & Max:" Ome Mickey? Waar moeten we eigenlijk slapen?"
10.2 Mickey:" Woont hier niet toevallig jullie oudtante Maria."
10.3 Puk & Max:" Nee. Ze woont hier haar hele leven. Daar is niks toevallig aan.
Strip 11:
11.1 Ze staan voor het huis en Mickey belt aan. Misschien leuk dat er:" Tingdong" of zoiets bijstaat.
11.2 De deur staat open. Maria is te zien. Ze is even groot als Mickey. Ze heeft een knots aan. Ze heeft een soort Rockerduck-bril, maar dan zonder poten. Puk & Max zeggen:" Hoi tante Maria. Heeft u geen vallen voor de diefstallen?"
11.3 Maria:" Ik heb eentje. Een kleintje. Op de achtergrond is een blaadje aan het vallen.
11.4 De tuin is te zien. En één dichtklappende kolossale berenklauw die over de hele tuin verspreid is.
Strip 12:
12.1 Maria geeft Mickey en de neefjes eten.
12.2 Uit Puk en Max hun monden komt vuur vandaan.
12.3 Puk & Max:" Iets te veel peper."
Strip 13:
13.1 Een stoel waarop een schaap op zit is te zien en iedereen kijkt er naar.
13.2 Mickey:" Gaat het goed met Wilhelminaatje?".
13.3 Maria:" Ja. Ze wordt al oud."
13.4 Puk & Max:" Anders moet je klagen bij jouw eigen dierenziekenhuis." Het woord:" eigen" is niet helemaal nodig, maar het maakt het wel duidelijker dat het van haar is wat dus de grap is.
Strip 14:
14.1 Iedereen zit in bad.
14.2 Maria:" Trouwens. Gebruik niet de eerste fles."
14.3 Maria:" Dat is namelijk kroeszeep voor schapen."
14.4 Mickey, Puk en Max zien er op dit plaatje heel pluizig uit. En ze kijken ook een beetje boos.
Strip 15:
15.1 Puk & Max:" Wat zit u aan het doen?"
15.2 Maria:" Ik zit aan het breien."
15.3 Puk & Max:" Breien? Bah. Wat voor leuks kun je daar nou mee maken?"
15.4 Puk & Max zijn springend op een doek aan vier stokken in het huis te zien.
Strip 16:
16.1 Puk & Max:" Tante Maria. Waar zit de hooizolder?"
16.2 Maria:" Vinden jullie dat leuk?"
16.3 Puk & Max:" Wij gaan ons voor doen hoe het was om in de vroegere tijden te leven."
16.4 Puk & Max zijn te zien in een soort soldatenkostuum.
Strip 17:
17.1 Maria:" Het gebeurd rond avondeten dat je huis word leeggeroofd."
17.2 Maria:" Ik ben de enige waar dat niet is gebeurd."
17.3 Maria:" Ik denk door mijn val."
17.4 Mickey:" Welke val"
17.5 Maria:" Ik ben een beetje vergeetachtig. Wat betekend "val"?"
Strip 18:
18.1 Maria:" Oeps. Mijn groenteschotel is mislukt."
18.2 Maria:" Jullie moeten bij de buren eten."
18.3 Mickey:" En u?"
18.4 Maria:" Ik ben vegetariër en mijn buren eten altijd vlees."
18.5 Maria:" Wegens de pompoeningedoopteappelmoeszonderspekziekte."
Strip 19:
19.1 Ze zijn bij de buren aan het eten en je ziet gesmak.
19.2 Iedereen valt op de grond en je hoort:"zzzzzzz"
19.3 Er komt een inbreker binnen.
19.4 Puk & Max slaan hem met een knuppel.
19.5 Je hoort het geschreeuw van een haan en Puk & Max gebruiken de dief als hobbelpaard zoals in: https://inducks.org/story.php?c=ZS+40-09-08
Strip 20:
20.1 Mickey haalt een papiertje uit zijn zak.
20.2 Mickey rent naar een brievenbus en stopt er honderd brieven in en hij zegt:" Honderd brieven in geheimtaal schrijven valt niet mee."
20.3 Een postbode komt het bureau van commissaris O'Hara binnen en zegt:" Honderd bezoldigingen voor Jœsę de Bœsę."
20.4 Commissaris O'Hara valt flauw.
Strip 21:
21.1 Voor een slager staat die postbode en zegt:" Meneer. Hier is een brief en Jœsę de Bœsę wil daarvoor een bezoldiging."
21.2 De dader(gemaskerd) opent de deur open en geeft hem geld.
21.3 De brief is open en er staat op:"
Beste Hoofdverdachte,
Kunt u u melden bij het politiebureau als u wilt.
P.S.: Neem wat fooi mee.
Strip 22:
22.1 Het huis van de dader is omsingeld.
22.2 De dader rent meteen weg.
22.3 De dader heeft een telefoon in zijn hand en zegt:" Hoi psycholoog. Ik heb last van hallucinaties."
Strip 23:
23.1 Telefoon/Psycholoog:" Ik denk eerlijk gezegd niet of het hallucinaties zijn."
23.2 Dader: "Wat is het dan wel?"
23.3 Psycholoog:" Ik ben geen psycholoog of zo, maar ik denk dat het echt is."
23.4 Dader:" Ben jij geen psycholoog?"
23.5 Psycholoog:" Dat was een hallucinatie."
Strip 24:
24.1 Mickey stapt binnen en zegt:" Allemaal zoeken!"
24.2 Het hele politiekorps is ergens aan het zoeken.
24.3 Zaaks:" Ik heb het."
24.4 Het hele politiekorps behalve Zaaks: "Waar?"
24.5 Zaaks:" Hier is die sigaar."
Strip 25:
25.1 Het politiekorps komt aan bij een open put. Mickey:" Ik ga daar wel zoeken."
25.2 Mickey:" Geef me maar een auto mee."
25.3 Mickey zit in de put en roept:" Help! Help! Help!"
25.4 O'Hara:" Wat is er"
25.5 Mickey:" Pistool vergeten."
Strip 26:
26.1 Mickey is in zijn auto aan het rijden. Als detail zou er op de snelheidsmeter iets kunnen staan als bijvoorbeeld 230. De dader zit daarvoor aan het rijden. Ze schieten allebei.
26.2 Een band van de dader is geraakt en de auto zit te draaien.
26.3 Botsing!
Strip 27:
27.1 Ze hebben hun revolvers bij hun riem.
27.2 Ze doen de revolvers omhoog.
27.3 Ze schieten, maar er zijn geen kogels te zien.
27.4 Ze kijken verbaasd en richten ze nar hunzelf toe.
27.5 Ze gaan gooien met de pistolen.
Strip 28:
28.1 Er zijn boven het riool geluiden te horen als:" Kaboem"
28.2 Mickey en de dader rennen weg.
28.3 Op dit plaatje is een feest te zien waar iedereen aan het dansen is en waar de hele tijd te horen is:" Kaboem"
Ik ga een andere keer hier wel aan verder.
Jop Duck
Member
 
