Toon je tekeningen

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor anders and » wo apr 08, 2015 8:29 pm

Goed bezig hoor, gefeliciteerd!
Verzamelt eendenverhalen
Avatar gebruiker
anders and
Member
 
Berichten: 96
Geregistreerd: do jan 08, 2015 7:46 pm

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor Oom Paspasu » za apr 11, 2015 7:59 pm

McDuck Menu schreef:Zoals Oom Paspasu zegt inderdaad, de handen van Mickey variëren nogal van grootte. Verder helemaal top!

Hidde, zoals McDuck Menu zegt, op de handen na helemaal top! Je weet je figuren goed op te bouwen, je tekent prachtig en in inkten ben je heel goed. Dat laatste doe je volgens mij ook graag, maar je kan de volgende keer beter eerst nog even wachten en kijken of het echt goed is. Nu heb je wéér twee twee tekeningen die bijna goed zijn. Laat de volgende keer eens echt zien hoe goed je kan tekenen!

(Zo niet, dan ben je voortaan verplicht eerst je schets tonen, die je pas mag inkten nadat alle fouten eruit zijn, totdat je zelf je fouten in de schetsfase weet te verbeteren. Zie hiervoor de forumregels.)
Och, wat zijn wij heden blij
Eendjes zwemmen in de plas
Het was in de maand van mei
Ik wou dat ik een eendje was
Avatar gebruiker
Oom Paspasu
Knurft
Member
 
Berichten: 1272
Geregistreerd: ma jan 28, 2013 2:48 am

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor Robb_K » zo apr 19, 2015 3:51 am

Ik heb een nieuwe tekening gepost in het "Niet-Disney Fanfictie en Tekeningen" draad op de Eigen Kreativiteit deel van de McDrake Off-Topic deel van deze forum.
Ik heb alles geleerd van Professor Desiderius Netelmans van de Universiteit van Duckstad.
Avatar gebruiker
Robb_K
Klassiek Barksist
Member
 
Berichten: 1118
Geregistreerd: wo jan 03, 2007 11:47 pm
Woonplaats: Los Angeles/Nederland/Muenchen

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor Robb_K » vr mei 29, 2015 3:30 pm

McDuck Menu schreef:Ik ben eindelijk afgestudeerd :D Een klein schetsje om het te vieren:

Afbeelding

En Hidde, mooie Mickeys! Zoals Oom Paspasu zegt inderdaad, de handen van Mickey variëren nogal van grootte. Verder helemaal top!


Gefeliciteerd! En tot ziens in het midden van juni (of zo).
Ik heb alles geleerd van Professor Desiderius Netelmans van de Universiteit van Duckstad.
Avatar gebruiker
Robb_K
Klassiek Barksist
Member
 
Berichten: 1118
Geregistreerd: wo jan 03, 2007 11:47 pm
Woonplaats: Los Angeles/Nederland/Muenchen

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor Robb_K » ma jun 08, 2015 1:01 am

Ik ben op zoek naar een bijeenkomst van Nederlandse Disney Stripverhalen fans in het zuidoosten van Nederland voor een dag tussen 9-12 juli te organiseren. We hebben al een van de indexers Nederlandse Disney Strips, zet zich in voor het bijwonen, en ook drie Disney makers, ikzelf(Rob Klein(Robb_K), Tim Artz (McDuck Menu) en Henrieke Goorhuis, en ook drie fans uit die regio (een van dat groep is "Duck Fan Down Under", een ander is "Scrooge$").

Ik hoop dat Michiel Q, Ridder Ter Geit, en andere fans in het oostelijke deel van het land zal ook willen komen.

Sorry dat ik heb deze op een OT draad gezet, maar er is geen speciale Forum sectie of draad op om deze te zetten, en heb het gelezen door iedereen.

Als je wilt komen, vertel eens als je wilt komen gedurende het week of weekend.
Ik heb alles geleerd van Professor Desiderius Netelmans van de Universiteit van Duckstad.
Avatar gebruiker
Robb_K
Klassiek Barksist
Member
 
Berichten: 1118
Geregistreerd: wo jan 03, 2007 11:47 pm
Woonplaats: Los Angeles/Nederland/Muenchen

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor Robb_K » ma jun 08, 2015 4:29 pm

We overwegen nu bewegen onze ontmoeting tot Eindhoven in Eppo (Stripwinkel). Dat zou meer centraal bevinden. Meer fans zou waarschijnlijk komen, en beide Henrieke en Tim langer konden blijven. Misschien Eppo zou ons toelaten om het gebruik van hun beneden kamer, voor het verhaal plot brainstormen en storyboard krabbels demonstratie. Misschien zouden ze zelfs adverteren. Dan moeten we onze ontmoeten te maken op zaterdag 11 juli.

Laat het ons weten met opmerkingen op deze draad, als je dan kunt komen.
Ik heb alles geleerd van Professor Desiderius Netelmans van de Universiteit van Duckstad.
Avatar gebruiker
Robb_K
Klassiek Barksist
Member
 
Berichten: 1118
Geregistreerd: wo jan 03, 2007 11:47 pm
Woonplaats: Los Angeles/Nederland/Muenchen

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor Ralph » wo jul 08, 2015 4:08 pm

Ik ben bezig met het tekenen van een Oom Dagobert portret, waarvan de schets nu af is. Er lijkt iets niet te kloppen, volgens mij met de snavel. Iemand een idee hoe ik hem nog kan verbeteren?
Afbeelding
Avatar gebruiker
Ralph
Member
 
Berichten: 190
Geregistreerd: vr jul 05, 2013 2:56 pm

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor Michiel Q » do jul 09, 2015 1:34 pm

Ralph schreef:Er lijkt iets niet te kloppen, volgens mij met de snavel. Iemand een idee hoe ik hem nog kan verbeteren?

Héél netjes! :) Volgens mij is er iets mis met zijn hals. Probeer die eerst eens te tekenen zonder schaduw, als één fysiek object i.p.v. als twee verschillend gekleurde vlakken. Nu lijkt 't alsof het schaduwgedeelte breder uitsteekt dan 't lager liggende gedeelte. De kraag moet je zó tekenen dat 't gedeelte dat dichterbij is 't verre gedeelte overlapt. Het lijkt nu of 't verre gedeelte van de kraag vóór zijn hals ligt. De knoop is doorgaans groter en vetter aangezet.
*) Hypercritical Inquiring Seeker into Tales of Old and Rumors of Yore, as well as Noser-outer of Unprovable Tommyrot!
Avatar gebruiker
Michiel Q
Great H.I.S.T.O.R.Y.N.U.T.*
Member
 
Berichten: 767
Geregistreerd: vr apr 15, 2011 3:37 pm

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor Robb_K » zo jul 12, 2015 8:23 am

Ralph schreef:Ik ben bezig met het tekenen van een Oom Dagobert portret, waarvan de schets nu af is. Er lijkt iets niet te kloppen, volgens mij met de snavel. Iemand een idee hoe ik hem nog kan verbeteren?
Afbeelding


Voor het grootste deel, Ralph, je portret van Oom Dagobert is uitstekend. Het is alleen de voorste punt van zijn snavel die een kleine fout heeft. Op dit kijkhoek, de tip van zijn snavel moet verder ligt (in de rigting van de rechterkant van de kijker). Zoals het nu is, Dabobert's snavel is ook scheef. Vullen het uit tot het einde, zal ook maken zijn snavel lijken te hoek een beetje minder naar boven.
Ik heb alles geleerd van Professor Desiderius Netelmans van de Universiteit van Duckstad.
Avatar gebruiker
Robb_K
Klassiek Barksist
Member
 
Berichten: 1118
Geregistreerd: wo jan 03, 2007 11:47 pm
Woonplaats: Los Angeles/Nederland/Muenchen

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor Hidde » ma jul 27, 2015 11:56 pm

Wat vlugge schetsen omgezet in inkt:

Afbeelding

Het is een tijdje geleden dat ik met een kroontjespen geïnkt heb, dus dat verklaart het wat mindere inktwerk. En bij de rennende Donald is zijn rechterhand iets te groot.
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor Jordy » di jul 28, 2015 2:37 pm

Ik vind het allang knap gedaan! Je hebt echt talent als je zulke tekeningen kunt maken!
Jordy
Verslaafd aan DD Pockets
Member
 
Berichten: 1013
Geregistreerd: wo jul 10, 2013 10:45 am
Woonplaats: Vlissingen

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor Robb_K » do jul 30, 2015 5:20 pm

Hidde schreef:Wat vlugge schetsen omgezet in inkt:

Afbeelding

Het is een tijdje geleden dat ik met een kroontjespen geïnkt heb, dus dat verklaart het wat mindere inktwerk. En bij de rennende Donald is zijn rechterhand iets te groot.


Wauw! Wat en mooi tekeningen, Hidde! Je tekent heel beter dan veel tekenaars van Comic-Up Studio!
Ik heb alles geleerd van Professor Desiderius Netelmans van de Universiteit van Duckstad.
Avatar gebruiker
Robb_K
Klassiek Barksist
Member
 
Berichten: 1118
Geregistreerd: wo jan 03, 2007 11:47 pm
Woonplaats: Los Angeles/Nederland/Muenchen

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor anders and » do jul 30, 2015 5:34 pm

Ziet er mooi uit inderdaad! Vooral dat plaatje links onder. :)
Verzamelt eendenverhalen
Avatar gebruiker
anders and
Member
 
Berichten: 96
Geregistreerd: do jan 08, 2015 7:46 pm

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor Hidde » zo aug 30, 2015 10:37 pm

WIP aan een eigen verhaaltje. :)

Afbeelding
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor anders and » ma aug 31, 2015 10:11 am

Leuk! Ziet er goed uit. Waar zal het eindresultaat te vinden zijn?
Verzamelt eendenverhalen
Avatar gebruiker
anders and
Member
 
Berichten: 96
Geregistreerd: do jan 08, 2015 7:46 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Fanfictie & -tekeningen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten