Toon je tekeningen

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor Oom Paspasu » vr aug 02, 2013 5:47 pm

Afbeelding
http://en.wikipedia.org/wiki/House_mouse

Welke muis heeft er nu een zwarte neus? Maar ja, als het om het tekenen van Tom en Pieter gaat, volgen wij natuurlijk het voorbeeld van Carl Barks die vooral met hen grote bekendheid heeft verworven.
Och, wat zijn wij heden blij
Eendjes zwemmen in de plas
Het was in de maand van mei
Ik wou dat ik een eendje was
Avatar gebruiker
Oom Paspasu
Knurft
Member
 
Berichten: 1272
Geregistreerd: ma jan 28, 2013 2:48 am

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor Ui » vr aug 02, 2013 6:10 pm

Ui schreef:Vooral als het gaat om strips met een beperkte kleurkeuze,

Punt.

Voortbordurend op kleurgebruik. Mensen kunnen emotioneel beïnvloed worden door kleuren. Daar kun je je voordeel mee doen. (snif)

Kleurenpsychologie:
Kleurenpsychologie houdt zich bezig met de kleurensymboliek, de psychologische betekenis, duiding en de werking van kleuren. De kleurenpsychologie en psychodiagnostische kleurentests gaan uit van een relatie tussen een bepaalde kleurenvoorkeur van iemand en diens specifieke persoonlijkheidseigenschappen. Dit artikel gaat specifiek in op de kleurenvoorkeur voor oranje en oranje-geel en de kleurensymboliek oftewel de psychologische betekenis en duiding van de karakteristieken van deze kleuren.

bron: http://mens-en-samenleving.infonu.nl/psychologie/3973-kleurenpsychologie-betekenis-kleur-oranje-geel.html

Met kunst probeer je mensen te bereiken. Kleuren zijn een gereedschap daartoe. Altijd handig, om daar rekening mee te houden. Een knalgeel papier voelt qua emotie anders dan een donkerblauw papier. Knalgeel met blauwe stipjes voelt anders dan donkerblauw met gele stipjes. Het laatste doet bijvoorbeeld aan een sterrenhemel denken, zonder dat het een sterrenhemel hoeft te zijn.

Oom Paspasu schreef:Welke muis heeft er nu een zwarte neus?

Welke muis is zwart met een wit gelaat, en heeft grote ronde oren? Nee, dat kan nooit een succes worden.
Welke eend heeft er nu een matrozenpak? En een groot dik hoofd, alsof het een gesnaveld mensenhoofd is? Ook afgekeurd!

Oom Paspasu schreef:Maar ja, als het om het tekenen van Tom en Pieter gaat, volgen wij natuurlijk het voorbeeld van Carl Barks die vooral met hen grote bekendheid heeft verworven.

Nee, wij volgen natuurlijk het voorbeeld van Carl Barks die vooral met de esthetiek van taal en beeld, grote bekendheid en veel faam heeft verworven. Dat is een enorm verschil. Het gaat om de Barks Power, die je kunt koppelen aan je eigen Power, waardoor een nieuwe Power kan ontstaan.
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor Hidde » vr aug 02, 2013 10:01 pm

Kleine verbetering:

Afbeelding

Ui schreef:Ja, en toen? Voor de consument geldt alleen het eindresultaat. Hoe je er gekomen bent, en dat de weg zelf, ook een doel is, daar heeft de consument doorgaans geen boodschap aan.

Tijdens het inkleuren van de tekening leek het me wel leuk om eens een achtergrond toe te voegen, in plaats van al die transparante achtergronden van de afgelopen jaren.

Ui schreef:
Hidde schreef:Ik [heb] de originele tekening ook nog aangepast op de computer.
- Ik heb het stukje kaas van Tom van onderaf laten zien.
- Ik heb Tom's ogen verplaatst zodat hij naar het stukje kaas kijkt,
- Ik heb in het stukje kaas van Pieter een gat gemaakt, zodat hij er een hap uit heeft genomen.

Er was toch al een hap uit het blokje kaas van Pieter?

Nee. Met de originele tekening bedoel ik deze: http://i1239.photobucket.com/albums/ff5 ... iginal.png Op de schets is inderdaad wel een hap uit het stuk kaas te zien. Zoals je kunt zien is de schets een andere tekening. Later heb ik de stukken kaas veranderd (ik heb Tom er ook een gegeven) en ik heb Pieter een stuk kaas in zijn mond gegeven. Na het inkten kwam ik erachter dat ik de hap uit de kaas vergeten was. Deze moet er zijn, anders kan hij geen kaas in zijn mond hebben.

Ui schreef:Denk aan Barks, die zijn schilderijen probeerde rustig te doen ogen - zelfs als het gaat om een doorbrekende gelddam. ('Dam Disaster at Money Lake')
http://coa.inducks.org/story.php?c=CB+OIL+131
En zelfs hier is de kleurbalans zoek, in een aantal herdrukken die knalgeel ogen.

Dit komt door de slechte kleurbalans op de scan, want in mijn blad ziet hij er normaal uit.

Ui schreef:De oren zitten niet aan het hoofd vast, dat is het probleem.

Zoals ik het zie zitten ze aan het hoofd vast. Allen met een pluk haar ervoor.

Ui schreef:
Hidde schreef:Kan Ui dan een voorbeeld geven van een verhaal/voorplaat waar Tom een zwarte neus heeft, en Pieter een roze?

Ja. (Zie eerder in dit bericht.)

Ik zie in je hele bericht geen link naar een verhaal waarin Tom een zwarte neus heeft, en Pieter een roze.

Ui schreef:
Oom Paspasu schreef:Welke muis heeft er nu een zwarte neus?

Welke muis is zwart met een wit gelaat, en heeft grote ronde oren? Nee, dat kan nooit een succes worden.

Dit zal er waarschijnlijk onder andere komen doordat ze in de tijd dat Mickey verzonnen werd zwart-witte tekenfilmpjes maakten. Zoals je op de afbeelding van Oom Paspasu kunt zien is de snuit van de muis licht en de rest van zijn hoofd donker. Dit wordt dan in zwart-wit een zwart hoofd met een wit gelaat.

Ui schreef:Welke eend heeft er nu een matrozenpak? En een groot dik hoofd, alsof het een gesnaveld mensenhoofd is? Ook afgekeurd!

Maar de kleuren kloppen wel allemaal.

Ui schreef:Heb je deze opmerkelijke creativiteit alleen als hobby? Of wil je er je beroep van maken? Grafische school, misschien? Kunstacademie?

Ik wil er meer mee doen dan alleen als hobby. Aan een opleiding heb ik nog niet gedacht. Ik wil dan liever in Zuid-Holland studeren. Is er zo'n school in Zuid-Holland?
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor Ui » za aug 03, 2013 3:26 pm

Hidde schreef:
Ui schreef:Denk aan Barks, die zijn schilderijen probeerde rustig te doen ogen - zelfs als het gaat om een doorbrekende gelddam. ('Dam Disaster at Money Lake')
http://coa.inducks.org/story.php?c=CB+OIL+131
En zelfs hier is de kleurbalans zoek, in een aantal herdrukken die knalgeel ogen.

Dit komt door de slechte kleurbalans op de scan, want in mijn blad ziet hij er normaal uit.

Over kleurbalans van reproducties heeft de artiest vaak geen rechtstreekse invloed, zoals blijkt. Maar de artiest kan er wel invloed op uitoefenen, door een samenstelling van kleuren te kiezen die zowel in fletse als felle vorm werkt. Misschien is Barks's schilderij 'Dam Disaster at Money Lake' niet een van zijn beste, wat inkleuring betreft. In latere jaren wordt het kleurgebruik wat vlak in een aantal van zijn schilderijen, waaronder deze. Vindt Ui.

Hidde schreef:
Ui schreef:De oren zitten niet aan het hoofd vast, dat is het probleem.

Zoals ik het zie zitten ze aan het hoofd vast. Allen met een pluk haar ervoor.

Misschien werkt de inkleuring te veel tegen. Het bruin van het hoofd (de slaap) dient door te lopen naar de bovenrand van de oorschelp, maar die heeft bij jou het roze van de binnenkant.

Hidde schreef:Ik zie in je hele bericht geen link naar een verhaal waarin Tom een zwarte neus heeft, en Pieter een roze.

Eh.. zou Pieter misschien de téngere muis kunnen zijn, denkt Ui nu stilletjes. (snik)

Hidde schreef:
Ui schreef:
Oom Paspasu schreef:Welke muis heeft er nu een zwarte neus?

Welke muis is zwart met een wit gelaat, en heeft grote ronde oren? Nee, dat kan nooit een succes worden.

Dit zal er waarschijnlijk onder andere komen doordat ze in de tijd dat Mickey verzonnen werd zwart-witte tekenfilmpjes maakten.

Terzijde: zo'n aanpassing aan het te gebruiken medium geldt vandaag de dag nog steeds. Dat is een deel van de artistieke vaardigheid. Hoe bereik je een publiek en in hoeverre kun je rekening houden met veranderingen door tussenpersonen. Hoe "fool proof" kan een kunstwerk gemaakt worden.

Hidde schreef:
Ui schreef:Welke eend heeft er nu een matrozenpak? En een groot dik hoofd, alsof het een gesnaveld mensenhoofd is? Ook afgekeurd!

Maar de kleuren kloppen wel allemaal.

Dat hangt van de inkleurders af. Er zijn Donalds met rode matrozenpakken. En groene.
Maar dit gaat voorbij aan het punt, dat getekende fantasie-muizen een zwarte neus kunnen hebben. Bekendste voorbeeld is Mickey Mouse. Dat heeft niet per se met zwart-wit te maken. Men heeft in tekenfilms geprobeerd om Mickey's oren diepte te geven, en dat werd geen succes.

Hidde schreef:
Ui schreef:Heb je deze opmerkelijke creativiteit alleen als hobby? Of wil je er je beroep van maken? Grafische school, misschien? Kunstacademie?

Ik wil er meer mee doen dan alleen als hobby. Aan een opleiding heb ik nog niet gedacht. Ik wil dan liever in Zuid-Holland studeren. Is er zo'n school in Zuid-Holland?

De mogelijkheden zullen afhangen van de hoogte van je vooropleiding. Wat is die van jou?

Zomaar een greep:
Grafisch Lyceum Rotterdam, minimaal afgeronde MBO4:
http://www.glr.nl/
http://www.glr.nl/studeren/aanmelden/toelatingseisen/9
Kunstacademie, hogere opleiding, blijkbaar ook in Rotterdam:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Willem_de_Kooning_Academie
http://www.wdka.nl/
http://www.wdka.nl/nl/Studie/Open-Dagen/

Bedenk wel, dat er ook artiesten zijn die van zulke scholen zijn weggestuurd en toch groot zijn geworden. En velen die zijn geslaagd en klein zijn gebleven. In de wereld van kunst kan veel wel en niet gebeuren. School is in elk geval een uitkomst om te leren hoe en wat de regels zijn, waaraan je later een eigen draai kunt geven. Je kunt alleen regels breken, als je weet wat de regels zijn. Daar kan school veel hulp in bieden.

Terug naar de tekening.
- Zou je tenminste de gele schoenen blauw kunnen maken? Misschien dat de balans dan wel goed is, te samen met goedgekleurde oren.
- En zou je de kaas duidelijkere, donkerdere contouren kunnen geven? Zodat het geen geestenkaas is?

Je moet het zelf weten, maar bij een toelating zal men daar ook over vallen. Dan zegt men, hij ziet geen diepte, hij ziet geen inkleurverhoudingen. En dan is het werk alleen leuk voor op de koelkast thuis. (Geen grap!)
Klinkt hard tegenover een amateur. Maar niet tegenover iemand die meer wil worden dan een amateur.
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor Duckfan van Down Under » wo aug 07, 2013 10:23 pm

Ik kom hier ook bijna nooit meer.

Dit is vers van de pers:
Afbeelding

Jullie hebben al eerder tekeningen van dit 'verhaal' gezien, al is dat al een tijd geleden.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor Ui » zo aug 25, 2013 5:16 pm

Hopelijk is Ui niet te betweterig geweest met de goedbedoelde adviezen richting Hidde?

Duckfan van Down Under schreef:Ik kom hier ook bijna nooit meer.

Goed zo! Jij bent tenminste verstandig. Haha! (snif)

Mooie tekening. De stijl doet Ui denken aan de xerografische tekenfilms van Walt Disney.
http://en.wikipedia.org/wiki/Xerography

Duckfan van Down Under schreef:Jullie hebben al eerder tekeningen van dit 'verhaal' gezien, al is dat al een tijd geleden.

Staat het verhaal beschreven op McDrake?
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor Hidde » ma aug 26, 2013 10:03 pm

Ui schreef:
Hidde schreef:Zoals ik het zie zitten ze aan het hoofd vast. Allen met een pluk haar ervoor.

Misschien werkt de inkleuring te veel tegen. Het bruin van het hoofd (de slaap) dient door te lopen naar de bovenrand van de oorschelp, maar die heeft bij jou het roze van de binnenkant.

Dus volgens jou kunnen de buitenkant van de oren niet roze zijn? Ik ken geen strip waarbij de oren van Tom en Pieter bruin zijn aan de buitenkant.

Ui schreef:
Hidde schreef:
Ui schreef:Welke eend heeft er nu een matrozenpak? En een groot dik hoofd, alsof het een gesnaveld mensenhoofd is? Ook afgekeurd!

Maar de kleuren kloppen wel allemaal.

Dat hangt van de inkleurders af. Er zijn Donalds met rode matrozenpakken. En groene.

Maar kleren kunnen elke kleur zijn. Er bestaan vast wel rode matrozenpakken. Donald met een groene snavel, dat klopt niet.

Ui schreef:
Hidde schreef:Ik wil er meer mee doen dan alleen als hobby. Aan een opleiding heb ik nog niet gedacht. Ik wil dan liever in Zuid-Holland studeren. Is er zo'n school in Zuid-Holland?

De mogelijkheden zullen afhangen van de hoogte van je vooropleiding. Wat is die van jou?

Als ik mijn best blijf doen atheneum. Maar voordat ik naar opleidingen ga zoeken, moet ik eerst nog een profielkeuze maken.

Ui schreef:Terug naar de tekening.
- Zou je tenminste de gele schoenen blauw kunnen maken? Misschien dat de balans dan wel goed is, te samen met goedgekleurde oren.
- En zou je de kaas duidelijkere, donkerdere contouren kunnen geven? Zodat het geen geestenkaas is?

Dat kan. Al is Pieter dan niet meer volgends de Nederlandse kleuren ingekleurd.

Ui schreef:En dan is het werk alleen leuk voor op de koelkast thuis. (Geen grap!)

Dus volgens Ui moet een tekening per se een grap hebben om gepubliceerd te kunnen worden? Er worden in de Donald Duck heel veel tekeningen gepubliceerd zonder grap. Deze tekening kan bijvoorbeeld makkelijk gepubliceerd worden op een kwartetspel of bij een mop over Tom en Pieter in de moppentrommel.

Deze tekening was bedoeld om Tom en Pieter te leren tekenen. Als ik een voorplaat moest maken, had ik wel een andere tekening gemaakt. Deze tekening was puur voor de lol en om op de koelkast te hangen, en in dat geval vind ik heb daarvoor geschikt.

Ui schreef:Hopelijk is Ui niet te betweterig geweest met de goedbedoelde adviezen richting Hidde?

Hoe kun je dát nu van mij denken? Ben je even afwezig, word je meteen verkeerd beoordeeld! (huil huil)
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor Oom Paspasu » ma aug 26, 2013 11:59 pm

Hidde schreef:
Ui schreef:En dan is het werk alleen leuk voor op de koelkast thuis. (Geen grap!)

Dus volgens Ui moet een tekening per se een grap hebben om gepubliceerd te kunnen worden?