Berichten: 1336
Geregistreerd: ma feb 26, 2018 12:39 pm
Woonplaats: Europa

Re: Het Mysterie van het Platteland

Berichtdoor Jop Duck » vr jul 20, 2018 7:30 am

Strip 29:
29.1 Mickey tegen de dader:" Mag ik alsjeblieft wat water?"
29.2 De dader:" Oke. Voor wat touw."
29.3 Mickey is vastgebonden te zien.
Strip 30:
30.1 Mickey is te zien die het touw doorsnijdt met een draaiend zakmes.
30.2 Mickey gooit het in de lucht.
30.3 De zakmes gaat door het riool naar boven waardoor een gat ontstaat op een plek van allemaal journalisten die er naartoe kijken.
30.4 Mickey:" Paparazzi."
Strip 31:
31.1 Mickey komt rennend de dader tegen.
31.2 De dader:" Mag ik alsjeblieft wat water?"
31.3 Mickey:" Daar ligt water genoeg." terwijl Mickey wijst naar het rioolwater.
Jop Duck
Member
 
Berichten: 1336
Geregistreerd: ma feb 26, 2018 12:39 pm
Woonplaats: Europa

Re: Het Mysterie van het Platteland

Berichtdoor Jop Duck » wo jul 25, 2018 3:42 pm

Ik heb het geprobeerd te tekenen, maar dat was zeer lelijk.
RobbK is tegenwoordig een heel klein beetje actief.
Zou hij misschien de tekeningen kunnen doen?
Jop Duck
Member
 
Berichten: 1336
Geregistreerd: ma feb 26, 2018 12:39 pm
Woonplaats: Europa

Vorige

Keer terug naar Fanfictie & -tekeningen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron