Toon je tekeningen

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor Hidde » ma aug 31, 2015 10:10 pm

anders and schreef:Leuk! Ziet er goed uit. Waar zal het eindresultaat te vinden zijn?

Ik zal het eindresultaat hier plaatsen! Het is bedoeld als oefening. Misschien stuur ik het eindresultaat op naar de redactie, als ik er tevreden over ben. Het is wel een standaard grap (wellicht eerder bedacht).

1A:

Afbeelding
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor anders and » di sep 01, 2015 1:30 pm

Oké leuk! Ziet er mooi uit in ieder geval. Soortgelijk begin heb ik wel vaker gezien inderdaad ;) . Maar dat is met de meeste verhalen zo tegenwoordig. Zie het wel verschijnen.
Welk lettertype is dat trouwens? Ik was er ook al naar op zoek, maar kon het nooit vinden.
Verzamelt eendenverhalen
Avatar gebruiker
anders and
Member
 
Berichten: 96
Geregistreerd: do jan 08, 2015 7:46 pm

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor Hidde » di sep 01, 2015 2:35 pm

anders and schreef:Welk lettertype is dat trouwens? Ik was er ook al naar op zoek, maar kon het nooit vinden.

Carl Barks Script.
http://www.donald.org/barks/font/
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor anders and » di sep 01, 2015 3:48 pm

Top, hij doet het!
Verzamelt eendenverhalen
Avatar gebruiker
anders and
Member
 
Berichten: 96
Geregistreerd: do jan 08, 2015 7:46 pm

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor Oom Paspasu » wo sep 02, 2015 11:59 am

Leuk dat je dit doet! Het ziet er zeker niet verkeerd uit.

Donald kijkt nu op ieder plaatje boos. Dat maakt hem tot een onsympathiek personage. Als hij bijvoorbeeld iemand anders aan de deur verwachtte, zou je een mooie tegenstelling van emoties kunnen tekenen, waarbij de lezer kan meeleven. Dat voegt dan natuurlijk wel een verhaalelement toe die een rol moet spelen in het plot. Donald wordt nu weliswaar gestoord terwijl hij van zijn krantje en een kopje smurf wil genieten, maar het contrast wordt niet getoond. Om goed hierover te oordelen, moet ik natuurlijk de hele strip zien.

"Wel verdraad!" moet "Wel verdraaid!" zijn.
Och, wat zijn wij heden blij
Eendjes zwemmen in de plas
Het was in de maand van mei
Ik wou dat ik een eendje was
Avatar gebruiker
Oom Paspasu
Knurft
Member
 
Berichten: 1272
Geregistreerd: ma jan 28, 2013 2:48 am

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor Robb_K » do sep 03, 2015 7:42 pm

Leuke tekenen, Hidde!
Ik ben het helemaal met Oom Paspasou, dat een verandering in emotie Donald's beter zou zijn. Hij zou blij moeten zijn op het eerste, en geleidelijk meer boos, totdat eindelijk, hij ontploft.

Uw potloodtekeningen zijn uitstekend! Ze zijn beter, naar mijn smaak, dan de meeste van de hedendaagse Duck tekenaars. Uw inkt is beter dan voorheen, maar waarschijnlijk nog niet goed genoeg. De dikkere gebieden in de dynamische lijnen niet soepel taps zijn.
Ik heb alles geleerd van Professor Desiderius Netelmans van de Universiteit van Duckstad.
Avatar gebruiker
Robb_K
Klassiek Barksist
Member
 
Berichten: 1118
Geregistreerd: wo jan 03, 2007 11:47 pm
Woonplaats: Los Angeles/Nederland/Muenchen

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor Hidde » vr sep 04, 2015 6:23 pm

Zo is de strip geworden:

Afbeelding

Ik ben niet helemaal tevreden, vooral niet over de laatste twee plaatjes. Hoewel het inktwerk daar het best is. Ik heb toen met een nieuw pennetje geïnkt, omdat bij de oude de punt uit elkaar ging staan.

Oom Paspasu schreef:Donald kijkt nu op ieder plaatje boos. Dat maakt hem tot een onsympathiek personage. Als hij bijvoorbeeld iemand anders aan de deur verwachtte, zou je een mooie tegenstelling van emoties kunnen tekenen, waarbij de lezer kan meeleven. Dat voegt dan natuurlijk wel een verhaalelement toe die een rol moet spelen in het plot. Donald wordt nu weliswaar gestoord terwijl hij van zijn krantje en een kopje smurf wil genieten, maar het contrast wordt niet getoond. Om goed hierover te oordelen, moet ik natuurlijk de hele strip zien.

Daar heb je een goed punt. Ik had daar zelf nooit aan gedacht. De grap is hier wel dat Donald steeds bozer wordt en uiteindelijk ontploft. Je ziet daarna dat hij spijt heeft van zijn opvliegendheid.
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor Robb_K » vr sep 04, 2015 9:44 pm

Hidde schreef:Zo is de strip geworden:

Afbeelding

Ik ben niet helemaal tevreden, vooral niet over de laatste twee plaatjes. Hoewel het inktwerk daar het best is. Ik heb toen met een nieuw pennetje geïnkt, omdat bij de oude de punt uit elkaar ging staan.

Oom Paspasu schreef:Donald kijkt nu op ieder plaatje boos. Dat maakt hem tot een onsympathiek personage. Als hij bijvoorbeeld iemand anders aan de deur verwachtte, zou je een mooie tegenstelling van emoties kunnen tekenen, waarbij de lezer kan meeleven. Dat voegt dan natuurlijk wel een verhaalelement toe die een rol moet spelen in het plot. Donald wordt nu weliswaar gestoord terwijl hij van zijn krantje en een kopje smurf wil genieten, maar het contrast wordt niet getoond. Om goed hierover te oordelen, moet ik natuurlijk de hele strip zien.

Daar heb je een goed punt. Ik had daar zelf nooit aan gedacht. De grap is hier wel dat Donald steeds bozer wordt en uiteindelijk ontploft. Je ziet daarna dat hij spijt heeft van zijn opvliegendheid.


De inkt is beter. de kleuring is goed. Het kunstwerk is zeer goed. Maar, moet de laatste 2 platen moeten worden gewijzigd. Donald moet EERST, worden gezien, openen van de deur en schreeuwen "NEE! Ik ben niet geïnteresseerd! Weg met jou!" Daisy is geschokt, maar zegt niets in dat paneel. In het laatste paneel, ze loopt weg, zeggende: "Ik wilde alleen maar om je te vragen om naar de bioscoop met mij. Maar, omdat je hebt geen interesse, dan vraag ik Guus!" Ook zien we Donald zeggen, "Maar,,,,, maar, Daisy, ik ...."
Ik heb alles geleerd van Professor Desiderius Netelmans van de Universiteit van Duckstad.
Avatar gebruiker
Robb_K
Klassiek Barksist
Member
 
Berichten: 1118
Geregistreerd: wo jan 03, 2007 11:47 pm
Woonplaats: Los Angeles/Nederland/Muenchen

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor anders and » za sep 05, 2015 3:53 pm

Goed punt inderdaad. Katriens ogen zien er ook apart uit op het een na laatste plaatje. Het lijkt erop alsof haar ogen dicht zijn, maar je ziet toch de rand van haar ogen. Soms zie je het wel eens, maar ik vind het er niet mooi uitzien. Ook het perspectief van de deur op het een na laatste plaatje ziet er een beetje apart uit, maar klopt wel in principe. Voor de rest vind ik vooral Donald heel goed getekend, met name de twee laatste plaatjes. De plaatjes zijn rustig en overzichtelijk, wat ik erg mooi vind. De meeste moderne Donald Duck tekenaars proberen net zo 'wild' te tekenen als Daniel Branca, terwijl lang niet iedereen dat kan, dan kan ik hier echt van genieten :) . Ook al is de grap vrij standaard natuurlijk.
Verzamelt eendenverhalen
Avatar gebruiker
anders and
Member
 
Berichten: 96
Geregistreerd: do jan 08, 2015 7:46 pm

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor Oom Paspasu » za okt 24, 2015 11:10 am

Mijn excuses voor de late reactie (laptop had het begeven, ik ben weggeweest, andere dingen aan mijn hoofd, dit en dat en wat al dan ook nog niet meer).

Hij is erg mooi geworden! De oplopende emotie heb je prachtig getekend. Ook waardeer ik de indeling in de twee kolommen "deur" en "stoel".

Ik blijf bij mijn eerder gemaakte punt. Donald zou in het eerste plaatje neutraal danwel blij kunnen kijken en zeggen: "Zou Katrien dat zijn?" Ik ben het niet per se eens met Robb_Ks kritiek, maar ik zou slechts een klein stukje van Katrien laten zien op het voorlaatste plaatje. Donald heeft dan ook wat meer ruimte om te ontploffen. Dit idee:
Afbeelding

Als je vervolgens de kleren van Katrien en de stoel van Donald dezelfde kleur geeft om het motief door te trekken, geef ik je een 10.
Och, wat zijn wij heden blij
Eendjes zwemmen in de plas
Het was in de maand van mei
Ik wou dat ik een eendje was
Avatar gebruiker
Oom Paspasu
Knurft
Member
 
Berichten: 1272
Geregistreerd: ma jan 28, 2013 2:48 am

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor Hidde » do okt 29, 2015 7:02 pm

Bedankt voor de kritiek allemaal! :) Ik ben zelf ook niet tevreden met het inktwerk.

Ik vond trouwens het achterkantstripje van DD 2015-43 heel erg op mijn strip lijken, maar dat zal puur toeval zijn.
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor anders and » do okt 29, 2015 8:10 pm

Zal me niks verbazen als het op jou strip gebaseerd is! :) wel jammer dat hij niet luistert naar de tip om Donald wat wisselende emotie te geven, Donald kijkt op elk plaatje even boos. Jammer! Op zich wel een grappig stripje, en vind hier Mau echt wel goed tekenen.
Verzamelt eendenverhalen
Avatar gebruiker
anders and
Member
 
Berichten: 96
Geregistreerd: do jan 08, 2015 7:46 pm

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor Hidde » do okt 29, 2015 11:22 pm

anders and schreef:Zal me niks verbazen als het op jou strip gebaseerd is! :) wel jammer dat hij niet luistert naar de tip om Donald wat wisselende emotie te geven, Donald kijkt op elk plaatje even boos. Jammer! Op zich wel een grappig stripje, en vind hier Mau echt wel goed tekenen.

Dat lijkt me niet, want de code is van 2014. Volgens mij liggen de achterkantstrips al geruime tijd klaar voordat ze gedrukt worden.

Ik vind Mau Heymans inderdaad echt niet zo slecht tekenen tegenwoordig. Elk verhaal met zijn tekeningen vind ik toch net wat leuker om te lezen dan verhalen van veel andere huidige tekenaars.
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor anders and » vr okt 30, 2015 4:28 pm

Hidde schreef:Dat lijkt me niet, want de code is van 2014. Volgens mij liggen de achterkantstrips al geruime tijd klaar voordat ze gedrukt worden.


Oh ja, wist ik wel.. :rolleyes:

Hidde schreef:Ik vind Mau Heymans inderdaad echt niet zo slecht tekenen tegenwoordig. Elk verhaal met zijn tekeningen vind ik toch net wat leuker om te lezen dan verhalen van veel andere huidige tekenaars.


Helemaal mee eens! Maar we gaan weer off-topic.

Nog wat leuks getekend deze maand?
Verzamelt eendenverhalen
Avatar gebruiker
anders and
Member
 
Berichten: 96
Geregistreerd: do jan 08, 2015 7:46 pm

Re: Toon je tekeningen

Berichtdoor anders and » di nov 17, 2015 4:22 pm

Hidde schreef:Bedankt voor de kritiek allemaal! :) Ik ben zelf ook niet tevreden met het inktwerk.


Welke pennen heb je bij dit stripje allemaal gebruikt, en welke gebruik je allemaal voor het inkten?
Ik heb zelf net een pocket pentel brush pen gekocht, maar dit lijkt met te lastig voor alle details.
Zelf heb ik ook een gewone kroontjes pen met oostindische inkt. Maakt dit veel verschil met een R. Esterbrook #356'?
Dit vind ik namelijk ook nog best lastig, en hij moet telkens in de inkt gedoopt worden...
Zijn dit de enige pennen die striptekenaars gebruiken, of worden er ook fineliners, balpennen, andere brush pennen of vulpennen voor het inkten gebruikt?
Verzamelt eendenverhalen
Avatar gebruiker
anders and
Member
 
Berichten: 96
Geregistreerd: do jan 08, 2015 7:46 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Fanfictie & -tekeningen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron