Toon je tekeningen

Berichtdoor wegwijzer » zo jan 21, 2007 9:45 pm

Fanfictie & -tekeningen (McDrake Nederland Disney)
http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewforum.php?id=7

Eigen creativiteit (McDrake Nederland Off Topic)
http://bb.mcdrake.nl/nedofftopic/viewforum.php?id=7

Fanfiction (McDrake International)
http://bb.mcdrake.nl/engdisney/viewforum.php?id=15
wegwijzer
 

Berichtdoor Robb_K » wo jan 31, 2007 9:17 am

Hier is een van mij, gegrond op een tekening van Floyd Gottfredson:

Afbeelding
Ik heb alles geleerd van Professor Desiderius Netelmans van de Universiteit van Duckstad.
Avatar gebruiker
Robb_K
Klassiek Barksist
Member
 
Berichten: 1118
Geregistreerd: wo jan 03, 2007 11:47 pm
Woonplaats: Los Angeles/Nederland/Muenchen

Berichtdoor De steenrijke eend » wo jan 31, 2007 5:46 pm

Robb_K schreef:Die is beter in kleur. Ik heb ook een kleur versie getekend.

Wil je de kleuren versie eens laten zien?
Dagobert: "Jij verschrompelde augurkenbrein! Scharminkelige schaapskop! Blunderend ezelskuiken. Je bent ontslagen en denk erom,morgen kom je extra vroeg om de tijd in te halen die je verspilt door je te laten ontslaan!
De steenrijke eend
Member
 
Berichten: 251
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 9:38 am
Woonplaats: Somber Moeras

Berichtdoor Henrieke » wo jan 31, 2007 11:16 pm

Leuke tekening van Goof!

De laatste keer dat ik Mickey heb getekend was in mei, maar die leek echt nergens op. Mickey is ongeveer het allermoeilijkste Disneyfiguur om te tekenen. (hij is makkelijk om te tekenen, maar het is moeilijk om hem goed te tekenen) (Donald is trouwens ook een van de lastigsten, zucht..)
Nadat ik een tijd de eenden en het tekenen in het algemeen heb geoefend, heb ik het nog een keertje geprobeerd. Nu lukte het in een keer wel! Ze lijken niet perfect, maar ik ben al blij want het is duizend keer beter dan een half jaar terug.

Afbeelding
Afbeelding

Vandaag in m'n schrift gekalkt:
Afbeelding
Die bovenste klopt niet helemaal, die lijnen van zijn wangen zouden iets lager moeten zitten.

Oh ja, en deze :p

Afbeelding
Henrieke
Member
 
Berichten: 449
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 11:12 pm

Berichtdoor Rockerduck » do feb 01, 2007 1:20 am

Ik vind die van Goofy heel erg mooi, Rob!

En bij Henrieke kun je goed zien dat zij wéét hoe ze moet tekenen. Ze kent de basisprincipes; dat is te zien. Veel mensen beginnen maar ergens en zien als de tekening af wat er fout aan is. Maar Henrieke, jij begint meteen goed, door op de regels te letten. Die Mickeys vind ik erg fraai. Ze zien er echt uit als "officiële" tekeningen, dus net als van professionele auteurs. Vooral de uitdrukkingen vind ik goed gelukt. Ook bij die middelste Dagobert zie ik dat terug.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Robb_K » do feb 01, 2007 4:16 am

Henrieke! Je Dagobert tekeningen schijnt als klassiek Mau Heymans! Je hebt veel verschieden versies van Mickey (klassiek en modern).
Ik heb alles geleerd van Professor Desiderius Netelmans van de Universiteit van Duckstad.
Avatar gebruiker
Robb_K
Klassiek Barksist
Member
 
Berichten: 1118
Geregistreerd: wo jan 03, 2007 11:47 pm
Woonplaats: Los Angeles/Nederland/Muenchen

Berichtdoor Robb_K » vr feb 09, 2007 5:03 am

Hier is een van mij met figuren uit Dombo:

Afbeelding
Ik heb alles geleerd van Professor Desiderius Netelmans van de Universiteit van Duckstad.
Avatar gebruiker
Robb_K
Klassiek Barksist
Member
 
Berichten: 1118
Geregistreerd: wo jan 03, 2007 11:47 pm
Woonplaats: Los Angeles/Nederland/Muenchen

Berichtdoor Henrieke » za feb 10, 2007 12:21 pm

Mooi! Mijn favoriete karakters uit Dombo.

Een beetje offtopic, maar wel leuk om hier te laten zien. Ik ben niet echt een paardenfan, maar het zijn wel leuke dieren om te tekenen, en ik moet ze nog goed oefenen. Ik was gisteravond in een goede tekenbui, dus...
De eerste is (redelijk) realistisch, de volgende vier zijn gestileerd. Tanglefoot is Mickey's paard (zit in dat storyboard van Barks), Widowmaker is het paard van Pecos Bill, Hortense is het paard van Dagobert in Don Rosa's verhalen, en Jolly Jumper is het paard van Lucky Luke, zoals Morris hem tekende.

Afbeelding

De figuren uit de Drie Caballeros/Saludos Amigos/Blame it on the Samba:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En natuurlijk Broer Konijn.
Afbeelding
Henrieke
Member
 
Berichten: 449
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 11:12 pm

Berichtdoor Robb_K » zo feb 11, 2007 1:25 am

Je paarden zijn heel goed gemaakt! De figuren uit "Saludos Amigos" een Broer Konijn zijn heel mooi (vul met expressie)! man moet tekent veel realistisch parden voor goed gestileerd paarden. En dat is zo ook met menselijke (dieren) figuren. Donald, Broer Konijn, Mickey, Goofy en alle anderen zijn gebouwd als mensen, en hun mechaniek is als mensen.
Ik heb alles geleerd van Professor Desiderius Netelmans van de Universiteit van Duckstad.
Avatar gebruiker
Robb_K
Klassiek Barksist
Member
 
Berichten: 1118
Geregistreerd: wo jan 03, 2007 11:47 pm
Woonplaats: Los Angeles/Nederland/Muenchen

Berichtdoor mcprul » zo feb 11, 2007 9:12 pm

Erg leuk om regelmatig tekeningen te zien. Ik vind de Mickey's en Konijnen echt goed en probeer wat foutjes te zoeken, maar dat is moeilijk :). Vooral die handen, die zijn lastig om te tekenen dus dat is ook erg mooi gedaan.

Ik zou graag een verhaal zien van Henrieke. Ik ben benieuwd hoe dat er uit ziet!
mcprul
Member
 
Berichten: 388
Geregistreerd: za jan 06, 2007 7:03 pm

Berichtdoor Robb_K » wo feb 14, 2007 11:37 am

Hier is een tekening van mij met Mickey:

Afbeelding
Ik heb alles geleerd van Professor Desiderius Netelmans van de Universiteit van Duckstad.
Avatar gebruiker
Robb_K
Klassiek Barksist
Member
 
Berichten: 1118
Geregistreerd: wo jan 03, 2007 11:47 pm
Woonplaats: Los Angeles/Nederland/Muenchen

Berichtdoor Robb_K » wo feb 14, 2007 11:39 am

En hier is een met Pinokkio:

Afbeelding
Ik heb alles geleerd van Professor Desiderius Netelmans van de Universiteit van Duckstad.
Avatar gebruiker
Robb_K
Klassiek Barksist
Member
 
Berichten: 1118
Geregistreerd: wo jan 03, 2007 11:47 pm
Woonplaats: Los Angeles/Nederland/Muenchen

Berichtdoor Robb_K » wo feb 14, 2007 11:42 am

En ook een met Tigger en Konijn uit Winnie de Pooh:

Afbeelding
Ik heb alles geleerd van Professor Desiderius Netelmans van de Universiteit van Duckstad.
Avatar gebruiker
Robb_K
Klassiek Barksist
Member
 
Berichten: 1118
Geregistreerd: wo jan 03, 2007 11:47 pm
Woonplaats: Los Angeles/Nederland/Muenchen

Berichtdoor DisneyRemc°o° » wo feb 14, 2007 8:12 pm

Robb_K schreef:En ook een met Tigger en Konijn uit Winnie de Pooh:

Over het algemeen vind ik je tekeningen wel mooi Robb_K. Alleen bij deze laatste tekening is er iets met Tigger... ik weet het niet precies, z'n hoofd lijkt niet zo. Zijn al deze laatste tekeningen uit het hoofd of nagetekend van een voorbeeld?
DisneyRemc°o°
Member
 
Berichten: 207
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 8:07 pm
Woonplaats: Leerdam

Berichtdoor Robb_K » wo feb 14, 2007 10:03 pm

Pinokkio is van een stille foto uit de film. Tigger/Konijn is een nieuw versie (uitzicht), gegrond (loszinnig) op een tekening in een kinderboek. Mickey is mijn eigen compositie, maar gegrond op een vroeger dertiger jaren film "storyboard" tekening. Maar ik heb hem veranderd tot 1940s Gottfredson stijl.

Jawel! Tiggers snuit is wel gekronkeld. Maar, de naaiwerk is niet in hoog genoeg op zijn snuit (en de helling is niet juist).
Ik heb alles geleerd van Professor Desiderius Netelmans van de Universiteit van Duckstad.
Avatar gebruiker
Robb_K
Klassiek Barksist
Member
 
Berichten: 1118
Geregistreerd: wo jan 03, 2007 11:47 pm
Woonplaats: Los Angeles/Nederland/Muenchen

VorigeVolgende

Keer terug naar Fanfictie & -tekeningen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 38 gasten