Toon je tekeningen

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor McDuck » zo okt 05, 2014 9:52 pm



Prachtig! De tekening, de inkt en de kleuren zien er erg professioneel uit. Een vraagje: Hoe krijg je die zwarte lijnen zo perfect? Ik ben zelf ook van plan een kroontjespen te gebruiken, maar ik heb eerst een fineliner geprobeerd. Dat gaf niet het gewenste resultaat: de lijnen bevatten een aantal witte pixels en zijn minder vloeiend dan een bij een 'echte' tekening. Komt niet puur door de fineliner, of zijn er ook nog andere dingen die meespelen? (zoals scannen, opslaan etc.)
Avatar gebruiker
McDuck
Member
 
Berichten: 10
Geregistreerd: za jul 28, 2012 7:03 pm

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor Robb_K » zo okt 26, 2014 7:51 am

Hier is een tekening van mij voor voetbal fans:
AfbeeldingAfbeelding
Ik heb alles geleerd van Professor Desiderius Netelmans van de Universiteit van Duckstad.
Avatar gebruiker
Robb_K
Klassiek Barksist
Member
 
Berichten: 1118
Geregistreerd: wo jan 03, 2007 11:47 pm
Woonplaats: Los Angeles/Nederland/Muenchen

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor Robb_K » ma okt 27, 2014 9:46 pm

Zo......niemand kijkt meer hier?
Ik heb alles geleerd van Professor Desiderius Netelmans van de Universiteit van Duckstad.
Avatar gebruiker
Robb_K
Klassiek Barksist
Member
 
Berichten: 1118
Geregistreerd: wo jan 03, 2007 11:47 pm
Woonplaats: Los Angeles/Nederland/Muenchen

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor Robb_K » di okt 28, 2014 5:32 pm

duplicaat post
Laatst bijgewerkt door Robb_K op di okt 28, 2014 5:34 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Ik heb alles geleerd van Professor Desiderius Netelmans van de Universiteit van Duckstad.
Avatar gebruiker
Robb_K
Klassiek Barksist
Member
 
Berichten: 1118
Geregistreerd: wo jan 03, 2007 11:47 pm
Woonplaats: Los Angeles/Nederland/Muenchen

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor Robb_K » di okt 28, 2014 5:33 pm

Hier zijn mijn nieuwe tekeningen:
Afbeelding
Afbeelding
Ik heb alles geleerd van Professor Desiderius Netelmans van de Universiteit van Duckstad.
Avatar gebruiker
Robb_K
Klassiek Barksist
Member
 
Berichten: 1118
Geregistreerd: wo jan 03, 2007 11:47 pm
Woonplaats: Los Angeles/Nederland/Muenchen

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor Hidde » do okt 30, 2014 11:19 am

Erg mooie tekening, Robb_K! Leuk om weer eens een nieuwe tekening van jouw te zien! :)

Ik heb op het moment toetsweek. Ik zal na de toetsweek wel wat schetsen plaatsen hier.
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor Robb_K » vr okt 31, 2014 2:53 am

Hidde schreef:Erg mooie tekening, Robb_K! Leuk om weer eens een nieuwe tekening van jouw te zien! :)

Ik heb op het moment toetsweek. Ik zal na de toetsweek wel wat schetsen plaatsen hier.


Bedankt.

En ik kijk uit naar het zien van een paar nieuwe tekeningen van jou.
Ik heb alles geleerd van Professor Desiderius Netelmans van de Universiteit van Duckstad.
Avatar gebruiker
Robb_K
Klassiek Barksist
Member
 
Berichten: 1118
Geregistreerd: wo jan 03, 2007 11:47 pm
Woonplaats: Los Angeles/Nederland/Muenchen

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor Hidde » zo nov 02, 2014 6:47 pm

McDuck schreef:
Hidde schreef:Een tekening van mij:

http://i1239.photobucket.com/albums/ff5 ... tschop.png
[...]


Prachtig! De tekening, de inkt en de kleuren zien er erg professioneel uit.

Dankje! :)

McDuck schreef:Een vraagje: Hoe krijg je die zwarte lijnen zo perfect? Ik ben zelf ook van plan een kroontjespen te gebruiken, maar ik heb eerst een fineliner geprobeerd. Dat gaf niet het gewenste resultaat: de lijnen bevatten een aantal witte pixels en zijn minder vloeiend dan een bij een 'echte' tekening. Komt niet puur door de fineliner, of zijn er ook nog andere dingen die meespelen? (zoals scannen, opslaan etc.)

Een fineliner is natuurlijk minder zwart dan Oost-Indische inkt. Ook mijn scanner pakt de lijnen van mijn fineliner niet altijd even mooi op. Je kunt je tekeningen inderdaad beter inkten met een kroontjespen of penseel. Een kroontjespen is meestal wat makkelijker om mee te beginnen. Niet elke kroontjespen is daarentegen even goed voor het inkten van je tekeningen. Voor een mooier resultaat kun je het beste eentje op internet bestellen (bijvoorbeeld via eBay). Meer informatie over inkten heb ik ooit in het topic 'tekenlessen' geschreven: viewtopic.php?f=7&t=1696&start=30

Bij het programma dat ik gebruik (PaintShop Photo Pro) kun je de kleurdiepte van een afbeelding verminderen. Daarmee kun je van de afbeelding een 2 kleuren-afbeelding maken. Alle donkere delen van de scan worden zwart (in dit geval de inkt) en de lichtere delen wit. De afbeelding is eerst nog erg korrelig, maar als je hem later weer verkleind niet meer. Dit zal ongetwijfeld ook kunnen met Photoshop.

Je kunt ook kijken of je scanner bepaalde opties heeft, zoals het scannen in OCR. Als je dan de afbeelding opslaat als '.bmp' of '.png' bestaat de afbeelding ook maar uit twee kleuren.

Ik hoop dat dit je helpt! :)
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor McDuck » za nov 15, 2014 7:49 pm

Hidde schreef:Een fineliner is natuurlijk minder zwart dan Oost-Indische inkt. Ook mijn scanner pakt de lijnen van mijn fineliner niet altijd even mooi op. Je kunt je tekeningen inderdaad beter inkten met een kroontjespen of penseel. Een kroontjespen is meestal wat makkelijker om mee te beginnen. Niet elke kroontjespen is daarentegen even goed voor het inkten van je tekeningen. Voor een mooier resultaat kun je het beste eentje op internet bestellen (bijvoorbeeld via eBay). Meer informatie over inkten heb ik ooit in het topic 'tekenlessen' geschreven: viewtopic.php?f=7&t=1696&start=30

Bij het programma dat ik gebruik (PaintShop Photo Pro) kun je de kleurdiepte van een afbeelding verminderen. Daarmee kun je van de afbeelding een 2 kleuren-afbeelding maken. Alle donkere delen van de scan worden zwart (in dit geval de inkt) en de lichtere delen wit. De afbeelding is eerst nog erg korrelig, maar als je hem later weer verkleind niet meer. Dit zal ongetwijfeld ook kunnen met Photoshop.

Je kunt ook kijken of je scanner bepaalde opties heeft, zoals het scannen in OCR. Als je dan de afbeelding opslaat als '.bmp' of '.png' bestaat de afbeelding ook maar uit twee kleuren.

Ik hoop dat dit je helpt! :)


Bedankt voor het uitgebreide antwoord :). Persoonlijk gebruik ik ook liever een kroontjespen in plaats van een penseeltje. Ik gebruik Photoshop, daarmee kun je inderdaad ook een tweekleurenafbeelding maken.
Voor zover ik weet heeft mijn scanner die opties niet, maar ik zou er een keer naar kunnen kijken.

Dit heeft zeker geholpen, ik zal een keer een kroontjespen proberen.
Avatar gebruiker
McDuck
Member
 
Berichten: 10
Geregistreerd: za jul 28, 2012 7:03 pm

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor Ridder ter Geit » wo nov 19, 2014 11:40 pm

Liampie schreef:Hallo iedereen! Het spijt me dat ik opeens verdwenen was en niets meer van mij hebt laten horen. Dit is zo gegaan, omdat ik ben afgeweken van het tekenen van Disney figuren (alhoewel ik het zo nu en dan nog wel eens graag probeer). Ik ben een beetje op zoek gegaan (en tevens nog steeds op zoek) naar mijn eigen stijl en maak voornamelijk cartoons. Ook heb ik een Wacom (Intuos Pro) tablet aangeschaft en ben ik mij sinds een korte tijd gaan verdiepen in andere dingen zoals karikaturen en 'digital paintings'.
Toch ben ik nu weer even terug op dit forum, vanwege mijn laatste tekening. Ik heb namelijk geprobeerd om ons grote voorbeeld, Carl Barks, te karikaturiseren en hem grappig maar toch ook herkenbaar neer te zetten. Alhoewel ik niet zeker weet of dit de juiste plek is om hem te delen, heb ik er toch voor gekozen om het wel te doen gezien het feit ik enorm nieuwsgierig ben naar jullie reactie's en commentaar.

(P.S. De laatste tijd heb ik echter wel op het forum gekeken en ik moet zeggen dat ik schitterende tekeningen langs heb zien komen! Ga zo door!)

Afbeelding


Ik zag deze tekening bij een item van Hart van Nederland over 'Heel Holland Kwekt'. Ralph van McDrake is hierbij één van de winnaars, en Liampie een andere!
http://www.hartvannederland.nl/top-nieu ... k-en-liam/

Gefeliciteerd! Leuk!
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor Liampie » do nov 20, 2014 10:07 pm

Ridder ter Geit schreef:
Liampie schreef:Hallo iedereen! Het spijt me dat ik opeens verdwenen was en niets meer van mij hebt laten horen. Dit is zo gegaan, omdat ik ben afgeweken van het tekenen van Disney figuren (alhoewel ik het zo nu en dan nog wel eens graag probeer). Ik ben een beetje op zoek gegaan (en tevens nog steeds op zoek) naar mijn eigen stijl en maak voornamelijk cartoons. Ook heb ik een Wacom (Intuos Pro) tablet aangeschaft en ben ik mij sinds een korte tijd gaan verdiepen in andere dingen zoals karikaturen en 'digital paintings'.
Toch ben ik nu weer even terug op dit forum, vanwege mijn laatste tekening. Ik heb namelijk geprobeerd om ons grote voorbeeld, Carl Barks, te karikaturiseren en hem grappig maar toch ook herkenbaar neer te zetten. Alhoewel ik niet zeker weet of dit de juiste plek is om hem te delen, heb ik er toch voor gekozen om het wel te doen gezien het feit ik enorm nieuwsgierig ben naar jullie reactie's en commentaar.

(P.S. De laatste tijd heb ik echter wel op het forum gekeken en ik moet zeggen dat ik schitterende tekeningen langs heb zien komen! Ga zo door!)

Afbeelding


Ik zag deze tekening bij een item van Hart van Nederland over 'Heel Holland Kwekt'. Ralph van McDrake is hierbij één van de winnaars, en Liampie een andere!
http://www.hartvannederland.nl/top-nieu ... k-en-liam/

Gefeliciteerd! Leuk!


Klopt helemaal!! Heel erg bedankt, leuk dat het is opgevallen :) Het is mij inderdaad gelukt om met een inzending te winnen en het was zeer zeker een onvergetelijke dag. Naast het feit dat ik de tekenaars en makers van de Donald Duck heb ontmoet op de hoofdredactie werd ik ook nog door een camera van 'Hart van Nederland' gevolgd!
None of your goldburn business!!!
$crooge Mcduck
Liampie
Tekenaar die vernieuwt...
Member
 
Berichten: 113
Geregistreerd: za sep 29, 2012 8:14 pm

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor Hidde » zo nov 23, 2014 5:40 pm

McDuck schreef:Dit heeft zeker geholpen, ik zal een keer een kroontjespen proberen.

Succes!


Wauw! Heel knap gemaakt! Een mooi eerbetoon aan Carl Barks. :)

Een tekening van Gijs Gans van mij:

Afbeelding

Geïnkt met een Esterbrook #356 pennetje.
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor Liampie » zo nov 23, 2014 5:56 pm

Hidde schreef:

Wauw! Heel knap gemaakt! Een mooi eerbetoon aan Carl Barks. :)

Een tekening van Gijs Gans van mij:

Afbeelding

Geïnkt met een Esterbrook #356 pennetje.


Dankjewel, Hidde!! :D
Je tekening ziet er ontzettend goed uit! Ga zo door! ;)
None of your goldburn business!!!
$crooge Mcduck
Liampie
Tekenaar die vernieuwt...
Member
 
Berichten: 113
Geregistreerd: za sep 29, 2012 8:14 pm

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor Hidde » zo nov 23, 2014 11:11 pm

Nog wat ganzen:

Afbeelding

Wat zijn ogen toch lastig om te inkten!
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor Robb_K » ma nov 24, 2014 5:23 am

Zeer goed gemaakt, Hidde! Voor mijn smaak, beter dan half de tekenaars die werken met Sanoma Uitgevers!
Ik heb alles geleerd van Professor Desiderius Netelmans van de Universiteit van Duckstad.
Avatar gebruiker
Robb_K
Klassiek Barksist
Member
 
Berichten: 1118
Geregistreerd: wo jan 03, 2007 11:47 pm
Woonplaats: Los Angeles/Nederland/Muenchen

VorigeVolgende

Keer terug naar Fanfictie & -tekeningen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 36 gasten