"Geen grap!" betekent in deze context ongeveer hetzelfde als "Ik meen het!", "Zo is het echt!" of "Jazeker!"
Och, wat zijn wij heden blij
Eendjes zwemmen in de plas
Het was in de maand van mei
Ik wou dat ik een eendje was
Avatar gebruiker
Oom Paspasu
Knurft
Member
 
Berichten: 1272
Geregistreerd: ma jan 28, 2013 2:48 am

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor Hidde » di aug 27, 2013 9:22 am

Ik dacht dat Ui bedoelde dat het alleen leuk was voor de koelkast thuis, omdat de tekening geen grap had. :P
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor Hidde » di aug 27, 2013 11:01 am

Verbeterde versie met de kleuren uit de film:

Afbeelding

Zonder rode neus: http://i1239.photobucket.com/albums/ff5 ... eterd2.png
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor Ui » di aug 27, 2013 2:55 pm

Hidde schreef:
Ui schreef:Het bruin van het hoofd (de slaap) dient door te lopen naar de bovenrand van de oorschelp, maar die heeft bij jou het roze van de binnenkant.

Dus volgens jou kunnen de buitenkant van de oren niet roze zijn? Ik ken geen strip waarbij de oren van Tom en Pieter bruin zijn aan de buitenkant.

Tom en Pieter op Inducks:
http://coa.inducks.org/character.php?c=Gus+from+GJ
http://coa.inducks.org/character.php?c=Jaq

In 'Beste Verhalen'-album 48 zijn Tom en Pieter te zien met oren die van buiten respectievelijk donkerbruin en lichtbruin zijn.

Inmiddels heb je, in de versie van "27 aug 2013 11:01 am", de oren gewijzigd. Ui vindt deze oren beduidend beter getekend.

Ui schreef:
Oom Paspasu schreef:Welke muis heeft er nu een zwarte neus?

Welke muis is zwart met een wit gelaat, en heeft grote ronde oren? Nee, dat kan nooit een succes worden.
Welke eend heeft er nu een matrozenpak? En een groot dik hoofd, alsof het een gesnaveld mensenhoofd is? Ook afgekeurd!

Hidde schreef:
Ui schreef:
Hidde schreef:Maar de kleuren kloppen wel allemaal.

Dat hangt van de inkleurders af. Er zijn Donalds met rode matrozenpakken. En groene.

Maar kleren kunnen elke kleur zijn. Er bestaan vast wel rode matrozenpakken. Donald met een groene snavel, dat klopt niet.

Mickey Mouse met een zwarte neus klopt blijkbaar ook niet.

Hidde schreef:
Ui schreef:Terug naar de tekening.
- Zou je tenminste de gele schoenen blauw kunnen maken? Misschien dat de balans dan wel goed is, te samen met goedgekleurde oren. [...]

Dat kan. Al is Pieter dan niet meer [volgens] de Nederlandse kleuren ingekleurd.

Een grote geest op McDrake sprak ooit: "Maar kleren kunnen elke kleur zijn."

Hidde schreef:Deze tekening was bedoeld om Tom en Pieter te leren tekenen. Als ik een voorplaat moest maken, had ik wel een andere tekening gemaakt. Deze tekening was puur voor de lol en om op de koelkast te hangen, en in dat geval vind ik heb daarvoor geschikt.

Dus daarom zet je de tekening op internet. Grote koelkast heb jij. Haha! (snif)

Hidde schreef:
Ui schreef:Hopelijk is Ui niet te betweterig geweest met de goedbedoelde adviezen richting Hidde?

Hoe kun je dát nu van mij denken? Ben je even afwezig, word je meteen verkeerd beoordeeld! (huil huil)

Ui vráágt alleen maar. (snotter) Als je interesse hebt om van je tekenhobby je werk te maken, wil Ui strenger zijn dan wanneer het alleen voor je koelkast is.

Eigenlijk is aan Ui een leraar verloren gegaan. De hele dag met een liniaal meppen op de knokkels van leerlingen, en daar ook nog voor betaald worden, dat lijkt Ui wel wat! Helaas zou Ui tijdens een stage al worden weggestuurd, omdat het aanschaffen van telkens nieuwe linialen te duur is voor het onderwijssysteem. (huil huil)


"Maar kleren kunnen elke kleur zijn."

- Saai, dat ze beiden dezelfde bruine kleur hebben. Film of geen film.
- Bruin en geel, dat is een kleurencombinatie die Ui wat aan een riool doet denken. (liever-geen-snif)
- De glans van de neuzen is weg, in de versie met de "rode" (bruine) neuzen. Hierdoor wordt de tekening doffer.
- Ui vindt de vorige inkleuring veel beter, mits daar de schoenen van Tom blauw zijn en de kaascontouren donker zoals nu. Zou je alsjeblieft, al is het maar voor Ui, een versie willen maken volgens die aanwijzigingen? Alsjeblieft? Ui wil zo graag in koor horen, dat de inkleuring volgens die aanwijzingen inderdaad een verbetering is.

Vorige op McDrake getoonde versie:
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor Hidde » di aug 27, 2013 5:59 pm

Ui schreef:In 'Beste Verhalen'-album 48 zijn Tom en Pieter te zien met oren die van buiten respectievelijk donkerbruin en lichtbruin zijn.

Ik vind het mooier als de oren van Tom en Pieter geheel roze zijn. In de film zijn ze ook roze. De inkleurder van het Barksverhaal heeft misschien ook niet goed opgelet.

Ui schreef:Inmiddels heb je, in de versie van "27 aug 2013 11:01 am", de oren gewijzigd. Ui vindt deze oren beduidend beter getekend.

Klopt, dit heb ik digitaal gedaan.

Ui schreef:Mickey Mouse met een zwarte neus klopt blijkbaar ook niet.

Eigenlijk niet, nee.

Ui schreef:
Hidde schreef:
Ui schreef:Hopelijk is Ui niet te betweterig geweest met de goedbedoelde adviezen richting Hidde?

Hoe kun je dát nu van mij denken? Ben je even afwezig, word je meteen verkeerd beoordeeld! (huil huil)

Ui vráágt alleen maar. (snotter)

Dit klonk misschien wat agressief, maar het was een immitatie van Ui. Nu weet Ui hoe hard dat aan komt! ;)

Ui schreef:- Saai, dat ze beiden dezelfde bruine kleur hebben. Film of geen film.
- Bruin en geel, dat is een kleurencombinatie die Ui wat aan een riool doet denken. (liever-geen-snif)
- De glans van de neuzen is weg, in de versie met de "rode" (bruine) neuzen. Hierdoor wordt de tekening doffer.
- Ui vindt de vorige inkleuring veel beter, mits daar de schoenen van Tom blauw zijn en de kaascontouren donker zoals nu. Zou je alsjeblieft, al is het maar voor Ui, een versie willen maken volgens die aanwijzigingen? Alsjeblieft?

Goed dan, omdat Ui het zo graag wil:

Afbeelding
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor Ralph » wo aug 28, 2013 2:57 pm

Mooie tekeningen, Hidde! Ik vind persoonlijk de versie met kleuren uit de film het mooist.
Afgelopen donderdag heb ik (eindelijk!) een kroontjespen een een potje Oost-Indische inkt kunnen kopen. Het werken ermee was een stuk moeilijker dan ik dacht! Ik ben tot nu toe niet heel veel verder gekomen dan wat oefentekeningetjes, maar ik hoop dat ik snel een tekening op het forum kan plaatsen.
PS: @Hidde, waarmee kleur jij je tekeningen in? Ik heb mijn tekeningetjes gewoon met het simpele programma Paint, dat op iedere Windows pc staat. Hiermee kan ik de tekening wel inkleuren, maar het aantal kleuren is behoorlijk beperkt.
Avatar gebruiker
Ralph
Member
 
Berichten: 190
Geregistreerd: vr jul 05, 2013 2:56 pm

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor Hidde » wo aug 28, 2013 3:58 pm

Ik kleur mijn tekeningen in met 'Corel PaintShop Pro X3'. Een bekender afbeeldingen bewerk- en kleurprogramma is Photoshop. Het nadeel van zulke programma's is dat ze veel kosten.
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor Mikael » do aug 29, 2013 12:41 am

Hi! I'm new on the forum. My name is Mikael, and I'm a 25-year old graphic designer from Norway. I've written/drawn my second Donald Duck one-page comic this summer. Hope you enjoy it!

Afbeelding
Mikael
New member
 
Berichten: 2
Geregistreerd: do aug 29, 2013 12:26 am

VorigeVolgende

Keer terug naar Fanfictie & -tekeningen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten

cron