Toon je tekeningen

Berichtdoor Litberen » di maart 06, 2007 9:57 pm

ziet er erg mooi uit henrieke, en wat jij niet goed gelukt vindt vind ik altijd nog geweldig ;)
Litberen
Member
 
Berichten: 16
Geregistreerd: vr maart 02, 2007 3:15 pm

Berichtdoor Rockerduck » wo maart 07, 2007 8:41 pm

Ik vind 'm iets weghebben van Bas Heymans, kan dat? En is z'n snavel niet een pietsie te groot?
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Henrieke » zo maart 11, 2007 5:18 pm

Rockerduck schreef:Ik vind 'm iets weghebben van Bas Heymans, kan dat? En is z'n snavel niet een pietsie te groot?

Eh, dat kan, al zie ik het er zelf niet echt in. De snavel lijkt me niet echt te groot, maar misschien lijkt dat zo omdat ik hem nogal 'gedrongen' getekend heb, en erg dikke lijnen gebruikt heb.
Met een penseel worden de lijnen te dik, met een kroontjespen wordt 't lelijk. Hm hm.
Henrieke
Member
 
Berichten: 449
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 11:12 pm

Berichtdoor Guus Geluk » di maart 13, 2007 4:09 pm

In dit topic zie ik wel eens tekeningen (schetsen) waarvan de tekening met een blauw potlood getekend is.
Mijn vraag is nu is dat een gewoon blauw potlood of moet je die bij een speciaalzaak kopen?
Het is niet leuk, maar iemand moet het zeggen.
Avatar gebruiker
Guus Geluk
Member
 
Berichten: 325
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 7:13 pm
Woonplaats: Roosendaal

Berichtdoor Robb_K » wo maart 14, 2007 12:43 am

Guus Geluk schreef:In dit topic zie ik wel eens tekeningen (schetsen) waarvan de tekening met een blauw potlood getekend is.
Mijn vraag is nu is dat een gewoon blauw potlood of moet je die bij een speciaalzaak kopen?

Ik gebruik speciaal "non-foto" blauw potlood zodat andere schets lijnen komt niet op mijn fotokopien van mijn inkten. Ik gebruik "Colerase" non-foto blauw, als zij hebben zeer schoon gommetjes met.

Jij kunt non-foto blauw potloden kopen in een kunstenaar/tekenaar uitvoeren winkel.
Ik heb alles geleerd van Professor Desiderius Netelmans van de Universiteit van Duckstad.
Avatar gebruiker
Robb_K
Klassiek Barksist
Member
 
Berichten: 1118
Geregistreerd: wo jan 03, 2007 11:47 pm
Woonplaats: Los Angeles/Nederland/Muenchen

Berichtdoor Henrieke » do maart 22, 2007 12:56 am

Vandaag heb ik schaamteloos een plaatje nagetekend-
Ik wilde een frame van Joe Carioca uitprinten en ophangen, maar aangezien de resolutie van DVD's niet al te hoog is heb ik 'm in het klein uitgeprint en nageschilderd op een doek van 20 x 20 cm.

Afbeelding

Links dus het originele plaatje uit de film. In daglicht zien de kleuren er wel anders uit dan op deze foto.
Henrieke
Member
 
Berichten: 449
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 11:12 pm

Berichtdoor Rockerduck » do maart 22, 2007 11:37 pm

Hoe heb je 'm zo authentiek ingekleurd?
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Henrieke » vr maart 23, 2007 9:30 am

Rockerduck schreef:Hoe heb je 'm zo authentiek ingekleurd?

Bedoel je dat de kleuren egaal zijn?
Ik heb hem eerst met potlood geschetst, en daarna met acryl ingekleurd. De achtergrond was lastig, omdat de verf steeds op was en het is haast onmogelijk een kleur opnieuw te mengen. Sommige dingen heb ik daarom een paar keer over moeten doen. Daarna heb ik met zwarte inkt de lijnen gedaan.

Afbeelding

(dat plaatje had ik nog gemaakt om de kleur te testen met flits, het was nogal donker toen ik schilderde)
Henrieke
Member
 
Berichten: 449
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 11:12 pm

Berichtdoor Henrieke » vr maart 23, 2007 9:39 am

Sorry, groot plaatje. Er op klikken, ik heb weer zo'n youtube ding gemaakt. Alleen jammer dat ie het zo snel afspeelt...

Afbeelding
Henrieke
Member
 
Berichten: 449
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 11:12 pm

Berichtdoor mcprul » vr maart 23, 2007 2:45 pm

Er zitten hele mooie uitdrukkingen bij, Henrieke! Leuk gedaan!

Even een vraagje: het handen tekenen van Donald vind ik erg moeilijk. Zou je misschien een filmpje/stap voor stap tekening willen maken hoe je die tekent? Volgens mij hebben meer mensen dit probleem.

Verder kan ik de snavel wel van bovenaf tekenen, maar niet vanaf het "kikkerstandpunt" (dat de camera de snavel van Donald vanaf onderen filmt). Hoe doe jij dat toch?
mcprul
Member
 
Berichten: 388
Geregistreerd: za jan 06, 2007 7:03 pm

Berichtdoor Henrieke » za maart 24, 2007 3:30 pm

mcprul schreef:Even een vraagje: het handen tekenen van Donald vind ik erg moeilijk. Zou je misschien een filmpje/stap voor stap tekening willen maken hoe je die tekent? Volgens mij hebben meer mensen dit probleem.

Verder kan ik de snavel wel van bovenaf tekenen, maar niet vanaf het "kikkerstandpunt" (dat de camera de snavel van Donald vanaf onderen filmt). Hoe doe jij dat toch?

Ik zal binnenkort eens kijken of ik een soort voorbeeldje kan tekenen, ik moet die twee dingen toch nog oefenen, want het blijft lastig. In ieder geval moet je altijd een cirkel als basis gebruiken, voor zowel het hoofd als de handen.

Gisteravond uit het niets dit getekend:

Afbeelding

Ik ga binnenkort maar eens wat video's opgraven.
Henrieke
Member
 
Berichten: 449
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 11:12 pm

Berichtdoor Luuuuk » za maart 24, 2007 3:52 pm

Uit het niets? Zo da's erg knap!
Avatar gebruiker
Luuuuk
Member
 
Berichten: 355
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 12:02 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Henrieke » za maart 24, 2007 5:43 pm

Luuuuk schreef:Uit het niets? Zo da's erg knap!

Ik had wel het introfilmpje erbij, van youtube. Maar ik bedoel dat ik om de één of andere reden in een keer zin had dat figuur te tekenen. De laatste keer dat ik een aflevering heb gezien is alweer wat jaartjes geleden.
Henrieke
Member
 
Berichten: 449
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 11:12 pm

Berichtdoor Rockerduck » za maart 24, 2007 9:56 pm

Henrieke schreef:
Rockerduck schreef:Hoe heb je 'm zo authentiek ingekleurd?

Bedoel je dat de kleuren egaal zijn?

Ik bedoelde eigenlijk: hoe kan het dat hij precies dezelfde kleuren heeft als in de film? Je zou verwachten dat hij op z'n minst in toonsoort zou verschillen.

Ik heb je vaak 'klassieke karakters' zien tekenen. Ik ben benieuwd hoe je de drie biggetjes zou tekenen zoals ze er in de originele Silly Symphonies uit zien.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Henrieke » zo maart 25, 2007 12:09 am

Rockerduck schreef:Ik bedoelde eigenlijk: hoe kan het dat hij precies dezelfde kleuren heeft als in de film? Je zou verwachten dat hij op z'n minst in toonsoort zou verschillen.

Ik heb je vaak 'klassieke karakters' zien tekenen. Ik ben benieuwd hoe je de drie biggetjes zou tekenen zoals ze er in de originele Silly Symphonies uit zien.

Dat kleuren is gewoon een kwestie van mengen. Maar echt exact hetzelfde vind ik hem niet, vooral het groen is donkerder.
Ik heb al een tijdje een idee voor een tekening met de biggetjes, die komt nog wel een keer. In de oude filmpjes zijn ze toch ongeveer hetzelfde als in de strips? Alleen de ogen zijn wat kleiner, voor zover ik weet.
Henrieke
Member
 
Berichten: 449
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 11:12 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Fanfictie & -tekeningen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten